עקבו אחרינו ברשת

חדשות

שיאל נובוקובסקי-מונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי במועדון הצרכנות הייטקזון.

פורסם

ב-

שיאל נובוקובסקי (40)  בוגר תואר MBA במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו עם התמחות בשיווק ובפרסום, ותואר BA מהמכללה למנהל בתל אביב בתקשורת וניהול עם התמחות בשיווק.

במסגרת תפקידו כסמנכ"ל פיתוח עסקי במועדון הצרכנות הייטקזון ,יהיה אחראי על ניהול כלל הפעילות העסקית בחברה שנוגעת לתחומי הצרכנות, הנדל"ן, התיירות, הרכב, הפיננסים ושיתופי הפעולה.

מועדון הייטקזון הוא מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראלהמועדון מונה כ-220 אלף עובדים ב- 580 חברות הייטק, ביניהן: HP, נייס, מיקרוסופט, EMC, מטריקס, SAP,  מלאנוקס, סמסונג, אינטל, מוטורולה, ורינט, סיסקו, ECI ועוד.

שימש כמנהל שיווק תחום הדאטה בפרטנר. בתפקידו הקודם כיהן כמנהל הפעילות העסקית ומנהל השיווק של אתר המסעדות זאפ רסט ותחום השיווק בעולם האירועים בקבוצת זאפ.

שיאל נובוקובסקי מסר : "אני שמח ונרגש להצטרף להנהלת הייטקזון, מועדון הצרכנות הגדול בישראל בעולם ההייטק. להוביל תחומים מרתקים : נדלן, נופש ותיירות, רכב ופיננסיים ועולם הצרכנות. מגזר עובדי תחום ההיי טק הוא הצומח בישראל ומסמל את הקדמה והחדשנות ואני רואה אתגר גדול לייצר להם ערך אמיתי שיסייע להם בחייהם הפרטיים והצרכניים.
יש כאן הזדמנות גדולה לטעמי בפיתוח עסקי במגוון תחומים והזדמנויות לשיתופי פעולה מעניינים.
השאיפה שלי היא לייצר ערך אמיתי ואיכותי לחברות רבות ומאות אלפי הייטקיסטים בישראל."

מועדון הייטקזון הוא מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראלהמועדון מונה כ-220 אלף עובדים ב- 580 חברות הייטק, ביניהן: HP, נייס, מיקרוסופט, EMC, מטריקס, SAP,  מלאנוקס, סמסונג, אינטל, מוטורולה, ורינט, סיסקו, ECI ועוד.

חדשות

בנק הפועלים עם זכייה כפולה במצעד הפרסומות של YouTube

פורסם

ב-

זכייה כפולה ראשונה של מותג יחיד מאז השקת הדירוג –בנק הפועלים זכה במקום הראשון עם הקמפיין למרכז לצמיחה פיננסית (גיתם BBDO), ובמקום השני עם קמפיין ביט (אדלר חומסקי) במדד הפרסומות של YouTube. אסף אזולאי, מנהל מטה שיווק בנק הפועלים: "תודה לגולשים על האמון ועל שמוכיחים כי יש עניין רב בנושאים של התנהלות פיננסית יום-יומית, ורצון שבנק הפועלים ימשיך להוביל נושאים אלו. נמשיך להנגיש את המידע בכלים חדשניים ובתוכן מעניין"

בנק הפועלים זכה במקום הראשון והשני במדד הפרסומות של YouTube לחודש מרץ. זו הפעם הראשונה בה זוכה מותג יחיד – בנק הפועלים בשני המקומות הראשונים עם שני קמפיינים שונים.

במקום הראשון ממוקם כאמור המותג בנק הפועלים, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, השיק את המרכז לצמיחה פיננסית, עם פרסומת קריאטיבית לסיטואציות פיננסיות מורכבות מהחיים שחווים הישראלים בכל צומת בחיים החל מהילדות ועד הבגרות והמחשת חשיבות רכישת ידע פיננסי, תוך שימוש בסיטואציות שכל ישראלי יכול להזדהות עימן.

במקום השני ממוקמת פרסומת נוספת של בנק הפועלים ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey, לאיסוף כסף בקבוצות באפליקציית ביט bit בכיכובו של כוכב הילדים טל מוסרי, בסיטואציות משעשעות העושות שימוש בסיפור עזיבתו מערוץ הילדים וכינוי "הבוגד" שנבדק לו מאז עזיבתו את הערוץ.

אסף אזולאי הודה למשרדי הפרסום ולצוות גוגל ישראל על השותפות עם הבנק, "ובעיקר תודה לגולשים, ללקוחות וכלל הישראלים על האמון, ועל שמוכיחים שיש עניין רב בנושאים של התנהלות פיננסית יום-יומית, ורצון שבנק הפועלים ימשיך להוביל נושאים אלו. נמשיך להנגיש את המידע בכלים חדשניים ובתוכן מעניין".

ליאור נוי, מנהל פעילות שוק מקומי בגוגל: "75 אחוז מהישראלים נעזרים ביוטיוב בכדי ללמוד בעצמם דברים חדשים. בבנק הפועלים הוכיחו כי החיבור בין הגולשים המתעניינים בתוכן איכותי ומלמד ופרסומות שמייצרות ערך לצופה מצליח בכל פעם מחדש."

במקום השלישי זכה שוקולד ספלנדיד מבית שטראוס עלית, במקום הרביעי זכתה הפרסומת של מותג הקוסמטיקה החדש של סופר-פארם MILLUCA ואת החמישייה הראשונה סגרה הפרסומת של ויזה כאל.

המשך קריאה

חדשות

איך אפליקציה אחת כתבה מחדש את חוקי התוכן הסלולארי// עמרי מרכוס

פורסם

ב-

ע"י

אפליקציית הטריוויה HQ הולכת נגד כל המוסכמות של תוכן סלולארי והתוצאה היא להיט חסר תקדים שמדביק למסך הקטנטן מיליונים ברחבי העולם פעמיים ביום. מה יש ב-HQ שאין במיליוני האפליקציות האחרות בשוק? איך הם מתכננים לממן אותה? ולמה אנשי שיווק רבים על הזכות לעשות איתם עסקים? עמרי מרכוס מנתח עבורנו את אחת התופעות יוצאות הדופן של העת האחרונה המשלבת אפליקציית טריוויה בזמן אמת עם פרסים ושידורי לייב

אחת לכמה זמן מגיעה טכנולוגיה שמערערת על כל האמיתות שהיו לפניה. מפרקת לחלוטין פרדיגמות שהתרגלנו לחשוב שהן מוחלטות, על זמניות ובלתי ניתנות לזעזוע. כזה הוא השגעון סביב ה-HQ TRIVIA. לדוגמה – לא משנה אם אתה צופה בסרטון יו-טיוב בשירותים או משחק קנדי קראש בשתיים בלילה- התפיסה לגבי בידור בסלולארי קידשה את העובדה שאנשים רוצים את הבידור שלהם בקצב, במקום ובזמן שבא להם. הגיעה HQ ואמרה "ממש לא". האפליקציה פעילה רק פעמיים ביום ורק למשך עשר דקות. בכך החזירה גם את אלמנט הציפייה וגם את אלמנט מדורת השבט לבידור. כל העולם באותו רגע חווה משהו משותף. הפעם לא כצופה בטלויזיה המסורתית אלא כמשתתף במכשיר הנייד. ועדיין נשאלת השאלה איך, לכל הרוחות, אפליקציה בלי עמוד פייסבוק, בלי אתר, בלי גוף מדיה גדול עם כיסים עמוקים מאחוריה – איך היא מצליחה לגרום למיליונים להתמכר ולהגיע בו-זמנית, פעמיים ביום למשחק טריוויה קלאסי לחלוטין?

אפשר לשנוא או לאהוב את יוצרי HQ – אבל הם כנראה עושים שיווק נכון ומדויק

בימים בו העולם מגלה, כי מכר את תשומת לבו בפרוטות לפייסבוק ולגוגל, מדהים לראות שמבלי משים הם הצליחו לחדור מבין הארמיות ולהגיע להמונים. היזם ניב דרור כתב בבלוג הפופולארי שלו PRODUCT HUNT על המספרים – בבחירות האחרונות בארה"ב חגג ערוץ היו-טיוב הותיק THE YOUNG TURKS הישג של מאה אלף צופים בו זמנית. ב-HQ, שהושק באוקטובר 2017,  הם הגיעו ל-1.2 מיליון משתמשים פעילים אחרי פחות משלושה חודשי פעילות. מאז המספר יותר מהכפיל(!) את עצמו. זה מספר מטורלל כי זה לא משתמשי פייסבוק שעושים לייק לעמוד בו לא יבקרו לעולם – משתמשי HQ הם שחקנים פעילים שמתייצבים ברגע נתון אחד, במקום מסוים, לצריכת אותו התוכן – שני מיליון שחקנים ברגע נתון עם רמת ריכוז גבוהה זה מספר משתמשים שהמדיה המסורתית מוכרת את האמא שלה בשביל לקבל ובפרופיל שהפרסומאים מחפשים בנרות. למרות שאין נתונים רשמיים, זה לא יהיה מופרך להעריך כי קהל חובב טריוויה שייך לקבוצה סוציו-אקונומית ממוצעת ולמעלה מזה.

כאמור, מדובר באפליקציה אשר פעילה רק פעמיים ביום. בשעה 3 ובשעה 9 שעון ניו-יורק. בשאר הזמן אין בה כלום למעט לוח תוצאות, כפתור "הזמן חבר" וקאונטר לקראת המשחק הבא. רגע לפני השעה היעודה נצבעת האפליקציה בטורקיז, סגול, צהוב. מוסיקה מקפיצה מחדדת את נימי הציפיה למשהו שעומד להתרחש. על המסך הסלולארי עולה סקוט, המנחה הקבוע ומעדכן מה חדש היום, מברך את המשתתפים הקבועים והאקזוטיים וגורם לתחושה שמשהו גדול ומשמעותי עומד להתרחש. בעיקר על ידי ציון כמה משתתפים נמצאים עכשיו באפליקציה. 12 שאלות ברמת קושי מתגברת. עשר שניות לענות על כל שאלה. שחקן שעונה נכונה יכול להמשיך ולשחק בסיבוב הבא, האחרים עוברים לעמדת צופים בלבד. בתום 12 השאלות הפרס מתחלק בין מי שענה נכונה על כולן. בדרך כלל מספר דו או תלת ספרתי של זוכים מתחלק בפרס של דולרים או עשרות דולרים בודדים למשחקים רגילים בשבוע (אם כי כבר היה זוכה יחיד שקיבל 25,000$). בתום השידור האפליקציה חוזרת למוד שומר מסך עד למשחק הבא. כמו כל הרגל – מדובר על 7 ימים בשבוע במשך כל ימות השנה.

אחרי שהיוצרים נשבעו שלעולם לא יהיו פרסומות בזמן המשחק – בימים האחרונים הולכת ומתבהרת התוכנית השיווקית שתתמוך בהם. כדאי שמשהו יכניס שם כסף, אחרי הכל תוך שישה חודשים הם מחלקים לא מעט ממנו- 1,223,000$ אם לדייק (חישוב לא רשמי שעשה השבועון TIME). איך הם ממנים את הפעילות העניפה שלהם? התשובה בסוף. קודם כל צריך לבנות את המוצר, את הסיפור שלו ואת הקהילה הנלהבת שתפיץ אותו.

קהילה חזקה ומתמידה

אולי אין תשובה אחת לסוד ההצלחה אבל התובנה הבסיסית שלהם היא שהמשחק הוא רק כלי ליצירת ותחזוק קהילה. ב-HQ מדרבנים בלי הפסקה חברי קהילה להביא חברים נוספים. אנשי HQ נתנו את הדבר המתבקש והוא יתרון משחקי – אקסטרא חיים. כלומר גם אם טעית, אתה יכול להמשיך לשחק עוד פעם. בנוסף לאלמנט החומרי ישנו המנחה, שמברך שחקנים מתמידים בתחילת הפרק ובכך מחזק את הנאמנות לקהילה.

המנחה

המנחה הקבוע, סקוט רוגאוסקי, גם הוא חלק מההרגל. כמו חבר ותיק שאתה בסדר שנמצא איתך בתור לסטארבקס, באוטובוס ואפילו בשירותים. לא סתם הוא זוכה למעמד של כוכב וכבר, לטענתו,  סירב להצעות לעבור להנחות תוכניות טלויזיה בפלטפורמות המסורתיות. רוגואסקי התפרסם לרגע לפני שנתיים כשיצר סרטונים שלו בסאבווי בניו-יורק קורא ספרים פיקטיביים, אבל אין ספק שיש לו יכולת מדהימה לאלתר ולתת תחושה אותנטית שהוא באמת ובתמים מתרגש מהמאורע.

קהילה עם קיום גם בחיים האמיתיים

אמנם אין לאפליקציה פייסבוק או אתר אבל הטוויטר משמש כבסיס דרכו המפעילים מעדכנים ללא הרף בהתפתחויות ועושים כבוד לחברי קהילה בולטים. ועדיין ההישג הגדול של HQ היא הוצאת הקהילות מן הוירטואלי אל העולם האמיתי. מי שיכתוב ההאש טאג של HQ יקבל שפע של תמונות של אנשים יושבים ביחד – חברים למשרד, בני משפחה בסלון, קבוצה בברים, סטודנטים שמשחקים בהפסקה ועוד. התחושה היא שיש פה משהו גדול מעוד סתם אפליקציה. יש פה כמעט כת. קהילה של סגידה לעקרון של ידע ששווה להם כמה דולרים. העובדה שמספר מפורסמים דוגמת ג'ימי קימל סיפרו על ההתמכרות שלהם וגם משפיענים פחות גדולים יצרו הייפ מסביב למשחק – עשתה את שלה, אבל מה שמקסים במיוחד זה הצורך של משתמשים אנונימיים להעלות את הסרטונים שלהם משחקים, או זוכים. כמו שאפשר לראות בסרטון היו-טיוב הזה בו חצי מיליון צופים ראו איך מישהי זוכה ב-11$ מתלהבת כאילו זכתה בלוטו ובפיס באותו כרטיס.

השאלות

יתרון נוסף שנצלו אנשי HQ היה העובדה שהשאלות עצמן. בעוד שבמשחקי הטריוויה הקלאסיים היה אלמנט מתסכל שלפעמים גרמו למשתמשים להרגיש בורים – פה לא מעט מהשאלות הן על החיים עצמן וקוראי ספרות רוסית קלאסית או מתמטיקאים לא בהכרח יהנו מיתרון כלשהוא. כותבי השאלות יוצרים שאלות "שובבות" עם אלמנטים ויראלים. הרבה פעמים מושאי השאלות עצמם – משפיענים ברמה כלשהיא התרגשו מהכבוד ושמו צילום מסך בטוויטר של השאלה בה הוזכר שמם.

השפעת הקהל

דבר מרשים נוסף ב-HQ זו יצירת התחושה של הקהל שהוא משפיע אמיתי על מהלך העניינים. שהבחירות אותן הוא עושה ינווטו את מהלך השידור ויהיו להם משמעות אמיתית. לא עוד "צופים" כמו בשעשועונים קלאסיים אלא חווית 360 שמספקת את הריגוש של ההשתתפות, בלי הסכנה של ההשפלה בפני האומה ועם סיכוי לפרס כספי וחשוב הרבה יותר – הסיכוי להתגאות כמנצח ברשתות החברתיות. בגרסה הבריטית של המשחק יושק בימים הקרובים פיצ'ר חדש ומסקרן במיוחד שאמור לחזק את תחושת הרשת החברתית באפליקציה. מסקרן במיוחד איך זה יסתנכרן עם ה-DNA של המשחק.

הפרס

כמו שיודעים מי שנמצא באפליקציה מימיה הראשונים – כמות המשתתפים לא תלויה בגובה הפרס. זה מוכיח שיש לפרסו משמעות משנית אל מול הסטטוס החברתי שהזוכים יכולים לטעון לו. כי מה זה כסף מול האפשרות להתגאות שאתה חכם יותר משני מיליון אנשים אחרים. רובם המכריע של השחקנים מקבלים פרסים קטנטנים לחשבון הפייפל שלהם ואזכור של שמם בשידור. את כספי הזכיה ניתן לפדות תוך 90 יום ורק כשהם יותר מעשרים דולר. משמע זכיה אחת רק מדרבנת את השחקן להתמדה בשימוש באפליקציה.

התראות חכמות  

ב-HQ על משלוח רק שתי הודעות ביום. אחת לפני כל משחק, מספר דקות מדוד היטב לפני כך שהמשתתפים יוכלו להתארגן – אולי לקבץ מסביבם כמה אנשים לפני, אולי למצוא מקום שקט. ההודעות הטיזריות של האפליקציה משתפרות בלי הפסקה וגם נעשות ממוקדות יותר כך שמי שעוקב אחרי האפליקציה כבר מספר חודשים – רואים עבודה סופר אפקטיבית בבדיקות A/B.

המתחרים

זה לקח זמן קצר במיוחד בטרם יצאו מתחרים ל-HQ. הראשון היה THE Q שטוען שהוא טכנולוגית טוב יותר מהמקור ו-QuizBiz שהבשורה שלו היא מנחים סלבס דוגמת ויקליף ג'ין. ואז הגיעו גם Beat the Q ו-SWAGIQ ו-CASH SHOW. וכמובן אי אפשר על סין שם יש גרסה דומה במיוחד בשם MILLION DOLLAR HERO שכיאה לסינים מחקה את המקור עד לרמת הצבעים של האפליקציה. אף אחת מהאפליקציות נכון להיום לא מדגדגת את המספרים של HQ.

מה הלאה?

HQ גייסה לפני חודש לא פחות מ-15 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. שבוע אחר כך היא חתמה על הסכמי חסות בסכומים אסטרונומיים עם וורנר ברדארס. במסגרת החוזה עשו ב-HQ סופר משחק עם פרס של 250,000$ לקדם את הסרט READY PLAYER ONE ביום יציאת הסרט. גם עם NIKE נחתם חוזה במסגרתו מימנה החברה משחק בהפתעה עם פרס של 100,000$ אבל עם פרס מיוחד למאה הזוכים הראשונים – משהו ש"כסף לא יכול לקנות". המשהו התגלה כנעלי NIKE בגרסה מיוחדת לחובבי טריוויה.

ממש לא רע יחסית לחברה עם מוצר בטא שרחוק מלפעול חלק. יש יותר מדי גליצ'ים טכניים, כמות המשתמשים גורמת לשכבת הצ'אט על השעשועון להיות קקפוניה בלתי נשלטת, הקהל שהפסיד חותך באכזריות באמצע השידור מחוסר עניין ועוד לא מעט סוגיות שידרשו פתרונות יצירתיים. הבעיה העיקרית שלהם היא מה עכשיו? דור ה-Z לא שומר חסד נעורים והאפליקציה והקהילה חייבות להתפתח. כל דבר כזה יגיע עם תג מחיר. הגדלת הפרס תוריד מהאלמנט של "משחקים בשביל הכיף" ותגרום לרמאויות, תופעה שאת ניצניה כבר מתחילים לראות. משחקי נישה וחלוקות גיאוגרפיות יפגעו במיקוד של הפעילות (כלומר חלוקה לגרסאות גיאוגרפיות תגרום לירידה בכמות של המשחק המרכזי). כרגע, מפתיעים ב-HQ את המשתמשים הקבועים באמצעות פרסים רנדומליים או הופעות אורח של מנחים סטייל בנץ מ"רחוב סומסום" או ג'ימי קימל.

אגב, מנחה שותף יכול להיות גם נדלן פרסומי בעתיד, נניח האיש של OLD SPICE או קולונל סנדרס. מכיוון שב-HQ חוזרים ואומרים שאין להם כוונה להכניס הפסקות פרסומות קלאסיות עולה השאלה איך מייצרים מודל הכלכלי הגיוני. האם הם מתכננים לנצל את הנדלן הפרסומי של דקות ההמתנה לפני השידור? אולי לעשות שאלות בחסות מפרסם כזה או אחר, אולי לתת את ה"אקסטרא לייף" כבונוס בעבור פעולה למפרסם (קנה מקדונלדס, הירשם לטינדר וקבל שי) ואולי בכלל למכור ישירות לצרכן את ה"אקסטרא לייף" או מנויי פרימיום? הייתי שמח לקבל מסקוט את התשובה.

 

המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן בחסות

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 קבוצת המזבלה + מנהלי שיווק מצייצים