עקבו אחרינו ברשת

טורים ומאמרים

לקראת ShoppingIL: המלצות Google לאפקטיביות פרסום לאתרי קומרס

פורסם

ב-

לקראת חגיגת הקניות הגדולה ShoppingIL שבה ישתתפו השנה מעל 1,200 חברות ועסקים, Google משחררת לצפיה ועיון מיוחד לאנשי קהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים מצגת הנחיות שהוצגה בסדנת E-Commerce שהתקיימה בתחילת השבוע בבית הספר לתעשיית הדיגיטל Digitalent

להורדת המצגת >>

ShoppingIL, חג הקניות הישראלי ברשת, חל בחודש נובמבר, הידוע כחודש בו חוגגים ברחבי העולם חגי קניות שונים (כגון חג הרווקים הסיני, בלאק פרידיי, סייבר מאנדיי וכו׳).

המסורת החלה בנובמבר 2014 ביוזמת Google ישראל במטרה לחזק את עשיית ה-E-commerce המקומית ולהעניק לגולשים הישראליים חוויה חיובית ומשתלמת בעת ביצוע רכישה באתרי אינטרנט ישראלים.

המצגת באדיבות מנהלת פעילות ShoppingIL מטעם Google, נטלי טנא, שנחשפה לפעילות כתוצאה מפרסום אצלנו בקהילה, מור לנקרי אלדר Google ומאשה דשקוב מייסדת ובעלים של בית הספר לתעשיית הדיגיטל דיגיטלנט.  

טורים ומאמרים

יוצאים מהקופסה! // הילה ארבל

פורסם

ב-

את המונח Last Mile שמעתם בטח עשרות פעמים בשנה האחרונה. יותר ויותר מותגים מבינים שחווית הקנייה של הלקוחות שלנו לא נגמרת באתר. זה לא מספיק שנשקיע בחוויית משתמש מצוינת בחנות האונליין, באופטימיזציה ואוטומציה, רק כדי להביא לקוחות לקנייה. המסע של הלקוחות שלנו הוא לא מסע עם התחלה אמצע וסוף, הוא מעגלי. האתגר הגדול של אתרי מסחר הוא לייצר נאמנות של הלקוחות ולהחזיר אותם לקנייה, להגדיל את ה- retention.

 

לשמחתנו יש היום אינסוף אפשרויות ליצור נקודות מגע עם הלקוחות לאורך כל המסע, החל מהמפגש הראשון בערוצי השיווק, דרך משפך הקנייה ועד ולאספקת המוצר. כל אחת מהנקודות הללו מהווה הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, להעניק ערכים מוספים, לייצר בידול, לחזק נאמנות.

 

לצאת מחוץ לקופסה

ככל ששוק האיקומרס מתפתח והתחרות מתחזקת, כך הציפייה של הלקוחות שלנו גדלה. אולי בעבר היה סביר ומקובל לשלוח את המוצרים שלנו באריזה חומה, עם סרט דביק, כי ״מה זה משנה״?, ובכן, המציאות השתנתה.

הלקוחות שלנו מצפים שישקיעו בהם, שיפתיעו אותם, גם כשהם מקבלים את המשלוח. ההבדל בין אריזה ״רגילה״ לאריזה מעוצבת הוא ההבדל בין לקוחות אדישים ללקוחות נלהבים – לקוחות נלהבים קונים יותר, משתפים יותר, נאמנים יותר.

על התופעה הסוחפת ברשת unboxing בטח כבר שמעתם – יותר ממיליון פוסטים תחת ההאשטג #unboxing יש ב instagram. גידול של 870% בכמות הסרטונים שאנשים שיתפו YouTube, עם המילה unboxing מאז 2010.

השקעה ב Packaging ובאריזה ממותגת היא לא פחות חשובה כיום מההשקעה בחווית משתמש מצוינת באתר. זו הזדמנות אדירה, לכל מותג בכל גודל, לייצר לעצמו חשיפה שיווקית אורגנית ואפקטיבית ברשתות החברתיות.

ולא רק זה. יש אינסוף מחקרים שמוכיחים עוד 2 נקודות:

  • הסבירות שלקוחות יחזרו לרכוש מאיתנו גדלה בעשרות אחוזים אם המוצר ארוז באריזה מושקעת וממותגת.
  • תפיסת ערך המוצר בעיני הלקוחות מושפעת מאוד מהאופן שבו הוא ארוז. מוצר שנשלח באריזה ממותגת ייתפס נחשק ואיכותי יותר ממוצר שנשלח באריזה גנרית חומה.

 

אז איך מייצרים חווית unboxing מושלמת? 

  • בוחרים את הקופסה המתאימה

זה אולי יישמע לכם שולי, אבל גם המבנה של האריזה משפיע מאוד על חווית הלקוחות. אריזה גדולה מידי משדרת בזבוז, אריזה קטנה מידי עלולה לפגוע במוצר. אריזה שקשה לפתוח מתסכלת. חשוב לבחור גודל וצורה של קופסה שמתאימה לליין המוצרים שלהם, קלה פשוטה ומהירה לפתיחה. 

  • משקיעים בעיצוב האריזה

הדבר הראשון שהלקוחות שלנו רואים כשהשליח מוסר את החבילה, זה את הקופסה. עוד לפני המפגש המרגש עם המוצר הנרכש. הקופסה שלנו היא שטח פרסום. הזדמנות להעביר מסרים, לחזק את נוכחות המותג שלנו – לרגש, להצחיק, להפתיע עם עיצוב קריאייטיבי, צבעוני, בולט וחוויתי. 

  • מפתיעים!

דווקא כשלא מצפים למשהו ומקבלים בהפתעה – ההתרגשות בשיאה. הנה כמה דוגמאות שיכולות להקפיץ לגמרי את החוויה: דוגמיות חינם של מוצרים, קוד הטבה לקנייה הבאה, קופון משלוח חינם, אני מאוד אוהבת את הדוגמא של Glossier, מותג מוביל של מוצרי טיפוח במודל של מנוי חודשי – שייצרו נרתיק מיוחד מניילון ״פצפצים״ וורוד, אותו הם מכניסים לכל אחת מהחבילות הנשלחות ללקוחות – 2 ציפורים במכה, גם שמירה על המוצרים באריזה, וגם הפתעה נהדרת וסופר שימושית ללקוחותיהם, עם אינסוף אזכורים תיוגים ושיתופים של הנרתיק החביב ברשתות החברתיות, על ידי הלקוחות.

  • מוסיפים מסר אישי

פרסונליזציה! מה לא נאמר על החשיבות ביצירת קשר אישי, פרסונלי עם הלקוחות שלנו. עד כמה שזה אפשרי מבחינה לוגיסטית, הוספת גלויה אישית עושה קסמים. מספיקה שורה אחת עם כמה מילים שמעבירות מסר אישי עם חתימה, כדי לחזק את תחושת הקרבה ולהעלות חיוך.

ומה עם החוויה שלכם?

אז אנחנו מבינים את החשיבות ביצירת חוויה ללקוחות שלנו, אבל מה עם החוויה שלכם – בעלי ובעלות אתרי המסחר שמבקשים לעצב ולהזמין לעסק שלהם אריזות ממותגות?

מסע ארוך של טלפונים, בקשה להצעות מחיר, מיילים, העברת קבצים לעיצוב, חיפוש מעצב/ת גרפי מומחה, והמתנה אינסופית לקבלת הקופסה הממותגת לעסק שלכם.

ואתם, שבכלל צריכים רק 200 או 500 קופסאות, נאלצים להתחייב לכמות מינימום גבוהה, ולתהליך עבודה שלפעמים יכול להיות מאוד מתיש.

הגיע הזמן להתקדם, לא?

זו קצת קלישאה לומר שאנחנו חיים בסביבה דיגיטלית. זה כבר כל כך ברור וטריוויאלי שאנחנו מנהלים את החיים שלנו באינסוף אפליקציות וממשקי אונליין – ניווט, חנייה, תשלומים, קניות אונליין. אנחנו גם מנהלים את העסק שלנו בדיגיטל. מוציאים חשבונית אונליין, מעצבים אתרים עם פלטפורמות DIY, מעצבים לבד גרפיקות בתוכנות אינטרנטיות חינמיות. אז איך זה שמשימה כמו עיצוב והזמנת אריזות ממותגות לא פשוטה ודיגיטלית כמו שאנחנו אוהבים ורגילים?

נעים להכיר – Box O’ Mine

 אתר חדש לעיצוב אריזות ממותגות בממשק תלת מימד, והזמנת האריזות בקליק.

איך זה עובד? נכנסים לאתר, בוחרים סוג קופסה, גודל וכמות ומתחילים לעצב – צובעים, מוסיפים לוגו, תמונה, טקסט – וצופים בכל שלב באריזה הממותגת מקבלת חיים בתצוגת תלת. בסיום תהליך העיצוב – קליק להזמנה, והקופסאות נשלחות תוך שבועיים עם שליח לבית או למשרד.

האתר משלב בין כמה טכנולוגיות חדשניות של עיצוב בממשק 3D, ומייצר בסיום התהליך קובץ ״פריסה״ מעוצב של הקופסה מותאם לדפוס. הקופסאות מודפסות במדפסת דיגיטלית מהמתקדמות במזה״ת, באיכות גבוהה.

 כל אחד יכול

האתר מיועד לכל אחד ואחת שרוצים לעצב קופסה ממותגת, לא צריך ידע או נסיון קודם בתכנות של עיצוב – הממשק פשוט נוח וסופר ידידותי.

הוא מתאים לבעלי ובעלות אתרי מסחר שמבקשים לעצב אריזות ממותגות למשלוח, למנהלי ומנהלות שיווק של מותגים גדולים שזקוקים לכמות קטנה של קופסאות לטובת יח״צ ובעצם לכל מי שחפץ באריזה ממותגת לכל צורך ובכל כמות – החל מקופסה אחת.

 

הטבה מיוחדת למצייצים   !

ומכיוון שראש השנה כבר פה, ומיד אחריו – ShoppingIL, Black Friday, Cyber Monday זה הזמן לאחל לכם ״עונת סיילים״ מוצלחת, ואם עוד לא הצטיידתם באריזות ממותגות –

אתם מוזמנים לקפוץ לבקר (עדיף מהמחשב, אי אפשר להתקדם להזמנה מהמובייל), להתנסות בעיצוב הקופסה בממשק שלנו, וליהנות מהטבה ייעודית לקהילת מנהלי שיווק מצייצים – 10% הנחה בהקלדת קוד הקופון מצייצים (יש לוודא שאתם רשומים לאתר כדי לממש)

www.boxomine.com

 

הילה ארבל- מומחית אי קומרס ובעלת המותג Box O’ Mine

המשך קריאה

טורים ומאמרים

מאמר אורח: כל מה שרציתם לשאול על תופעת ה-TikTok // דולב משה

פורסם

ב-

לפני מספר ימים התארח בישראל ג'סי אנדרהיל, אם השם הזה לא אומר לכם דבר, כנראה שאתם לא עוקבים אחרי אושיות הפלטפורמה שצומחת מאוד בקרב קהלים צעירים מסביב לעולם – TikTok. מדובר באחד מכוכבי ה-TikTok הפופולריים בעולם, עם יותר מ-4.6 מיליון עוקבים, שיצר בשבועות האחרונים היסטריה במהלך הביקור שלו בישראל.

כדי שלא תישארו מאחור ועל מנת שתבינו את התופעה לעומק, החלטתי ליצור עבורכם מדריך קצר עם היכרות והצצה ל-TikTok.

עברה יותר משנה מאז שאפליקציית Musical.ly נרכשה והתמזגה לתוך אפליקציית TIKTOK. מאז הקאמבק, נמצאת האפליקציה בנסיקה וכבר הספיקה להוביל בראש מצעדי ההורדות, להמליך את הכוכבים החדשים של הרשת וליצור טרנדים שהפכו ללהיטי מיינסטרים.


הראפר Lil Nas X שהפך לכוכב בינלאומי בזכות האפליקציה | קרדיט: TikTok

יותר ממיליארד הורדות מסביב לעולם וכחצי מיליון משתמשים פעילים

לפי נתוני החברה- TikTok היא אחת הרשתות החברתיות הצומחות בעולם, עם 1.2 מיליארד הורדות, כבר בשנת 2018 היו לפלטפורמה יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

בעוד עולם המבוגרים ובתוכם גם מנהלי השיווק יודעים מעט על הפלטפורמה הצומחת ומתעסקים בעיקר באינסטגרם ופייסבוק- הופכת TikTok לתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה.

לפניכם כל מה שאתם חייבים לדעת על הרשת החברתית הצומחת בקרב בני נוער וצעירים:

מבנה האפליקציה

האפליקציה מחולקת ל-3 חלקים עיקריים:

FOR YOU: פיד מבוסס אלגוריתם (בדומה לעמוד ה- Explore של Instagram) שבנוי על פרמטרים פרסונליים כמו מיקום ואופי התכנים שהיוזר צורך או מייצר איתם מעורבות וגם על פופולאריות וטרנדים (בדומה לסרטונים החמים ביוטיוב).

נעקבים: פיד אישי שמבוסס על תוכן עדכני או פופולארי של יוצרים שהיוזר עוקב אחריהם.

אתגרים וטרנדים:  הפלטפורמה מגדירה אתגרים מתחלפים לגולשים והגולשים מבצעים אותם בגרסאות שונות, לעתים ישנם גם אתגרים שנוצרים בצורה ויראלית ולא מונחים על ידי הפלטפורמה, לדוגמה אתגרים ישראליים שנוצרו על ידי יוצרים מקומיים.

טרנד השבוע | צילום מסך מתוך אפליקציית TikTok

קהל היעד

ל- TikTok בסיס משתמשים צעיר וממוקד, בארה"ב הקהל השולט באפליקציה הוא מגיל חטיבה ועד לגיל קולג', בישראל מדובר בקהל צעיר יותר- מתלמידים בבית ספר יסודי ועד לחיילים.

קידום ממומן ואורגני למותגים

בפלטפורמה ניתן לקדם מודעות ממומנות בדומה לרשתות החברתיות המוכרות והיא מאפשרת מספר מיקומים כמו מודעת כניסה, מודעות בפיד ואפילו פילטרים ממומנים.

גם כאן בישראל, ישנם מותגים שכבר צללו לפלטפורמה – מותגים כמו HOT, הפסטיגל, סרטי יונייטד ועוד שילבו מהלכים פרסומיים. הקמפיינים עלו בשיתוף של יוצרי TikTok מובילים תוך יצירת קריאטיב שרלוונטי לפלטפורמה ומשתלב בה בצורה אורגנית. מותגים שונים בארץ ובעולם מגדילים לעשות מקימים פרופילים בפלטפורמה ומנהלים בה תוכן שוטף על בסיס יומיומי.

לקמפיינים קריאטיביים ב-TikTok פוטנציאל תפוצה אורגנית גבוה מאד והם לרוב ישלבו בתוכם אלמנט של USER GENERATED CONTENT, שמטרתו לגרום לעוקבים להפיץ את המסר השיווקי ולהפוך בעצם לשגרירי המותג.

שידורים חיים ומונטיזציה

כאשר ליוצר TikTok יש יותר מאלף עוקבים בפלטפורמה, הוא יכול לעלות לשידורים חיים. במסגרת השידורים החיים יכולים הצופים והעוקבים לשלוח ליוצר מתנות ותרומות.

לאחרונה דיווחה יוטיוב שגם היא תשלב פיצ'רים דומים שיאפשר לצופים לקנות סטיקרים ותגובות מודגשות בלייב של היוצרים האהובים עליהם.

בדומה למונטיזציה עבור יוצרים ביוטיוב- זו הדרך של יוצרי ה-TIKTOK לייצר רווחים מהנוכחות שלהם באפליקציה.

גם הסלבס כבר שם…

כוכבי הנוער והסלבס הבוגרים, הבינו את כוחה של התופעה, אימצו לאחרונה את TikTok  באיחור אופנתי והצטרפו גם הם לחגיגה. בין הידוענים שהצטרפו לאפליקציה אפשר למצוא את עדן בן זקן, איתי לוי וגם כוכבי רשת ותיקים כמו קווין רובין.

המצטרפים החדשים | צילומי מסך מתוך חשבונות ה-TikTok של איתי לוי, עדן בן זקן וקווין רובין

כותב המאמר הינו דולב משה,

מנכ"ל בית התוכן השיווקי fresh young advertising. 

 

המשך קריאה

טורים ומאמרים

פייסבוק: מותג העל מתחדש // איציק ארנפלד

פורסם

ב-

לא לחינם קוראים לה 'ענקית הסושיאל'.

כולנו מכירים אותה, משתמשים לפחות באחת ממוצריה על בסיס יומי ושעתי, היא כיום הרשת החברתית הגדולה בעולם. היא גם מחזיקה בבעלותה את אינסטגרם ווואטסאפ המאד פופולאריות. לאחרונה, שמועות עיקשות ובלתי פוסקות טוענות שהיא מתכננת אינטגרציה מלאה בין שלושת הערוצים. זה עדיין לא קורה, לפחות בטווח הזמן הנראה לעין, אך בינתיים, כפי שדווח ב'רויטרס' היא הופכת להיות קבוצה ממותגת – קרי "אינסטגרם וואטסאפ מבית פייסבוק".

משמעות הדבר היא, שגם אם בינתיים פייסבוק לא עושה את הצעד המשמעותי של אינטגרציה ממשית ומלאה של שלושת הערוצים הענקיים שלה – כצעד ביניים היא נוקטת בשילוב של כל המותגים תחת סככה אחת, כאשר לשם כך היא תבצע מיתוג מחדש של מותג האם – פייסבוק, ומותגי הבת – ווטסאפ ואינסטגרם.

למען הסר ספק, בנוגע לנושא המיתוג מחדש לא מדובר בשמועות, דובר החברה אישר את הידיעה, תוך כדי שהוא מאשר את המניע שברויטרס נטען כי הוא הגורם למהלך. לדבריו "אנו רוצים להיות יותר שקופים לגבי המוצרים והשירותים שהם חלק מפייסבוק". שקיפות. זה הנושא בכל הסיפור, אם נצא מנקודת הנחה שאכן פיהם וליבם שווים.

ככלל, לא פלא שהם דוגלים במהלך שכותרתו 'שקיפות', בימים בהם פייסבוק כחברת המדיה החברתית הגדולה בעולם עומדת בפני בדיקה מדוקדקת מצד הרגולטורים. אלו מדקדקים עם החברה בנוגע לפרקטיקות השונות בהם היא צוברת ואוגרת דאטה ונתונים, האם החברה שומרת על על פרטיות המשתמשים, וכיצד ועם מי היא חולקת מידע עליהם.

מיתוגה מחדש של פייסבוק, זו הזדמנות מצוינת לקחת כמה תובנות על מנת להבין לעומק את המשמעות של מיתוג מחדש. אציין כי בהכנת המאמר הסתייעתי בדורון גולדברג, מנכ"ל חברת 'פירמה' למיתוג ואשף נודע בתחום.

המהלך של פייסבוק, בו פתחנו, מכונה בהגדרה המקצועית 'ארכיטקטורה מותגית'. המושג מבטא מצב בו חברת האם וחברות הבת מזינות אחת את השניה באופן שישרת את כולן בצורה מוצלחת. יתכן מאד, והסיבה בשלה פייסבוק יוצרת כעת ארכיטקטורה מיתוגית, היא משום שפייסבוק מודעת לכך שהיא סובלת לאחרונה מתפיסות שליליות ואובדן רלוונטיות ב-2019 – מעין זקנה אשר קפצה עליה בטרם עת. לוואטסאפ ואינסטגרם ישנן תפיסות חיוביות, הן פופולאריות ואטרקטיביות בעיני קהל המשתמשים, ובפייסבוק מקווים שהן יוכלו לעזור למותג האם – פייסבוק, שממנו החברה ממש אינה מוכנה להיפרד.

אך האם הסיכונים הנובעים ממיתוג מחדש נלקחו בחשבון אצל מובילי המדיניות בפייסבוק? בעיניי זו שאלה שיש  לקוות שהתשובה עליה חיובית. מדובר בסיכון לא מבוטל כלל.

ככלל, במיתוג מחדש ישנם כמה מרכיבי סיכון עיקריים. נפרט מעט:

הסיכון הראשון, הוא הסיכון הפנים-ארגוני – הקרע העלול להיווצר לעיתים בשאלת 'בעד ונגד' המיתוג מחדש עלולים להשפיע על אווירת הקונצנזוס בארגון. יש צורך להלך על חבל דק, ולנהל את התהליך בצורה חכמה, אחרת, עלול השכר לבוא בהפסדו. שכן כידוע, מרבית בני האדם אינם חובבי שינויים. זה עוד לפני שדובר על העלויות הכרוכות במיתוג מחדש, עלויות שלעיתים מעמידות בסימן שאלה רבתי את כדאיותו של המהלך כולו.

במקביל, ישנו גם סיכון מחוץ לפירמה, שכן דרושה מידה רבה של אופטימיות כדי להיות בטוחים שהלקוחות יאהבו וגם יתרגלו למותג החדש. פעמים רבות, מתברר שהקהל פחות אוהד את המיתוג המחודש מהמצופה ממנו. כך למדנו, למשל, מחברת קוקה קולה כאשר בשנות ה-80 היא יצאה עם המיתוג המחודש  New Coke, ולאור התנגדות ציבור הלקוחות שהצביע ברגליים, לא נותר לחברה ברירה אלא לחזור ל-Coca-Cola classic.

אם נבדוק את מקרה פייסבוק, היא נקטה במהלך עוקף סיכונים, זאת באמצעות כך שהיא מייצרת שינוי מינורי והדרגתי, בעזרת 'ארכיטקטורה מותגית' המייצגת בנוסף גם את אלמנט השקיפות, דבר אשר יגרום לאבולוציה של המותג ולא לרבולוציה. אמנם ישנם עדיין סיכונים למהלך, אך בהחלט נעשה כאן מאמץ למזער אותם, משום ששינויים מינוריים והדרגתיים אינם מורגשים, והם בעלי יכולת ספיגה החולפת מתחת הרדאר של כלל הגורמים הרלוונטיים.

הכותב: איציק ארנפלד סמנכ"ל שיווק בסוכנות הדיגיטל – Better digital

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "אל על טוקיו" // עטרה בילר

פורסם

ב-

אני רגילה שאל על מרוכזת מאד בעצמה כחברת התעופה הישראלית. למרות התחרות בזירת התעופה, ברירת המחדל של אל על היא ליפול להרגליה הנושנים והמוכרים כחברת התעופה הלאומית של ישראל. למשל – כאשר השיקה את הדרימליינר, הרגשתי שבמקום להפגין חדשנות, הוטסתי באל על כורחי לעבר הרחוק, בו דיברנו על גאווה לאומית וכחול לבן, ואל על הייתה אחד מהאייקונים של ישראליות מוחלטת. אל על נרדמת בקלות בשמירה ומתנהגת כמו מונופול ממלכתי, שמקדש את המולדת. ולמרות שהיא מציעה טיסות הלוך חזור, עמוק בפנים מעדיפה אל על  את הטיסות בחזרה הביתה, לישראל, על פני הטיסות אל העולם הגדול והלא ישראלי.

דווקא בגלל הנטייה הפחות מחמיאה הזו התלהבתי כפל התלהבות מהקמפיין החדש של אל על לטוקיו. מדובר בקמפיין הפשרה מבורך שמשחרר קצת את אל על מהסטואיות ומקרב אותה לציבור הנוסעים הפוטנציאליים שמזמן הבינו שישראל היא לא מרכז העולם.

זהו אמנם קמפיין מאד ספציפי שמקדם מוצר ספציפי אבל אהבתי את הגישה. אל על מבינה שלמרות שהיא יוזמת ומממנת את הקמפיין הזה – היא אינה מרכז העולם. אז כדי לא להביא צילומי image bank מטוקיו, נוצר הקונספט הפשוט והגאוני הזה שבו אנחנו נחשפים לאנימה או מנגה יפנית שכולנו ראינו, קראנו, צפינו ושיחקנו בה – רק שהדמויות הן צוות האוויר של אל על. המטוס של אל על משתלב באנימציה בין גורדי השחקים של טוקיו כשהוא נוסע על הקרקע ואפילו המילה טוקיו הכתובה באנגלית נראית כמו פונט יפני מעולם האנימה.

אני אוהבת כאשר מותגים מבינים שהחוויה שייכת ליוזרים, לצרכנים אי שם, ולכן היא חייבת להתכתב עם עולמם. ועם כל התשוקה לספר לעולם על החברה המפרסמת, ועל איך היא עושה ומצליחה, אל על מבינה שכדי להפיל את האסימון שהנה התחילו טיסות ישירות וכדאיות לטוקיו – עליה ללבוש את חווית המשתמש ולעצב תחושות ואסוציאציות שיקצרו את הדרך לחשוק ולרצות בהן. וכמובן – בסופו של דבר – לרכוש אותן.

אז אני מאד מקוה שמה שאנחנו רואים פה זו סנונית ראשונה של חברת תעופה ככל חברות התעופה שמבינות שהן רק מחוללות ומאפשרות, אבל הדרמה שייכת להמונים והם, ההמונים, הם המשאב שהחברה צריכה להפוך לשלה – ואת זה עושים רק בטוב ולא בכוח. כמו, למשל, לצייר אנימציות יפניות של דיילים וטייסים במדי אל על.

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA