רביטל ויטלזון יעקבס | סרטון סיכום 2020 בממתקים

עלו לי בפיד: מהלכי תוכן ושיווק טובים עושים בדיוק ככה // חן ינוביץ'

3 תכנים מעניינים קפצו לי השבוע בפיד של הרשתות החברתיות והייתי חייבת להגיד עליהן איזה מילה טובה או שתיים.

קוטג׳ תנובה עם זעתר: אושרית סרוסי עם תוכן שיווקי פשוט ומוצלח
אם אתן מחפשות תוכן שיווקי ושת״פים עם מובילי דיעה – מדובר ברפרנס מצויין לאיך לעשות תוכן שיווקי נכון ומוצלח. אבל קודם כל וידוי. מתישהו לפני שנה או יותר הוציאו אותי מקבוצת הפייסבוק הפופולרית מאמאמצחיק. העילה: עבירה על חוקי הקבוצה. במאמאצחיק פורסם פוסט משעשע על אמא שצריכה להכין עוגה לילד בגן, ובמקום לאפות, לערבל ולצפות בשוקולד היא חתכה עוגה מוכנה של חברה מסחרית, שמה במנג׳טים מהודרים ויאללה לגן. פוסט קורע באמת ומוצלח ברמת החשיפה. את המחשבות שלי בנושא שיתפתי בקבוצת תוכן מקצועית ומשם הדרך להעפתי הרשמית מהקבוצה הייתה סלולה כמו כביש חדש של נתיבי איילון ביום שמש בהיר. העניין הוא כזה: אם בעבר חברות מסחריות היו מסתתרות תחת מעטה חשאי של מינימום סוכן חשאי כחפרפרת משורות הצבא הרוסי בתוך התוכן השיווקי, היום הסוכן הזה כבר היה לגמרי מחוץ לארון. אנחנו חיים בעידן של דור חדש: אותנטי, חופשי, חסר עכבות, שמעריץ לוגואים ומוצרים מסחריים ואין לו בעיה לצרוך תוכן שיווקי – רק תהיו כנים ותגידו את זה. סרוסי (מילעיל ותותית) העלתה אנבקוסינג של תוכן שיווק עם הקוטג׳ זעתר של תנובה עם הכותרת המעולה: ״תנובה שילמו לי כדי שאטעם את הקוטג׳ עם הזעתר החדש שלהם ואגיד את האמת״. והתוצאה? הומור הפוך על הפוך, תגובות מוגזמות של וואו כמה טעים ואתם חייבים ללכת לקנות והלוואי ותנובה ישלחו לי עוד ארגזים מחוץ לדלת.
יניב ויצמן, מנכ"ל ובעלים teenk חברת פרסום ותוכן לנוער וצעירים, מחדד את התובנה: ״בני דור ה Z הדיגיטלים נולדו לעולם של רשתות חברתיות ופייק ניוז. הם הדור שפיתח את הבולשיט דטקטור הכי משוכלל שיש. ולכן כשזה מגיע לזירה הביתית שלהם, הדיגיטל, אין טעם להסתיר או לנסות לעבוד עליהם. הם גם ככה יגלו ויבינו לבד מי או מה עומד מאחורי כל ידיעה, פוסט וסרטון. תוכן סמוי אולי יישאר סמוי להורים שלהם אבל אם פונים אליהם בתוכן שיווקי עדיף שיהיה גלוי וברור. הם יעריכו אתכם יותר אם לא תסתירו מהם דבר

ממתקי אסם מככבים בסרטון סיכום 2020 בממתקים של רביטל ויטלזון יעקבס
בין אם הייתה יד מכוונת או מדובר במקריות מוחלטת – הנה דוגמא נוספת נהדרת לשילוב שבין תוכן טוב למוצרים מסחריים באופן שבו בוודאות משאיר את מספרי אינג׳מנט הצפייה ברשתות החברתיות גבוהים עד הסוף. ויטלזון היא גאונות מיתוגית ומסחרית ברמה שצריך ללמוד באקדמיה של מנהל עסקים ואסטרטגיה. היא ידעה למנף את התוכן שלה למרצ׳נדייז מצויין, לזקק את הקהל והדמות שלה ולהנות מכל זה תוך כדי צפייה בחיקויים המעולים של ארץ נהדרת. סרטוני הרכב שלה כבר הפכו מזמן לקאלט ומדי פעם, בעדינות ובחדות אפשר לראות בהם גם מוצרים מסחריים. מה שמעניין בסרטון סיכום שנה הנוכחי הוא האיזון המוצלח שבן ממתקי אוסם לשאר הממתקים. זה נכון שאסם לא היו לבד, כיכבו גם ממתקים דוגמת שוקולד מארס, וופל מן ומנטוס, אבל אסם גם קצת נפנופי מוצר בולטים עם הלוגו לעדשת המצלמה החשופה. רגע לפני שסוללת עורכי דין שולחת לי מכתבי אזהרה – חשוב לציין שכל ההנחות על שיתוף פעולה כלשהו הן תיאורטיות ופרי מחשבתי בלבד, אבל אם מישהו מהצדדים יושב ברגעים אלו וקורא את הטור, שתדעו שיש פה תוכן איכותי מדהים, שלא פוגע באמינות של ויטלזון לאמנות שלה ולקהל וכל הצדדים יוצאים נשכרים.

בקבוק חוזר של גולדסטאר: מבקבוק חד פעמי לבקבוק חוזר.
אני לא מבינה למה חטיף בודד ארוז בתוך עוד אריזה, לא מבינה למה חברות שמייצרות שמפו, סבון נוזלי או נוזל כביסה לא מאפשרות לי לחזור לסופר עם בקבוק האריזה הישן ולמלא אותו שוב או מוכרות מראש בקבוק באריזת ענק. באמת שאני לא מבינה, אבל הנה גולדסטאר הבינו לרחשי ליבי, הכינו אתר עם ממשק חמוד והקימו תהליך לוגיסטי פשוט וסביבתי. הרעיון הוא כזה: אתם רוכשים מנוי חודשי לארגז גולדסטאר ומדי חודש מקבלים ארגז חדש עד הבית ושליח שגם מחזיר את הבקבוקים משומשים לשימוש חוזר. איזה יופי. מצד אחד לא צריך לסחוב ולשבור את הגב פלוס מקבלים הנחה כספית על דמי הפקדון של הבקבוק, מצד שני גולדסטאר זוכה בחברי מועדון לקוחות קבועים ומצד שלישי מערך הייצור מתעסק בשטיפת הבקבוקים המשומשים במקום בייצור שלהם. אם נחזור שוב פעם לעולם החדש שבו אנחנו חיים – הצרכנים שלנו מצפים מחברות מסחריות לנקוט עמדה בנושאים חברתיים ולא להישאר ניטרלים. בשנים האחרונות גולדסטאר הייתה בין הראשונות לאמץ חדשנות: שיווקית ומוצרית. המהלך הזה, מצטרף לעוד מהלכים של חברות מסחריות, וכל מה שנותר הוא לחכות ולראות מי החברה המסחרית הגדולה (כזו שתקציב הפרסומות שלה הוא במיליונים) שתאמץ את הז׳אנר שמייצר פרסומות טלוויזיה חברתיות אמיתיות. כמו שבזק הייתה הראשונה והגדולה (כחברה מסחרית) בתחום הפרסומות המוזיקליות או תלמה הייתה החלוצה להבין עליית מעמדם של אנשי תוכן ומובילי דיעה שיכולים גם לככב בפרסומת, גם לכתוב אותה וגם להפוך לויראלים (אילן פלד). ואחרון חביב: בבואכם לסגור את תכניות העבודה השנתיות של השיווק והתוכן של החברה אל תשכחו לשאול את השאלה: מה המותג שלכם מייצג? עבור מי הוא נלחם?

חן ינוביץ היא מומחית בתוכן, יחסי ציבור ואסטרטגיה, בעלת ניסיון רחב חוצה סקטורים בעולם הדיגיטל והתקשורת. מאמינה שאותנטיות היא שם המשחק, בחיים ובעסקים.