עקבו אחרינו ברשת

ארגז כלים לתוכניות עבודה

היערכות לתוכניות שיווק 2018: איך מגדירים מדדי ביצוע KPI לפעילות שיווק דיגיטלית? // אור כהן

פורסם

ב-

קרדיט צילום: Pixabay

במסגרת מיזם ההיערכות שלנו לתוכניות העבודה השיווקיות לשנת 2018 אירחנו את אור כהן מחברת אורטל דיגיטל וביקשנו ממנו לשפוך לנו אור במדריך ידידותי למשתמש למנהלי שיווק – איך מגדירים בצורה מושכלת מדדי ביצוע (KPI) מדויקים לפעילות שיווק דיגיטלית בהתאם ליעדים העסקיים שלנו. (תמונה: Pixabay)

שאלו כל מנהל שיווק, מנהל קמפיינים או מנהל דיגיטל – מה היתרון הכי גדול של השיווק הדיגיטלי? וכנראה שכמעט מכולם תקבלו את אותה התשובה – יכולת המדידה. אז כן, זירת השיווק הדיגיטלי היא עתירת מידע ובהתאם לכך עתירה גם באפשרויות מדידה, אבל מה עושים עם כל הנתונים האלו? זה יכול להיות סלט לא קטן, ולכן הדבר הכי חשוב לניהול מוצלח של פעילות השיווק הדיגיטלי עמוסת הנתונים היא הגדרת חדה וברורה של מדדי ביצוע לכל פעילות בהתאם ליעדים העסקיים ויעדי השיווק.

מה היעדים שלכם?

תכנית שיווק טובה היא כזו הנבנית כנגד יעדים עסקיים אותם אנחנו רוצים להשיג. זה יכול להיות מכירת יותר יחידות מוצר, הגדלת סך הלקוחות, הגדלת מחזור ההכנסות מלקוחות קיימים או כל מטרה עסקית אחרת, אבל מה שחשוב הוא להגדיר יעדים מדידים אותם תכנית השיווק מיועדת להשיג. זה יעזור מאוד לתכנן את התקציב ותמהיל המדיה בהתאם.

בהתאם ליעדים העסקיים, נגדיר KPI's מתאימים לפעילות השיווק אותן נבחן ברמה שבועית, חודשית ורבעונית והם אלו שיעזרו לנו לוודא שאנחנו מנווטים את הפעילות בכיוון הנכון. למי שלא מכיר את המושג, KPIKey Performance Indicator, או מדדי ביצוע מרכזיים, אלו פרמטרים שאנחנו מגדירים מראש כנתון המכריע והחשוב ביותר במדידת ביצועי אפיקי השיווק השונים, כאלו שהתנודות בהם משקפים את הכיוון הכללי של הפעילות ומסוגלים להצביע על עלייה, ירידה או עמידה במקום בכל הקשור לתוצאות שלנו.

מה ההבדל בין KPI לבין יעד או מטריקות באופן כללי?

שאלה פשוטה לכאורה, אבל זה יכול להיות מבלבל. מטריקות הן מדדים טכניים שמצביעים על התוצאות המתקבלות. כמות החשיפות בקמפיין, הקלקות, יחסי הקלקה, שיעור נטישה, כל אלו דוגמאות למטריקות. הנקודה שצריך להבין היא שההיררכיה של מטריקות או מדדים מסוג זה היא סובייקטיבית – כלומר, אין היררכיה מובנית שקובעת שאחת חשובה על פני השנייה – אנחנו אלו שקובעים.

מה שהופך נתון כזה או אחר ל-KPI הוא אנחנו והחשיבות שאנחנו מייחסים לו ביחס לשאר המדדים. לדוגמה – אם העליתי אתר חדש לאוויר ואני רוצה להפנות אליו כמה שיותר טראפיק – ה-KPI שלי הוא כמות הטראפיק הנכנס. יש מדדי ביניים שעוזרים לי להבין מדוע נכנס יותר טראפיק או פחות מהפעילות שלי – אבל כשאני רוצה לבדוק האם אני משיג את היעד שלי – מדד הביצוע המרכזי הוא כמות האנשים שנכנסו לאתר.

הדגש החשוב פה הוא להבין מה המדד הטוב ביותר לכך שאנחנו משיגים את התוצאות הרצויות שלנו ולא לייצר לעצמנו הסחות דעת עם מדדי ביניים שאינם בהכרח משקפים את התוצאה הסופית. בעולמות הפרפורמנס אני נתקל לא אחת במנהלי שיווק ולקוחות שמקדישים יותר מדי תשומת לב ליחסי ההקלקה, המחיר לקליק או היקף החשיפה, בעיקר כי זה קל יותר – אלו מטריקות מובנות במערכות הפרסום שאנחנו מקבלים בלחיצת כפתור, אבל על הדרך מזניחים דווקא את מדדי הביצוע החשובים ביותר בעסק שלהם.

הנקודה הקריטית להבין הוא שה-KPI הוא לא בהכרח נתון מובנה שקיים במערכות הפרסום. הוא יכול להיות נתון מחושב, מה שנקרא בשפת האנליטיקס – Calculated Metric, כלומר נתון שנגזר מהיחס בין מדדים אחרים – ואם לא נדע להגדיר שזה מה שחשוב לנו לדעת, כמובן שלא נקבל את המידע הזה.

איך מגדירים מדדי ביצוע מרכזיים מדויקים לפעילות הדיגיטל שלנו?

אני הולך להציג דוגמה מעולם הלידים וההמרות, בעיקר כי זה קל יותר להבנה, אבל את העיקרון שאפרט כאן אפשר ליישם על כל פעילות שיווקית באשר היא.

נניח שאנחנו מגייסים לידים לשירות חדש שאנחנו מציעים, ובמסגרת היעדים והניתוח העסקי – החלטנו שמשתלם לנו לשלם לכל היותר 50 ש"ח על כל הזדמנות מכירה, או 'המרה'.

ה-KPI הראשון שאנחנו מודדים כאן אם ככה הוא "מחיר לליד". האם זה מדד מספק? חלקית. אנחנו חייבים לחבר את זה גם לרצפת המכירות ולהבין כמה שווה לנו לשלם על סגירה. נניח לצורך הדיון שמשתלם לנו לשלם על עסקה סגורה 200 ש"ח (המשקפת יחס סגירה של 1:4). ה-KPI השני שנגדיר אם כן הוא "מחיר לסגירה/מכירה".

הרבה מאוד עסקים מתמקדים במחיר שהם משלמים לליד ולא נותנים את הדעת על המחיר שלהם לסגירה, כלומר מתמקדים רק בחלק מהתמונה, מה שעלול להוביל אותם לקבל החלטות שגויות לגבי האפקטיביות של ערוצי השיווק שלהם.

בהמשך לדוגמה, החלטנו לרוץ במקביל עם קמפיין פייסבוק וקמפיין ברשת החיפוש בגוגל. לאחר חודש, הסתכלנו על התוצאות. בשביל לפשט את המצב, נניח ששווי כל עסקה זהה ושהשקענו את אותו התקציב בדיוק בשתי המדיות.

  • קמפיין גוגל הניב 10 לידים במחיר 100 ש"ח לליד.
    מתוך 10 לידים נסגרו 5 עסקאות, כלומר בדיוק 200 ש"ח לסגירה.
  • קמפיין פייסבוק הניב 20 לידים במחיר של 50 ש"ח לליד.
    מתוך 20 לידים נסגרו 2 עסקאות. כל סגירה עלתה לנו 500 ש"ח.

כמובן שברגע שמכניסים תקציב מדיה שונים, תקציבי הפקה (גרפיקה, וידאו, תשתיות כמו דף נחיתה) זה משתנה עוד יותר, אבל דבר אחד כבר ברור – אם היינו מבססים את ניתוח הביצועים רק על ה-KPI של המחיר לליד, הרי שהיינו עוצרים את הקמפיין בגוגל ומסיטים את התקציב לפייסבוק. זה היה עולה לנו ביוקר!

נקודה נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת

חשוב להסתכל על ה-KPI, לא רק פרטנית בכל אחד מאפיקי הפרסום, אלא בצורה מצרפית רחבה. כמו כל ממוצע, גם למדדי הביצוע יש סטיית תקן. יהיו מדיות שישתלם לנו לשלם יותר בהן על כל ליד, כי הוא איכותי ומוביל ליותר מכירות ומדיות שמחיר המקסימום שלנו יהיה נמוך יותר.

יכולות להיות גם הוצאות רחבות יותר שנועדו לתמוך בפעילות הפרפורמנס, שגם אותן צריך לקחת בחשבון. אם לפני שהתחלתי לקדם את השירות החדש שלי, קידמתי סרטון שיווקי על מנת לייצר קהלים לפרסום ללא יעדי פרפורמנס מיידיים הרי שבחישוב המחיר האמיתי שלי להמרה ולסגירה אני חייב לקחת את זה בחשבון.

דוגמה מעשית נוספת:

  • מחיר היעד שלי שלי לליד הוא 50 ש"ח
  • אני רוצה להביא סה"כ 100 לידים ומקציב לשם כך 5,000 ש"ח.
  • אני רוצה לקדם סרטון טיזר בשביל לשפר את אחוזי ההמרה בקמפיין.

אם השקעתי 1000 ש"ח מהתקציב לקידום הסרטון, הרי שנותרו לי 4,000 לגיוס לידים, כלומר מחיר היעד שלי להמרה בקמפיין הפרפורמנס הוא עכשיו 40 ש"ח, ולא 50. אתם מבינים? ה-KPI שלי, מדד הביצוע, הוא לא המחיר להמרה ברמת פעילות הפרפורמנס, אלא ברמת הקמפיין כולו, והיעד הוא עדיין אותו יעד – 50 ש"ח. אבל מחיר היעד להמרה בקמפיין מתעדכן בהתאם להוצאות הנוספות שיש לי ותומכות בהצלחת הקמפיין.

שני דברים חשובים שקורים ברגע שיש לנו מדדי ביצוע מוגדרים

הראשון – אנחנו מסוגלים בכל רגע נתון להבין איפה אנחנו עומדים ביחס ליעדים שלנו.

השני – ברגע שאנחנו יודעים מה היעדים ומה המדדים שיבדקו את העמידה ביעדים הללו – אנחנו יכולים להגדיר את התקציב המתאים להשגת יעדים אלו.

כמובן שמדדי הביצוע משתנים בהתאם ליעדים שיווקים שונים, וחשוב להבין גם איך מודדים פעילויות שיווק שונות. זיכרו – הגדרת יעדים היא הבסיס להצלחה בשיווק דיגיטלי. בין אם זה לצוות הפרסום in-house שלכם או לספק הפרסום – כשהצוות יודע בצורה מדויקת מה הוא נדרש להשיג הסיכוי שהפעילות תהיה ממוקדת מטרה ומוצלחת גדל פלאים.

הכותב הוא מנהל צוות ב'אורטל דיגיטל' – סוכנות דיגיטל משפחתית המתמחה בשיווק במגוון פלטפורמות דיגיטליות עם מהלכי תוכן מורכבים מעולם המשפכים לצד מדידה מדויקת.

מתחם ארגז כלים לתוכניות עבודה >>

ארגז כלים לתוכניות עבודה

תעביר את זה הלאה // יריב עמית

פורסם

ב-

תעביר את זה הלאה / יריב עמית

כולנו חולמים שהסרטון שהפקנו יהפוך במהירות לויראלי וייצר באזזז תקשורתי…

אבל האם בדרך אנחנו שמים לב לכל הפרמטרים החשובים ?

יריב עמית בסקירה מרתקת על הסרטונים שהצליחו לעשות זאת ובגדול

 סוכנות הקריאייטיב הבריקה עם הרעיון, אפילו המנכ"ל שלכם שמע ויצא מגדרו. אבל רגע לפני שאתם מפיקים סרטון ויראלי, חשוב שתשאלו את עצמיכם שאלה אחת חשובה: האם אתם הייתם מעבירים את הסרטון לחברים אם הוא היה נשלח אליכם בווטסאפ ?

אם התשובה היא כן, תנסו להבין למה –כי הסרטון מאוד מצחיק, או מרגש עד דמעות, כי הוא גרם לכם להזדעזע, או שהוא מהמם ביופיו, כי הסרטון חכם בטירוף, או כי הוא פשוט גרם לכם לעצור לרגע ולהתפעם.

קבלו את הסרטונים הויראליים הכי טובים בכל הזמנים. כפי שתראו, חלקם נעשו בתקציב זעום ואחרים הינם הפקות ענק לכל דבר. אך המשותף לכולם –  כל אחד מהם פורט על רגש מסויים, ולעיתים אף על יותֳר מאחד. על פי סקרים שנעשו שלושת הפרמטרים שצויינו כמשפיעים ביותר על ויראליות של סרט הם – היותו של הסרט מרגש ומעורר הזדהות, מצחיק או מפעים.

 

חכם ופשוט

סרטון של להקת דאפט פאנק המשתמש רק בידיים. כל כך פשוט, כל כך חכם – זה בדיוק מה שגרם לאנשים להעביר אותו הלאה והוא זכה ל 68 מיליון צפיות.

 

Will it blend

ב 2006 חברה קטנה לייצור בלנדרים בשם "בלנדטק" ציינה שבע שנים של כישלון מוחלט למוצר הדגל שלה, בלנדר רב־עוצמה שלא עניין אף אחד מאז שהושק. באותה שנה החברה החליפה מנהל שיווק, ובאוקטובר עלה ליוטיוב סרטון שבו המייסד טום דיקסון, עוטה חלוק מעבדה, שואל  "Will it Blend?"ומכניס לבלנדר כדור גולף. השיטה היתה פשוטה: הבלנדר הוצג בסרטונים כשהוא טוחן אייפונים, המבורגרים של מקדונלדס, יהלומים מזויפים מזירקון ואלבומים של ג'סטין ביבר. 130 הסרטונים שעלו מאז זכו לכמעט 300 מיליון צפיות, ודיקסון והבלנדר הגיעו לתוכניות אירוח, פסטיבלי פרסום ואפילו לתוכנית בערוץ ההיסטוריה. "זו ההוכחה שכל מוצר יכול להיות ויראלי", ברגר כותב בספרו, ומוסיף את מה שלדעתו היה סוד ההצלחה של הסרטונים: לא היה שם "טריגר" חזק במיוחד, אבל כן היה רגש חזק – ההשתאות מיכולת ההרס

 

דאב: יופי אמיתי

אחת מהפרסומות הויראליות החזקות ביותר שנעשו. הפרסומת של "דאב" מרגשת עד כדי דמעות ומפעימה במיוחד. הסרטון מציג את ​​האומן גיל זמורה מצייר נשים על פי האופן שבו הן מתארות את עצמן (כיוון שהוא לא יכול לראות אותן). זמורה מבקש "ספרי לי על הסנטר שלך", והנשים משיבות בדכדוך, "הוא קצת בולט, במיוחד כשאני מחייכת", או "אמא שלי אמרה שיש לי לסת גדולה". בשלב הבא זמורה מבקש מהחברות שלהן לתאר את אותן נשים והוא שוב מצייר אותן. הרישומים שהתקבלו והתבססו על תיאורי החברות מושכים ונראים דומים יותר לנשים עצמן, מאשר אלו המבוססים על התיאור העצמי. הסרטון מעביר את המסר שנשים ביקורתיות מדי כלפי עצמן.

 

Shoes 2007

ליאם קייל סאליבן הוא קומיקאי אמריקאי, שחקן ומנהל. סאליבן הופיע במספר הופעות אורח בתוכניות טלוויזיה, כולל בנות גילמור, אבל לא פרץ. הוא הפך מוכר דווקא בזכות הסרטונים הויראליים שהעלה ברשת וזכה בפרס בחירת הגולשים בשנת 2008, בקטגוריית הווידאו שנוצרה על ידיו עבור המילה "נעליים". ניתן לראות את התשדיר הזה ולחשוב בקלות על מותג נעליים צעיר, חוצפן ומרדני .

 

הסכין של סופר פארם

הפרסומת המדהימה, אשר הפכה ויראלית בכל העולם, מציגה בחור עם זקן אשר מוריד אותו לראשונה לאחר 14 שנה ומגיע לפגוש את משפחתו, אשתו, ילדיו והוריו. בסרטון ניתן לראות את התגובות המדהימות שלהם המייצרות כאן את הסיפור הויראלי.

 

גם חיות תמיד עובד

חיות זה תמיד עובד, במיוחד בסרטון הזה שהוא די פשוט לביצוע. זהו סיפור אהבה בין שני חתולים המתואר על ידי שיר בצרפתית בצורה כה רומנטית! שלא מפסיקה להעלות חיוך.

                                         

10 hours walking

בניסוי שנעשה לקחו בחורה ונתנו לה לצעוד ברחובות ניו יורק במשך 10 שעות ופשוט צילמו את התגובות של האנשים כלפיה. התגובות היו כה משעשעות ומצחיקות, או מרגיזות ומכעיסות  – כך שאף אחד לא נותר אדיש לסרטון

 

תרקוד את זה

ילדים מייצרים סרטונים ויראליים, חיות, וגם.. ריקודים טובים. זהו סרטון ויראלי שזכה לכ- 300 מיליון צפיות ומתאר הופעה של קומיקאי, הרוקד סגנונות ריקוד שונים לפי השנים

 

ריקוד האסירים

אין כמו ריקוד – כבר אמרנו, וריקוד המוני זה בכלל טוב. קחו את זה, הכניסו לבית כלא עם אסירים ושחקנים, צרפו את הריקוד הכי מפורסם בעולם של מייקל ג'קסון "thriller  " וקבלו 68 מיליון צפיות

 

 Wedding entrance to "forever"

 "JK ריקוד הכניסה לחתונה" הוא וידאו ויראלי שהועלה במקור ל- YouTube ב -19 ביולי 2009, ומציג את מצעד הכניסה לחתונה של ג'יל פיטרסון וקווין היינץ. ב -48 השעות הראשונות, הסרטון נצפה יותר מ -3.5 מיליון פעמים. ההעלאה המקורית של הסרטון הייתה הסרטון השלישי הפופולרי ביותר ב- YouTube ב -2009, ועד ספטמבר 2016 הוא נצפה בסביבות 93.4 מיליון פעמים.  במגזין "טיים" הסרטון דורג במקום ה -15 ברשימת חמישים הסרטונים הגדולים של YouTube.

 

מחזמר סטייל

סרטון ויראלי של סטארבקס בסגנון מחזמר. פשוט כל כך ומעורר

 

הוויסקי של ניק

ניק אופרמן עושה מה שהוא עושה הכי טוב, בסרטון עבור המזקקה סקוטש Lagavulin: הוא שותה וויסקי ויושב בשקט על יד אח דולקת במשך 45 דקות. הסרטון גרף למעלה מ-3 מיליון צפיות.

 

United breaks guitar

דייב קרול לא היה האדם הראשון ששירות לקוחות של חברת תעופה התעלל בו. אבל הוא היה הראשון שהראה כיצד אדם אחד חמוש ביצירתיות, כמה חברים, 150 דולר ואינטרנט, יכול להפוך תעשייה שלמה. חברת התעופה יונייטד איירליינס שברה את הגיטרה של דייב בזמן בדיקת התיקים. לאחר שמונה חודשים בהם דרישתו לפיצוי מהחברה – לא נענתה, הוא החליט לכתוב שיר על המקרה: united breaks guitar והעלה אותו ל-YouTube. ארבעה ימים לאחר השקתו, הסרטון כבר גרף מיליון צפיות. המניה של יונייטד איירליינס ירדה ב -10%, והשילה 180 מיליון דולר. דייב הופיע בכל הרשת וברשתות הטלויזיה.

"United Breaks Guitars" הפך להיות דוגמה ליחסים החדשים בין החברות לבין הלקוחות שלהם, והוכיח את כוחו של קול אחד בעידן המדיה החברתית. המקרה הפך להיות אמת מידה בתעשיית שירות הלקוחות והמוסיקה, כמו גם מיתוג וחוגי מדיה חברתית. כיום, יותר מ -150 מיליון איש מכירים את הסיפור. דייב הוציא ספר ובו פיתח את הפילוסופיה "פשוט תעשה", שהפכה אותו לאדם האידיאלי לקחת על עצמו מאבק נגד תאגיד גדול. הוא תיאר איך הרגיש להיות במרכז הטירוף התקשורתי וכיצד נהפך להיות כותב שירים מבוקש ודובר ציבורי.

 

איך מקדמים פרינגלס

מה יש בסרט הזה שזכה ל- 149 מיליון צפיות ?הוא מפעים! הוא מדהים!!! והוא גורם לך להרגיש שאתה חייב לשתף כדי שאנשים נוספים יצפו בו

 

Volvo by van damme

רעיון אחד גדול. נקודה.

 

הכותב: יריב עמית, מנכ״ל העדשה – בית הפקות וידאו יצירתי.

 

 

המשך קריאה

ארגז כלים לתוכניות עבודה

צעדים ראשונים בפיתוח עסקי – איך מתחילים? // אסף מרציאנו

פורסם

ב-

אילוסטרציה: PixaBay
חברות רבות קמות ונופלות על יכולת הצמיחה שלהן. לכל עסק יש אחוז נטישה טבעי (ראו ערך טבלאות הגיוס והנטישה של חברות הסלולר כל רבעון), חברה שתצליח לצמוח בקצב מהיר יותר, עם ניהול נכון, צפויה להצליח יותר מאשר חברה שלא תשקיע מאמצים בתחום. להלן מס' טיפים על תהליך פיתוח עיסקי, בלי מילים מפוצצות, בלי קלישאות, כל שלב מוביל לבא אחריו, ואם האיפיון נכון – סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.
על מנת לבדל את עצמיכם ולתת את הפיתרון הכולל ללקוח של המוצר או השירות שלך אפשר לפעול בכמה דרכים:
 1. איתור הזדמנויות חדשות – רישמו ביומן פגישה מסודרת באופן קבוע שתעסוק בפיתוח החברה, כניסה לשווקים חדשים, יכולת פיתוח שירות או מוצרים חדשים, כל דבר שיכול להצמיח את העסק במעלה הסולם. לדוגמא: חברות המזון שמייצרות באופן סיסמטי מעדני חלב חדשים, רוטב חדש לפסטה, עיצובי רהיטים חדשים, ועוד.
2. שיתופי פעולה – אין כמו המשפט הידוע: "אם אתה רוצה להגיע מהר יותר, רוץ לבד. אם אתה רוצה להגיע רחוק יותר, רוצו ביחד". בידקו אם ישנם שיתופי פעולה עם חברות מעולם התוכן שלך שיכולים להזניק את העסק קדימה. שיתופי פעולה בין עולמות תוכן זהים (קבלנים, יועצי משכנתא, עו"ד, מתווכים, וכו'), שיתופי פעולה בין קולגות בתחום (חברה שעוסקת רק בבניית אתרים ולא בקידומם), ועוד. ככל שערך המוסף יהיה גדול יותר ללקוח, שיתוף הפעולה יהיה מוצלח יותר.
3. הכירו את עולם התוכן שלכם והמתחרים – יש להיות מעודכנים תמיד בחידושים הטכנולוגיים והשיווקיים בתחום, לעקוב אחר מתחרים וקולגות על מנת לא להישאר מאחור ולשמור את עצמיכם ואת החברה רלוונטיים.
4. יש לראות האם למוצר יש מנוע צמיחה נוסף – האם לפתח את המוצר בצורה/צבע/גודל שונה? האם יש להגיע לקהל יעד רחוק יותר? פיתוח בשפה נוספת? שירות בשעות לא שגרתיות? חשיבה מחוץ לקופסה ותעוזה בכיוונים נוספים יכולה למקסם את רווחי החברה באופן משמעותי.
ונניח ואני רוצה להשיק מוצר חדש או שירות חדש לחברה, מה צריכים להיות צעדיי בשפה פשוטה צעד אחר צעד?
1. ראשית, דע מי קהל היעד שלך – יש לך מוצר או שירות להציע? אם תדע לאפיין במדוייק מיהו קהל היעד שהעסק מכוון אליו, בנית את ראש החץ של פירמידת השיווק. כל צורך מחפש פיתרון, המטרה היא להיות הפיתרון המועדף והראשון בקטגוריה לבעיה אצל הצרכן הפוטנציאלי.
2. מהם ערוצי המדיה שקהל היעד שלך נמצא – האם זהו קהל מקצועי? (נמצא לדוגמא במגזינים של אדריכלים), האם הקהל מבוגר או צעיר? (רשתות חברתיות או לרוב עיתונות מסורתית), האם קהל היעד נמצא בעיקר בדרכים? (נהגי משאיות, נהגי מונית – פרסום ברדיו), ועוד. ע"פ קהל היעד של המוצר מצא את הערוץ שבו הוא נמצא.
3. למד את ערוצי הפרסום החזקים בקטגוריה – אם בחרתם לפרסם בעיתון, בדיגיטל, ברדיו או בטלוויזיה, היפגשו וקבלו הצעות מחיר מהמדיות העיקריות בכל תחום על מנת שתדעו לזהות עיסקה טובה. ידע זה כוח בכל זמן ובכל מקום.
4. תכנון והתאמה לתקציב השיווק והפרסום – אין חוקים יבשים בשיווק, גם הגדולים ביותר פועלים על פי ניסוי וטעיה. דעו מתי נכון לעסק שלכם לפרסם בכדי לנסות לחזות ולמקסם את סיכויי ההצלחה. לדוגמא: פרסום לפני החגים (תקופת צריכה מוגברת), פרסום לפי עונות השנה (האם המוצר קייצי או חורפי), פרסום לפי אירועים ומועדים (לפני תחילת שנת הלימודים) וכו'.
5. פרסום ואנליזת הנתונים – כלל אצבע =צריך לזכור: אין פרסום בלי ניתוח נתוני כל קמפיין וקמפיין. לאחר או אף במהלכו של כל קמפיין, נתחו את הדאטה, כמות לידים, פגישות, סגירות. מיהו קהל היעד שנחשף לפרסום, מהן הסיבות להצלחה או אי-הצלחה של הקמפיין ואופטימיזציה יומית/ שבועית של מהלך הקמפיין. כך רבים הסיכויים שכל פרוייקט פרסומי שבא אחריו יהיה מוצלח יותר מקודמו.
אוקיי, עד כאן בתיאוריה, אבל מה עושים בפועל? מעבר לפרסום הרגיל איך יוצרים קשר לשיתופי פעולה מוצלחים?
* ראשית, עשו טבלת ערכים ובה איזה ערך אתם רוצים לקבל ואיזה ערך אתם יכולים להציע לקולגה או לעסק נוסף בתמורה לעבודה משותפת.
* צרו קשר טלפוני, הציגו את עצמכם בקצרה ועניינו את הצד השני בתובנות שהוא יכול לקבל בעקבות פגישה משותפת. בטלפון מד הסבלנות קצר ואם לא עניינתם תוך מס' שניות השיחה תהיה קשה יותר ומסורבלת לביצוע.
* כל עסק רוצה לחבור לעסק גדול יותר שיזניק אותו במעלה הסולם. לפגישה הגיעו עם דוגמאות והישגים מעבודתכם בכדי לאתגר את הצד השני ולגרום לו להיות הגורם המעוניין יותר בחיבור העיסקי.
 * ישנם מגוון אופציות לשיתוף רווחים בשת"פ יחד – אפשר להעביר עמלה מסויימת על הפניית לקוח, אפשר לעבוד כגורם מתווך מול הלקוח, אפשר להיות מתוגמלים בריטיינר חודשי כל עוד הלקוח פעיל, ועוד.
* חשוב לזכור – השם שלכם קשור כעת עם חברה נוספת. כמו שלא תהיו רוצים להיות מזוהים עם חברה שלילית, בעלת חוות דעת ומוניטין רעים, ביחרו היטב את החברות שאתם רוצים להיות מתוקשרים ומזוהים עימן.
טיפ לסיום –
צרו נוהל לבצע פגישות סיעור מוחות תקופתיות בחברה. יכול להיות שמילה או רעיון של עובד יפתחו כיוון וראייה חדשים שיכולים לתרום רבות לעסק הרבה יותר מאשר עוד עשרות שעות עבודה רגילות בפן הנוכחי. כך אתם גם מחשיבים ומשתפים את העובדים באסטרטגיה של החברה וגם מקבלים מוחות עדכניים שמכירים את העבודה מהשטח.
"הצלחה היא מתכון, אם יש לך את כל הרכבים, אתה תצליח, מאוד פשוט" – בריאן טרייסי.
כותב המאמר הינו מנכ"ל משותף 'רהב מדיה' – חברת המדיה והדיגיטל של רני רהב
המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן מותגי

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA