עקבו אחרינו ברשת

ניוזלטר

ניוזלטר מנהלי שיווק מצייצים – כמה טרנדים באיקומרס שכדאי להכיר

פורסם

ב-

ועידת גו איקומרס מעבר לפינה כמה טרנדים שכדאי להכיר

כנס גו איקומרס שם זרקור על נושא חם בשיווק העולמי – איקומרס (כמובן)
ברוח האירוע, בחרנו לחלוק אתכם מספר מגמות בולטות, שכדאי לכל מנהל שיווק להכיר.

שלכם, צוות מנהלי שיווק מצייצים – אריאל פלג, אמיר שניידר, טל ספיבק, לירן פורמן, מרי פישר, דני אמיתי

מרקטינג אוטומיישן
מהבאזז וורדס הבולטות השנה, ועדיין נראה שמותגים רבים לא הטמיעו ולא פיצחו מערכות אוטומציה שיווקית. מערכות אלו מאפשרות לקשר בין מידע פנים ארגוני (מידע מחנויות אוף ליין, מאגר מידע של מותג, CRM) ומידע דיגיטלי שנצבר בנכסי הארגון (אתר, אפליקציה).
אבל מעבר לפן הטכני שמאפשר הגישור הזה, מדוברבמערכות שמסוגלות לייצר סגמנטציה מתקדמת בתוך המידע הארגוני.
לקהלים שמיוצרים במערכות בונים סדרות מיילים מבוססות התנהגות, כך שלקוח שביצע פעולה מסויימת יקבל מייל מסויים, ולקוח שביצע פעולה אחרת יקבל מייל אחר, או אולי הודעת פוש לסמארטפון.
בעזרת מרקטינג אוטומיישן מותגים בעלי נוכחות דיגיטלית משמעותית (ואיקומרס בפרט) יכולים להעמיק את התקשורת עם הלקוחות, ולייעל את תקציבי המדיה

שיווק תוכן ימשיך להיות דומיננטי
שיווק תוכן כבר מזמן לא נחשב לטרנד חדש, ועם זאת, נראה כי חנויות איקומרס פעלו לרוב תחת גישה של “הפחתת חיכוך” – כמה שפחות הסחות דעת בתהליך הקניה. עם זאת, מותגים רבים מבינים כי שיווק תוכן יכול לשמש ליצירת חיבור עמוק יותר בין הקהל לחנות האיקומרס, וככלי יעיל למשיכת קהלים – במיוחד עם העלייה בשימוש בחוסמי פרסומות.
במחקר שנעשה על ידי חברת Demand Metrics נמצא כי:
60% מהאנשים רוצים לחפש מוצר לאחר קריאה על המוצר
90% רואים תוכן פרסונלי ורלוונטי כשימושי
86% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר על חווית משתמש טובה יותר
ממצאים אלו מובילים למסקנה ברורה – מותגים שישכילו לייצר חוויית תוכן עשירה ללקוחות שלהם, ירוויחו יותר – בנאמנות, שביעות רצון וכמובן בהכנסות.

רימרקטינג חכם
אחד הכלים האפקטיביים והשנויים במחלוקת בארסנל המדיה של כל מותג הוא רימרקטינג.
הכלי כבר נפוץ ובפני עצמו רחוק מלהיות טרנד חדשני – עם זאת, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת הלאה, השימוש נעשה ממוקד, מתוחכם ומורכב יותר. אנחנו צופים שימושים מתוחכמים ויצירתיים בכלי רימרקטינג ורימרקטינג דינאמי בפרט.
בכלים האלו, לחדשנות יש חשיבות עליונה, אז אנחנו ממליצים ללחוץ על אנשי המדיה שלכם לקחת את המושכות ולייצר רימרקטינג מהדור החדש.

המובייל ימיר יותר מבעבר
ככל שחיינו עוברים יותר ויותר אל המובייל, כך חשוב יותר שמותגים ייצרו חוויות חוצות פלטפורמות בהן המשתמש יכול לעבור בחופשיות מפלטפורמה לפלטפורמה. ככל שחוויות אלו יהיו נוחות יותר, כך משתמשים יצברו בטחון ויעברו לרכוש במובייל. אנו צופים עליה משמעותית ברכישות מובייל עד סוף השנה.

רוצים לבנות אתר איקומרס ומחפשים כיוון? אולי תמצאו השראה ברשימת האתרים של מגזין colorlib, כמו מותג האופנה Obey ששומר על הרוח הצבעונית והאמנותית שלו לאורך הגלישה באתר.

אתר השראה OBEY

קרדיט: Obey

להרשמה לדיוור לחצו כאן
לניוזלטרים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות שפורסמו בשבוע האחרון:

חדשות

איך אפליקציה אחת כתבה מחדש את חוקי התוכן הסלולארי// עמרי מרכוס

פורסם

ב-

ע"י

אפליקציית הטריוויה HQ הולכת נגד כל המוסכמות של תוכן סלולארי והתוצאה היא להיט חסר תקדים שמדביק למסך הקטנטן מיליונים ברחבי העולם פעמיים ביום. מה יש ב-HQ שאין במיליוני האפליקציות האחרות בשוק? איך הם מתכננים לממן אותה? ולמה אנשי שיווק רבים על הזכות לעשות איתם עסקים? עמרי מרכוס מנתח עבורנו את אחת התופעות יוצאות הדופן של העת האחרונה המשלבת אפליקציית טריוויה בזמן אמת עם פרסים ושידורי לייב

אחת לכמה זמן מגיעה טכנולוגיה שמערערת על כל האמיתות שהיו לפניה. מפרקת לחלוטין פרדיגמות שהתרגלנו לחשוב שהן מוחלטות, על זמניות ובלתי ניתנות לזעזוע. כזה הוא השגעון סביב ה-HQ TRIVIA. לדוגמה – לא משנה אם אתה צופה בסרטון יו-טיוב בשירותים או משחק קנדי קראש בשתיים בלילה- התפיסה לגבי בידור בסלולארי קידשה את העובדה שאנשים רוצים את הבידור שלהם בקצב, במקום ובזמן שבא להם. הגיעה HQ ואמרה "ממש לא". האפליקציה פעילה רק פעמיים ביום ורק למשך עשר דקות. בכך החזירה גם את אלמנט הציפייה וגם את אלמנט מדורת השבט לבידור. כל העולם באותו רגע חווה משהו משותף. הפעם לא כצופה בטלויזיה המסורתית אלא כמשתתף במכשיר הנייד. ועדיין נשאלת השאלה איך, לכל הרוחות, אפליקציה בלי עמוד פייסבוק, בלי אתר, בלי גוף מדיה גדול עם כיסים עמוקים מאחוריה – איך היא מצליחה לגרום למיליונים להתמכר ולהגיע בו-זמנית, פעמיים ביום למשחק טריוויה קלאסי לחלוטין?

אפשר לשנוא או לאהוב את יוצרי HQ – אבל הם כנראה עושים שיווק נכון ומדויק

בימים בו העולם מגלה, כי מכר את תשומת לבו בפרוטות לפייסבוק ולגוגל, מדהים לראות שמבלי משים הם הצליחו לחדור מבין הארמיות ולהגיע להמונים. היזם ניב דרור כתב בבלוג הפופולארי שלו PRODUCT HUNT על המספרים – בבחירות האחרונות בארה"ב חגג ערוץ היו-טיוב הותיק THE YOUNG TURKS הישג של מאה אלף צופים בו זמנית. ב-HQ, שהושק באוקטובר 2017,  הם הגיעו ל-1.2 מיליון משתמשים פעילים אחרי פחות משלושה חודשי פעילות. מאז המספר יותר מהכפיל(!) את עצמו. זה מספר מטורלל כי זה לא משתמשי פייסבוק שעושים לייק לעמוד בו לא יבקרו לעולם – משתמשי HQ הם שחקנים פעילים שמתייצבים ברגע נתון אחד, במקום מסוים, לצריכת אותו התוכן – שני מיליון שחקנים ברגע נתון עם רמת ריכוז גבוהה זה מספר משתמשים שהמדיה המסורתית מוכרת את האמא שלה בשביל לקבל ובפרופיל שהפרסומאים מחפשים בנרות. למרות שאין נתונים רשמיים, זה לא יהיה מופרך להעריך כי קהל חובב טריוויה שייך לקבוצה סוציו-אקונומית ממוצעת ולמעלה מזה.

כאמור, מדובר באפליקציה אשר פעילה רק פעמיים ביום. בשעה 3 ובשעה 9 שעון ניו-יורק. בשאר הזמן אין בה כלום למעט לוח תוצאות, כפתור "הזמן חבר" וקאונטר לקראת המשחק הבא. רגע לפני השעה היעודה נצבעת האפליקציה בטורקיז, סגול, צהוב. מוסיקה מקפיצה מחדדת את נימי הציפיה למשהו שעומד להתרחש. על המסך הסלולארי עולה סקוט, המנחה הקבוע ומעדכן מה חדש היום, מברך את המשתתפים הקבועים והאקזוטיים וגורם לתחושה שמשהו גדול ומשמעותי עומד להתרחש. בעיקר על ידי ציון כמה משתתפים נמצאים עכשיו באפליקציה. 12 שאלות ברמת קושי מתגברת. עשר שניות לענות על כל שאלה. שחקן שעונה נכונה יכול להמשיך ולשחק בסיבוב הבא, האחרים עוברים לעמדת צופים בלבד. בתום 12 השאלות הפרס מתחלק בין מי שענה נכונה על כולן. בדרך כלל מספר דו או תלת ספרתי של זוכים מתחלק בפרס של דולרים או עשרות דולרים בודדים למשחקים רגילים בשבוע (אם כי כבר היה זוכה יחיד שקיבל 25,000$). בתום השידור האפליקציה חוזרת למוד שומר מסך עד למשחק הבא. כמו כל הרגל – מדובר על 7 ימים בשבוע במשך כל ימות השנה.

אחרי שהיוצרים נשבעו שלעולם לא יהיו פרסומות בזמן המשחק – בימים האחרונים הולכת ומתבהרת התוכנית השיווקית שתתמוך בהם. כדאי שמשהו יכניס שם כסף, אחרי הכל תוך שישה חודשים הם מחלקים לא מעט ממנו- 1,223,000$ אם לדייק (חישוב לא רשמי שעשה השבועון TIME). איך הם ממנים את הפעילות העניפה שלהם? התשובה בסוף. קודם כל צריך לבנות את המוצר, את הסיפור שלו ואת הקהילה הנלהבת שתפיץ אותו.

קהילה חזקה ומתמידה

אולי אין תשובה אחת לסוד ההצלחה אבל התובנה הבסיסית שלהם היא שהמשחק הוא רק כלי ליצירת ותחזוק קהילה. ב-HQ מדרבנים בלי הפסקה חברי קהילה להביא חברים נוספים. אנשי HQ נתנו את הדבר המתבקש והוא יתרון משחקי – אקסטרא חיים. כלומר גם אם טעית, אתה יכול להמשיך לשחק עוד פעם. בנוסף לאלמנט החומרי ישנו המנחה, שמברך שחקנים מתמידים בתחילת הפרק ובכך מחזק את הנאמנות לקהילה.

המנחה

המנחה הקבוע, סקוט רוגאוסקי, גם הוא חלק מההרגל. כמו חבר ותיק שאתה בסדר שנמצא איתך בתור לסטארבקס, באוטובוס ואפילו בשירותים. לא סתם הוא זוכה למעמד של כוכב וכבר, לטענתו,  סירב להצעות לעבור להנחות תוכניות טלויזיה בפלטפורמות המסורתיות. רוגואסקי התפרסם לרגע לפני שנתיים כשיצר סרטונים שלו בסאבווי בניו-יורק קורא ספרים פיקטיביים, אבל אין ספק שיש לו יכולת מדהימה לאלתר ולתת תחושה אותנטית שהוא באמת ובתמים מתרגש מהמאורע.

קהילה עם קיום גם בחיים האמיתיים

אמנם אין לאפליקציה פייסבוק או אתר אבל הטוויטר משמש כבסיס דרכו המפעילים מעדכנים ללא הרף בהתפתחויות ועושים כבוד לחברי קהילה בולטים. ועדיין ההישג הגדול של HQ היא הוצאת הקהילות מן הוירטואלי אל העולם האמיתי. מי שיכתוב ההאש טאג של HQ יקבל שפע של תמונות של אנשים יושבים ביחד – חברים למשרד, בני משפחה בסלון, קבוצה בברים, סטודנטים שמשחקים בהפסקה ועוד. התחושה היא שיש פה משהו גדול מעוד סתם אפליקציה. יש פה כמעט כת. קהילה של סגידה לעקרון של ידע ששווה להם כמה דולרים. העובדה שמספר מפורסמים דוגמת ג'ימי קימל סיפרו על ההתמכרות שלהם וגם משפיענים פחות גדולים יצרו הייפ מסביב למשחק – עשתה את שלה, אבל מה שמקסים במיוחד זה הצורך של משתמשים אנונימיים להעלות את הסרטונים שלהם משחקים, או זוכים. כמו שאפשר לראות בסרטון היו-טיוב הזה בו חצי מיליון צופים ראו איך מישהי זוכה ב-11$ מתלהבת כאילו זכתה בלוטו ובפיס באותו כרטיס.

השאלות

יתרון נוסף שנצלו אנשי HQ היה העובדה שהשאלות עצמן. בעוד שבמשחקי הטריוויה הקלאסיים היה אלמנט מתסכל שלפעמים גרמו למשתמשים להרגיש בורים – פה לא מעט מהשאלות הן על החיים עצמן וקוראי ספרות רוסית קלאסית או מתמטיקאים לא בהכרח יהנו מיתרון כלשהוא. כותבי השאלות יוצרים שאלות "שובבות" עם אלמנטים ויראלים. הרבה פעמים מושאי השאלות עצמם – משפיענים ברמה כלשהיא התרגשו מהכבוד ושמו צילום מסך בטוויטר של השאלה בה הוזכר שמם.

השפעת הקהל

דבר מרשים נוסף ב-HQ זו יצירת התחושה של הקהל שהוא משפיע אמיתי על מהלך העניינים. שהבחירות אותן הוא עושה ינווטו את מהלך השידור ויהיו להם משמעות אמיתית. לא עוד "צופים" כמו בשעשועונים קלאסיים אלא חווית 360 שמספקת את הריגוש של ההשתתפות, בלי הסכנה של ההשפלה בפני האומה ועם סיכוי לפרס כספי וחשוב הרבה יותר – הסיכוי להתגאות כמנצח ברשתות החברתיות. בגרסה הבריטית של המשחק יושק בימים הקרובים פיצ'ר חדש ומסקרן במיוחד שאמור לחזק את תחושת הרשת החברתית באפליקציה. מסקרן במיוחד איך זה יסתנכרן עם ה-DNA של המשחק.

הפרס

כמו שיודעים מי שנמצא באפליקציה מימיה הראשונים – כמות המשתתפים לא תלויה בגובה הפרס. זה מוכיח שיש לפרסו משמעות משנית אל מול הסטטוס החברתי שהזוכים יכולים לטעון לו. כי מה זה כסף מול האפשרות להתגאות שאתה חכם יותר משני מיליון אנשים אחרים. רובם המכריע של השחקנים מקבלים פרסים קטנטנים לחשבון הפייפל שלהם ואזכור של שמם בשידור. את כספי הזכיה ניתן לפדות תוך 90 יום ורק כשהם יותר מעשרים דולר. משמע זכיה אחת רק מדרבנת את השחקן להתמדה בשימוש באפליקציה.

התראות חכמות  

ב-HQ על משלוח רק שתי הודעות ביום. אחת לפני כל משחק, מספר דקות מדוד היטב לפני כך שהמשתתפים יוכלו להתארגן – אולי לקבץ מסביבם כמה אנשים לפני, אולי למצוא מקום שקט. ההודעות הטיזריות של האפליקציה משתפרות בלי הפסקה וגם נעשות ממוקדות יותר כך שמי שעוקב אחרי האפליקציה כבר מספר חודשים – רואים עבודה סופר אפקטיבית בבדיקות A/B.

המתחרים

זה לקח זמן קצר במיוחד בטרם יצאו מתחרים ל-HQ. הראשון היה THE Q שטוען שהוא טכנולוגית טוב יותר מהמקור ו-QuizBiz שהבשורה שלו היא מנחים סלבס דוגמת ויקליף ג'ין. ואז הגיעו גם Beat the Q ו-SWAGIQ ו-CASH SHOW. וכמובן אי אפשר על סין שם יש גרסה דומה במיוחד בשם MILLION DOLLAR HERO שכיאה לסינים מחקה את המקור עד לרמת הצבעים של האפליקציה. אף אחת מהאפליקציות נכון להיום לא מדגדגת את המספרים של HQ.

מה הלאה?

HQ גייסה לפני חודש לא פחות מ-15 מיליון דולר לפי שווי של 100 מיליון דולר. שבוע אחר כך היא חתמה על הסכמי חסות בסכומים אסטרונומיים עם וורנר ברדארס. במסגרת החוזה עשו ב-HQ סופר משחק עם פרס של 250,000$ לקדם את הסרט READY PLAYER ONE ביום יציאת הסרט. גם עם NIKE נחתם חוזה במסגרתו מימנה החברה משחק בהפתעה עם פרס של 100,000$ אבל עם פרס מיוחד למאה הזוכים הראשונים – משהו ש"כסף לא יכול לקנות". המשהו התגלה כנעלי NIKE בגרסה מיוחדת לחובבי טריוויה.

ממש לא רע יחסית לחברה עם מוצר בטא שרחוק מלפעול חלק. יש יותר מדי גליצ'ים טכניים, כמות המשתמשים גורמת לשכבת הצ'אט על השעשועון להיות קקפוניה בלתי נשלטת, הקהל שהפסיד חותך באכזריות באמצע השידור מחוסר עניין ועוד לא מעט סוגיות שידרשו פתרונות יצירתיים. הבעיה העיקרית שלהם היא מה עכשיו? דור ה-Z לא שומר חסד נעורים והאפליקציה והקהילה חייבות להתפתח. כל דבר כזה יגיע עם תג מחיר. הגדלת הפרס תוריד מהאלמנט של "משחקים בשביל הכיף" ותגרום לרמאויות, תופעה שאת ניצניה כבר מתחילים לראות. משחקי נישה וחלוקות גיאוגרפיות יפגעו במיקוד של הפעילות (כלומר חלוקה לגרסאות גיאוגרפיות תגרום לירידה בכמות של המשחק המרכזי). כרגע, מפתיעים ב-HQ את המשתמשים הקבועים באמצעות פרסים רנדומליים או הופעות אורח של מנחים סטייל בנץ מ"רחוב סומסום" או ג'ימי קימל.

אגב, מנחה שותף יכול להיות גם נדלן פרסומי בעתיד, נניח האיש של OLD SPICE או קולונל סנדרס. מכיוון שב-HQ חוזרים ואומרים שאין להם כוונה להכניס הפסקות פרסומות קלאסיות עולה השאלה איך מייצרים מודל הכלכלי הגיוני. האם הם מתכננים לנצל את הנדלן הפרסומי של דקות ההמתנה לפני השידור? אולי לעשות שאלות בחסות מפרסם כזה או אחר, אולי לתת את ה"אקסטרא לייף" כבונוס בעבור פעולה למפרסם (קנה מקדונלדס, הירשם לטינדר וקבל שי) ואולי בכלל למכור ישירות לצרכן את ה"אקסטרא לייף" או מנויי פרימיום? הייתי שמח לקבל מסקוט את התשובה.

 

המשך קריאה

Martech.Me

שווה להכיר: הסטרטאפים העולים בתחום המרטק – שישתתפו בתחרות הסטרטאפים בכנס ה- Martech & Sales Tech במרץ הקרוב// נועה תמיר

פורסם

ב-

ע"י

כולנו מדברים כל היום על מרקטינג אוטומיישן, טכנולוגיות חדשות, חדשנות בשיווק. איפה זה מוצא אתכם? ואיך אתם מתמודדים עם כמויות המידע החדש והטכנולוגיות החדשות שיוצאות לשוק על בסיס יומיומי? הנה כמה סטרט-אפים חדשים בתחום שכדאי לכם להכיר.

במסגרת כנס ה- MarTech & Sales Tech ישתתפו סטרטאפים עם טכנולוגיות חדשניות המשפרות משמעותית ביצועים שיווקיים של חברות. התחרות בחסות קהילת מנהלי שיווק מצייצים ומשרד עו"ד ריינהולד כהן. הסטרטאפ הזוכה יזכה בפרס בשווי אלפי שקלים: חבילת 5 שעות ייעוץ בקבוצת הקניין הרוחני – ריינהולד כהן הכוללות: בניית אסטרטגיה ובחינת חוזק הקניין רוחני, פטנטים, סימני מסחר, מדגמים (עיצובים), זכויות יוצרים, אמצאות שירות, הפרות, הסכמים, ליטיגציה ועוד ובנוסף 15% הנחה על שירותי הקבוצה.


txtrider.com
– קידום העסק שלכם באמצעות המלצות

טקסטריידר היא פלטפורמת נייטיב ייחודית העושה שימוש בחוות דעת וציוני גולשים ככלי קידום אפקטיבי לעסקים ולמותגים.

Crowdvocate – להפוך את הלקוחות שלכם לשגרירי המותג

Crowdvocate  עוזרת לארגונים להפוך לקוחות עסקיים ועובדים לשגרירי מותג. אוטומציה של פעולות שיווקיות ומוטיבציה לפעולה מאפשרות אינספור מנגנוני lead generation ושיווק, כגון: לקוח מביא לקוח, שיתוף ברשתות חברתיות של הלקוח, המלצה, דירוג אונליין, סיפור לקוח, משוב מוצר, פעילות באירוע, ציטוט לאתר, קהילת לקוחות ועוד.

 

spoteer.com  – טירגוט קהלים במסכי חוצות

Spoteer היא רשת פרסום חוצות דיגיטלי המציעה טירגוט קהלים, על גבי מסכי חוצות, בזמן אמת. אנחנו שואפים לתת למפרסמים את כלי הטירגוט, הדיווח והבילינג מעולם הפרסום האינטרנטי, ולחבר את מסע המשתמש מהאונליין לאופליין ובחזרה.

booth.guru – התצוגה הכי שווה בכנס

Booth Guru בות' גורו הינה אפליקצייה שעוזרת לחברות המציגות בתערוכות לזהות בזמן אמת מי מבין האורחים האקראיים שמגיעים הינו ליד חם.

לאחר זיהוי ליד חם המערכת שולחת התראה מיידית לצוות הביתן בכדי שיגש לאורח בביתן ויחל עימו שיחת מכירה.

החברה מציגה עליה של 25-50% במספר הלידים האיכותיים בזכות המוצר שלה והשתתפה בתערוכות רבות ברחבי העולם עם עשרות לקוחות.

VideoRemix – יחס אישי בוידאו לכל לקוח

וידאו-רמיקס היא פלטפורמה שמאפשרת פרסונליזציה של סרטונים בזמן אמת. באמצעות המערכת שלנו, לקוחות הופכים סרטון אחד ל-1,000 סרטונים שונים המותאמים באופן אישי לכל לקוח ובכך משפרים את ה-engagement ואת יחס ההמרה שלהם באופן משמעותי.

אם אתם רוצים להכיר מקרוב את הסטרטאפים האלה ולשמוע עוד על טכנולוגיות שיווק ומכירות חדשניות הצטרפו אלינו לכנס המרטק של ישראל, שיתקיים ב- 8.3.18 בית ציוני אמריקה בת"א. לחברי קהילת מנהלי שיווק מצייצים הנחה ברכישת כרטיסים בהכנסת קוד קופון ShivukME. – www.martechisrael.com

 

המשך קריאה

ניוזלטר

איך הילד החדש בשכונה הופך למותג: סיפורו של פסטיבל PlayCon

השבוע, לראשונה בישראל, התכנסו כוכבי רשת, יוצרי וידאו ומעריצים יחד תחת קורת גג אחת בפסטיבל PlayCon. יניב ויצמן, מנכ"ל משרד הפרסום לצעירים teenk, מספר על הדרך המאתגרת שעברו שותפיו והוא בבניית מותג פסטיבל כוכבי הרשת PlayCon, וחולק תובנות בנושאים של שיווק לבני נוער ומיתוג

פורסם

ב-

איך הילד החדש בשכונה הופך למותג: סיפורו של פסטיבל PlayCon

PlayCon הוא הילד החדש בבית הספר לפסטיבלים בישראל, אבל בעולם הוא כבר מזמן עלה כיתה. שמו המקורי של הפסטיבל הוא VidCon והוא נחגג בחו"ל כבר 8 שנים. PlayCon מהווה מקום מפגש לכל אוהבי ויוצרי הוידאו וכוכבי הרשת בפלטפורמות השונות, החל מיוטיוב וכלה בסנאפצ'ט ומיוזיקאלי. הפסטיבל חרט על דגלו להפגיש בין כוכבי רשת ומשפיענים לבין הקהל שלהם בקרב ילדים ונוער בעולם האמיתי, ולא מבעד למסך המחשב.

מה שעמד לנגד עיננו לפני היציאה לדרך, הוא אחד האתגרים הקשים ביותר בשוק הישראלי ובכלל – יצירת מותג יש מאין. בשנים האחרונות נוכחנו לדעת כי המעבר מהרשת ל'עולם האמיתי' לא מתרחש בצורה חלקה. רבים ניסו, אך לא כולם הצליחו. בפנינו עמדה משימה – להפוך את המילה Playcon לדבר הבא. הכול התחיל מתוך שאיפה לאגד תחת קורת גג אחת את כוכבי הרשת של ישראל, בתקווה כי הם יוכלו להעניק למשתתפים ערך מוסף. לא רק מפגש מעריצים, עם סלפי עבור החברים ולייקים באיסנטגרם – אלא ממש לקבל תועלת שתוכל לשמש אותם מול הרשת, שרק מחדשת ומתחדשת בכל יום.

סלפי, כוכבי רשת

סלפי, כוכבי רשת

כשיצאנו לדרך בייזום והפקת הפסטיבל, יחד עם השותפים ממרכז הירידים וחברת אוליביה, נתקלנו באתגר גדול להסביר מה זה בדיוק הפסטיבל ועל מה בעצם אנחנו גובים תשלום כניסה או דמי חסות מהמותגים. היה קשה להסביר את הצורך בהוצאת חווית היוטיוב והמיוזקאלי לעולם האמיתי, את הרצון של בני הנוער לפגוש את כוכבי הרשת שלהם והרצון ליצור תוכן בעצמך, לפתוח ערוץ ולדעת לצלם ולערוך.

ליום הראשון כבר הגענו עם מספר יפה של מכירות, אבל הבום הגדול קרה ביום השני, אחרי שהמבקרים ביום הראשון סיפרו בדרכם שלהם, באמצעות אין סוף תמונות, סלפיז וולוגים (בלוג וידאו) את הסיפור של הפסטיבל. הם בעצם יצקו תוכן וחיים למותג שבנינו. באותו ערב, הפסטיבל היה כבר סולד אאוט וביום השלישי נוצר ביקוש לעוד אלפי כרטיסים, שכבר לא יכולנו לספק. הרגע שבו הבנתי שפלייקון הוא מותג, שכבר לא צריך להתלבט איך מציגים אותו או מה שורת המיצוב שלו, היה כשבני הנוער שהגיעו ביום השני והשלישי, כבר הגיעו עם חולצות פלייקון שיצרו בעצמם.

פלייקון

פלייקון

פסטיבל Playcon הוא בשורה, כי תחת קורת גג אחת התאגדו יחד כוכבי הרשת והיוטיוברים הצעירים והמובילים בישראל ובחרו לחלוק, לשתף ולהעביר את הידע שלהם לדור הבא בלי גבולות. זה היה מפגש עטור בגוונים, גישות ודעות, שסיפק הצצה לעתיד עולם צריכת ויצירת התוכן.

אני חושב שהמפתח המרכזי להפיכתו של פסטיבל Playcon למותג, היה חיבור עמוק לעולמם של בני הנוער.
מבחינת קהל הצעירים, התועלת המרכזית של הפסטיבל היא שיתוף והעברת מידע, דרך סדנאות עם אלו שכבר הצליחו לפתח תורה משל עצמם. כוכבי הרשת הציגו לראווה את הרעיונות, הטיפים והדברים שצריך ולא צריך לעשות – הכול היה פתוח על השולחן. מי שרצה לקחת, התקבל בברכה.
ברמה השיווקית, גם אנחנו באנו ללמוד. הקשבנו ליצרני התוכן המעולים שהדור הזה גידל, והבנו מהם במדויק מיהם הצרכנים ומה הם רוצים לקבל ולהעביר. הם חיים את הקהל שלהם, יודעים מה עובד, מה מעניין והכי חשוב – מה מקליק.

אין ספק שהרבה השתנה מאז שאני הייתי ילד. אבל מצד שני, בעצם לא הרבה השתנה. בסופו של יום, העולם האמיתי הוא המקום בו בני הנוער רוצים להיות, בדיוק כמו שאנחנו היינו ילדים. הרי מה בעצם עשינו בפסטיבל PlayCon? הבאנו את העולם הוירטואלי של הילדים למקום מפגש אחד משותף, אמיתי, שגרם להעצמת החוויה. לראות את Muffin, גיימר מוביל, עומד על במה, מול 1,000 בני נוער שצופים בו בלייב משחק בנייד שלו, מעודדים אותו לעבור שלבים ומרגישים שהם חלק מהמשחק שלו, אני לא חושב שאפשר להעביר את זה במילים.

מפגש כוכבי רשת ונוער

מפגש כוכבי רשת ונוער

מספר תובנות לגבי מיתוג בכלל ובני נוער בפרט:

1. משפיעני רשת מבינים את הקהל שלהם. אנחנו צריכים ללמוד מהם איך לתקשר עם הדורות הצעירים ולשתף איתם פעולה.

2. השימוש במשפיענים ככלי לבניית המותג, תוך חיבור ברור לקהל היעד של הפסטיבל, איפשר לגשר על הפער שבין העולם הפיזי לדיגיטלי, לייצר פנייה אפקטיבית לקהל היעד ולהביא להצלחת הפסטיבל.

3. בני הנוער, למרות שהם ילידים דיגיטאליים (Digital Natives), צמאים למפגשים בעולם האמיתי.

4. גדל כאן דור שלם שיושב מול יוטיוב במקום הטלוויזיה. זה משנה ללא הכר את אופן צריכת התוכן שלו ואת סוג הכוכבים שלו. הדור הזה היה שמח להפוך את תחביביו למקצועות אמיתיים. סביר להניח שבעתיד הקרוב יצמחו כאן מקצועות חדשים, כמו גיימרים ויוטיוברים.

5. אין רגולציה על התכנים ברשת ואין מבוגר אחראי. לכן נדרשת מעורבות של כולנו, בדגש על ההורים, כדי להכיר ולנתב את צריכת התכנים של הילדים.

6. המפרסמים שהתנסו בשנה האחרונה בפעילות שיווקית שמערבת יוטיוברים, היו האמיצים הראשונים להצטרף לפסטיבל כנותני חסות, וזאת מבלי שידעו מה בדיוק יקבלו. הם גם היו המרוויחים הגדולים.

יניב ויצמן הוא מנכ"ל משרד הפרסום teenk ומומחה לשיווק לבני נוער

להרשמה לדיוור לחצו כאן
לניוזלטרים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות שפורסמו בשבוע האחרון:

  1. ניתוח קמפיין: "מילקי שוט – לרגעים בלי כפיות" // עטרה בילר
  2. קמפיין טסטימוניאלס: לעשות או לא לעשות – זאת השאלה // אריאל פלג ודני אמיתי
  3. מדורת השבט החדשה בעידן הדיגיטלי // אימי עירון
  4. צאו לבלות: פרסום True משיק את הקמפיין החדש של קווי לילה // בלוג המזבלה

המשך קריאה

ניוזלטר

אירוע מצייצים ומכבי ת"א: קבלו טיפים של אלופים

פורסם

ב-

ארוע מצייצים ומכבי ת"א: קבלו טיפים של אלופים

אירוע השיווק הספורטיבי של מנהלי שיווק מצייצים ומכבי תל אביב, התקיים ביום שלישי האחרון בהיכל התהילה של הקבוצה.

לכל מי שפספס, הנה טיפים של אלופים מהאירוע שהיה.

שלכם, צוות מנהלי שיווק מצייצים – אריאל פלג, אמיר שניידר, טל ספיבק, לירן פורמן, מרי פישר, דני אמיתי

נבחרת המרצים שהשתתפה בכנס:

  • גיא גודס – עוזר מאמן מכבי ת"א      •רון רבינוביץ' – סמנכ"ל שיווק אקטיב טרייל
  • אביב שפירא – מייסד ריפליי טכנולוגיות        •יונתן איבגי – סמנכ"ל שיווק DHL          
  • אורן רוזמן – שותף, קבוצת הייעוץ האסטרטגי Deloitte

מתוך ההרצאה של רון רבינוביץ': איך בנינו מסע לקוח לאקטיב טרייל בשוק האמריקאי והגדלנו הכנסות ב- 35% ב- 0$ (כמעט) תקציב מדיה

מסע לקוח מתחלק ל- 3 שלבים:  

  1. יצירת מודעות: Acquisitions, Brand Awareness
  2. המרה: Onboarding, Conversion
  3. שימור לקוח: Retention, Cross-sale

שיטת הפעולה:

  1. סגמנטציה: בהתאם למסע הלקוח ותחומי עניין
  2. דיוור: Always on, בניית מערכת יחסים
  3. מרקטינג אוטומיישן: פרסונליזציה  ואוטומיזציה. שליחה של 15 הודעות מוכנות מראש (Autoresponder Emails) למשך 37 יום (30 ימי ניסיון חינם בתוכנה + 7 ימים נוספים למכר אגרסיבי)
  4. שימוש במגוון כלים בהתאם לצורך: מייל, SMS, וובינר, סקר, פיצ'רים טכנולוגיים כמו תוכן דינאמי (ארגון סדר התוכן במייל בהתאם לתחומי עניין)


תודה לנבחרת שהרימה ארוע מנצח:

מכבי ת"א וצוות מועדון הכדורסל – רביד חנן, גיא גודס, אלי דריקס, דורון ג'מצי על השותפות, האירוח וקונסולת Xbox One.

לנותני החסות:

אקטיב טרייל, DHL – על הרצאות מעולות.

אספרסו קלאב- תודה למנהלת השיווק נתלי גד ועל המתנה המפנקת לכל משתתף ומכונת הקפה להגרלה.

דומינוס פיצה- על המתנות למשתתפים.   

סטודיו טוטאל- על הגרפיקה והעיצוב   

הירו מדיה – טל ברמן, על חסות הדפוס.

קייטרינג פרי סטייל-  על תפריט מושקע וטעים  

המפיקה איילת שוורץ

והצוות המנהל– טל ספיבק, לירן פורמן ואמיר שניידר

לחצו לכתבות נוספות מהשבוע האחרון:

  1. מותה של ההודעה לעיתונות ותחייתו של הסיפור/ שהם לוי
  2. מיכל הקטנה מפרסמת את תמי4 אבל שותה רק נביעות / דורי בן ישראל
  3. רוצים יחס של סלב בבצפר? נועה קירל בקמפיין חדש לתיכון גימנסיה / מערכת האתר
  4. איך תדעו אם התוכן שכתבתם באמת עובד ומשיג את המטרות שהצבתם? / מור מריג'
  5. Think global, Act local – הדרך הכי ישראלית לפרסם מנות המבורגר בינלאומיות / אבי זיתן
  6. חמשת הקמפיינים האהובים על מייקל פרוהליך, מנכ"ל אוגילבי EMEA / אריאל פלגסרטון ארוע מנהלי שיווק מצייצים ומכבי תל אביב: זה מה שהיה

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA