עקבו אחרינו ברשת

קמפיינים

ניתוח קמפיין: "מגדלי הים התיכון" // עטרה בילר

פורסם

ב-

זה כמעט התבקש. המבוגרים שהפכו לנטל מוצהר על גב האומה.

הם היו חייבים לנקום במוקדם או במאוחר והנה זה בא.

בקמפיין שמנצל את העוינות שהתחפשה פעמים רבות לחמלה, מתברר לנו שההתרחקות המבוהלת מהמבוגרים שיחקה לידיים שלהם. כשמדובר במגדלי הים התיכון, הם צוחקים כל הדרך מהחדר לבריכה או לקן הציור. כיף להם ונוח להם שכולנו רוצים אותם שם. כי הם חיים ממש כמו שבא להם.

על רקע ציטטות פרנואידיות ״צריך לבודד את המבוגרים״; ״זה לא הגיוני לעצור חיים של מדינה שלמה״; ״כמה אנשים זקנים זה לא סיבה לסגור מדינה״ ו –  ״למה לא להכניס לסגר רק את המבוגרים…״ – אנחנו עדים למבוגרים נאים וחיוניים שחותרים בבריכה, מציירים, שותים יין בתערוכה, רוקדים, מרצים מול קהל ומשחררים הודעת תודה ׳לכל מי שדאג״.

אבל, הם מוסיפים, אנחנו כבר דאגנו לעצמנו ובחרנו לגור במגדלי הים התיכון. כדי לחיות בדיוק כמו שאנחנו אוהבים לחיות. גם אתם יכולים לדאוג לעצמכם.

 

הכותרת שעולה בסיום הקליפ מגדירה את מגדלי הים התיכון כ״דיור מוגן לאנשים שבוחרים לדאוג לעצמם״.

יש כאן שני שיבושים.

  • דיור מוגן נתפס באופן רווח כמקום שהילדים ׳שולחים אליו׳ את הזקנים. לכאורה המבוגר לא שם מבחירה חופשית.
  • בתקופת הקורונה הדיור המוגן הפך סמל למושבות דגירה של הווירוס.

הפרסומת משבשת את שתי התפיסות הללו. המבוגרים בוחרים בעצמם והדגירה היחידה היא של הנאה מהחיים.

 

הבחירה להפוך בעיה להזדמנות היא תמיד פתרון חכם. במקום שבו מנדים את המבוגרים וספק מרחמים עליהם, ספק מפחדים מהם, ההיפוך מתבקש והוא גם חוסך הרבה אנרגיה תקשורתית. האסטרטגיה חסכונית ומדויקת.

לא צריך להסביר מדוע חשוב שהמבוגרים ׳יגודרו׳ במקום אחד אבל אפשר להפתיע ולספר שמבחינתם יש פה הגשמת חלום. שבירת הסטיגמה ויצירת דימוי חדשני ורענן ממש במקום הסטיגמה השלילית זה מה שהקמפיין הזה עושה.

המניפולציה הופכת את הקרבן לגיבור, את הפאסיבי לאקטיבי ואת ה׳גטו׳ להטרוטופיה. הווה אומר – מתחם אוטופי שמתנהלים בתוכו תרבות וערכים שונים מאלה שמחוצה לו.

המוטיב של הילד שנשלח לחדרו בלי ארוחת ערב כעונש, אולם הוא רואה בכך ברכה, הוא מוטיב ידוע, והתקופה הנוכחית מזמינה אותו.

פחות אהבתי את המבוגרים ההוללים. יש פה קלישאה משמימה. נכון, אי אפשר לברוח מלהראות מבוגרים שנראים יחסית טוב, ושהם חיוניים פיזית ומנטאלית. אבל לי אישית נמאס לראות שוחים, רוקדים, מציירים ו׳מסוגלים׳. אפשר היה לבקוע את המסגרת ולמצוא דרכים רעננות להדגים את המבוגרים השמחים. אבל זו הערה קריאטיבית בעיקרה. והמנדט שלי ברובו אסטרטגי.

אז בואו נתכנן ונקוה שבבוא היום נגיע למגדלי הים התיכון ונוכל סופסוף לכתוב את הספר או לצייר את הציור שתמיד רצינו.

 

 

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.

 

 

 

 

קמפיינים

ניתוח קמפיין: טאץ׳ חולת ניקיון אילנית לוי // עטרה בילר

פורסם

ב-

 

אין כמו הומור עצמי ודווקא במקום פחות צפוי.

אמנם אנחנו מכירים היטב את אילנית לוי שהיא שומרת על רצף חשיפה מולנו מאז שהייתה מלכת יופי. אמנם אנחנו מכירים את השנינות וההומור שלה, אך הפרסומת הקצרה לטאץ׳ מצליחה לייצר ׳תרכיז אילנית לוי׳. הפרסומת מוציאה מאילנית בכמה את סיפור חייה הסלבריטאים, רק שהיא מספרת אותו במהופך.

בכמה שורות היא מסכמת את כל מה שאנחנו יודעים על אילנית לוי, שזה די הרבה. הבחורה עשתה דרך ואנחנו, בעקבותיה, בתפקיד קהל מתלהב ואוהד וצוחק.

אבל כדי להגיע לפואנטה – ״פשוט חולת ניקיון״ היא מרימה לנו להנחתה ומספרת לנו שזה ״לא בגלל ש…״ ושם היא מונה את מסלול הסלב שעשתה. זה לא בגלל שום דבר אחר מלבד זה שהיא חולת ניקיון. לא דוגמנית, ולא מלכת יופי, ולא אשתו של, ולא אימא של וכן הלאה. ואנחנו יודעים שהיא כן…

אנחנו מתבוננים ביפהפיה שמנקה את הבית, מבריקה משטחים, מנקה אבק ושוטפת רצפה וחווים מה שנקרא disruption. היא מאופרת ונראית כל דבר מלבד אישה שמנקה את הבית. אבל הוידאו סובל הכל ולטובת הפרסומת זה מה שהיא עושה. אם תרצו, יש פה קצה קצהו של gaslighting. תעתוע. והיא משקרת לנו שקר כפול.

אילנית לוי שאינה דוגמנית ומלכת יופי ואשתו של וכן הלאה שזה שקר ראשון, מנקה את הבית שזה שקר שני.

אנחנו אוהבים את זה כי הכל נעשה ברוח טובה וברור שמדובר בבדיה שמשרתת את ההומור העצמי. זה שהיא חולת ניקיון זה הדבר האמין הראשון שהיא אומרת לנו על עצמה וכשתשומת הלב שלנו במלואה, אנחנו מקבלים את המוצר. לא בלי ׳ויש׳ של נוצת אבק.

עוד דטרגנט בנוף ארצנו שרוב הסיכויים שנתעלם ממנו ולא נצליח גם לא בעינויים לזכור אותו, להטמיע אותו, להעדיף אותו ולרכוש אותו. אז זהו שכן. מניפולציה לגיטימית ומוצלחת.

רק שאחרי הקליפ בא לי לעשות פן ולהתאפר יותר מאשר לשטוף את הרצפה. ניחא. אולי אפגוש אותו בסופר והוא ימצא את דרכו לעגלת הקניות שלי…אהבתי וצחקתי וראיתי שוב. שזה הכי חשוב.

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.

המשך קריאה

קמפיינים

נסרין קדרי תוביל את הקמפיין החדש של 'עמותת גדולים'

פורסם

ב-

עמותת גדולים מהחיים המלווה את הילדים ומשפחותיהם, יוצאת בקמפיין חדש לקראת יום השידורים הארצי שיתקיים בתאריך 11.10 בשיתוף רשת 13, במטרה להעלות מודעות לתרומה לעמותה ולקשיים שחוות משפחות לילדים חולי סרטן.

הזמרת נסרין קדרי תוביל את הקמפיין יחד עם ילדי העמותה בשיר 'תמיד תזכור' שנכתב במיוחד ע"י נעם חורב והולחן ע"י אלדד כהן.

את הקמפיין המרגש יזם ומפיק משרד הפרסום HapPpy, שיעלה בכל המדיות בתאריך 29.09.20  ומטרתו העלאת המודעות לקושי עמו מתמודדים הילדים חולי הסרטן ובני משפחותיהם וכן גיוס  כספים לתמיכה בילדים ובבני משפחותיהם בתקופה זו.

מדי שנה מאובחנים למעלה מ- 500 מקרים חדשים של ילדים בישראל, כחולים במחלת הסרטן.  הילדים מתמודדים עם אתגרים גדולים מרגע גילוי המחלה, האשפוז והטיפולים הקשים וכל זאת לצד מגפת הקורונה המאיימת על בריאותם ובריאות בני משפחותיהם ומאלצת אותם בבידוד ממושך.

לדברי אלינוער לויטן, סמנכ"לית עמותת גדולים מהחיים: "השנה הקושי של משפחות לילדים חולי סרטן הוא עצום, מלבד ההתמודדות עם גילוי וטיפול במחלה יש גם את הקורונה שהביאה עמה סגר ארוך וממושך לילדים החולים שמערכת החיסונית שלהם אינה מאפשרת להם לחזור לשגרה, יחד עם זאת משפחות רבות נקלעו לקשיים כלכליים רבים והעמותה שינתה את פעילותה מאז פרוץ המגפה על מנת לנסות ולעזור ככל שניתן לאותן המשפחות. הקמפיין נועד לעזור לגייס תרומות למשפחות כדי שיוכלו להמשיך ולהילחם ואנו מקווים לגייס את הציבור לטובת המטרה".

עמותת "גדולים מהחיים" הוקמה בשנת 2000 כארגון ללא כוונת רווח על ידי הורים לילדים חולי סרטן. העמותה מתמקדת בשלושה תחומי פעילות: בריאות – שיפור הטיפול הרפואי לכל ילד וילדה חולים וכן, שיפור התנאים הרפואיים במחלקות האונקולוגיות כמו גם קרן למימון תרופות, טיפולים רפואיים וציוד רפואי שמחוץ לסל הבריאות; שמחה –  מתן תמיכה חברתית ותמיכה סוציאלית וכלכלית לילדים ולבני משפחותיהם; תקווה – קידום פעילות ציבורית והעלאת המודעות לחולים ולזכויותיהם., כל זאת מתוך מטרה לשפר את איכות חייהם של ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, ללא הבדל דת, מין או לאום. העמותה מסייעת בכל שנה ליותר מ-1500 ילדים חולים.

המשך קריאה

קמפיינים

TUBORG מדגישה את ה-FUN בחיים עם קמפיין ואסטרטגיה חדשה

פורסם

ב-

במרכזו של הקמפיין, שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל ובסושיאל, עומד שיתוף הפעולה עם סוכנות הקריאייטיב וההפקה BONAMAZE שיצרו עבור המותג קליפ ייחודי המשלב חיבור צלילים מהחיים ושילובם למנגינה מגניבה וקצבית. בקליפ תוצג השפה התקשורתית החדשה והצעירה המדגישה את הרגעים המהנים בחיים בהם שותים TUBORG .

 

 

TUBORG (טובורג), מבית IBBL מבשלות בירה ישראל ("קרלסברג ישראל"), תעלה בקמפיין חדש תחת המסר: OPEN FOR FUN לרגל השקת המיתוג חדש והשפה התקשורתית החדשה אשר מטרתה יצירת קשר וזיהוי של הבירה עם רגעי הFUN של החיים, רגעים משמחים עם החבר'ה, או הרגע הכיף בסופו של יום ארוך בעבודה.

במרכזו של הקמפיין עומד שיתוף פעולה עם הבימאים גלעד אבנת וסתיו נחום מ- BONAMAZE, חברת הפקת קליפים ישראלית עם סגנון מוזיקלי ייחודי המשלב חיבור צלילים מהחיים ושילובם למנגינה מגניבה וקצבית. BONAMAZE יצרו עבור טובורג קליפ שישדר את הרוח הצעירה וה- FUN דרך עולם המוזיקה.

אבנת ונחום יוצרים פרסומות וקליפים מוזיקליים למותגים המובילים ביותר וכמו כן את הקליפים של האמנים מהשורה הראשונה בישראל בהם מרינה מקסימיליאן, הדג נחש, אסתר רדא, בלקן ביט בוקס, אביתר בנאי ועוד.

במסגרת המיתוג החדש של טובורג יודגש החיבור של הבירה לעולמות ה-FUN, השמחה, הכיף, הקלילות, ורוח השחרור. בין היתרונות של טובורג הבאים לידי ביטוי בקמפיין, גם הפתיחה הקלה והייחודית של בקבוק טובורג, באמצעות פקק הנצרה הייחודי. פקק זה מאפשר ליהנות מטובורג בכל מקום גם אם אין פותחן בנמצא, לבילוי כייפי עם חברים במגוון סיטואציות צריכה בבית או בחוץ, בבר או במסיבה.

שירה מן-פיול, מנהלת השיווק של טובורג, מסרה: "על מנת למנף את חוזקות המותג הטבעיות כפי שעלו מתפישות הצרכנים חברנו לאסטרטגיה הגלובלית של טובורג, המתבססת מצד אחד על היתרון המוצרי האדיר, הפתיחה הקלה ללא פותחן, ומצד שני מנגישה את חוויות ה- FUN הרלבנטית לעולם הבירה והצעירים. בשיתוף פעולה עם טובורג העולמית יצרנו שפה חדשה וערכנו שינוי מיצובי נרחב ייחודי לשוק הישראלי. מותג טובורג יביא לצרכן את חווית ה-FUN וייצר חיבורים רלוונטים לעולמות תוכן מגוונים".

אודות טובורג:

בירה TUBORG עם הפתיחה הקלה, מזוהה כבירה צעירה, כייפית וקלילה הפונה לקהל צעיר ותוסס שיודע מה הוא אוהב. טובורג מיוצרת מ- 100% תערובת ייחודית של שלושה סוגי לתת (מאלט), משמרי לאגר אותנטיים ובשילוב זני כשות אירופאים משובחים היוצרים את הנוזל המוכר והאהוב. סוד הטעם של הנוסחה המנצחת של טובורג טמון בחומרי הגלם ובתהליך הייצור המסורתי של בישול לח, ואז קליה היוצרת שכבת קרמל עשירה.

המשך קריאה

קמפיינים

חוק החמש של הוט // עטרה בילר

פורסם

ב-

 

מעשה בחמישה מכשירים, על משקל מעשה בחמישה בלונים, הוא ספר ילדים שגל גדות קוראת ספק לילדים שלה, ספק לילדים המאוירים שהם אולי אלה שחיים אתה בבית (והיא אימם) ואולי הם גיבורי הספר שמבקרים במציאות וחוזרים לדפים. ואולי היא מבקרת בדפים ונכנסת לספר. בכל מקרה זה נחמד ולא מבלבל.

שפת הסיפור מהדהדת את שפת מעשה בחמישה בלונים באופן כמעט נאמן למקור, והאיורים גם הם דילגו מהספר הנושן אל הפרסומת של הוט. המעבר אסתטי ולא מכביד ואם כבר לעשות רטרו או ״קאבר״ – אז ככה.

המוצר קשה להסבר והוא שייך לעולמות הנתבים, האינטרנט המהיר והחדשנות הטכנולוגית שתמיד, אבל תמיד, מהווים אתגר תקשורתי. אנחנו לא מבינים מה הם באמת אבל אנחנו מבינים שהם עושים לנו טוב. זה מזכיר לי את Intel Inside שהיו הראשונים שאמרו – בואו לא נלאה את הציבור בפרטים (אודות המעבדים/ סמיקונדוקטורים) בואו נגיד ״זה בסדר – יש לך אינטל במחשב״.

ואכן, מאז קדמת דנא, כל חדשנות טכנולוגית מאלצת את המפרסם ואת הפרסומאי לברוח לדימויים. בעיקר כאלה של מדע בדיוני, החלל החיצון, וכמובן שבירת חוקי הפיזיקה כפי שאנו מכירים אותה. הקלישאה של ״חדשנות״ היא מלכודת כי הסתגלנו לקבל קדמה ופריצות דרך מדעיות מאז שהומצא הטלפון האלחוטי הביתי, השליח שהגיע הביתה והבנקאי שאפשר היה פתאום לשוחח אתו טלפונית.

קשה עד בלתי אפשרי להכיל את מאות קפיצות המדרגה הטכנולוגיות שנעשו בדרך וסף הגירוי שלנו לשאגת החדש חדש מכיר קצת את ״זאב זאב״: אנחנו כבר לא מתרגשים גם אם יבטיחו לנו שהעולם שלנו יהיה כמו המאדים ומעבר לו. התרגלנו לשאגה ולכן, כדי לתקשר חדשנות צריך להיכנס ללב ולמוח בדלת האחורית.

החכמה היא ללכוד את תשומת הלב שלנו באופן אחר, ולשעבד אותנו מרצוננו החופשי, ולו לכמה שניות ארוכות, כדי לספר לנו סיפור חדש שלא הכרנו. הוט הצליחה לעשות את זה עם חוק החמש.

״אם יש לכם בבית חמישה מכשירים״, מודיעה לנו גל כשהיא ממשיכה את משקל השיר, ״חמש מאות מגה, ואתם מסודרים״. לא ברור אם הילדון יצא מהספר לחבק את גל שבמציאות, או שגל נכנסה אל תוך הספר ושם היא נפגשת עם הדמויות.

יש לנו חידוש של הישן והמוכר בקונטקסט חדש. מעשה בחמישה בלונים בהקשר של מעשה בחמישה מכשירים. אנחנו אוהבים את האינטרפרטציה האחרת והמטלטלת שבמקום התפוצצות של כל בלון ובלון יש לנו האטה וזחילה של האינטרנט. אנחנו אוהבים את המכשירים שהותאמו לכל אחד מחמשת בני המשפחה. אנחנו מחכים לפואנטה כמו ילדים בני שלוש. סופו של כל בלון, רוני רון, זה מטבע הלשון שמלווה אותנו מינקות, כזה שפגש אותנו כהורים והנה מגיע אלינו שוב, הפעם מהוט. רק שעכשיו סופו של הסיפור הוא סוף טוב, חוק החמש מחזיר לחיים את המכשירים ואת השקט למשפחה.

גל גדות מפתיעה באימהות הקלילה והנעימה שלה. במקום וונדר וומן סקסית ונועזת יש לנו אימא סקסית ומשכנעת שקוראת סיפור לילדים. אנחנו אוהבים וונדר וומניות שהן גם אימהות, והבחירה בגל (שלא הייתה מקרית, כי יש לנו הסכם רחוק טווח, ובכל זאת זה בינגו) לא הייתה יכולה להיות טובה יותר.

דקה ותשע שניות של מעשה בחמישה בלונים, סליחה, מכשירים, ואנחנו מבינים. מבינים למה צריך את הדבר הזה שהוט קראו לו חוק החמש. שם מעולה ושונה ולא טכנולוגי למשהו שבחיים לא נבין איך הוא פועל ומה יום מימים. על רקע עוד ועוד פרסומות שמסבירות על דור חמש, נתבים חכמים ועוצמתיים וכדומה – הוט מביאה סיפור מחויך, ובעיקר פשוט ומובן, וזה לא מובן מאליו.

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.

 

 

 

 

 

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020