עקבו אחרינו ברשת
האח הגדול, עטרה בילר האח הגדול, עטרה בילר

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: האח הגדול – למי ש"לא רואה" // עטרה בילר

האח הגדול, עטרה בילר

פורסם

ב-

למי ש"לא יודע", האח הגדול לא רק שעלה בשבת 5.5.18 כמובטח, אלא שהוא עלה לראשונה בחייו בערוץ רשת 13 (ולא בקשת) והאח הגדול הוא בכלל אחות (רווית ליאור-מנדל). אבל אם ננסה שלא להיות קטנוניים נודה שמה שעדיין מהדהד במוחנו זה לא אחר מאשר הפרומו שסובב את המדינה על האצבע הקטנה שלו.

שלטי ענק שנעשו ע"י "גפן טים" של ערן גפן אמרו לנו דבר אחד: "למי ש"לא רואה". זהו. וכמובן האח הגדול, העין של האח הגדול ותאריך העלייה לאוויר – 5.5. אגב, חלק מדיירי הבית בודדו והאמינו שהבכורה למחרת – 6.5. תרגיל ערמומי ככל תרגילי התכנית, לייצר מתח והפתעה שבצדם רייטינג. אבל אם נחזור לפרומו העיקרי – הבשורה היא שהתכנית עולה. הפרשנות של "לא רואה" במרכאות מקפלת את תמצית התמציות של מה זה 'האח הגדול' עבורנו, הישראלים: תכנית ריאליטי פולשנית למשעי, שמשתמשת בתירוצים בידוריים ומניפולציות כדי להפוך מציצנות חולנית עד ממכרת – ללגיטימית. מהסיבה הזו קשה מאד להודות, במיוחד אם אתה מחזיק מעצמך אדם משכיל ומטופל נפשית, שנפלת חזק.

"לא רואה" במרכאות פירושו: התמכרת, אבל אתה מתבייש. "לא רואה" מגדיר את רוב אוכלוסיית מדינת ישראל שגאה להכריז על כך שהיא 'נקייה' מהאח הגדול. אלה שמעולם לא התחילו, אלה שהתחילו ו'יכלו להפסיק מתי שהם רק רוצים', אלה שהיו מכורים כבדים ושלפו את עצמם לפני שהידרדרו ואיבדו את חייהם, אלה שמפסידים את ההתחלה, ומכבים לא לפני שצפו ברוב הפרק. אגב האחרונים הם כמו אלה ש"מיישרים" את העוגה. כי כשמיישרים את העוגה אין בזה קלוריות. גם מי שצופה לא מהתחלה ולא עד הסוף כאילו לא, ולכן אינו מכור. וכמובן יש את אלה שמשקרים. רואים בסתר. הרייטינג העצום של התכנית לא יכול להסביר את כל ה"לא רואים". הוא גבוה פי כמה ממי שמצהיר כי הוא אכן רואה…

גפן טים- האח הגדול

האח הגדול

האח הגדול

זה מזכיר לי שפעם, בתחילת המילניום, כשעבדתי בחברת yes בתחילת דרכה, בדקנו ומצאנו שערוץ 8 של הכבלים – ערוץ המדע כך הוא נקרא בזמנו – איכותי ומשובח ככל שיהיה – ישב על אחד משיעורי הרייטינג הנמוכים ביותר, אבל בכל סקר ומחקר הצהירו אנשים כי הם צופים בו בעיקר ובכמויות לא תתוארנה, יומם וליל. מתוך הפער הזה הבנו שלא תמיד יש קשר בין הצהרה למציאות, אבל מה שעוד הבנו הוא שיש קשר אמיץ בין מי שאני חושב שאני לבין מה שאני אומר שאני רואה בטלוויזיה. ואם נחזור ל'אח הגדול' – התחביב הלאומי הוא להכחיש צפייה. בדיוק מאותן סיבות שאנחנו מספרים שאנחנו צופים בערוצי המדע או אוכלים בריא…

הפרומו עושה מהלך אחד אלגנטי שלקוח מכל תורות הלחימה – שימוש בתנופת היריב. בהכחשה יש חומר בעירה מצוין שהפרסומת מציתה. כדי למנף בואה של תכנית חדשה כל מה שיש לעשות הוא לתעל את האנרגיה הזו לטובתה. 'לכל מי שלא רואה', מספרית ועובדתית הוא רוב עם ישראל. המכחישים, המשקרים, אלה שניסו והצליחו להקטין מינון, ה"מיישרים", אלה שניסו והצליחו לא לראות כמה פרקים, אלה שהחליטו לראות רק בערוץ 2 ולא בערוץ 24 (כיום זה 13 ו- 26) ואלה שבאמת באמת לא רואים שמסתכמים לשניים וחצי עד שלשה וחצי אנשים במדינה. שאולי גם 'אין להם טלוויזיה' – מכירים? מכירים את אלה שיש להם רק חבילת עידן – ערוצים 1,2 ו-10? כלומר כאן, רשת, קשת ועשר? מכירים את אלה שאין להם מכשיר טלוויזיה בבית? הם הכי מסוכנים כי הם מורידים סדרות למחשב וצופים בהן במקום לחיות.

האח הגדול

האח הגדול

שורה תחתונה: הבריף שמזמין את כל העולם לצפות בעונה החדשה של האח הגדול מטופל קריאטיבית באופן גאוני תוך שהוא פונה לכאורה למסרבים להודות בעצם צפייתם. הסיסמא לכל מי ש"לא רואה" יצרה פרובוקציה שגרמה לכולנו להנהן תוך הסמקה וגירתה מפרסמים רבים לבצע הצדעה או מה שקרוי take off. אופטיקה הלפרין מציעה לנו משקפיים לצפייה באח הגדול ופונה לכל מי ש'לא רואה' (כמעט מתבקש). גב האומה יושבת על אותו פרינציפ כמו ערוץ 8: לכל מי ש"זו התכנית היחידה שאני רואה בטלוויזיה" – יעני אלה שמחזיקים מעצמם אינטליגנטים. המתנשאים. מקדונלד'ס מתיישבים על אותו עצב חשוף: קשה לנו להודות שאנחנו יורדים על ארוחת מקדונלד'ס ולכן מציעה הרשת: "לכל מי ש"לא אוכל". משרדי D-say מציעים עבודה לכל מי שלא מחפש עבודה לצד עוד גופים שמציעים עבודה לאותו קהל יעד ש'לא מחפש', ועוד memes כמו שרה נתניהו שאומרת לטראמפ "עם ישראל אוהב אותנו" והכותרת הצינית "לכל מי שלא רואה" מתנוססת מעל. סוני מובייל מודיעים "גם אנחנו לא רואים האח הגדול אבל באיכות יותר טובה". אני מחכה בקוצר רוח לאתרי היכרויות. הרי אף אחד לא "מחפש". כולנו רוצים לחשוב שאנחנו ילדי טבע שהחיים 'קורים' לנו.

האסטרטגיה החכמה מצליחה, בארבע מלים בלבד, לצלם זירה רגשית עמוסה ומתפתלת, להאיר עליה זרקור ובכך לאלץ אותה לצאת מהחושך לאור. בכך כולנו מוזמנים קצת לצחוק על עצמינו. הרבה זמן לא התרגשתי ממסע פרסום כל כך מינימליסטי אך נוכח ואפקטיבי. אז לכל מי ש"לא רואה פרסומות" כי הוא מרוכז בנהיגה או כי הוא מסמס (ברמזורים בלבד!) – זה גם עולה כבאנר באייפון וחוצמזה שאתם כן רואים.

טורים ומאמרים

פייסבוק: מותג העל מתחדש // איציק ארנפלד

פורסם

ב-

לא לחינם קוראים לה 'ענקית הסושיאל'.

כולנו מכירים אותה, משתמשים לפחות באחת ממוצריה על בסיס יומי ושעתי, היא כיום הרשת החברתית הגדולה בעולם. היא גם מחזיקה בבעלותה את אינסטגרם ווואטסאפ המאד פופולאריות. לאחרונה, שמועות עיקשות ובלתי פוסקות טוענות שהיא מתכננת אינטגרציה מלאה בין שלושת הערוצים. זה עדיין לא קורה, לפחות בטווח הזמן הנראה לעין, אך בינתיים, כפי שדווח ב'רויטרס' היא הופכת להיות קבוצה ממותגת – קרי "אינסטגרם וואטסאפ מבית פייסבוק".

משמעות הדבר היא, שגם אם בינתיים פייסבוק לא עושה את הצעד המשמעותי של אינטגרציה ממשית ומלאה של שלושת הערוצים הענקיים שלה – כצעד ביניים היא נוקטת בשילוב של כל המותגים תחת סככה אחת, כאשר לשם כך היא תבצע מיתוג מחדש של מותג האם – פייסבוק, ומותגי הבת – ווטסאפ ואינסטגרם.

למען הסר ספק, בנוגע לנושא המיתוג מחדש לא מדובר בשמועות, דובר החברה אישר את הידיעה, תוך כדי שהוא מאשר את המניע שברויטרס נטען כי הוא הגורם למהלך. לדבריו "אנו רוצים להיות יותר שקופים לגבי המוצרים והשירותים שהם חלק מפייסבוק". שקיפות. זה הנושא בכל הסיפור, אם נצא מנקודת הנחה שאכן פיהם וליבם שווים.

ככלל, לא פלא שהם דוגלים במהלך שכותרתו 'שקיפות', בימים בהם פייסבוק כחברת המדיה החברתית הגדולה בעולם עומדת בפני בדיקה מדוקדקת מצד הרגולטורים. אלו מדקדקים עם החברה בנוגע לפרקטיקות השונות בהם היא צוברת ואוגרת דאטה ונתונים, האם החברה שומרת על על פרטיות המשתמשים, וכיצד ועם מי היא חולקת מידע עליהם.

מיתוגה מחדש של פייסבוק, זו הזדמנות מצוינת לקחת כמה תובנות על מנת להבין לעומק את המשמעות של מיתוג מחדש. אציין כי בהכנת המאמר הסתייעתי בדורון גולדברג, מנכ"ל חברת 'פירמה' למיתוג ואשף נודע בתחום.

המהלך של פייסבוק, בו פתחנו, מכונה בהגדרה המקצועית 'ארכיטקטורה מותגית'. המושג מבטא מצב בו חברת האם וחברות הבת מזינות אחת את השניה באופן שישרת את כולן בצורה מוצלחת. יתכן מאד, והסיבה בשלה פייסבוק יוצרת כעת ארכיטקטורה מיתוגית, היא משום שפייסבוק מודעת לכך שהיא סובלת לאחרונה מתפיסות שליליות ואובדן רלוונטיות ב-2019 – מעין זקנה אשר קפצה עליה בטרם עת. לוואטסאפ ואינסטגרם ישנן תפיסות חיוביות, הן פופולאריות ואטרקטיביות בעיני קהל המשתמשים, ובפייסבוק מקווים שהן יוכלו לעזור למותג האם – פייסבוק, שממנו החברה ממש אינה מוכנה להיפרד.

אך האם הסיכונים הנובעים ממיתוג מחדש נלקחו בחשבון אצל מובילי המדיניות בפייסבוק? בעיניי זו שאלה שיש  לקוות שהתשובה עליה חיובית. מדובר בסיכון לא מבוטל כלל.

ככלל, במיתוג מחדש ישנם כמה מרכיבי סיכון עיקריים. נפרט מעט:

הסיכון הראשון, הוא הסיכון הפנים-ארגוני – הקרע העלול להיווצר לעיתים בשאלת 'בעד ונגד' המיתוג מחדש עלולים להשפיע על אווירת הקונצנזוס בארגון. יש צורך להלך על חבל דק, ולנהל את התהליך בצורה חכמה, אחרת, עלול השכר לבוא בהפסדו. שכן כידוע, מרבית בני האדם אינם חובבי שינויים. זה עוד לפני שדובר על העלויות הכרוכות במיתוג מחדש, עלויות שלעיתים מעמידות בסימן שאלה רבתי את כדאיותו של המהלך כולו.

במקביל, ישנו גם סיכון מחוץ לפירמה, שכן דרושה מידה רבה של אופטימיות כדי להיות בטוחים שהלקוחות יאהבו וגם יתרגלו למותג החדש. פעמים רבות, מתברר שהקהל פחות אוהד את המיתוג המחודש מהמצופה ממנו. כך למדנו, למשל, מחברת קוקה קולה כאשר בשנות ה-80 היא יצאה עם המיתוג המחודש  New Coke, ולאור התנגדות ציבור הלקוחות שהצביע ברגליים, לא נותר לחברה ברירה אלא לחזור ל-Coca-Cola classic.

אם נבדוק את מקרה פייסבוק, היא נקטה במהלך עוקף סיכונים, זאת באמצעות כך שהיא מייצרת שינוי מינורי והדרגתי, בעזרת 'ארכיטקטורה מותגית' המייצגת בנוסף גם את אלמנט השקיפות, דבר אשר יגרום לאבולוציה של המותג ולא לרבולוציה. אמנם ישנם עדיין סיכונים למהלך, אך בהחלט נעשה כאן מאמץ למזער אותם, משום ששינויים מינוריים והדרגתיים אינם מורגשים, והם בעלי יכולת ספיגה החולפת מתחת הרדאר של כלל הגורמים הרלוונטיים.

הכותב: איציק ארנפלד סמנכ"ל שיווק בסוכנות הדיגיטל – Better digital

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "אל על טוקיו" // עטרה בילר

פורסם

ב-

אני רגילה שאל על מרוכזת מאד בעצמה כחברת התעופה הישראלית. למרות התחרות בזירת התעופה, ברירת המחדל של אל על היא ליפול להרגליה הנושנים והמוכרים כחברת התעופה הלאומית של ישראל. למשל – כאשר השיקה את הדרימליינר, הרגשתי שבמקום להפגין חדשנות, הוטסתי באל על כורחי לעבר הרחוק, בו דיברנו על גאווה לאומית וכחול לבן, ואל על הייתה אחד מהאייקונים של ישראליות מוחלטת. אל על נרדמת בקלות בשמירה ומתנהגת כמו מונופול ממלכתי, שמקדש את המולדת. ולמרות שהיא מציעה טיסות הלוך חזור, עמוק בפנים מעדיפה אל על  את הטיסות בחזרה הביתה, לישראל, על פני הטיסות אל העולם הגדול והלא ישראלי.

דווקא בגלל הנטייה הפחות מחמיאה הזו התלהבתי כפל התלהבות מהקמפיין החדש של אל על לטוקיו. מדובר בקמפיין הפשרה מבורך שמשחרר קצת את אל על מהסטואיות ומקרב אותה לציבור הנוסעים הפוטנציאליים שמזמן הבינו שישראל היא לא מרכז העולם.

זהו אמנם קמפיין מאד ספציפי שמקדם מוצר ספציפי אבל אהבתי את הגישה. אל על מבינה שלמרות שהיא יוזמת ומממנת את הקמפיין הזה – היא אינה מרכז העולם. אז כדי לא להביא צילומי image bank מטוקיו, נוצר הקונספט הפשוט והגאוני הזה שבו אנחנו נחשפים לאנימה או מנגה יפנית שכולנו ראינו, קראנו, צפינו ושיחקנו בה – רק שהדמויות הן צוות האוויר של אל על. המטוס של אל על משתלב באנימציה בין גורדי השחקים של טוקיו כשהוא נוסע על הקרקע ואפילו המילה טוקיו הכתובה באנגלית נראית כמו פונט יפני מעולם האנימה.

אני אוהבת כאשר מותגים מבינים שהחוויה שייכת ליוזרים, לצרכנים אי שם, ולכן היא חייבת להתכתב עם עולמם. ועם כל התשוקה לספר לעולם על החברה המפרסמת, ועל איך היא עושה ומצליחה, אל על מבינה שכדי להפיל את האסימון שהנה התחילו טיסות ישירות וכדאיות לטוקיו – עליה ללבוש את חווית המשתמש ולעצב תחושות ואסוציאציות שיקצרו את הדרך לחשוק ולרצות בהן. וכמובן – בסופו של דבר – לרכוש אותן.

אז אני מאד מקוה שמה שאנחנו רואים פה זו סנונית ראשונה של חברת תעופה ככל חברות התעופה שמבינות שהן רק מחוללות ומאפשרות, אבל הדרמה שייכת להמונים והם, ההמונים, הם המשאב שהחברה צריכה להפוך לשלה – ואת זה עושים רק בטוב ולא בכוח. כמו, למשל, לצייר אנימציות יפניות של דיילים וטייסים במדי אל על.

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "חיש גד טבעת יהלום מהקווקז" // עטרה בילר

פורסם

ב-

חישגד

אז ככה.

נפל לי אסימון.

זה לא שאנחנו חומרניים בני חומרניים וזה מכוער וזהו. זה לא שמי שאוהב כסף וחומר הוא full of shit. ההיפך הוא הנכון.

סיפורי חיש גד החדשים מגחיכים אנשים שמטיפים לערכים שאמורים להיות גבוהים יותר ממה שכסף יכול לקנות.

אבל הם עושים את זה באופן שברור שהם לא מאמינים לעצמם. הם אלה שלמעשה הם full of shit.

הבחור בחנות הצורף מדבר על רגשות אמת, אהבה כנה, ועל הסלידה שלו ממסחור הרגש כשהוא מתכוון לזהב ויהלומים. היהלום בטבעת האירוסין שהוא מתכנן לאהובתו זערורי וצריך זכוכית מגדלת כדי להבחין בו והוא נואם ומצדיק את זה. שום אבן לא תכיל את אהבתו האמתית, ומה שחשוב באמת בחיים לא יסולא בפז. ממש פז.

אבל הוא לא אמין, הוא מתאמץ, הוא חופר ולמען האמת הוא מייגע. והוא גורם לנו להתבייש כי גם אנחנו קצת כאלה.

ברגע שהגיבור שלנו זוכה בחיש גד הוא לא מניד עפעף ואץ לרכוש לאהובתו יהלום כחול בגודל של סלע מהרי הקווקז. כי כמה עשרות אלפי שקלים וכל התורה שלו בטלה בששים.

במקום לבוז לחומרנות, אנחנו נחשפים לצד הפחות מחמיא של חוסר חומרנות מעושה.

כולם רוקדים את ריקוד החיש גד שאני חייבת לומר שיש בו משהו קצת וולגארי ואפילו מיותר. הפרסומת מבהירה שהיעדר הכסף הופך אותנו לטרחנים פתלתלים. וכשכסף נופל לידינו וחושף את האידיאולוגיה שלנו בערוותה – מיותר להציג את ריקוד החיש גד הנקמני. ברור שלהצדיק את חוסר הכסף היה מזיע ולא אותנטי. ברור שהכסף שחרר לחופשי, מרבצן, את השאיפות הכמוסות והמודחקות.

כי המסר ומה שמעניין בו – הוא שכולנו , באמת שלנו, אוהבים דברים יפים ואין באמת פגם בלאהוב דברים יפים ויקרים. וכן, כולנו זקוקים לכסף כדי להגשים חלק מהפנטזיות שלנו שהן לא ממש בשמים.

זה לא רע, זה לא חומרני, זה לא חזירי לאהוב דברים יפים. זה מתחיל להיות מטונף ונקלה אך ורק כשאנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמינו. אז אנחנו הופכים למצחיקים ופאתטיים.

זהו משל הענבים החמוצים של איזופוס. השועל לא מצליח להגיע לענבים בהם חשקה נפשו אז הוא מסביר לעצמו שהם חמוצים. הוא מצדיק את ההפסד במקום להכיר בו ולחוות את האבדן. וכולנו חושבים שהשועל מרמה את עצמו.

אנחנו מתביישים בתשוקות שלנו, ולכן אנחנו מקלקלים ומלכלכים את הבלתי מושג, כדי לא להישאר עם התשוקה הלא ממומשת. מנגנון הגנה ידוע ורשום.

משם והלאה – כל התורות שאנחנו ממציאים על אסקטיות והסתפקות במועט – הגנתיות ולא ממש אמינות.

חיש גד רואה את זה. הוא רואה את האנשים שיתפתלו ויזגזגו כדי לשכנע אותנו ואת עצמם שכסף לא מהותי להם, וכי שום סכום שבעולם לא יצית או לא יכבה את האהבה. חיש גד חס עליהם אך לא קונה את מה שיש להם לומר.

חיש גד מוכיח לנו שדבריהם הם דברי הבל כי עובדה – ברגע שזכו בסכום החיש גדי שכבר למדנו שהוא לא התעשרות פנומנלית וזה לא משנה חיים אבל זה 'אחלה כסף' – הם משנים את הפילוסופיות שלהם. בשנייה.

חיש גד אומר לנו דבר פשוט – – במקום לשקר לעצמכם – תסתכלו במראה ותודו – לא היה מזיק לכם עוד כמה עשרות אלפי שקלים לסגור את הפינה שאתם כל כך מתכחשים לה. אז תרדו מהעץ ותחסכו מעצמכם נאומים מביכים כי בכל רגע נתון עשוי שטיח ההטפה להישמט תחת רגליכם ולהותיר אתכם איך לומר – קצת יותר אמידים. "זה אתה רק עם קצת יותר כסף" – זוהי הצעת הערך הכי כנה ובגובה העיניים שחיש גד יודע וראוי להציע. והיי, זה אחלה קונספט.

המשך קריאה

עתיד הריטייל

מאמר אורח: שוק ה-Ecommerce בשנת מבחן // יונתן איבגי

פורסם

ב-

PixaBay

טור אורח מאת יונתן איבגי,
סמנכ"ל השיווק והמכירות DHL ישראל

שנת לימודים מתחילה לה, אך המבחן האמיתי מסתתר מאחורי ה-Local Delivery. אמזון מגייסת מסה קריטית של מותגים ישראלים על מנת לעלות לאוויר עם מגוון רחב של מוצרים בכדי לזכות באהדה של הצרכן הישראלי. התאריכים שזזים אולי מעידים על קשיים בהיבט הזה, אך לצד השקט מתפתחת מגמה מסקרנת: 5 מותגים ישראליים חזקים ומוכרים מאוד עלו לאוויר עם אתר מכירה עצמאי שקהלי המטרה שלו הם האירופאים והאמריקאים מעבר לים. חלק מהם, פתחו בצורה מאוד חזקה ומקבלים משוב חיובי מאוד מהרוכשים בעולם.

האם האסטרטגיה היא ללכת נגד המגמה ולא לסחור באמזון מקומית? או שהאופרציה העצמאית קמה על מנת לתמוך במכירות באמזון? אולי דרך לשמר את הכח או המותג במקביל?

אין ספק כי יש יתרונות וחסרונות למכירה באמזון, כמו בכל זירת מסחר, משום שבסופו של דבר המותג, ה- Data  ומערכת היחסים עם הלקוח לא שייכת לכם  – וכאשר היא לא שייכת לכם, קשה מאוד לעודד רכישות חוזרות ולבסס מחזור חיי לקוח לטווח ארוך. זאת כנראה החשיבה של כ- 70% מהמותגים שנשאלו בארה"ב ואנגליה והעידו כי אין בכוונתם למכור במאמזון.  מנגד, הייקף הכניסות והחיפושים ב- אמזון שבר כל שיא אפשרי לאחרונה כאשר 54% מכלל חיפושי המוצרים מתחילים אצלה.

חווית הרכישה השתנתה לחלוטין, והמחקרים מעידים על כך

אם יש דבר טוב שאמזון יכולה להתהדר בו היא ההשפעה האדירה שיש לה על תפיסת הרכישה של הלקוח ועל הדרך שבה הוא מקבל החלטות. הסטנדרטים השתנו לחלוטין.

לאחרונה, כאשר BigCommerce שאלו 3,000 רוכשי אונליין מ- 800 אתרים גלובליים מובילים – "על מה הייתם מוותרים למשך שנה, על מנת לקבל שילוח מהיר ללא תשלום של כל רכישה מקוונת שלכם באותה תקופה?"  התשובות הפתיעו את כולם.  אלכוהול, חדר כושר, קפה ואפילו על הסמארטפון או ה-  wifi , היו בין התשובות הנפוצות, רמז לחוויית הרכישה שהשתנתה לחלוטין.

נתוני מחקר BigCommerce

באותו מחקר המשיכו והעמיקו לנתח את איך שאנחנו מתנהגים בעת הרכישה: 77% מהצרכנים היו נוטשים את עגלת הקניה בגלל חלופות שילוח לא מספקות, 55% היו מפסיקים לרכוש לחלוטין מחברה או אתר מסויים בגלל חווית שילוח לא נעימה. מערכת היחסים בין שילוח לרכישה מקוונת עולה לגבהים חדשים, על פי המחקר למוצר עצמו ולחוזק פתרון השילוח יש משקל זהה בקבלת ההחלטות של הרוכש.

84% מהרוכשים ברמה הבינלאומית הוסיפו פריטים לא מתוכננים לרכישה על מנת לקבל שילוח מהיר ללא תוספת תשלום.  אם צוללים לשכבת הגיל, 91% מתוך בני השלושים ו- 85% מבני העשרים עשו זאת, כלומר שככל שהגיל יורד, המוטיבציה לשילוח מהיר חינם מובילה לרכישות גדולות יותר.

בשלב שבו BigCommerce התבקשו לספק את 2 השורות התחתונות של מחקרי התנהגות הצרכן המקוון הם יצאו ב- 2 המלצות עיקריות. תמחיר ושילוח. התמחיר חייב לכלול את העלויות הסופיות בהחלט וצריך לכלול את המע"מ או העלויות הנוספות ביעד הסופי, אם יש כאלה – זאת לצד חלופות שילוח מגוונות, מהירות ורבות אפשרויות זמן ומיקום לבחירה.

בשנים האחרונות ראינו את הצרכן נייד יותר במעבר ל- Mobile , דורש רמת שירות גבוהה מאוד, כמעט מיידית, מקפיד על טיב המוצר ויודע לדרוש את שלו. מנגד, אתרי המסחר לצד זירות המסחר,  ידעו להתאים את עצמם טוב מאוד למגמה ולהפוך את הלקוח למרכז האמיתי של העשייה – שירות בכל שעה והתאמה של מסע הלקוח לדרישות שרק הולכות ועולות.

השנה הקרובה תהיה מעניינת מאוד. האם זירת המסחר הגדולה בעולם תצליח לרתק את הישראלים אליה? האם הסוחרים הישראלים יכנסו אחד אחרי השני או שהם כרגע עובדים בשקט על ערוצים שישמרו את המותג בידיים שלהם?  כך או כך עושה רושם שהמרוויח האמיתי הוא הלקוח. הוא יישאר במרכז וימשיך להיות מחוזר. בין אם ישירות או בעקיפין.

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA