עקבו אחרינו ברשת

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "חוגגים 70 שנה לקולנוע הישראלי" // עטרה בילר

פורסם

ב-

עטרה בילר, מוני מושונוב
עטרה בילר, מוני מושונוב

אחד מעקרונות הבידור והתוכן המוחלטים הינם "להראות", לא "לספר". במקום לספר לנו שהקולנוע הישראלי עבר כברת דרך מרשימה, ולייצר פרומו מסורתי מקרעי סרטים, החל מאז וכלה בהיום – יש לנו סרטון קצר שעומד בפני עצמו. הפרומו של yes לחגיגות ה-70 לקולנוע הישראלי הוא סיפור קצר ומשוחזר מהסרט "הקיץ של אביה", המורכב מפסיפס של סצנות קלאסיות, ושחקנים בתפקידים מיתולוגיים – רובם ככולם בהקשר חדש. כמו תמונת פנים שמורכבת מהרבה תמונות פנים – גם פה, השלם גדול מחלקיו שמגיעים בתצורתם המקורית, אבל עם טוויסט…

גילה אלמגור מארגנת את מסיבת יום ההולדת ('מומולדת') מ'הקיץ של אביה'. אנחנו רואים את הילדות שעומדות מחוץ לגדר וליבנו נצבט. בזיכרון הקולקטיבי שלנו אף אחד לא רצה לבוא למסיבה ההיא. ואז, לשמחתנו, משהו משתבש. שייקה, במטפחת קשורה בארבע פינותיה על ראשו, מימי גבעת חלפון, תועה בדרכו לים אבל בוחר להתארח במסיבה. ואנחנו מבינים שהסצנה מקבלת הזדמנות שנייה.

כמו בחלום בו כל הגבולות בין מציאות לדמיון נמחקים – מתחילות להופיע דמויות מסרטים וזמנים כאלה ואחרים, בערבוביה של תפקידים ושל תקופה. אסי לוי ורותם אבוהב יוצאות מתוך סצנה של 'אביבה אהובתי'. מוני מושנוב מגיח מ'חתונה מאוחרת' עוטה חליפה ומפגין גינונים רוזיניים חגיגיים במיוחד. ששון גבאי צץ הישר מ'ביקור התזמורת' ומנצח על מזיקת הרקע של הקליפ. זאב רווח, איך אפשר בלי, נותן את המניירה ששמורה רק לו: "יא ווראדי איזו עוגה" מסולסל ועמוק.

חוגגים 70 לקולנוע הישראלי

חנה אזולאי הספרי 'עוברת במקרה' ומגלה שיש מסיבה. גילת אנקורי, גלי עטרי וענת עצמון מגיעות אלינו די מפויסות על רקע המתחים שהיו ב"הלהקה". יהודה ברקן שקצרה היריעה מלספר על מעלליו, ניצה שאול, עזית הכלבה הצנחנית וארסנל מכובד של שחקני עבר ושחקני הווה צעירים כמו יובל שרף, נלי תגר, אושרי כהן, דאנה איבגי, מתמזגים יחד סביב העוגה של גילה אלמגור והמתנות, בכחול ולבן, שהם מביאים. איך אפשר ללא 'גאג' סיום? כששייק'ה נשאל 'מאיזה סרט אתה?' עונה לנו שייקה בדמות עם המטפחת על הראש – "70 שנה, לך תזכור"…

הקיץ של אביה

שורה תחתונה – הפיתוי לייצר פרומו ערוך מגזרי סרטים קיימים – עצום. חשוב לציין שכבודו של הפרומו הקלאסי, ערוך מפוטאג' קיים, שנותן טעימה מהתוכן – במקומו מונח. חייבים לפעמים להציץ לסדרות וסרטים מבעוד מועד כדי להתחיל לחשוק בהם ולבסוף – לצפות בהם. אבל הפרומו הנוכחי איננו בכלל 'פרומו'. הוא לא נועד לעדכן אותנו וליידע אותנו באשר ללוח השידורים.

הפרומו הנוכחי מספר את סיפור הקולנוע הישראלי ואף יותר מזה – את הסיפור שלנו, הישראלים, דרך סיפור הקולנוע הישראלי. בדיוק כפי שאנחנו, הישראלים, כך גם הקולנוע שלנו: אותנטי, עממי מאד, קולנוע של שפת רחוב, קולנוע של פולקלור עדתי עשיר בתוכו אנו חיים וצומחים, כזה שמהווה בבואה של חיינו הלא פשוטים בארץ הזו. ובכל זאת בבואה סלחנית, מקבלת ומלאה באהבה. כאלה אנחנו, וזה נמשך כבר 70 שנה, אז בואו נחגוג. וכמובן הפואנטה – מדובר במהלך של yes. איך לא.

Martech.Me

ציירו לעצמכם דשבורד – הפתרון הפשוט לאתגר הדאטה הגדול של 2018// ישראל בלכמן ושחר הלפרין

פורסם

ב-

ע"י

שיווק מתקדם עושה שימוש בכלים טכנולוגיים רבים לצורך פרסום, שיווק, מכירות ושמירה על קשר עם לקוחות במגוון ערוצים ופלטפורמות. כל אחד מהכלים מספק מידע, מדדים וכלי מעקב ספציפיים עבורו, ואחת מהבעיות המרכזיות שעומדות היום בפני מנהלים ששואפים לאפקטיביות שיווקית היא בעיה של עומס – חוסר יכולת להכיל את כמויות המידע שכל כלי מספק, ולנתח אותן ביחד כדי להפיק תובנות משמעותיות ולשפר ביצועים.

ארגונים שעושים שימוש יעיל במידע שיווקי מציגים נתוני צמיחה שעולים  ב-85% על ארגונים אחרים וריווחיות שגבוהה ב-25%. עם זאת, בארגונים רבים מידע לא נאסף באופן מאורגן והמעקב אחריו לא נעשה באופן יעיל. ישנם שלושה מפתחות לשימוש יעיל במידע שיווקי כאמצעי לניהול ולצמיחה:

התמקדות

כדי לפשט את המורכבות שכרוכה בניהול של פעילות עסקית ושיווקית, צריך לזקק את הבחינה שלה לפרמטרים החשובים ביותר שלאורם נבחנת הצלחה. כל פעילות והפרמטרים שרלוונטיים לה – מכירות, הכנסות, משתמשים רשומים, ROI וכו' ההתמקדות במדדים שמחוברים לאסטרטגיה העסקית והשיווקית מאפשרת להתמודד עם בעיית העומס ולייצר רמזור שפשוט להבין.

 אמינות

היכולת לסמוך על הנתונים היא תנאי הכרחי לשימוש במידע ככלי עסקי. דיוק המדידה והפחתת טעויות למינימום האפשרי בסביבה מרובת טכנולוגיות וכלי מדידה מהווה אתגר משמעותי שיאפשר למנהלים לתת אמון בניתוח הכמותי של הפעילות. בנוסף, עומס המידע והכלים מייצרים פער זמן בין ההתרחשות והפעילות לבין הניתוח. האתגרים השיווקיים שעומדים בפנינו היום דורשים צמצום של הפער לאפס כדי לאפשר מדידה בזמן אמת.

ניראות

החיבור של כל הנקודות במקום אחד, והצגה של המדדים אחד ליד השני מאפשרים להימנע מטעויות שנובעות מניתוח של כל ערוץ וכלי בנפרד, לייצר תמונה מלאה של הפעילות השיווקית ולאפשר הפקת תובנות ופעולות לשיפור. התפקיד של דשבורד בהקשר הזה הוא לרכז את תוצרי המדידה והתובנות למקום אחד מרכזי ולהסתכל על המידע בצורה מרוכזת ופשוטה. מיקוד תשומת הלב בדשבורד מאפשר למנהל להתרכז במה שחשוב ולצמצם את הממשקים שצריך לעקוב אחריהם ולצמצם את הזמן שדרוש כדי להבין את תמונת המצב.

אז איך מתחילים?

מאחר והמטרה היא לייצר פתרון פשוט ככל הניתן לבעיית השימוש במידע, אנחנו ממליצים להתחיל מהסוף –  לקחת דף ועט, ולשרטט את "דשבורד החלומות" – המקום המרכזי שאליו תוכלו אתם והקולגות שלכם להגיע כדי לברר בזמן אמת מה הסטטוס של הפעילות השיווקית.

מדריך מהיר על רגל אחת:

  • החליטו מהם שלושת המדדים המרכזיים של הפעילות, למשל הכנסות, מכירות ולידים, ומקמו אותם במקום הגבוה ביותר על הדף. המדדים המרכזיים עבור כל פעילות נקבעים על-פי המודל העסקי שלה.
  • מתחת למדדים המרכזיים כדאי להציג טרנדים – כמות הכניסות לאתר, לידים, מכירות וההכנסות לאורך זמן. את המדדים האלה אפשר לפרק לפי סגמנטים כדי לקבל תמונה מלאה יותר של הפעילות – מקורות, גיאוגרפיה, קהלים וכו'.
  • בסוף מקמו את המשפך שמייצג את התהליך העסקי שלכם מהנגיעה הראשונה בלקוח ועד למכירה, כדי למדוד יחסי המרה בין השלבים השונים ולוודא שאין לכם צווארי בקבוק בדרך.

אחרי שהשרטוט מוכן, נשאר רק ליישם אותו. על כך בפוסט הבא.

שחר הלפרין הוא יועץ דאטה אנליטיקס, מתמחה בליווי סטארטאפים ויחידות עסקיות לאבחון והטמעת הכלים המתאימים לניתוח, שיפור והשגת המטרות העסקיות בדגש על ריבוי ערוצים ו DATA TO ACTION.

שראל בלכמן הינו הבעלים של חברת TLM.Marketing, שמקימה, מנהלת ומשפרת מערכי שיווק דיגיטלי עבור סטארטאפים, חברות וארגונים.

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "דה מרקר – עובדים רק בשבילך" // עטרה בילר

פורסם

ב-

דה מרקר - עטרה בילר
דה מרקר - עטרה בילר

מנויה, בקליפ אחד, ומנוי בקליפ אחר, מתנהגים במערכת דה מרקר כמו אחרוני הרודנים. לא רק כמו מנכ"לים אלא כמו בעלי העסק. מחלקים הוראות, שואלים שאלות רטוריות שמגיעות ממקום של ביקורת וחוסר שביעות רצון, מרשים לעצמם להחזיר עובד שרוצה לצאת הביתה רק כי התחקיר לא נגמר. השפה היא השפה הטוטליטרית של מנהיגות ריכוזית שדורשת מהעובדים לתת יותר ממה שהם חושבים שהם מסוגלים, כאן ומיד. אלא ששני אלה אינם הבוסים אלא המנויים.

דה מרקר חורטת על דגלה לעבוד בשביל המנויים. הפרסומת לוקחת את זה לקיצון. מערכת שלמה מרצה מנוי בודד, משרתת את טעם הקריאה שלו ומשתדלת לפגוש את הדחיקות והדחיפות שבה הוא רוצה לקבל את הדברים כמו גם את הרמה והשפה. במקום להציג את הצד החייכני והחנפני שאוהב לתת שירות ושם את הלקוח במרכז, הצליחה הפרסומת לצלם את הקונספט מזווית מעניינת ומפתיעה.

דה מרקר עובדים רק בשבילך – מנצ'

הצהרת הכוונות מייצרת בידול בין המגזין לבין מתחרים שמתהדרים בתכנים משובחים, כותבים משובחים, עדכניות – אבל אינם מסבירים מדוע. מדוע עליהם לעמוד בזמנים ולהיות ראשונים ומול מי באמת הם מבצעים את מה שהם מבצעים. יותר מאשר למתג את עצמך, עליך למתג את רוחו של קהל היעד שלך. המהירות, הצורך בדדליין – כל אלה נטועים במוח הקורא יותר מאשר במערכת העיתון. המערכת אינה אלא השתקפות צרכיו ומאווייו של הקורא ודה מרקר משעין את הצעת הערך שלו על טיעון זה ובצדק. כן, אני רוצה להיות מנויה של תוכן שמנהל איתי שיח. כן, אנחנו בעידן הזה שהקורא יוצר תוכן אבל לא לבד אלא בעזרת עיתונאים מומחים חוקרים ויוצרים. וכן, דה מרקר מצליח לספר לי את הסיפור הזה.

המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן בחסות

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 קבוצת המזבלה + מנהלי שיווק מצייצים