עקבו אחרינו ברשת

ארגז כלים לתוכניות עבודה

כיצד הבלוקצ'יין משנה את עולם השיווק // מינה סליגמן

פורסם

ב-

תשתית הבלוקצ'יין מאפשרת לאנשים לשתף פעולה, להתקשר בעסקאות ולסחור באופן ישיר. הבלוקצ'יין נותן למשקיעים – שהם למעשה "ההמון" – המון כוח. בכך למעשה משקפת טכנולגיית הבלוקצ'יין גם את הערכים החברתיים של הדור הנוכחי.

אך כמו בכל טכנולגיה חדשה, יש עולמות חדשים שנבראים איתה – ועולמות עליהם היא מאיימת.

למשל – עולם השיווק רבתי, עומד לחוות עוד טכנולגיה דיסרפטיבית, שיחד עם שינויים נוספים המתרחשים ממילא בתקופה זו, ישנו עד לבלי היכר את תפקידיו, האנשים הפעילים בו, והיכולות הנדרשות מהם.

המגמות העיקריות שניתן לראות בתקופה זו כוללות :

  1. התוכן הוא המטבע של המלך, אבל – הפאבלישרים ימשיכו לרדת.

יצירת תוכן היא יכולת בסיסית לכל ICO (הצעת מטבע ראשונית).  בניגוד לחברות אחרות, הכלי הראשון של החברה הוא לא מוצר – כי אין, ולרוב גם לא פרוטוטיפ, אב טיפוס,  של המוצר – כי אין, אז נשארנו רק עם ההבטחה או הקונספט. ובאין מוצר או שירות – התוכן עולה דרגה.

כאשר נצליב זאת גם עם קושי בסיסי להסביר את מונחי היסוד של ה-ICO בשפה פשוטה – התוכן נהיה ה אתגר החשוב לפיצוח.  היעד יהיה  להסביר לקהל היעד מה אנחנו מציעים בשפה פשוטה, לבנות סרטון אנימציה מהיר שמדגים את הערכים, השאיפות והתועלות של המטבע /השרות המוצע, ולבנות במהירות עזרים ויז'ואלים נוספים לדפי המוצר המסורתיים.

כיום קהילת הקריפטו הגדלה נחשפת ליותר ויותר ICO'S (לוח הנפקות 2018 )

בהתאם,  כמות האנשים עליהם רוצים להשפיע הופכת מקהל של "מביני עניין", "גיקים", מתכנתים ואנשי פיננסים לקהל רחב קצת יותר, שיש לפנות אליו בשפה שונה. כשזה מגיע בד בבד לצד ירידת הפרסום והשימוש במדיה שאיננה גוגל ופייסבוק,  בשילוב עם המגבלות על  פרסום התחום שאלו הטילו לאחרונה,  ועליית הבלוגים הפורומים וערוצי המשפיענים, מתחוללת לה בשקט בשקט מהפכה שהפוטנציאל שתעבור לתחומים נוספים, מענף הקריפטו לבדו, גדולה ביותר.

הבאונטי הוא הצרכן החדש

אם בשבילכם באונטי הוא מרד או חטיף שוקולד סימן שעדיין לא ירדתם לעומקה של המהפכה.

"קמפיין הבאונטי " (לפירוט) הוא סוג של גמול המוצע על ידי ארגון עבור משימה מסוימת.  זוהי למעשה הצעה שנעשית על ידי חברות סטארט-אפ אשר מעניקות למשתתפים את היכולת לקבל גמול וגם הכרה, על עיסוק במשימות שיווק, קידום או שיפור השירות או המוצר. קמפיין הבאונטי מתאים היטב לעולם האיסיאוס.

לרוב הסטארטאפים בתחום הצעות מטבע ראשונית, אין את הנזילות שהם צריכים לפני שהצעת המטבע הראשונית שלהם מתרחשת. יתר על כן, הדרכים המסורתיות לבניית מודעות, כגון באנרים ועיתונות, הן יקרות  למדי.  כל מה שמסע פרסום בבאונטי צריך, הינו להשתמש באחוז קטן של ה"מטבעות", הטוקן (הרחבה בויקיפדיה על מטבע מבוזר)  לצורך תגמול המשתתפים, ובכך הם מבטלים את הצורך להוציא סכומי כסף משמעותיים על שיווק ופרסום מסורתיים.

כלומר, בימים אלה בעולמות ה-ICO'S ,הבאונטי מחליף את שרשרת ההירארכיה הקיימת בין המותג, קהל היעד  והצרכן.

הבאונטי היא למעשה מערכת אלטרנטיבית, המבוססת בחלקה גם על בלוקצ'יין, המתגמלת כספית כל צרכן התורם, יוצר, מפרסם או מקדם תוכן הקשור למותג. היא מאפשרת למעשה לחברה להשתמש בצרכנים, בדומה למה שהוגדר  בעבר ע"י פייסבוק כ " אוהדים"  של המותג – להפעיל אותם לקידום תוכן, לתגמל אותם על כך ישירות – ולעשות זאת לפי כמות העוקבים שלהם במדיות השונות. כך דווקא פייסבוק נהיית משנית בחשיבותה בקידום ושיווק ה-ICO.  בהתאם, אנו עדים לצמיחתם של אמצעי מדיה המאתגרים את אמצעי המדיה הקיימים, ולעליית קרנם של פלטפורמות תוכן המאפשרות ליוצרי תוכן להחזיק בקהילת עוקבים –ולתגמל אותם ישירות על פי איכות ומעורבות הקהילה. גמול זה בתורו יכול אף להתגלגל ולתגמל את הקהילה עצמה , כגון  ב-Steemit. כך גם יש כבר מספר ICO שמציעים רשת משפיענים מבוססת בלוקצ'יין.

לצורך הדוגמא, ניתן לחשוב אפילו על מותג הרחוק מעולם הבלוקצ'יין כמו למשל קבוצת כדורגל, שבונה לעצמה רשת אוהדים מבוססת בלוקצ'יין. החיוב שבדבר הוא שהם יכולים להיות מתוגמלים לפי "גודל" אהדתם לקבוצה, הפעולות וההשקעה שהם מבצעים לקידומה (למשל חלוקת דגלים באצטדיון) אבל –  ופה האיום וההזדמנות טמונים באותו מקום – הם יכולים להיות מנוצלים גם לארגון פעילות אלימה.

כך למשל צומחת ועולה רשת הטלגרם, המבוססת רשת בלקוצ'יין, שכידוע מאפשרת, בנוסף למה שמאפשרות הרשתות הקיימות כגון ווטסאפ, גם אנונימיות למשתמשים.

השלכה נוספת היא שלמעשה התוכן המיוצר ע"י הקהילה, הוא למעשה תוכן "ממומן", רק בלי להיות מוצג ככזה או לקבל יחס כזה, כלומר הקווים המטשטשים ממילא בין תוכן שיווקי לתוכן "חדשותי/אותנטי" ממשיכים להטשטש והפעם – באופן מסודר וגלוי, לכאורה..

  • חוסמי הפרסומות – חוסמי הפרסומות הינם עוד מסמר בארון הקבורה של המדיה המסורתית. כל מי שהתנסה ברכישת מטבע יודע כי ההמלצה של האתרים היא לשים את תוסף הבלוקאדס. תוסף זה, שכבר ממילא מאיים על התעשייה והערכת הנזקים ממנו היא חסימת הפרסום לפחות לכ 15% מהתנועה לאתרים , מומלץ להתקנה לשם מניעת הונאות על ידי כל אתר רכישת מטבעות וירטואליים. בהתאם, ככל שהשימוש באתרים אלה יתגבר, יגרום הדבר לעוד נזקים וקושי מתגבר של אתרי מדיה להרוויח מפרסום.

VP Social

אין כמו תעשיה דסרפטיבית כדי להגדיר מחדש תפקידים, וגם בתפקידם של מנהלי השיווק, התוכן, הצמיחה והפיתוח עיסקי מתחוללים בו זמנית שינויים מרחיקי לכת. אם נסיק מהאמור לעיל ואם נלמד מהתעשייה הצומחת, הרי שעולם הסושיאל והקהילה יחליף את המדיה והפאבלישרים. בהתאם, מנהל הפעילות/השיווק יתמודד בעיקר עם בניית קהילה, יצירת והפצת תוכן, וקידום במגוון ערוצים און ליינים ברובם. לכן, יגדלו וימשיכו להופיע תפקידים של מנהלי קהילה ואחראי סושיאל. בנוסף, צומחים תפקידים ניהוליים של  "צמיחה" ו"גדילה" שמשלבים מספר פונקציות המסתכלות גם על הביזנס בכללותו, כשאלמנט השיווק הוא חלק אחד ממנו.

מעצם מהותו, עולם הקריפטו עסוק בלייצר קהילה סביב המוצר /השירות. כל מי שמששתף באיסיאוס באופן פעיל או מתעניין בתחום הוא חבר קהילה קיים או פוטנציאלי, ובכך למעשה מוגדרים מחדש גבולות הגיזרה של החברה, קהל היעד שלה והפעילויות השיווקיות שלה.

כל זה עוד מבלי להזכיר מספר ICO'S הנמצאים עכשיו בשלבי פיתוח שונים שמטרתם להגדיר מחדש את היחסים – ואת יחסי הכוח – בין האתרים לגולשים ולמפרסמים. להם, בתורם, הפוטנציאל לערער עוד יותר את הקיים, כי הרי חלק גדול מהחברות המסחריות קובעות את תמהיל הפרסום וקידום התוכן שלהם לפי דרוג האתר, תוכנו, איכות הכתבות והמאמרים המתפרסמים בו.  אם הבלוקצ'יין ייכנס לדומיין זה, וכבר יש פעילות בתחום, הרי שהדרוג של האתר ייקבע באמצעים אחרים, וכך גם מהימנותו והשפעתו- והכנסותיו הפוטנציאליות.

לכן, כל עוד טכנולוגיית הבלוקצ'יין ועולם האיסיאוס יתפשטו ויתרחבו לתחומים וענפים שונים, נהיה עדים לשינויים דרמטיים במודלים העסקיים ובתפקידי ניהול השיווק והפיתוח העסקי, אשר ישנו צורתם יחד איתם.

כותבת המאמר הינה סמנכ"לית השיווק לשעבר של גלובס וקודם לכן מנהלת שיווק ומוצרים בדן אנד ברדסטריט, ואנליסטית אסטרטגיה תחרותית באמדוקס.

ארגז כלים לתוכניות עבודה

תעביר את זה הלאה // יריב עמית

פורסם

ב-

תעביר את זה הלאה / יריב עמית

כולנו חולמים שהסרטון שהפקנו יהפוך במהירות לויראלי וייצר באזזז תקשורתי…

אבל האם בדרך אנחנו שמים לב לכל הפרמטרים החשובים ?

יריב עמית בסקירה מרתקת על הסרטונים שהצליחו לעשות זאת ובגדול

 סוכנות הקריאייטיב הבריקה עם הרעיון, אפילו המנכ"ל שלכם שמע ויצא מגדרו. אבל רגע לפני שאתם מפיקים סרטון ויראלי, חשוב שתשאלו את עצמיכם שאלה אחת חשובה: האם אתם הייתם מעבירים את הסרטון לחברים אם הוא היה נשלח אליכם בווטסאפ ?

אם התשובה היא כן, תנסו להבין למה –כי הסרטון מאוד מצחיק, או מרגש עד דמעות, כי הוא גרם לכם להזדעזע, או שהוא מהמם ביופיו, כי הסרטון חכם בטירוף, או כי הוא פשוט גרם לכם לעצור לרגע ולהתפעם.

קבלו את הסרטונים הויראליים הכי טובים בכל הזמנים. כפי שתראו, חלקם נעשו בתקציב זעום ואחרים הינם הפקות ענק לכל דבר. אך המשותף לכולם –  כל אחד מהם פורט על רגש מסויים, ולעיתים אף על יותֳר מאחד. על פי סקרים שנעשו שלושת הפרמטרים שצויינו כמשפיעים ביותר על ויראליות של סרט הם – היותו של הסרט מרגש ומעורר הזדהות, מצחיק או מפעים.

 

חכם ופשוט

סרטון של להקת דאפט פאנק המשתמש רק בידיים. כל כך פשוט, כל כך חכם – זה בדיוק מה שגרם לאנשים להעביר אותו הלאה והוא זכה ל 68 מיליון צפיות.

 

Will it blend

ב 2006 חברה קטנה לייצור בלנדרים בשם "בלנדטק" ציינה שבע שנים של כישלון מוחלט למוצר הדגל שלה, בלנדר רב־עוצמה שלא עניין אף אחד מאז שהושק. באותה שנה החברה החליפה מנהל שיווק, ובאוקטובר עלה ליוטיוב סרטון שבו המייסד טום דיקסון, עוטה חלוק מעבדה, שואל  "Will it Blend?"ומכניס לבלנדר כדור גולף. השיטה היתה פשוטה: הבלנדר הוצג בסרטונים כשהוא טוחן אייפונים, המבורגרים של מקדונלדס, יהלומים מזויפים מזירקון ואלבומים של ג'סטין ביבר. 130 הסרטונים שעלו מאז זכו לכמעט 300 מיליון צפיות, ודיקסון והבלנדר הגיעו לתוכניות אירוח, פסטיבלי פרסום ואפילו לתוכנית בערוץ ההיסטוריה. "זו ההוכחה שכל מוצר יכול להיות ויראלי", ברגר כותב בספרו, ומוסיף את מה שלדעתו היה סוד ההצלחה של הסרטונים: לא היה שם "טריגר" חזק במיוחד, אבל כן היה רגש חזק – ההשתאות מיכולת ההרס

 

דאב: יופי אמיתי

אחת מהפרסומות הויראליות החזקות ביותר שנעשו. הפרסומת של "דאב" מרגשת עד כדי דמעות ומפעימה במיוחד. הסרטון מציג את ​​האומן גיל זמורה מצייר נשים על פי האופן שבו הן מתארות את עצמן (כיוון שהוא לא יכול לראות אותן). זמורה מבקש "ספרי לי על הסנטר שלך", והנשים משיבות בדכדוך, "הוא קצת בולט, במיוחד כשאני מחייכת", או "אמא שלי אמרה שיש לי לסת גדולה". בשלב הבא זמורה מבקש מהחברות שלהן לתאר את אותן נשים והוא שוב מצייר אותן. הרישומים שהתקבלו והתבססו על תיאורי החברות מושכים ונראים דומים יותר לנשים עצמן, מאשר אלו המבוססים על התיאור העצמי. הסרטון מעביר את המסר שנשים ביקורתיות מדי כלפי עצמן.

 

Shoes 2007

ליאם קייל סאליבן הוא קומיקאי אמריקאי, שחקן ומנהל. סאליבן הופיע במספר הופעות אורח בתוכניות טלוויזיה, כולל בנות גילמור, אבל לא פרץ. הוא הפך מוכר דווקא בזכות הסרטונים הויראליים שהעלה ברשת וזכה בפרס בחירת הגולשים בשנת 2008, בקטגוריית הווידאו שנוצרה על ידיו עבור המילה "נעליים". ניתן לראות את התשדיר הזה ולחשוב בקלות על מותג נעליים צעיר, חוצפן ומרדני .

 

הסכין של סופר פארם

הפרסומת המדהימה, אשר הפכה ויראלית בכל העולם, מציגה בחור עם זקן אשר מוריד אותו לראשונה לאחר 14 שנה ומגיע לפגוש את משפחתו, אשתו, ילדיו והוריו. בסרטון ניתן לראות את התגובות המדהימות שלהם המייצרות כאן את הסיפור הויראלי.

 

גם חיות תמיד עובד

חיות זה תמיד עובד, במיוחד בסרטון הזה שהוא די פשוט לביצוע. זהו סיפור אהבה בין שני חתולים המתואר על ידי שיר בצרפתית בצורה כה רומנטית! שלא מפסיקה להעלות חיוך.

                                         

10 hours walking

בניסוי שנעשה לקחו בחורה ונתנו לה לצעוד ברחובות ניו יורק במשך 10 שעות ופשוט צילמו את התגובות של האנשים כלפיה. התגובות היו כה משעשעות ומצחיקות, או מרגיזות ומכעיסות  – כך שאף אחד לא נותר אדיש לסרטון

 

תרקוד את זה

ילדים מייצרים סרטונים ויראליים, חיות, וגם.. ריקודים טובים. זהו סרטון ויראלי שזכה לכ- 300 מיליון צפיות ומתאר הופעה של קומיקאי, הרוקד סגנונות ריקוד שונים לפי השנים

 

ריקוד האסירים

אין כמו ריקוד – כבר אמרנו, וריקוד המוני זה בכלל טוב. קחו את זה, הכניסו לבית כלא עם אסירים ושחקנים, צרפו את הריקוד הכי מפורסם בעולם של מייקל ג'קסון "thriller  " וקבלו 68 מיליון צפיות

 

 Wedding entrance to "forever"

 "JK ריקוד הכניסה לחתונה" הוא וידאו ויראלי שהועלה במקור ל- YouTube ב -19 ביולי 2009, ומציג את מצעד הכניסה לחתונה של ג'יל פיטרסון וקווין היינץ. ב -48 השעות הראשונות, הסרטון נצפה יותר מ -3.5 מיליון פעמים. ההעלאה המקורית של הסרטון הייתה הסרטון השלישי הפופולרי ביותר ב- YouTube ב -2009, ועד ספטמבר 2016 הוא נצפה בסביבות 93.4 מיליון פעמים.  במגזין "טיים" הסרטון דורג במקום ה -15 ברשימת חמישים הסרטונים הגדולים של YouTube.

 

מחזמר סטייל

סרטון ויראלי של סטארבקס בסגנון מחזמר. פשוט כל כך ומעורר

 

הוויסקי של ניק

ניק אופרמן עושה מה שהוא עושה הכי טוב, בסרטון עבור המזקקה סקוטש Lagavulin: הוא שותה וויסקי ויושב בשקט על יד אח דולקת במשך 45 דקות. הסרטון גרף למעלה מ-3 מיליון צפיות.

 

United breaks guitar

דייב קרול לא היה האדם הראשון ששירות לקוחות של חברת תעופה התעלל בו. אבל הוא היה הראשון שהראה כיצד אדם אחד חמוש ביצירתיות, כמה חברים, 150 דולר ואינטרנט, יכול להפוך תעשייה שלמה. חברת התעופה יונייטד איירליינס שברה את הגיטרה של דייב בזמן בדיקת התיקים. לאחר שמונה חודשים בהם דרישתו לפיצוי מהחברה – לא נענתה, הוא החליט לכתוב שיר על המקרה: united breaks guitar והעלה אותו ל-YouTube. ארבעה ימים לאחר השקתו, הסרטון כבר גרף מיליון צפיות. המניה של יונייטד איירליינס ירדה ב -10%, והשילה 180 מיליון דולר. דייב הופיע בכל הרשת וברשתות הטלויזיה.

"United Breaks Guitars" הפך להיות דוגמה ליחסים החדשים בין החברות לבין הלקוחות שלהם, והוכיח את כוחו של קול אחד בעידן המדיה החברתית. המקרה הפך להיות אמת מידה בתעשיית שירות הלקוחות והמוסיקה, כמו גם מיתוג וחוגי מדיה חברתית. כיום, יותר מ -150 מיליון איש מכירים את הסיפור. דייב הוציא ספר ובו פיתח את הפילוסופיה "פשוט תעשה", שהפכה אותו לאדם האידיאלי לקחת על עצמו מאבק נגד תאגיד גדול. הוא תיאר איך הרגיש להיות במרכז הטירוף התקשורתי וכיצד נהפך להיות כותב שירים מבוקש ודובר ציבורי.

 

איך מקדמים פרינגלס

מה יש בסרט הזה שזכה ל- 149 מיליון צפיות ?הוא מפעים! הוא מדהים!!! והוא גורם לך להרגיש שאתה חייב לשתף כדי שאנשים נוספים יצפו בו

 

Volvo by van damme

רעיון אחד גדול. נקודה.

 

הכותב: יריב עמית, מנכ״ל העדשה – בית הפקות וידאו יצירתי.

 

 

המשך קריאה

ארגז כלים לתוכניות עבודה

צעדים ראשונים בפיתוח עסקי – איך מתחילים? // אסף מרציאנו

פורסם

ב-

אילוסטרציה: PixaBay
חברות רבות קמות ונופלות על יכולת הצמיחה שלהן. לכל עסק יש אחוז נטישה טבעי (ראו ערך טבלאות הגיוס והנטישה של חברות הסלולר כל רבעון), חברה שתצליח לצמוח בקצב מהיר יותר, עם ניהול נכון, צפויה להצליח יותר מאשר חברה שלא תשקיע מאמצים בתחום. להלן מס' טיפים על תהליך פיתוח עיסקי, בלי מילים מפוצצות, בלי קלישאות, כל שלב מוביל לבא אחריו, ואם האיפיון נכון – סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.
על מנת לבדל את עצמיכם ולתת את הפיתרון הכולל ללקוח של המוצר או השירות שלך אפשר לפעול בכמה דרכים:
 1. איתור הזדמנויות חדשות – רישמו ביומן פגישה מסודרת באופן קבוע שתעסוק בפיתוח החברה, כניסה לשווקים חדשים, יכולת פיתוח שירות או מוצרים חדשים, כל דבר שיכול להצמיח את העסק במעלה הסולם. לדוגמא: חברות המזון שמייצרות באופן סיסמטי מעדני חלב חדשים, רוטב חדש לפסטה, עיצובי רהיטים חדשים, ועוד.
2. שיתופי פעולה – אין כמו המשפט הידוע: "אם אתה רוצה להגיע מהר יותר, רוץ לבד. אם אתה רוצה להגיע רחוק יותר, רוצו ביחד". בידקו אם ישנם שיתופי פעולה עם חברות מעולם התוכן שלך שיכולים להזניק את העסק קדימה. שיתופי פעולה בין עולמות תוכן זהים (קבלנים, יועצי משכנתא, עו"ד, מתווכים, וכו'), שיתופי פעולה בין קולגות בתחום (חברה שעוסקת רק בבניית אתרים ולא בקידומם), ועוד. ככל שערך המוסף יהיה גדול יותר ללקוח, שיתוף הפעולה יהיה מוצלח יותר.
3. הכירו את עולם התוכן שלכם והמתחרים – יש להיות מעודכנים תמיד בחידושים הטכנולוגיים והשיווקיים בתחום, לעקוב אחר מתחרים וקולגות על מנת לא להישאר מאחור ולשמור את עצמיכם ואת החברה רלוונטיים.
4. יש לראות האם למוצר יש מנוע צמיחה נוסף – האם לפתח את המוצר בצורה/צבע/גודל שונה? האם יש להגיע לקהל יעד רחוק יותר? פיתוח בשפה נוספת? שירות בשעות לא שגרתיות? חשיבה מחוץ לקופסה ותעוזה בכיוונים נוספים יכולה למקסם את רווחי החברה באופן משמעותי.
ונניח ואני רוצה להשיק מוצר חדש או שירות חדש לחברה, מה צריכים להיות צעדיי בשפה פשוטה צעד אחר צעד?
1. ראשית, דע מי קהל היעד שלך – יש לך מוצר או שירות להציע? אם תדע לאפיין במדוייק מיהו קהל היעד שהעסק מכוון אליו, בנית את ראש החץ של פירמידת השיווק. כל צורך מחפש פיתרון, המטרה היא להיות הפיתרון המועדף והראשון בקטגוריה לבעיה אצל הצרכן הפוטנציאלי.
2. מהם ערוצי המדיה שקהל היעד שלך נמצא – האם זהו קהל מקצועי? (נמצא לדוגמא במגזינים של אדריכלים), האם הקהל מבוגר או צעיר? (רשתות חברתיות או לרוב עיתונות מסורתית), האם קהל היעד נמצא בעיקר בדרכים? (נהגי משאיות, נהגי מונית – פרסום ברדיו), ועוד. ע"פ קהל היעד של המוצר מצא את הערוץ שבו הוא נמצא.
3. למד את ערוצי הפרסום החזקים בקטגוריה – אם בחרתם לפרסם בעיתון, בדיגיטל, ברדיו או בטלוויזיה, היפגשו וקבלו הצעות מחיר מהמדיות העיקריות בכל תחום על מנת שתדעו לזהות עיסקה טובה. ידע זה כוח בכל זמן ובכל מקום.
4. תכנון והתאמה לתקציב השיווק והפרסום – אין חוקים יבשים בשיווק, גם הגדולים ביותר פועלים על פי ניסוי וטעיה. דעו מתי נכון לעסק שלכם לפרסם בכדי לנסות לחזות ולמקסם את סיכויי ההצלחה. לדוגמא: פרסום לפני החגים (תקופת צריכה מוגברת), פרסום לפי עונות השנה (האם המוצר קייצי או חורפי), פרסום לפי אירועים ומועדים (לפני תחילת שנת הלימודים) וכו'.
5. פרסום ואנליזת הנתונים – כלל אצבע =צריך לזכור: אין פרסום בלי ניתוח נתוני כל קמפיין וקמפיין. לאחר או אף במהלכו של כל קמפיין, נתחו את הדאטה, כמות לידים, פגישות, סגירות. מיהו קהל היעד שנחשף לפרסום, מהן הסיבות להצלחה או אי-הצלחה של הקמפיין ואופטימיזציה יומית/ שבועית של מהלך הקמפיין. כך רבים הסיכויים שכל פרוייקט פרסומי שבא אחריו יהיה מוצלח יותר מקודמו.
אוקיי, עד כאן בתיאוריה, אבל מה עושים בפועל? מעבר לפרסום הרגיל איך יוצרים קשר לשיתופי פעולה מוצלחים?
* ראשית, עשו טבלת ערכים ובה איזה ערך אתם רוצים לקבל ואיזה ערך אתם יכולים להציע לקולגה או לעסק נוסף בתמורה לעבודה משותפת.
* צרו קשר טלפוני, הציגו את עצמכם בקצרה ועניינו את הצד השני בתובנות שהוא יכול לקבל בעקבות פגישה משותפת. בטלפון מד הסבלנות קצר ואם לא עניינתם תוך מס' שניות השיחה תהיה קשה יותר ומסורבלת לביצוע.
* כל עסק רוצה לחבור לעסק גדול יותר שיזניק אותו במעלה הסולם. לפגישה הגיעו עם דוגמאות והישגים מעבודתכם בכדי לאתגר את הצד השני ולגרום לו להיות הגורם המעוניין יותר בחיבור העיסקי.
 * ישנם מגוון אופציות לשיתוף רווחים בשת"פ יחד – אפשר להעביר עמלה מסויימת על הפניית לקוח, אפשר לעבוד כגורם מתווך מול הלקוח, אפשר להיות מתוגמלים בריטיינר חודשי כל עוד הלקוח פעיל, ועוד.
* חשוב לזכור – השם שלכם קשור כעת עם חברה נוספת. כמו שלא תהיו רוצים להיות מזוהים עם חברה שלילית, בעלת חוות דעת ומוניטין רעים, ביחרו היטב את החברות שאתם רוצים להיות מתוקשרים ומזוהים עימן.
טיפ לסיום –
צרו נוהל לבצע פגישות סיעור מוחות תקופתיות בחברה. יכול להיות שמילה או רעיון של עובד יפתחו כיוון וראייה חדשים שיכולים לתרום רבות לעסק הרבה יותר מאשר עוד עשרות שעות עבודה רגילות בפן הנוכחי. כך אתם גם מחשיבים ומשתפים את העובדים באסטרטגיה של החברה וגם מקבלים מוחות עדכניים שמכירים את העבודה מהשטח.
"הצלחה היא מתכון, אם יש לך את כל הרכבים, אתה תצליח, מאוד פשוט" – בריאן טרייסי.
כותב המאמר הינו מנכ"ל משותף 'רהב מדיה' – חברת המדיה והדיגיטל של רני רהב
המשך קריאה

מצייצים jobs

מצייצים דרים ג'ובלפני 5 חודשים

למכללת סמינר הקיבוצים דרושה/ה מנהל/ת מותג

למכללת סמינר הקיבוצים דרושה/ה מנהל/ת מותג למשרה מלאה ומעניינת בסביבת עבודה הכי כיפית בארץ.. דרישות התפקיד: תואר ראשון. ניסיון של...

מצייצים דרים ג'ובלפני 5 חודשים

דרוש/ה מנהל/ת פיתוח קטגוריות עבור המותג המוביל מטרנה 

דרוש/ה מנהל/ת פיתוח קטגוריות עבור המותג המוביל מטרנה למחלקת CCSD מקבוצת אסם סחר במסגרת התפקיד: יצירת אסטרטגיה מסחרית של הקטגוריה...

דרושים WantADלפני 5 חודשים

דרוש/ה עוזר/ת שיווק לעופר הקניון הגדול פתח תקווה

דרוש/ה עוזר/ת שיווק לעופר הקניון הגדול פתח תקווה תיאור התפקיד עבודת שטח מול שוכרים וחנויות הקניון, הקמת ירידים, תפעול מבצעים...

מצייצים דרים ג'ובלפני 5 חודשים

דרוש/ה מנהל/ת שיווק לתפקיד מרתק בחברת הייטק בינלאומית בהרצליה פיתוח

דרוש/ה מנהל/ת שיווק לתפקיד מרתק בחברת הייטק בינלאומית בהרצליה פיתוח *מינימום 4 שנות ניסיון כ-Marketing Manager בחברת הייטק בינ"ל Key...

תוכן מותגי

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 קבוצת המזבלה + מנהלי שיווק מצייצים