אז מה קורה גיא בסר? איך אתה בימים אלה?
עצוב לי מה שקורה לנו בישראל, אך אני מתמקד בעשייה, ובהזדמנות שניתנה לי להכניס קצת שמחה לחיים של אנשים, ועל כן מתכנן לנו קיץ, מהרותחים שהיו פה.
אתה מדבר על הופעות הענק שבדרך לפה?
גם. קודם נגיד שזה לא סתם הופעות, אלא הטורים (מלשון TOUR) הבינלאומיים הכי חמים בעולם, שנפתחים פה בישראל, הודות למהלכים אזוריים עצומים שעשינו אחרי הסכמי אברהם. יצרנו אקוסיסטם שמאפשר לנו להגיש 'טור אזורי מזרח תיכון', המתחיל בהודו, דרך בחריין, עד לאמירויות, סעודיה, מצרים, ירדן, ישראל, ועד דרום אפריקה. מה שאומר שהפכנו לטריטוריה מהותית ועצמאית, שאמנים מגלים בה עניין תדמיתי (וגם כלכלי). אבל מעל הכל, ישראל על המפה יותר מאי פעם. וזה הכי חשוב לכולנו.
אנחנו כרגע בהקמה של חברת הפקה בשותפות עם השחקנים המובילים בכל המדינות הנ"ל, שתספק שירותים לכל השחקנים בטריטוריה החדשה הזאת. אלה מאורעות היסטוריים של ממש. לשמחתי, גם בתחום המסחרי אנחנו בתקופה מצוינת, ומצליחים לייצר סינרגיה מופתית, על גבול האוטרקית. בהתאמה, אני מאד מעורב אישית בתחום הזה בקבוצה.
אתה מתכוון לפעילות קד"ם יצירתית שאתם מספקים לחברות?
קד"ם זה בניית עולם שלם של חוויות מהותיות לצרכנים, עבור מותגים. לדוגמא, כשאתה מחבר מותג אלקטרוניקה עוצמתי כמו סמסונג להופעה עוצמתית של 120 אלף איש כמו שהיה במארון 5, ומאפשר למותג להעניק חוויה ייחודית ומשמעותית ללקוח שלו – הצרכן זוכר את זה, ומעריך. זה אינגיי'גמנט שאי אפשר לייצר בפלטפורמות או פורמטים אחרים. אבל היום אנחנו כבר עובדים הפוך. יש לנו מספר לקוחות סופר אסטרטגיים, מובילים בתחומם שנמצאים איתנו בכל צומת והחלטה.
כלומר המפרסמים עוזרים לך לבחור את ההופעות?
האמת היא שכבר כמה שנים "הטכנולוגיה בוחרת לנו את ההופעות". יש לנו מערך דאטה ומחקר טכנולוגי שיכול לחזות בדיוק גבוה מאד, כמה ביקוש יהיה לכל אמן בישראל. אחרי שאנחנו מקבלים תובנות ראשונות ומוודאים התאמה למפרסמים, אנחנו מגישים להם כמה אופציות. בדר"כ ההחלטות לא קשות – כמו טראוויס סקוט. זה אמן עצום עם קהל ענק, שגם זועק חדשנות וקידמה. בהופעה כזאת, כל המפרסמים רצו לקחת חלק.
אז בלוסטון גוף טכנולוגי?
ברור. טכנולוגיה ו-ai באים לידי ביטוי בכל תחומי הפעילות שלנו כבר שנים, אם זה בפלטפורמה הטכנולוגית של טיקטמאסטר, או בחטיבה ייעודית פעילה שיש לנו ליישומי ווב3 ותוכן מטאוורס, שגדלה מיום ליום. ואני אתן לך סקופ קטן: אנחנו בשלבי התנעה של האב טכנולוגי מעניין מאד לתחום התוכן והבידור, בשיתוף קרן גדולה ומוכרת.
מטאוורס? זה כבר קורה? בהופעות הבאות כבר אפשר יהיה להתחבר גם מהבית?
כן, בקרוב. למעשה בישראל החסם היחידי לזה כרגע הוא שהציבור המקומי טרם אימץ את הטכנולוגיה וגם התשתיות המקומיות פה לא להיט. אבל ברגע שניישר קו עם העולם בזה, זה ייקרה די מהר. וזה עניין של חודשים. גם הלקוחות המסחריים הגדולים שלנו מחכים בשקיקה שהתחום הזה יבשיל לצרכים שיווקיים. בכל מקרה זה לא ייקרה לפני סוף השנה, כשייגמר המשבר העולמי שפקד את כל השווקים.
כל נושא הקומיוניטי מרקטינג זה למעשה ה-מוצר שאנחנו מספקים למפרסמים. קהילות צרכנים נאמנים דו-כיווניות עם אינגייג'מנט. אז כשמגיע אלינו מותג, הוא רוצה לייצר חיבור אמיתי לצרכן שלו. ואת זה אפשר לתת לו רק עם חוויה עוצמתית. לשמחתי, יש לנו קטלוג תוכן עצום בקבוצה שמהווה יתרון משמעותי. אגב, לשם הולך באופן אבסולוטי עולם השיווק, ובפרט בימים שכל נושאי הפרטיות וההגבלות על דאטה הולכים וצוברים תאוצה.
בהתאמה, היום כשאני מגייס אנשים למחלקת קריאייטיב, אלה אנשים שיודעים לנהל קהילות, להפעיל ערוצי דיסקורד, ליישם ai בשיווק וכד'. מלבד זה, כמובן יש את תחום התוכן למטאוורס, שזה ה-דבר. נזכיר שאותו טראוויס סקוט מכמה שורות למעלה, קיים את ההופעה האינטרנטית הכי גדולה אי פעם בפורנטייט, עם מעל 30 מיליון צופים שונים, מחציתם בלייב. זה לא איזה עתיד רחוק, זה הווה. וכבר היום בכל הופעה שאנחנו פותחים, יש כבר התלבטות אם לפתוח עוד ווניו בדיגיטל, למי שרוצה לחוות מהבית. בעולם הטכנולוגיה כבר שם."
לאן עוד יש לפתח את בלוסטון?
אנחנו מפתחים מאד את תחום ה-ווניוז (אולמי הופעות) כמו קו רקיע שהקמנו בפארק אריאל שרון. מדובר בהופעות של מעל 1,500 איש. אנחנו הולכים להקים הרבה כאלה במגוון טריטוריות ולהיות רשת ארצית. זה אגב לא תחרות ישירה לזאפה, אלא מוצר אחר, גדול מאד ושונה לגמרי, עם בידול קולינרי וחוויה סנסורית מקיפה, ובכל מקרה, זה רק יעיר את כל הקטגוריה. תהיה גם אפליקציה ייעודית עם הטבות שתתלווה להשקה הזאת. כמו כן אנחנו הולכים להנחית כאן החל משנה הבאה את מותגי הפסטיבלים הגדולים בעולם. הכי גדולים. כאלה שישנו את השוק מקצה לקצה. וכמובן, פוקוס גדול של הקבוצה הוא גם להרחיב את הפעילות לטריטוריות נוספות.
כמו כן, הולכות להגיע לפה בשנה הקרובה ההופעות הכי גדולות שהיו בישראל בשנים האחרונות, מגאנז אנד רוזס, דרך אימג'ן דרגונס, בקסטריט בויז ועוד שפע הפתעות, שידווחו בהמשך.
הבנתי שאתה מקדיש זמן ומשאבים רבים לחיזוק תדמיתה של המדינה, ספר לנו על זה
יש לעבודה שלנו מימד הסברתי מאד גדול, גם לטובתה של ישראל ובעיקר נגד הBDS. אני מבלה המון מזמני בקהילות מוזיקה בינלאומית, שם אני מרצה על ישראל, מסביר את הבעיה, קורא לאמנים להגיע, מסביר את המצב, מסביר למנהלים שלהם וללייבלים את המצב. אני גם חבר בCCFP, שזה ארגון הסברה בינלאומי. זה המון עבודה והתעסקות, ואנחנו משקיעים בזה תקציבים נכבדים. אנו רואים בזה חשיבות עצומה, הן לפיתוח התעשיה שלנו, והן לתדמיתה של ישראל. כולנו נסכים שאין הסברה יותר טובה לישראל מסטורי בכותל של סטאר בינלאומי, עם 100 מיליון עוקבים. זו ה"מדיה" הכי טובה שמדינתנו הקטנה יכולה לקבל.
← רוצים להמליץ על אישיות צבעונית לספוטלייט?
← מנהלי שיווק? מלאו שאלון כאן
אדם נפלא
נדרשת הרחבה על ההסברה
תכתבו גם עלי
כוכב על בעצמו
צריך לתת לאנשים כמו גיא את ההובלה מהמקום של ההבנה והחוכמה שנצברה בכל מה שהוא מתעסק בו עם הקבוצה שלו ועם האינטרס האישי המובהק ש תדמית טובה מביאה תוצאות טובות לענף שלו , אלה הם האנשים , החדשניים טכנולוגיים פתוחי הראש יוצאי החשיבה מהקופסה שצריכים להוביל את תדמית המדינה ואת ה״שיווק״ שלה , שהוא בערך הכל בחיים
ישר כוח !