עקבו אחרינו ברשת

חדשות

איש השיווק של חודש מאי: רועי הראל סמנכ"ל השיווק של יקב טפרברג

פורסם

ב-

וועדת השיפוט של איגוד השיווק הישראלי הכריזה לאחרונה על בחירתה ברועי הראל, סמנכ"ל השיווק של יקב טפרברג, לאיש השיווק של חודש מאי 2017, בזכות המהלך האסטרטגי שהכפיל את מכירות החברה והביא את היקב להיות מס' 3 בישראל.

בהודעה שפרסמה וועידת השיפוט להלן הנימוקים לבחירה – "רועי הראל, סמנכ"ל השיווק של היקב הוותיק, לימד השנה את שוק היין הישראלי כיצד חשיבה פורצת דרך יכולה לייצר קפיצה אדירה במכר, וזאת חרף האתגרים המורכבים בשוק סטגנטי, ריכוזי, עמוס תחרות ורגולציה. לפני ארבע שנים החליטו בחברה, בניגוד לתחום השמרני  לשנות כיוון אסטרטגי בצורה דרמטית ולהציג מהלך נרחב. המהלך כלל: חזון חדש, בניית והטמעת פורטפוליו מוצרים חדש לגמרי, הנחלת אסטרטגיית מיתוג חדשה והשקת שפה פרסומית ייחודית, לצד סדרת מהלכים שיווקיים פורצי דרך כגון: פעילות אי קומרס היוצרת חוויה צרכנית חדשה של עיצוב בקבוק יין פרסונאלי ויצירת הפרסומת החיה הראשונה אי פעם בתיאטרון".

עוד נמסר בהודעה כי בשל הקושי של היקב להתמודד עם השוק המאתגר, ולאחר ניתוח מעמיק של הענף והמתחרים יקב טפרברג החליט בהובלתו של הראל לצאת למהלך מיצוב חדש שלא נראה כמותו בענף היין בישראל. גיבוש אסטרטגיית מותג חדשה הנשענת על ערכי המשפחה והמסורת של היקב שתורגמו לשפה עיצובית חדשה תוך ביצוע שינוי דרמטי בפרוטפוליו היינות עם יצירת 5 סדרות חדשות של יינות. בשנת 2016, כאשר הקרקע הייתה מוכנה לכך, הוחלט ביקב לצאת במספר מהלכים שיווקיים, בשוק שבו למרבית הצרכנים אין העדפה ברורה. בתקופת החגים, בה עולה צריכת היינות, יצאו בטפברבג בקמפיינים שיווקיים שהביאו לעלייה במדד ה-TOM ובערכים נוספים שהיקב רצה למצב עצמו כמוביל שוק. כל זה ביצירתיות הגוברת על המגבלות הרגולטוריות של פרסום  אלכוהול,. כך למשל, יצאו  במהלך חדשני ופורץ דרך של פרסומת בלייב על במת התיאטרון, בהשתתפות גיא זו-ארץ, מהלך שהביא ללמעלה ממיליון חשיפות, ובאזז תקשורתי על המהלך, ומהלך של חיזוק ערכי המשפחה באמצעות יצירת בקבוקי יין אישיים בעיצוב אישי לפי בחירת הצרכנים – מהלך שהביא לביקוש ולשיח בתקופת החגים גם בחג הפסח האחרון, יצא היקב במהלך פרסום שדילג מעל מגבלות פרסום האלכוהול והביאו בסך הכל לזינוק מרשים של 86% במכירות היינות.

שיקולי ועדת השיווק: "איגוד השיווק הישראלי מציין לשבח את המהלך הכולל שהוביל רועי הראל ביקב טפרברג, שהביא לזינוק מרשים בנתוני המכירות של החברה, לצד המדדים הנוספים. הפעולות של הראל והיקב, נעשו בשוק ריכוזי, תחרותי תוך הפגנת יצירתיות גבוהה וחדשנות בשוק עמוס רגולציה ועל כן יש לציין את הפעולות לשבח".

רועי הינו בוגר תואר שני במנהל עסקים ועם למעלה מ- 15 שנות ניסיון בענף השיווק.

שיווק בימי קורונה

מותגים, אתם מוכנים למחאה הבאה? / אופיר פרבר

פורסם

ב-

משבר הקורונה שהחל כמשבר רפואי, כבר הפך מזמן למשבר כלכלי אך השלב המעניין באמת של המשבר המתגלגל הזה ניצב צעד אחד לפנינו – השלב החברתי.

מרבית המדינות המערביות מתמודדות כעת עם אתגרים כלכליים שפוגעים בשכבות הביניים ובשכבות החלשות וכבר עכשיו מניעות את הגלגלים של מה שהולך ונראה כמו גל של מחאות חברתיות שאפילו הווסטים הצהובים יחווירו לידן.

לשמחתנו, באופן יחסי, מרבית המחאות במדינת ישראל לובשות אופי פחות אלים מאשר בדמוקרטיות אחרות בעולם, כך שקל יותר לנתח באופן מזוקק יחסית את האלמנטים הצרכניים של המחאות הללו ולהתמקד בהם.

בעוד שהגורמים הרשמיים במדינה נערכים לקורונה "טייק 2", אנשי השיווק והפרסום צריכים להערך ל"מחאה חברתית טייק 2" וכמו תמיד – מי שיגיע מוכן , יוכל לייצר לעצמו יתרון יחסי שיבוא לידי ביטוי בהגדלת נתח השוק של הענף בו הוא פועל.

להערך מראש לארועים כאלה, מה גם שקיים גם הסיכוי שהם כלל לא יתרחשו, זה אתגר לא פשוט – בעיקר ברתימה של הארגון. הדוגמה הדמיונית הקלאסית היא יצרן שיכול להעלות את המחיר עם טיעון מבוסס שמורכב מקיטון ברווח בתקופת הקורונה יחד עם ביקושים קשיחים – זהו טיעון משכנע שאותו יצטרך מנהל השיווק של הארגון לקעקע ולהסביר שלצד התחזית האופטימית, ישנו גם תרחיש קודר ביותר.

המחאה החברתית של 2011 ניזונה משילוב היכולות הטכנולוגיות, כלומר – הרשתות החברתיות, יחד עם אובדן האמון הכללי של הציבור בתאגידים הגדולים והסממנים האידיאליסטים של בני דור הY. אחת התולדות של אותה המהפכה היתה אקלים תקשורתי די חד וברור של טובים ורעים. כל ארגון או גוף שנחשד בחוסר שקיפות, חמדנות וכדומה עבר מיד לרשימה השחורה ובאופן שיטתי זכה לקיתונות של ביקורת הן מהציבור והן מנבחרי הציבור שמצאו אלמנט חדש שיכול להגדיר את אופי החיבור בינם לבין הבוחרים.

כבר בסיפור המבוא של המחאה החברתית הבאה מסתתר לא מעט דלק שיכול לייצר גל ארוך ועמוק יותר עם השלכות צרכניות משמעותיות הרבה יותר מהגל הקודם.

ראשית, גם ערב ה"קורונה" יותר ויותר צרכנים הצהירו שהם מעניקים יתרון למותגים שנוקטים עמדה – מותגים שיודעים להחזיר חלק מהרווח שלהם לקהילה או אפילו כאלה ש"סתם" מנסים להפוך את הקטגוריה כולה לשקופה והוגנת יותר. כאשר עמדה כזאת פוגשת את בעלי המותגים הגדולים בתוך הפוזיציה של "לדרוש פיצוי מהמדינה על אובדן הכנסות" בזמן שקרוב למליון ישראלים עדיין לא שבו לעבודתם, הרי שיש כאן פוטנציאל נפיץ (חשוב להבהיר – אין כאן שום טענה כלפי אף שחקן ב"משחק" הזה)  בנוסף, ארגונים יימדדו על הדרך שבה הם התנהגו עם העובדים שלהם בזמן המשבר –ארגון שייתפס ככזה שניצל את המצב לרעה או שנהג בעובדיו באופן לא הוגן יכול להיות מושא לביקורת שתבוא לידי ביטוי בירידה בהכנסות.

בנוסף, אם כתוצאה מהמחאה הקודמת נהיה מאוד לא פוליטיקלי קורקט "לגבות את הצד של בעלי ההון" גם כאשר הדבר מעורר לפעמים גיחוך, הרי שכעת, במדינה שבה יש כל כך הרבה שרים שבמשרד שלהם אין מספיק "בשר", הרי שניצנים של מחאה חברתית עלולים באופן פרדוקסלי לקבל חיבוק חם מאוד בזמן אמת משרים בכירים שינצלו את ההזדמנות כדי לבנות אג'נדה תקשורתית. אני רק מדמיין למשל את העמדה שבה ינקוט שר האוצר ונדמה לי שבאופן אוטומטי נשמע עמדה הפוכה בדיוק משר הכלכלה (ולהפך).

הדבר השלישי הוא שוב – הרשתות החברתיות. המיומנות של הפצת מסרים בזמן אמת כבר קיימת כמעט בקרב כל מי שמעוניין להביע דעה וכאשר ייזרק הגפרור שיצית את האש, הרשתות החברתיות תתפקדנה כשדה קוצים ביום שרבי.

השאלה הבאה היא מה יהיה הגפרור – כלומר, מי או מה יהיה הארוע שיצית את המחאה הבאה, אבל השאלה החשובה ביותר היא איך ארגונים ומותגים יכולים להערך מראש.

אז קודם כל – זה הזמן לשכוח מהמונח "ביקוש קשיח" – גם דברים קשיחים יכולים להישבר ואתם ממש לא רוצים להיות אלה שיהיו אחראים לכך. כדאי לחשוב היטב לפני כל העלאת מחירים.

דבר שני – תרגישו את השטח – אם אין להם ניטור רשת קבוע, כלומר – דוח יומי (לכל הפחות) של האזכורים שלכם במדיה, בדגש על רשתות חברתיות  -זה הזמן להתחיל לנטר. פעילות מהסוג הזה תסייע לכם להבין גם האם אתם מתקרבים לארוע משברי וכמובן  – הם עוזרים גם לנהל את המשבר באופן מושכל.

דבר שלישי – זה הזמן לחדד מסרים ולתדרך את כל אנשי המפתח של הארגון . פליטת פה לא נכונה יכולה בשלב הזה למשוך הרבה יותר אש מאשר בזמנים רגילים.

הדבר הרביעי – תכינו תיק לניהול משבר. תיק שכולל מסרים, אנשי מפתח שאיתם יש לדבר בקרות ארוע משברי, "לשעברים" בארגון שעלולים להיות מושא לפניות עיתונאים, תמונות באיכות טובה של אנשי מפתח בארגון וכן הלאה.

נסו להעביר את המסר בתוך הארגון. בתקופות מהסוג הזה ישנם תמיד בכירים בארגון שמנסים למתוח את החבל עוד קצת, משום שכל משיכה פרושה עוד הכנסות וכנראה שגם עוד בונוסים, אבל כשהחבל נקרע הארגון כולו עלול ליפול למטה.

אבל הכי חשוב – נסו לרתום את המצב לטובתכם. במשברים מהסוג הזה ישנם מפסידים ומרוויחים. פעולות נכונות כמו פעולות שימצבו את הארגון שלהם כהוגן ושקוף יתקבלו בברכה – כל עוד מדובר בפעולות אמיתיות עם תוכן אמיתי מאחוריהן.

אופיר פרבר הוא מנהל מערך הפרסום והדיגיטל בגולדפינגר תקשורת

 

המשך קריאה

חדשות

הפקת אופנה של סמסונג ישראל ומגזין ווג להשקת ה- Galaxy Z Flip

פורסם

ב-

סלע תככב בהפקת האופנה של ווג, מגזין האופנה הצרפתי הנחשב ביותר, שתצולם במקום הנמוך בעולם, ים המלח, ועתידה להתפרסם בעמוד האינסטגרם של המגזין

החיבור בין סמסונג ישראל לווג החל טרם פרוץ משבר הקורנה וכל ההפקה נעשית "מרחוק" בתיאום אנשי הקריאייטיב של המגזין

סמסונג ישראל ממשיכה להציג חדשנות שיווקית בשיתוף פעולה יוצא דופן עם מגזין האופנה הבינלאומי  Vogue, הקובע טרנדים בעולם האופנה הבינ"ל מזה עשורים שייצרו הפקת אופנה בכיכובה של רותם סלע, מהנשים המשפיעות ביותר בישראל.

שיתוף הפעולה בין השניים הינו חלק מקמפיין של סמסונג ישראל בכיכובה של רותם סלע, שגרירת המותג, להשקת דגם ה- Galaxy Z Flip, המכשיר המתקפל של החברה אשר הושק בחודש פברואר האחרון בעולם.

מי שנבחר על ידי Vogue פריז וסמסונג ישראל לביים ולצלם את הפקת האופנה המדוברת הוא הצלם הישראלי הבינלאומי דודי חסון, אשר מצלם את דוגמניות הצמרת בכל העולם.

הפקת האופנה צולמה בשבוע שעבר, כאשר הלוקיישן שנבחר הוא אזורה הדרומי של ישראל, ים המלח והמדבריות שסביבו. הלוקיישן הנמוך בעולם, המוכר בעולם כולו, נבחר יחד עם נציגיה הצרפתיים של Vogue ונחשב לאחד מסמליה המובהקים של מדינת ישראל.

תחילת המגעים להפקת האופנה החלו עוד טרם משבר הקורונה, כאשר נציגי המגזין היו אמורים לנחות בישראל בחודש מרץ האחרון לטובת הצילומים, אך נוכח סגירת השמיים ופרוץ משבר הקורונה המשיכו המגעים בין הגופים באמצעות שיחות וידאו מרחוק לרבות בחירת הלוקיישנים, הסטיילינג ואנשי הצוות של Vogue.

רונן סלם, סמנכ"ל שיווק סמסונג ישראל, מסר: "גם בימים מאתגרים אלו, סמסונג פורצת את גבולות האפשר ועושה את הבלתי אפשרי. בימים בהם לא ניתן לעבור בין מדינות, בכל זאת אנחנו מייצרים שיתוף פעולה בינלאומי המציג את האופנה העילית מפרספקטיבה מקומית אותנטית ההופכת לתוכן בינלאומי פורץ דרך. מכשיר ה- Galaxy Z Flip החדש מייצג את עולם אופנת העילית והחיבור עם מגזין האופנה המוביל ביותר בעולם היה עבורנו הדבר הנכון והמתבקש לעשות".

שראל דניר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת התוכן Peach: "פרויקט We_Are_Samsung# מאפשר לסמסונג, אחד מייצרני הטלפונים הגדולים בעולם, יצירת תוכן אישי ונגיש לקהל באמצעות בניית אסטרטגית של המותג המתבססת על תוכנית שנתית ולא רנדומלית, הכוללת מאות פרטי וידאו בשנה של יצרני התוכן המובילים בישראל. "Do what you CANT" זו התובנה הגלובלית שדרכה אנחנו עובדים בכל מהלך שאנחנו עושים עבור סמסונג. לקראת השקת Galaxy Z Flip, מכשיר טלפון בעל טכנולוגיה פורצת דרך באיכויות הגבוהות ביותר, אשר פונה לקהל יעד מאוד ספציפי – "פרימיום", אפשר לנו ליצור שיתוף פעולה עם מגזין האופנה העולמי Vogue. אנו גאים להוביל מהלך בינלאומי ראשון מסוגו בישראל, אשר ממקם את ישראל על המפה בתעשיית האופנה העולמית. תהליך הקמת ההפקה, אשר בוצעה ברובה בזום מכורח הנסיבות, יצרה עבודה צמודה בין צוותי התוכן והקריאייטיב בחברת התוכן Peach לבין הצוותים המקצועיים של Vogue. אנו רואים את עבודתנו עם גופים בינלאומיים גם כשליחות לאומית, ולכן היה לנו חשוב שההפקה והלוקיישנים שיבחרו יהיו במגרש הביתי שלנו, כאן בארץ. אנו מברכים על עבודה מקצועית ומאתגרת מול גוף משמעותי בתעשיית האופנה העולמית, וצופים דברים גדולים בהמשך".

ההפקה, שכללה מספר אנשי צוות ונמשכה יום שלם, עלתה לאוויר ועתה נוכל להתרשם מהתוצאות בסדרת הצילומים שתתפרסם בערוצי הדיגיטל של המגזין וכן בסרטון וידאו מיוחד אשר יתאר את המתחולל מאחורי הקלעים של סט הצילומים של מגזין האופנה הנחשב בעולם והמותג החזק בישראל.

 

 

 

** קרדיט לתמונה נוי ערקובי **

המשך קריאה

טורים ומאמרים

תשתית דיגיטלית בימי קורונה: אי-מהלך, דיס-מהלך ומהלך בזק // מיכל לוצקי

פורסם

ב-

את ההשראה למאמר הזה קיבלתי מפוסט שהעליתי בקהילת מנהלי שיווק מצייצים. הדיון שהתעורר הפתיע אותי וחידד לי תובנות חשובות שניסיתי לאגד במאמר זה על האסטרטגיות שהחברות השונות נקטו במהלך המשבר

הפוסט דיבר על פריימארק, חברה שכמעט כל ישראלי מכיר. רבים מאיתנו אף קנו בה כמויות של סחורה לפי משקל. עם זאת, בחודשים האחרונים היא ירדה ממכירות של 650 מיליון ליש״ט לאפס. זאת כיוון שהקורונה גרמה למצב בו 376 החנויות של החברה נסגרו ולחברה לא הייתה תשתית של מסחר מקוון. פריימארק לא לבד. עם פרוץ נגיף קורונה לחיינו, מצאו את עצמן חברות Retail רבות בדילמה ביחס לתשתית שלהן למסחר מקוון: independent

אי מהלך:

  • כמו פריימארק, היו לא מעט חברות שניתן היה לצפות שיפתחו חנות אונליין, אולם הן החליטו לא לעשות זאת. כמה דוגמאות בולטות בארץ הן: איקאה, מקס סטוק, תמנון, הפיראט האדום וג'ק קובה. אחד השרירים החשובים לארגון הוא השריר של יכולת שינוי והסתגלות מהירה, תשתית דיגיטלית היא תשתית עתידית היוצרת ראייה ארוכת טווח, ומי שלא יבנה תשתית מסוג זה, לא בטוח שידע לאחר מכן לחשב מסלול מחדש. אולם, אני מסכימה עם מי שטען שכל מהלך צריך להתאים לארגון הרלוונטי ויש ארגונים יעילים ורווחיים שבנקודה זו המעבר לאולניין עשוי להיות מהיר מדי ובחישוב סיכון-סיכוי לא נכון.
  • דיגיטל אינו חזות הכל, ונכונה הטענה כי יש חברות שפנו לדיגיטל ולא בהכרח צלחו –JCPenny, רזילי והוניגמן. המפתח הוא ליצור איזון נכון בין אונליין לאופליין. פיצוח כזה משאיר את חווית הקניה בחנות, אולם מאפשר לצרכן לרכוש מתי ואיך שהוא רוצה ויוצר את התשתית למערכת יחסים ארוכת הטווח וההכרות המעמיקה עם הלקוח. מי שהיה לו תשתית כזו ויכולת הסתגלות מהירה, הצליח  לנגוס בזנב של המתחרים הגדולים בימי המשבר, ראו למשל AP:PM.
  • לגבי טיעונים של חסמים כמו הכמות הרחבה של סוגי המוצרים והסחורה שמתחלפת מדי יום – ניתן למצוא פתרונות כמו מיקוד במגוון מסוים של מוצרים שמתאימים ופתרונות משלוח שונים (עד הבית, click and collect, drive trough ועוד). תהליך של הקמת תשתית דיגיטלית נכונה ויעילה דורש מהלך גדול ואסטרטגי ואופרציה מסובכת ויקרה שעובדת 24/7. לזארה לקח שנים רבות מאוד להגיע לאונליין והיא חברת ההלבשה עם הלוגיסטיקה הטובה ביותר בעולם. מהלך מסוג זה מחייב הערכות מקדימה ויציאה ונכונה, שבמהלכה יש לתת את הדעת להרבה מאוד נושאים כולל החזרות והחלפות, נרמול מידות, רווחיות ועוד.
  • ולסיום נותרה טענת הנחשקות, מחסור יוצר צורך וקסם ומי שלא היה פתוח באונליין כמו איקאה ומקס סטוק, חזרו לתורים מטורפים ולהגדלת סלים. אני מסכימה ומאמינה גדולה ביצירת נחשקות, אבל נחשקות יכולה להיווצר בדרכים רבות ולא בהכרח באמצעות יצירת חוסר.

דיס-מהלך:

היו חברות, שהיו מבוססות אונליין לפחות חלקית, והחליטו בתקופת הקורונה דווקא להפסיק פעילות. דוגמאות בולטות הן נקסט מדוע חברות שעבדו טוב באונליין ולכאורה יכלו למנף את המשבר ואת סגירתן הפיזית של החנויות, בחרו דווקא בעת זו לסגור את פעילות האונליין? ניתן למצוא מספר סיבות לכך:

  • הסיבה הרשמית הייתה על מנת לתת לעובדים להיות בבית ולדאוג לבריאותם.
  • הסיבות היותר משמעותיות היו ככל הנראה בעיות לוגיסטיקה ייקור עלויות המשלוח והפסקת טיסות. גם אמזון הפסיקה אזורים מסוימים של חלוקות (למשל, לארץ) בתקופה מסוימת, ולאחר מכן העלתה דרמטית את עלות המשלוח לאותם אזורים.

סיבה נוספת היא שזמני השליחויות התארכו משמעותית, והן לא רצו לפגוע בסטנדרט השירות שלהן. כך לדוגמה, טרמינל איקס שבנויה על שירות מהיום למחר הייתה צריכה לעשות שינוי משמעותי וזמני האספקה שלה היום ארוכים משמעותית.

מהלך בזק:

היו גם שחקנים שהזדרזו להיות גמישים ולעשות מהלך של מעבר לאונליין, לא תמיד בהצלחה גדולה. אקדים ואומר שאני עצמי חסידה גדולה של לעשות-לטעות-לתקן ובטח במהלך משבר עדיף לרוץ מהר, אך זאת בהנחה ששוקלים את מכלול השיקולים ועורכים ניהול סיכונים מחושב.

אחת הדוגמאות המעניינות בהקשר זה היא חברת מיניסו, רשת סינית זולה בעיקר למוצרי בית. לזכיין שלה בארץ לא הייתה חנות אונליין והוא החליט לפתח במהירות הבזק. האתר לא עבד מספיק טוב וככל הנראה יצר בעיות ולכן היום מי שנכנס לאתר מקבל את ההודעה: לקהל לקוחותינו, על מנת לתת לכם את חווית השירות הטובה ביותר יצאנו רגע לשיפוצים, נחזור ממש בקרוב.

בעיניי, חוויה של ניסיון ושל תיקון בהודעה ברורה, יוצרת אמון – שהוא אחד המפתחות החשובים ביותר ליצירת מערכת יחסים עם הלקוח. .

לסיכום:

  • אתם מדהימים לימדתם אותי מלא ותודה.
  • לאי-יציאה למהלך יכולות להיות הרבה סיבות ויש כמה צדדים למטבע, דעתי היא שגמישות היא המפתח, אחרת לא תוכלו להמשיך להישאר רלוונטיים. השקעה באונליין חשובה לראיית טווח ארוך בשילוב עם אופליין ותוך ביסוס על תובנות דטה, סקרי לקוחות והתרבות הארגונית.
  • ברור שיש סיבות טובות למה להפסיק פעילות דיגיטלית במהלך משבר, אך כדאי לנסות למצוא פתרונות, גם אם חלקיים, כמו שעשו שחקנים אחרים. בכל זאת, היה מיש שאמר שאסור לבזבז משבר טוב.
  • בשעת משבר אני מאמינה שעדיף לעבוד מהר, לתקן ולשפר תוך כדי תנעה, מאשר לא לעשות כלל.
  • עד המשבר הבא, נמשיך לבחון יחד מה קרה בכל אחד מסוגי המהלכים ומי באמת צדק, וכמובן שלא חייבים לחכות למשבר כדי לעשות את הצעד הדיגיטלי הבא.

 

המשך קריאה

חדשות

ענקית השכרות הרכב הרץ בדרך לפשיטת רגל בארה"ב ובקנדה

פורסם

ב-

רכבים להשכרה, צילום: Obi Onyeador
צילום: Obi Onyeador

תאגיד השכרת הרכב האמריקאי Hertz שהוקם ב-1918 מצטרף לענקית נוספת JCPenney ועומד מול פשיטת רגל בארה"ב ובקנדה בעקבות נזקי וירוס הקורונה.

הרץ היא חברת השכרות הרכב הגדולה והוותיקה ביותר בעולם עם למעלה מ-38 אלף עובדים ופעילות עסקית ב-145 מדינות.

חברת האחזקות 'הרץ גלובל הולדינגס' הגישה אמש (שישי) לבית במשפט בארה"ב, בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, לאחר שצברה חובות בסך 24.4 מיליארד דולר.

להרץ נכסים בעולם בשווי 25.8 מיליארד דולר, מתוכם צי רכבים שמוערך בלמעלה מ-400 אלף כלי רכב רק בארה"ב. הגשת בקשת ההגנה תאפשר להרץ להמשיך לפעול בשלב זה תוך בחינת מצבה העסקי וביצוע תשלום לנושיה, שהגדולים ביניהם הן חברות IBM וליפט (שיתוף נסיעות).

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020