עקבו אחרינו ברשת

חדשות

"מאתגרים את הבלתי אפשרי" – נייקי במהלך מעורר השראה

פורסם

ב-

Nike השיקה לאחרונה מהלך שאפתני שעונה לשם Breaking2 – מהלך שנועד לשבור את הבלתי אפשרי – הניסיון לרדת מזמן של שעתיים בריצת מרתון ושידור של האתגר הבלתי אפשרי של שישה רצי מרתון בשידור חי בערוץ היוטיוב של החברה ובפייסבוק LIVE – גם אם לא יישבר השיא מדובר במהלך תוכן חכם, שאפתני שמחבר את עולמות התוכן הספורטיביים וערכי הליבה של המותג שחרט על דגלו לאתגר את שלא נעשה.

מדובר במהלך המהווה את השיא של פיתוח מוצרי חדשני המחבר בין טכנולוגיה, מחקר ורצון לעשות את הלא נעשה – במרוצת השנים האחרונות צוות הפיתוח של החברה עמל על ייצור נעלי הריצה האוליטימטיביות שיאפשרו לאצנים לעשות את הבלתי ייאמן וזאת באמצעות ייצור נעליים מיוחדות אווירודינמיות, קלות במיוחד וכאלה המתאימות עצמן לרגלי הרצים ומותאמות במיוחד לריצות למרחקים ארוכים.

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

המהלך השאפתני עשה שימוש בפורמט השידור בזמן אמת בנכסים הדיגיטליים של המותג, הוכיח עצמו והשידורים החיים של המהלך – מעין פרסומת ארוכה באורך של שעתיים זכו למעורבות גבוהה מאוד הכולתת מיליוני צפיות, אזכורים רבים וסיקור חדשותי אוהד מסביב לעולם.

האם נשבר השיא אתם שואלים? כמעט.. 25 שניות הפרידו מהשיא, אבל אם תשאלו את החברים ב-Nike שיאים נועדו בכדי לשבור אותם…

Nike מציגה לעולם את Breaking2 – לאתגר את הבלתי אפשרי:

החדשנות המוצרית: איך מייצרים נעליים המתאימות לשבירת השיא העולמי

השידור החי מתוך עמוד הפייסבוק של נייקי:

Nike // Breaking2

‎Posted by Nike on‎ שישי 5 מאי 2017

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

חדשות

משרדי הפרסום בעידן הקורונה: שינויים, אתגרים והזדמנויות // שירה ידין מאוטנר, פייסבוק ישראל

פורסם

ב-

שנת 2020 הייתה לנקודת מפנה בשוק הפרסום – הקורונה האיצה תהליכים ויצרה הזדמנויות חדשות, על רקע שינויים משמעותיים שהתחילו בצד הצרכן, המשיכו אל מנהלי השיווק והשפעתם הגיעה גם אל משרדי הפרסום. מהם אותם השינויים ומה תהיה השפעתם ארוכת-הטווח על השוק?

בחודשים האחרונים, היקף החדירה של e-commerce גדל בצורה כ״כ משמעותית – הרבה יותר מכל הצמיחה שלו בשנים האחרונות. כחלק מזה, צרכנים מצפים מהעסקים לספק שירותים ומכירות ברשת ומתאכזבים כאשר אינם מציעים זאת. כמו כן, נוכח המציאות החדשה, בין אם מאילוץ ובין אם מבחירה, קהלים חדשים קונים ברשת ואחוז הרכישות באונליין בקרב האוכלוסיות המבוגרות זינק בעשרות אחוזים. לצד זאת, בולט המעבר של עולמות ה-"Discovery" לרשת – חלונות הראווה בקניונים, סניפי הבנק ואפילו אולמות התצוגה לרכבים הוחלפו בשיטוט במרחב הדיגיטלי, שדרכו אנשים נחשפים לשירותים ולמוצרים חדשים. כתוצאה מכל אלו, עבר חלק משמעותי מיצירת הביקושים לאונליין – שנתפס כערוץ של קצירת ביקושים.

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

שינויים אלו דרשו ממנהלי השיווק חשיבה מחדש על העסקים שהם מנהלים. התפיסה של digital marketing הוחלפה ב-digital businesses – הדיגיטל אינו עוד ערוץ שיווקי שבונה מותגים, אלא ערוץ מכירות שתומך בצמיחה וברווחיות. מנהלי השיווק הבינו שעליהם לבחון כיצד יפיקו את המיטב מההזדמנויות החדשות ובפרט מהיכולת להגיע לקהלים חדשים – גולשים שהגיעו לאונליין, קהלים מבוגרים שכעת נוכחים יותר בדיגיטל, קהלים שלא היו פתוחים להתנסות במוצרים/שירותים של המותג שלהם, או קהלים שתהליך ה-"Discovery" שלהם עבר לרשת.

במקביל לשינויים בקרב הצרכנים ומנהלי השיווק, משרדי הפרסום נמצאים גם הם בתהליך שינוי מתמיד זה שנים. בזכותו, רוב המשרדים בישראל הגיעו מוכנים לתקופת הקורונה – חלק משמעותי מהמדיה הדיגיטלית שהם מנהלים היתה ונשארה מדיה מוכוונת תוצאות, צוותי המדיה שלהם מיומנים, יש להם מחלקות טכנולוגיה ואנליזה משמעותיות והם מובילים חדשנות בתוך גופי המדיה הגלובליים שאליהם הם משתייכים. אותם תהליכים של פיתוח יכולות נוספות בצד המשרדים, שהתחילו קצת לפני הקורונה והואצו במהלכה, כמו גם החשיבה מחוץ לקופסה שהוכיחה את עצמה בזמן המשבר, אפשרה למשרדים לקדם אג'נדות חדשות מול מנהלי השיווק.

במסגרת זו, משרדי הפרסום מפתחים מחלקות דאטה, טכנולוגיה ואינטגרציות, שבמרכזן חיבור למערכות ליבה ויצירה של שכבות דאטה שמאפשרות הבנה מלאה של מסע הלקוח וקבלת החלטות מבוססת תוצאות. אנחנו רואים גם את הקמתן של מחלקות קריאייטיב והפקה אג'יליות בתוך חברות המדיה הדיגיטליות, שמחברות בין דאטה, קריאייטיב ואנליזה, מניעות קבלת החלטות מהירה ומבוססת מתודות של Creative testing. מחלקות אלו שוברות את התהליך הקריאייטיב המסורתי באמצעות נתונים וכלים, שמקצרים תהליכים ומשפרים תוצאות.

בו זמנית, אנחנו עדים לתהליכי ארגון מחדש שמביאים ליצירת קפסולות סביב לקוח, המחברות בין מדיה, קריאייטיב וניהול לקוח לצורך הסתכלות רחבה יותר על מהלכים. תהליכים אלו הם חלק ממגמה שרואה תועלת בישיבה המשותפת ובחיבור הנקודות השונות לטובת מבט רחב על פעילות הלקוח.

כנגזרת של שינויים אלו, נדרשים משרדי הפרסום להקצות יותר משאבים לגיוס כוח האדם ולהכשרה שלו. המשרדים מחפשים עובדים בעלי מומחיות בדאטה, פיתוח, אנליזה ו-PPC, עם רמת תוצר ופרודוקטיביות גבוהה, משמע כוח אדם שעושה יותר בפחות. המשרדים מחפשים אחר טאלנטים שיידעו לענות על הצרכים החדשים ועלות ההעסקה של טאלנטים שכאלו עולה להם יותר. בתקופה בה הקשיים הכלכליים לא פסחו על אף אחד, הקצאה משמעותית של משאבים, לכל צורך, היא אכן מאתגרת.

מה נראה בעתיד?
הארגון מחדש של שיטות העבודה, כמו גם ההתמקדות בנתונים, טכנולוגיות ואינטגרציות, עתידים להפוך את המבנה של משרדי הפרסום מ-Advertising holding companies ל-Digital tech holding companies. דוגמה טובה מהעולם היא S4 של מרטין סורל, שהליבה שלה מבוססת על התמחויות עמוקות בדיגיטל ובטק ושאר היחידות הן היחידות התומכות. הקריאייטיב ממשיך להיות מרכזי, אך נקודת המוצא שלו הופכת להיות נתונים וטכנולוגיה ולא להפך.

אנחנו צפויים לראות מגוון רחב יותר של מודלים עסקיים שמתאימים לסוגים שונים של פעילויות ולעבודה החדשה שנוצרת בתוך משרדי הפרסום; כך למשל, ייתכן שנראה חיבור חזק יותר לפונקציית המכירות בארגונים ומודלים שתומכים בנושא. במקביל, בימים בהם התייעלות והתמקצעות הם שם המשחק, ייתכן שנראה יותר ויותר מיזוגים בקרב משרדי הפרסום – משרדים גדולים ירכשו משרדים קטנים, בעלי התמחויות מסוימות, ובכך ירחיבו את הצעת הערך ואת הכוח שלהם בשוק בהתאמה.

השנה האחרונה הייתה מורכבת. השינויים המשמעותיים בצד של הצרכנים דרשו, הן ממנהלי השיווק והן ממשרדי הפרסום, להתאים את עצמם לעולם חדש, לאופן שבו הצרכנים פועלים בו ולציפיות שיש להם ממותגים ומחברות. ההנחה היא שתהליכים אלו יישארו איתנו וגם יאיצו  – ובכך יובילו את עולם השיווק, הפרסום והדיגיטל בדרכים חדשות ומסקרנות.

הכותבת היא שירה ידין מאוטנר, מנהלת סוכנויות, פייסבוק ישראל

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!
המשך קריאה

חדשות

חברת Bird ואפליקציית ההיכרויות Bumble משיקות שיתוף פעולה קרוס פלטפורמי

פורסם

ב-

 

שיתוף פעולה גלובלי ראשון מסוגו: חברת Bird ואפליקציית ההיכרויות Bumble משיקות שיתוף פעולה קרוס פלטפורמי על גבי הכלים הפזורים ברחבי העיר

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

מדובר בפעם הראשונה מאז כניסתה של Bird לישראל בה היא משיקה מהלך מסוג זה. במסגרת שיתוף הפעולה ימותגו חלק מצי הכלים של החברה בעיצובה של אפליקציית ההיכרויות Bumble, כאשר הפעילות תשלב אונליין ואופליין ותכלול גם חלוקת קסדות.

Bird, חברת הקורקינטים השיתופיים שייסדה את התחום בישראל ובעולם, משיקה קמפיין פרסום ראשון מסוגו על גבי הכלים הפזורים ברחבי תל אביב יחד עם אפליקציית ההיכרויות Bumble.

החל מיום שלישי ה – 24.11.20, ימותגו חלק מצי הכלים השיתופיים של Bird בעיצובה של אפליקציית ההיכרויות הפופולרית, כאשר הרוכבים שיגיעו לכלים יוזמנו להוריד את האפליקציה ולהכיר את בן/בת הזוג הבאה. מדובר בפעם הראשונה מאז הקמתה של Bird בה היא מאפשרת פרסום על גבי הכלים הפזורים בעיר.

המהלך ישלב הן את הכלים הממותגים בשטח שיפוזרו בצבעים שחור – צהוב והן פעילות אונליין ברשתות החברתיות שתתמוך בפעילות בשטח. במהלך תקופת הקמפיין, חודש שלם, כל רוכב שיוריד את אפליקציית ההיכרויות Bumble יוכל לקבל נסיעה חינם ב– Bird.

המהלך מגיע דווקא בתקופת הקורונה במהלכה נרשמים ביקושים גבוהים לנסיעה בכלים מיקרו מוביליים, וכן העובדה שרוב מקומות הפנאי דוגמת מסעדות וברים סגורים. כלל הפרמטרים הללו הובילו למציאות בה רוב הדייטים מתקיימים באזורים שונים ברחבי העיר והמטרה היא לסייע לזוגות הצעירים להגדיל ולגוון את מקומות הדייטינג שלהם.

יניב ריבלין, מנכ"ל Bird ישראל: "אנחנו גאים להוביל את הפעילות הראשונה מסוגה במפה העולמית של החברה. מדובר בשיתוף פעולה שאינו מהווה רק פרסום להעלאת המודעות על גבי הכלים, אלא שילוב בין שני עולמות תוכן המתכתבים זה עם זה בייחוד בתקופה בה אנו מצויים. אין לי ספק שלאחר המהלך הראשון נמשיך ונבחר מהלכי פרסום בולטים הקשורים לעולמות התוכן של החברה".

רבקה האן, סגנית נשיא Bird: ״מטרתה של חברת BIRD היא לשדרג את איכות החיים בערים בהן פועלת החברה. שיתוף הפעולה עם חברת Bumble מאפשר עכשיו בנוסף ליתרונות הקיימים, ליצור חיבורים בין אישיים בקהילת המשתמשים. אנו מקווים ששיתוף הפעולה יגרום לאנשים לחייך ולשכוח מהשנה הקשה שהם עברו ומצפים לשמוע על סיפורי היכרויות וקשרים שנוצרו כתוצאה מהמהלך המדובר".

אפליקציית Bumble שונה בנוף אפליקציות הדייטים; בבאמבל הנשים צריכות ליזום את ההיכרות הראשונית. כאשר הצעד מתחבר ישירות למשימת החברה – לעזור לאנשים להתחבר ולבנות מערכות יחסים זוגיות מחזקות ושיוויונות וליצור אינטרנט בטוח לנשים.

 

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!
המשך קריאה

חדשות

בעקבות סטטוס בפייסבוק – קוקה קולה תרמה 1,000 מחשבים לתלמידים

פורסם

ב-

מתוך עמוד מתחשבים

משבר הקורונה והמעבר המהיר ללמידה מרחוק הציפו את הצורך ההכרחי והמיידי לאפשר לכל תלמיד ותלמידה בישראל גישה למחשב אישי לצרכי למידה.

בעקבות כך נולדה בחסות הקורונה יוזמה ישראלית חדשה בשם מתחשבים הפועלת לאיסוף, השמשה והפצה של מחשבים מחודשים לתלמידים הזקוקים להם, כאשר על פי 'מתחשבים' לכ-16% מהילדים בישראל אין כלל גישה למחשב אישי בבית.

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

מאחורי היוזמה עומדים נשיאות המגזר העסקי בישראל ומנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל (WD) שחר בר אור. מאז היווסדה ביולי 2020 ועד היום, חילקה 'מתחשבים' למעלה מ-4,000 מערכות מחשב, שנתרמו לה על ידי כ-150 ארגונים וחברות.

בעקבות סטטוס שהתפרסם השבוע בעמוד הפייסבוק של 'מתחשבים', מספר המחשבים שיועברו לתלמידים נזקקים בחודשים הקרובים קיבל חיזוק משמעותי, לאחר שחברת קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית) הגיבה לסטטוס עם הבטחה לתרום לפחות 1,000 מחשבים ליוזמה.

"יש לנו מטרה: למצוא פתרון ל-375 אלף תלמידות ותלמידים שאין להם מחשב ביתי ומפספסים את הלמידה מרחוק" נכתב בסטטוס של 'מתחשבים' שקרא לחברות וארגונים להצטרף ולתרום מחשבים ליוזמה.

קוקה קולה ישראל כאמור הייתה הראשונה להגיב, עם הבטחה לתרומה מכובדת: "היי, מתחשבים. אנחנו בפנים! או כמו שאומרים: אול-אין! אנחנו נדאג למעל ל-1,000 מחשבים למי שצריך."

ארגונים נוספים שכבר תרמו ליוזמה, הצטרפו גם הם בתגובות לסטטוס. ביניהם התעשייה האווירית שהודיעה כי תרמה 100 מחשבים, בנק מזרחי, אלביט ו-WD ישראל. שם בולט נוסף בין התגובות הוא של חברת פייסבוק תל אביב, שמרכז המחקר והפיתוח שלה תרם בחודש שעבר 50,000 ש"ח המיועדים לרכישת כ-100 מערכות מחשב.

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!
המשך קריאה

טורים ומאמרים

סקירה ותובנות מחקר אומינקום: הקורונה נתנה בוסט לשוק הגיימינג העולמי // אמיר שניידר

פורסם

ב-

אפקט הקורונה: מי הושפע לרעה ולחיוב? מי המציא עצמו ונאלץ לעשות פיבוט ומי יצטרך לעשות חישוב מחדש? והפעם איך השפיעה הקורונה על שוק הגיימינג העולמי, שזכה עוד לפני המגיפה לצמיחה אדירה. אמיר שניידר עם כל התשובות ותובנות ממחקר מרתק של אומניקום מדיה גרופ (OMG) על הבוסט המשמעותי שקיבלה התעשייה הצומחת ביותר כיום – שעקפה בהכנסותיה את תעשיית הסרטים העולמית.

תעשיית הגיימינג העולמית סומנה עוד לפני מגיפת הקורונה כקטר משמעותי ועברה בעשור האחרון תמורות משמעותיות. מדובר בתמורות תרבותיות, חברתיות, אפילו ספורטיביות עם הלגיטימציה כענף ספורט (E-SPORT), פיתחה סביבה עדת מעריצים של מאות מיליוני שחקנים בעולם, סחפה אחריה את תעשיית הסטרימינג וגרפה מיליארדי דולרים בהכנסות לחברות שהושקעו בה.

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!

לאחרונה בעידן הקורונה, קיבלה בוסט אדיר של ביקושים, בימים שבהם המדיה הנצטרכת היא במסך הקטן עם סגירת האקרנים. אפשר רק לעקוב אחרי הסיקור העולמי של השקות הקונסולות החדשות של סוני פלייסטשן 5 והאקסבוקס X של מיקרוסופט ולהבין את גודל התעשייה, שמרתקת עולם שלם של מכורים לדבר.

הקורונה הביאה ל-"התפוצצות של ממש"

מחקר חדש של חברת אומניקום מדיה גרופ (OMG) שהתפרסם בחודש אוקטובר האחרון בבריטניה תחת הכותרת "Level Up" – עתיד הגיימינג, הגדיר את התקופה האחרונה כ-"התפוצצות של ממש" של התעשייה בימי הקורונה – לפי הנתונים הבלתי נתפסים המוצגים במחקר – נכון לשנת 2019 מוערך בשווי שוק של 155 מיליארד דולר ועד 2023 ההערכות הן ששווי התעשייה יגיע למימדי ענק של 200 מיליארד דולר, עם צפי ל-3 מיליארד שחקנים (כיום 2.7 מיליארד), שיעורי ההכנסות ממשחקים במובייל זוכים לשיעור צמיחה דו-ספרתי של 40% כל שנה ושל הקונסולות 28%. לפי המחקר, רק בבריטניה, שוק הגיימינג מונה כ-38 מיליון שחקנים והכנסות של 4 מיליארד דולר, בבריטניה לבדה.

מקור: מחקר OMG, אוקטובר 2020

מקור: מחקר OMG, אוקטובר 2020

לפי המחקר שבחן את השפעות הקורונה על תעשיית הגיימינג, בבריטניה לבדה, עולה כי שירותי הסטרימינג הפופולריים כגון Twich עלו במאות אחוזים – 195% רק בתקופת הקורונה, נתוני שרת המשחקים הפופולרי Steam זכו למספרים דימיוניים של שימושים עם כ-25 מיליון משתמשים רק בשבוע הראשון של אפריל האחרון.

לפי חברת המחקר וניטור האפליקציות App Annie, בשנה החולפת רק בתעשיית הגיימינג העולמית במובייל, בוצע מספר חסר תקדים של הורדות – 125 מיליארד של משחקים חינמיים או משחקים בתשלום בתעשייה המוערכת רק במובייל בכ-73 מיליארד דולר. המדינות המובילות במספר ההורדות של משחקי הגיימינג – הודו (22 מיליארד הורדות), ארצות הברית (13 מיליארד הורדות).

גיימינג כחול לבן

גם בישראל, תעשיית הגיימינג ושוק הגיימינג זכה לעדנה ולצמיחה משמעותית – לפי נתוני App Annie, ישראל נמצאת במקום ה-39 בעולם בשיעור ההורדות של משחקי גיימינג במובייל בלבד, עם 410 מיליון הורדות. ניתן עוד לראות כי חל זינוק משמעותי במספר ההורדות של המשחקים בישראל – משיעור ממוצע של 26 מיליון הורדות משחקים במובייל בחודש פברואר ועד ל-41 מיליון הורדות בחודש אפריל. המשחקים הפופולריים בישראל? פורטנייט, אמונג אס, ברול סטארס, אפליקציית השיחות דיסקורד ועוד.

מה צופן העתיד לתעשיית הגיימינג העולמית?

לפי המחקר והערכות המומחים, התעשייה תמשיך לדהור וליהנות משיעורי צמיחה משמעותיים, עקב השינויים הטכנולוגיים הצפויים בעיקר בעולמות המובייל עם כניסת רשתות ה-5G שיאפשרו חווית משחקים מהירה, מורכבת ותייצר במסך הקטן אפקט סחף, בדומה לזה הקיים כיום במשחקי הקונסולות. החיבור לרשתות המהירות 5G ישפיעו משמעותית גם על חווית המשחק בקונסולות, שייהנו מתשתית טכנולוגית מתקדמת במיוחד ובעתיד יאפשרו חיבוריות שיא למשחקים שיהפכו לריאליסטיים יותר ויותר.

עוד צופים המומחים כי תעשיית ה-VR וה-AR ימשיכו להשתפר בתשתיות וביכולות ויאפשרו לשחקנים לעלות את המשחק למימדי ריאליזם שעוד לא הכרנו. פייסבוק המושקעת בתעשייה זו עם חברת אוקולוס, השיקה לאחרונה את דגם הקווסט 2, וניכר שלא וויתרה על החזון שלה, לייצר מרחב חברתי מקוון בעולמות ה-VR. עוד מעריכים המומחים כי סין תהיה שחקן דומיננטי עוד יותר בתעשייה עם השקעות חברות ענק כמו טנסנט, המחזיקות כיום כ-60% מהיקף הפעילות בשוק הגיימינג המקומי בסין.

גם בעולמות האוגמנטד, ה-AR, על פי הערכות המומחים ועל פי המחקר, המשחקים העושים שימוש בטכנולוגיית המציאות הרבודה, ייזכו לביקושים משמעותיים ויאפשרו חוויה היברידית של העולם הפיזי תוך שילוב עולם ה-AR. רק לאחרונה, נינטנדו השיקו משחק מירוצים המאפשר חווית מירוץ במכשיר הנינטנדו סוויץ, עם שילוב של מכונית פיזית הנוסעת במרחב הביתי.

תעשיית הגיימינג הופכת למהפכה התרבותית החדשה

ההזדמנויות שטומנת בחובן תעשיית הגיימינג עם קהל שבוי, המכור לדבר, הופכות באחרונה את הפלטפורמות למוקד תרבותי משמעותי שמגלם בתוכו חוויות של סינמה, מוזיקה, ספורט וחברה, ולכן זו לא הפתעה שאמני מוזיקה בוחרים כיום להשיק אלבומים חדשים באמצעות פלטפורמות הגיימינג הפופולריות – כגון ההופעה של התקליטן הפופולרי מרשמלו , טרוויס סקוט במשחק פורטנייט ואפילו לאחרונה קודם הסרט החדש של כריסטופר נולן באמצעות הפלטפורמה הפופולרית. היטיב לתאר זאת המפיק הידוע אנדי סירקיס שתיאר זאת כמהפכה התרבותית החדשה של ימינו – "לכל דור יש פורמט מספרי-סיפורים משלו ותעשיית המשחקים הפכה לחלק משמעותי מזה שלנו. השחקנים בתעשיית הגימיינג נהנים כיום מהמשחקים באותה צורה שאנחנו היינו נהנים מקולנוע או תיאטרון".

המסר המרכזי החותם את המחקר של OMG מציג משוואה לפיה תעשיית המשחקים הפכה להיות התרבות החדשה וכי מותגים צריכים להצטרף למשחק ולאמץ את התרבות החדשה ואת חוקי המשחק החדשים, אם ברצונם להתאים למציאות החדשה.

לסיכום, תעשיית הגיימינג היא מזמן כבר לא תופעה חולפת והפכה למהפכה תרבותית הסוחפת איתה את כל העולם בסערה, מושכת אליה את תעשיית המדיה, הקולנוע, האמנות וזוכה להשקעות ענק ולצפי הכנסות שגדל בצורה משמעותית משנה לשנה, ומה איתכם? מצטרפים למהפיכה?

כותב המאמר הינו מייסד קהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים וגיימר מאז שזוכר עצמו

להורדת המאמר המלא של חברת OMG >>

בלאק פריידי ונובי גוד בערוץ 9!
המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020