עלייך במשפט:
מומחית לשיווק רגשי עם תת התמחות במותגי יוקרה, הבעלים של "קרינולינה". מנחה את הלקוחות שלי איך לייצר מונוגמיה, בעולם של טינדר ופוליאמורה. כדי לייצר מערכות יחסים נכונות, בעסקים ובחיים בכלל, אנחנו צריכים להתייחס ללקוח שלנו כמו אל בן הזוג שלנו ולהתייחס לבן הזוג שלנו, כמו ללקוח הכי חשוב שלנו.
אודות קרינולינה:
"קרינולינה" בונה ללקוחותיה את כל המפגשים הממשיים בין מותג ולקוח. היא חושבת על האסטרטגיה והרעיונות הגדולים וגם כותבת את פתקי ההתנצלות הקטנים עליהם חתום המנכ"ל. כל דבר שאנחנו נוגעים בו יגיד בלי מילים תודה שאתה איתנו. או סליחה שנכשלנו. או בבקשה אל תלך, אבל עיקר העבודה שלנו היא מתנות. את כל המשמעויות הכי חשובות אנחנו מכניסים לקופסה שתגרום לאדם לעמוד מול מתנה, סקרן עד רשרוש. חרד לעטיפה אך מת לקרוע. להתרגש כמו ילד.
העולם של היום מלא בשפע היסטרי. יש לנו קטלוג שלם של אלטרנטיבות, מה שגורם למושג "נאמנות" להיות חסר משמעות. הנאמנות היחידה שלנו כיום היא רק לעצמנו. אנחנו המותג הכי חשוב של עצמנו. בעיקר כשכל המדיות משווקות לנו אושר בכמויות מוגזמות. אם צילמנו את עצמנו במסעדה מסוימת, נחפש להצטלם עם חוויה חדשה ולא לחזור שוב לאותו פריים. כך גם בעולם של חיפוש אהבה, אפילו אם היא לשעה ובמאוזן. השפע גורם לנו להיות "קצרים" ולהתמכר בעיקר לחיפוש ול FOMO.
אז איך מותג היום יצליח לייצר מערכת יחסים עם הלקוחות:
על ידי חיזור אמיתי. הנחת היסוד שאני יוצאת ממנה היא שכולנו, בסופו של דבר, רוצים להרגיש נאהבים. מחוזרים. ככל שהלקוח מחוזר יותר ע"י גופים מסחריים, כך הוא ציני ומנותק ממחוות שיווקיות פשוטות ולא מתוחכמות. להבדיל מאנשי שיווק שמונעים מיעדים ומכירות אד-הוק, אני משתדלת לעבוד עם הלקוחות שלי על מערכות יחסים מונוגמיות וארוכות טווח. אני רואה את חווית הלקוח בדיוק כמו אותו גבר אלפא של שנות ה-40 שמחזר אחרי האישה הכי יפה בחדר. זו שכולם רוצים. אני בונה איתם שיטות של חיזור כמו של פעם- בצורה אלגנטית, מעודנת ואינטלקטואלית. מותג המחזר אחרי לקוח כל כך "שווה" ומבוקש ,צריך לדעת להפתיע אותו ולהחמיא לו, שזה בדיוק ההיפך מלהתחנף אליו כמו כולם. בכל דבר שאני עושה יש קודם כל רגש. מילים נכונות שיגרמו לו לחשוב מהבטן. עיצוב שהוא לא ראה בשומקום אחר. רפרנסים תרבותיים שגם אם הוא לא מכיר, עצם העובדה שהמותג חשב שהוא יכיר מחמיאה לו (פעם נתתי מגבת למשקיעים של חברת סטארטאפ ורקמתי עליה את הספרה 42. גם אם מישהו לא הכיר, הוא הבין שהסטראטאפ מבין את עולם התוכן שלו ומחמיא לו "בשפתו").
תחשבו על רכב יוקרה שרוצה לשמר לקוח שכל שלוש שנים מחליף רכב. מה יגרום לאותו לקוח לבחור אותך שוב ושוב ולא לעבור למתחרה? אם יחשוב במושגים של שיווק להמונים ויציע הטבה כספית, גם הנחה של 10% (שיכולה להגיע ל 200,000 שח- רכב נוסף למשפחה סטנדרטית) לא תעשה עליו רושם. יש אנשים שצריך לפנות אליהם מהרגש ולא מהכיס ולכן החיזור צריך להיות עקבי ולאורך זמן. אני באופן אישי מאוד מאמינה בעולמות האוף-ליין. כמובן שעולם הדיגיטל מעניק ערכים מוספים והוא חשוב לאין ערוך, אבל בעולמות היוקרה שאני נוגעת בהם הוא לא יכול להחליף את המתנות המוחשיות, את הנייר הכתוב. אני בוחרת ומנהלת את כל התהליכים האלו עבור הלקוחות שלי, עד רמת כתיבה של פתקי ההתנצלות עליהם חתום המנכ"ל.
מהלך שיווקי משמעותי שהובלת לאחרונה:
אני רוצה לתת דוגמה איך יצקתי רגש לאחד המוצרים הכי נמכרים בעולם היום. זה התחיל כשמנכ"ל H&M פנה אלי עם בקשה לייצר לו מסיכות קורונה. חצי הרעל המופנים לגופי האופנה המסחריים שמובילים את מפת האופנה העולמית כוללים סחר בכח אדם, מקורות זיהום ודימוי גוף מעוותים ורציתי לתת לזה מענה רגשי. מכאן נולד הפרויקט "Second Life". H&M ואני בנינו הצעת ערך הכוללת פרנסה לעסקים קטנים מקומיים, תבונה אקולוגית ושילוב נשים ששרדו את עולם הסחר והזנות. כולם קיבלו בתהליך "חיים חדשים"- עודפי הטקסטיל של הרשת קיבלו הזדמנות נוספת להיות יעילים בתור מסיכות, מתפרות קטנות ניהלו עבורנו את התהליך והשורדות תפרו את המסכות. אבסורד שיווקי הפך את אקט "סתימת הפיות" שהן עברו בעבר, לפעולה שמצילה חיים ומעניקה להן פרנסה מכבדת. את המסיכות הכנסנו בתוך מארז אטום כך שהצרכן קנה את המסיכה מבלי שיראה אותה (בהפוכה לעולם האופנה, קידשנו "אופי" בעולם שמקדש יופ). אני לא מצפה שאת כל הפילוסופיה הזו יידע כל לקוח, אבל הרוח עוברת במוצר, עובדה שכל המהדורה היתה סולד-אאוט מיידית. לסיפור המלא: לחצו כאן
מי הוא מנהל שיווק טוב בעינייך:
מנהל שיווק טוב הוא כזה שחושב שהמותג שלו צריך להיות הכי חכם. הכי נחשק. הכי בלתי מושג. לא כזה שמשנמך את עצמו כדי להתאים לשוק. מנהל שיווק טוב צריך להתייחס לעצמו כאל מותג בפני עצמו ולשאול את עצמו בכל צעד מה הוא מביא איתו לעבודה שאף אחד אחר לא יכול להביא? איך להשאיר אימפקט אמיתי בסביבה שאני מתנהל ואיך להיות רלוונטי לאורך זמן בעולם שנשחק כל כך מהר ושיש בו מיליון מועמדים על כל תפקיד.
מה צופן העתיד:
בשנה האחרונה התחלתי לעבוד עם "קרינולינה" בשוק הבינלאומי. הפכתי את אחד הלקוחות שלי למשקיע ואני בשלבים מתקדמים של הקמת מותג נוסף, Noun Issue, שיושק בכריסמס בניו יורק ובחנות אונליין בינלאומית.
ובנימה האישית, לי ציון, אמא לשלושה וגרה על הקו של נס ציונה ומושבה קטנה בצפון. בעברה היתה זמרת ברים, מפיקת קולנוע וטלוויזיה, תקציבאית במשרד פרסום, אשת יחסי ציבור ומנהלת שיווק של רשת קניונים. בכולם שרדה לכל היותר 11.5 חודשים.