עקבו אחרינו ברשת

קמפיינים

ניתוח קמפיין: 'המכונאי הרקדן' של סיליט בנג // עטרה בילר

עטרה בילר מעלה על שולחן הניתוחים השיווקי את הקמפיין של סיליט בנג ומנתחת מה הביא את החברה להוציא את המכונאי לריקוד ניקיון ומסבירה מדוע הפרסומת היא חגיגה לאוהבי הניקיון

פורסם

ב-

מתוך קמפיין סיליט באנג // צילום מסך

השאלה היא לא האם אנחנו אוהבים ניקיון כי רובנו אוהבים סביבה נקייה. שאלת השאלות היא מה קורה עד שנקי? מי מנקה לנו, האם אנחנו מסוגלים לנקות בעצמינו או שזה גדול עלינו וכמובן – האם פעולת הניקוי עצמה היא סיוט או שהיא עשויה להיות מהנה, מרגיע ואפילו מרוממת…

הפרסומת החדשה לסיליט בנג מפרשת מחדש את הניקוי שסבל מדימוי שלילי, ומציעה לראות אותו כאחת מהנאות החיים…

בקליפ החדש לסיליט בנג עולה התיזה הנועזת והלא סבירה שאפשר דווקא ליהנות מעבודת הניקיון.

פעילות הניקיון יכולה להיות מתגמלת ומהנה

האסטרטגיה אומרת – לא רק תוצאה נקיה. לא רק אסתטיקה והגיינה. לא מספיק טוב לסבול ולהבליג כדי לחיות עוד כמה שעות או ימים בבית נקי, משרד נקי, או במקרה הנוכחי – מוסך נקי.

החיים על פי סיליט בנג צריכים להיות הרי משמעות ומתגמלים. לכן, על פי סיליט בנג, פעולת הניקוי עצמה צריכה ויכולה להיות מהנה שלא לומר אקסטטית. במלים אחרות – לפעמים אפשר ליהנות פעמיים. לא רק מהתוצאה כי אם מהדרך אליה.

מימוש הפנטזיה לאוהבי הניקיון

בקליפ מתממשת פנטזיה של אוהבי ניקוי, שהם אחרים מאלה שרק אוהבים ניקיון. אוהבי הניקוי נהנים לראות לכלוך יורד מהמשטחים. הם נמשכים לזה ועבורם דטרגנט הוא כלי להשיג את ההנאות הללו. הם מתחרמנים מלכלוך והיעד הוא לא הניקיון אלא הניקוי…

המכונאי שננעל במוסך כדי לנקות אותו מגלה את חדוות הניקוי ומתמסר לה. על רקע She's a maniac המיתולוגי מהסרט פלאש דאנס, הגיבור שלנו נכנס לטראנס ריקוד – ניקוי. הוא מגלה את הכוח שיש לחומר הניקוי ונכנס לזה. המים שהוא מתיז לאחר השפרצת סיליט על כל המוסך המלוכלך שוטפים את הלכלוך ומותירים תחתיו מוסך לבן בוהק.

לכאורה פריים סיום של כל פרסומת שנעשתה אי פעם לחומר ניקוי, אולם הסיפור שלנו שונה.

הלכלוך הוא לא האויב והניקוי איננו עונש

אם פעם הפולניה אמרה באחת הפרסומות "שאני אשפשף?", אז בפרסומת הנוכחית אנחנו מתחברים למשפשף שבנו ורוצים לשחרר אותו לחופשי לצלילי שיר אירובי במיוחד.

אהבתי את הפרסומת כי היא אמיצה ומעיזה, איך לומר, להתלכלך. או במלים אחרות – הפיתוי לקנות דטרגנט לא חייב לבוא מהמקום המוסרי והנורמטיבי ששואף לבית נקי, אלא דווקא ממקום קצת פרוורטי שנמשך ללכלוך ונהנה לגעת בו, להיאבק בו ולנצח אותו… ממתינה לפרק הבא בסאגת "האדם ולכלוכו" בחסות סיליט בנג.

והיי, הרקדן ממש טוב ומספק לנו כמה שניות ארוכות של בידור משובח…

הצצה ל- making of של סיליט בנג:

 

 

 

קמפיינים

צפו: בנק הפועלים נתן ליוצרי רשת לפרסם פתיחת חשבון לצעירים

פורסם

ב-

בנק הפועלים השיק היום (חמישי) באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO וחברת התוכן PEACH קמפיין דיגיטלי חדש בהובלת יוצרי רשת לקידום פתיחת חשבון בנק לצעירים בתהליך דיגיטלי של כ-7 דקות, ללא בנקאי, ובאמצעות שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים. 

זו הפעם הראשונה שבנק הפועלים נותן חופש יצירתי ליוצרי רשת צעירים, בהובלת קווין רובין, ליאל אלי וסהר קליזו, להם מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, לספר איך הם היו מפרסמים את השירות כפרזנטורים ליום אחד של בנק הפועלים.

אסף אזולאי, ראש מטה שיווק בבנק הפועלים:  ״כמוצר טכנולוגי ייעודי לצעירים, חיפשנו דרך להנגיש להם אותו בצורה שהכי תדבר אליהם, ואין דרך טובה יותר לפרסם לצעירים מאשר הם בעצמם. מיד לאחר ההצטרפות לבנק, הלקוחות ייהנו מכל השירותים של בנק הפועלים – מספר הסניפים הגדול ביותר ומוקד טלפוני, יחד עם האפליקציה הבנקאית הטובה בישראל".

הלקוחות הצעירים יכולים לפתוח את החשבון בתהליך דיגיטלי מלא, בלי להמתין לבנקאי או למוקד טלפוני בכ-7 דקות בלבד, מכל מקום ובכל זמן – גם מהספה בסלון. התהליך ברור וקל, וכדי להזדהות פשוט מצלמים תעודת זהות  ועושים סלפי. תוך כ-7 דקות בלבד, נפתח חשבון, שמאפשר לפעול בכל ערוצי הבנק – בדיגיטל, בסניף, בטלפון, לפי בחירת הלקוחות.

אדי גרצמן, סמנכ"ל קריאטיב בגיתם BBDO: "הקמפיין שלנו לבנק הפועלים מוכיח שאם משלבים נכון משפיעני רשת ומובילי דעה, יכול לקרות קסם אמיתי. כך בעיניי צריך להיראות פרסום ב-2019.  תודה גדולה ללקוח שסמך עלינו לכל אורך הדרך ואנו גאים על התוצאה הסופית".

סער זכריש, מנהל אגף הדיגיטל בחטיבת החדשנות, בנק הפועלים: "כיום, בעידן הדיגיטלי, יותר ויותר לקוחות מצפים לפעולה פשוטה ברורה ונוחה. הדבר מקבל משנה תוקף בכל הנוגע לצעירים, המורגלים בחוויות של "כאן ועכשיו". בנק ישראל אפשר לראשונה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים, וזאת הייתה עבורנו הזדמנות לייצר תהליך פשוט, נוח ומהיר, שבו הלקוחות לא תלויים בזמינות של מוקד שירות לקוחות, בנקאי או בשעות פתיחת הסניף, אלא רק במכשיר הטלפון הנייד שלהם ובתעודת הזהות. הפכנו את התהליך לידידותי ומזמין עבור הלקוחות הצעירים, מתוך הבנה שרגע פתיחת החשבון הוא רגע חשוב ומשמעותי ביותר בחייהם".

 

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "הוט – אופירה, ברקו ורונאלדו" // עטרה בילר

פורסם

ב-

נתחיל בזה שהפרסומת שהשיקה לראשונה את הקונספט There is no place like Hot עם גל גדות לא רק שהייתה טובה בעיני, אלא הניחה על הפסים את המותג הוט. לפני כן חשתי שהוט מעדכנת שוב שוב את ספירות המלאי שלה: טאלנטים, תכנים, חבילות, ערוצים, שירותים.

רק כאשר ראינו את גל גדות מדברת על השטיח האדום בהוליווד על איכות הטלוויזיה שיש בישראל. בבית. התחלנו להבין שהוט בחרה להיות הטלוויזיה המקומית, המקורית המובילה. על משקל המשפט There is no place like home שהוא גם מטבע לשון אוניברסלי וגם משויך לקוסם מארץ עוץ – אייקון אלמותי של בידור וקולנוע – אנחנו מקבלים את הוט – שהופכת להיות הבית הישראלי של בידור ותוכן במיטבו. טלוויזיה כמו שרק בישראל אפשר לעשות ולקבל

הקטטה המגוחכת עם 'זינה'  – הדמות הגאונית בגילומו של שלום מיכאלשווילי – דמות שהוט בחרה להדגיש – היה מצחיק ונכון לסיפור. גדות הצליחה בהוליווד ובעולם כולו, וזינה מנסה לגנוב ממנה זרקור וצומי. מצחיק ורלוונטי לטלוויזיה שהיא גם מקורית אבל גם נוגעת בגלאם הקוסמופוליטי. התלהבתי מזה שהוט הבליגה על הדחף לפרוש לראווה גדודי טאלנטים, לטובת פוקוס. במקרה של גדות וזינה – הפוקוס היה על גדות וזינה.

אבל הפרסומת הנוכחית יותר ממאכזבת. ישנה הרגשה של רעש גדול סביב הצעת ערך קטנה. תחילה, יש משהו צעקני באופירה וברקו בלי קשר לכלום. הצמד שנוי במחלוקת. יגידו מה שיגידו על העובדה שהם מוכרים ומייצרים באז, אופירה וברקו הם ללא צל של ספק הדגמה של חספוס ישראלי ווולגאריות מוגזמת.

אופירה וברקו צעקנים. הם לא באמת נותנים מקום זה לזה למרות שלכאורה הם חשים מאד נוח זה בנוכחות האחר. אופירה צוחקת בקול רם ובהגזמה כאילו שנאמר לה שזה ה signature שלה. ספרתי והיא צוחקת 4 פעמים בפרסומת. ברור שהיא מאוהבת בעצם המחשבה שיש לה ייחוד ומשכפלת שוב ושוב את הצחוק המבעבע שלה שלעניות דעתי לא קשור לכלום. הצחוק של אופירה הוא filler. כשאין לה מה להגיד או איך באמת לאלתר מבחינה עיתונאית, אופירה פורצת בצחוק. מבחינתי זה מזמן כבר לא מחזיק מים. זו קריקטורה עצובה.

ברקו ואופירה שבטוחים שהם כריזמטיים ובעלי סקס אפיל אינסופי, מופיעים לצד כריטיאנו רונאלדו ששילמו לו הרבה כסף כדי לשבת על ספה ולהגיד שלש מלים בעברית עילגת ובמבטא ספרדי שנשמע מאז שהוא בטורינו יותר איטלקי. אז יש לנו 3 נעדרי כריזמה שלא אכפת להם שאין להם כריזמה כי היי, משלמים להם הרבה כסף על מה שהם עושים. רק אחד מהם, כריסטיאנו רונלדו, מקצוען בתחומו. שחקן הוא לא.

השיחה המאז משעממת ומתאמצת נורא להצחיק נסבה סביב כמה נתנו לרונאלדו תמורת הפרסומת והחמש מאות מגה שלשבריר שניה ניתן לחשוב שמדובר בחמש מאות אלף יורו או שקלים – אמור להיות הפאנץ' הכי מפתיע והכי מצחיק עלי אדמות, רק שזה יבש צפוי ומאכזב.

כל הנושא של סלבז שעולים כסף מנוצל לרעה עם הומור שאולי היה יכול להיות טוב ואדג'י אך פוספס ובגדול. אני לא נגד סלבז בפרסומות אבל אני בעד לקחת אותם למקומות רלוונטיים. משיח לסלקום TV אם אנחנו מדברים על טלוויזיה, זה שידוך שנעשה בגן עדן. שני כהן בתשעה מיליון – אליפות. והיד נטויה. כאשר הדמות נכונה (עלמה זק לסנו ספארק) והטקסט שנון  – יש ערך מוסף להיותו של השחקן ידוען.

במקרה של אופירה,ברקו ורונלדו מדובר בבחירה בהמית של מפורסמים, טקסט נבוב חסר הומור ורעיון נעדר. אין שום דימיון לסיפור גדות וזינה על השטיח האדום שאפשר וצריך היה למנף הלאה לכל הפרסומות של הוט. והאתגר מתחיל להיות מעניין דווקא כשהצעת הערך טכנית ולכאורה יבשה. זהו המבחן האמיתי של פרסום טוב. שם הוא יכול להפגין את גדולתו. וכפי שדויד טמיר ז"ל אמר בזמנו – איפה שיש מסוק ומצנח עם הלוגו סימן שאין אסטרטגיה. אז מבחינתי אופירה ברקו ורונאלדו הם המסוק והמצנח. רק שהם עוד יותר קלישאות.

המשפט המעניין There is no place like Hot מודבק לפרסומת כמו פאה נכרית מביכה ואל מול חוה אלברשטיין ששרה עבור המתחרה "אם למות כמו כלבה אז לפחות שהטלוויזיה תהיה טלוויזיה"  – זה לא כוחות.

המשך קריאה

קמפיינים

סמסונג קוראת לכם לפרוץ גבולות בקמפיין חדש

פורסם

ב-

סמסונג ישראל משיקה בימים אלה באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט קמפיין חדש שצולם בארץ ומציג שלושה סיפורים מעוררי השראה של ישראלים פורצי גבולות תחת המסר Do what you Can’t, ביניהם של האצן העיוור בז'ה נבבה. סמנכ״ל השיווק של  סמסונג בישראל, רונן סלם: "הקמפיין החדש מציג אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן"

בליבו של הקמפיין סרטון מעורר השראה כאשר בסצנה המרכזית נראה בחור עיוור המשוטט בביתו בעודו מחפש בגדים בארון. הטוויסט מגיע, כאשר הבחור שולף חולצה ומתגלה כי מדובר בחולצת מרתון סמסונג תלאביב, וכי ה"שחקן" בעצם משחק את דמותו שלו- בז'ה נבבה, האצן העיוור אשר זכה במקום החמישי באולימפיאדת בייג'ינג ונחשב כפורץ דרך וגבולות.

בסצנה נוספת מככבת גולשת הלונגבורד, קטיה קרסנר, אשר ייסדה את Longboard Girls Crew Israel, קהילה לקידום נשים בענף הסקייטינג בישראל אשר שמה לה למטרה להרחיב את תחום הלונגבורד בקרב הנשים והבנות בארץ, וכמו גם ורקדנית צעירה, המציגות ביצועים עוצרי נשימה.

"אנו גאים להציג את הקמפיין החדש עם אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן" מסביר רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל "המסר Do What You Can't מייצג את הנרטיב המוביל של המותג  שלנו- לאפשר ללקוחות שלנו לפרוץ גבולות ולעשות את הבלתי אפשרי. סמסונג, באמצעות טכנולוגיות חדשניות והמתקדמות ביותר, מאפשרת ללקוחותיה להעז, לצאת מאזור הנוחות ולגלות עולם שלם של אפשרויות חדשות המאפשרות לכל אחד למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בו".

עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב בליאו ברנט מספר כי "האתגר המרכזי שלנו היה לקחת את המסר האוניברסלי, Do What You Can`t, ולהתאים אותו לקהל ולמציאות הישראלית בצורה מקרבת, אותנטית ומחברת. במהלך ישיבות 'הפיצוח' והקריאייטיב הועלה הרעיון ללהק דמויות ישראליות אמיתיות המספרות את הסיפור, במקום לקחת שחקנים אנונימיים ולהלביש עליהם 'דמויות' כפי שלרוב עושים".

המשך קריאה

קמפיינים

מרימים לפנסיה: בנק הפועלים עם קמפיין ייעוץ פנסיוני בכיכובו של קובי מרימי

פורסם

ב-

בנק הפועלים השיק באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי מהלך פרסומי חדש בנושא שירותיי ייעוץ פנסיוני ללקוחות כל הבנקים בהובלת הזמר והשחקן קובי מרימי. מטרת הקמפיין היא להגביר את מודעות הציבור הרחב לנושא הפנסיה ולעודד אותו להיערך מוקדם ככל הניתן לגיל הפרישה לפנסיה. בסרטון הטלוויזיה יופיע קובי מרימי מאופר כקובי מרימי ב"גיל הפרישה" החי ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, יעלה קמפיין חוצות ודיגיטל בכיכובו של מרימי הקורא לציבור לקבל ייעוץ פנסיוני בבנק הפועלים.

 

הפנסיה מהווה את רשת הביטחון הכלכלית של האדם עם פרישתו משוק העבודה ולכן, חשוב להתחיל לחסוך מוקדם ככל הניתן לאחר קבלת ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי. מסקר שערך הבנק עולה כי רק 56% מהציבור נעזר ביועצים פנסיונים לתכנון הפנסיה, כאשר ייעוץ זה עשוי להביא לחיסכון של עד עשרות ואף מאות אלפי שקלים יותר לפנסיה.

המשנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הפיננסית, עופר קורן, אמר: "הייעוץ הפנסיוני הניתן בבנק הפועלים הוא ייעוץ אובייקטיבי הניתן כיום ללא כל עלות ומלווה את הלקוח לאורך כל צמתי חייו: עם הכניסה למעגל העבודה, שינוי במצב משפחתי, מעבר בין עבודות, היערכות לפרישה ועוד. הייעוץ ניתן ללקוחות כל הבנקים ב-22 מרכזי ייעוץ פנסיונים בפריסה ארצית, על ידי צוות יועצים מקצועי ואובייקטיבי המחזיק ברישיון ייעוץ פנסיוני ומשתמש במערכות ייעוץ מתקדמות תומכות החלטה".

מנהל מטה השיווק והפרסום של בנק הפועלים, אסף אזולאי, ציין: "רוב האנשים לוקחים את ההצעה הראשונה שמציעים להם בתהליך הייעוץ הפנסיוני. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולהתייעץ עם היועצים האובייקטיבים של הבנק, כדי לבחון האם ניתן לחסוך עד מאות אלפי שקלים בגיל הפנסיה. מבחינתנו, מדובר בשירות המעניק ערך גבוה וחשוב ללקוח כחלק מהתפיסה אותה חרת בנק הפועלים על דגלו "פועלים אתכם בכל החלטה".

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA