קבוצת לוריאל משיקה מתחם ביוטי במטאוורס – ראיון עם העומדים מאחורי המהלך

קבוצת הביוטי והטיפוח לוריאל השיקה את המתחם הוירטואלי שלה. המתחם הקרוי L'Oréal Beauty Tech Zone יהיה פתוח לקהל הרחב והוא נבנה על פלטפורמה וירטואלית חדשנית. יצאנו לראיין את העומדים מאחורי הקמת המתחם
תמונה: זירת כנס הביוטי-טק של לוריאל
מאת: אופיר קנלשטיין

מטאוורס מה זה?

אז מי שעדיין לא יודע המונח מטאוורס הוא הלחם של המילים "מטא" ו"יוניברס", המשמש בדרך כלל לתיאור הרעיון של "השלב הבא" באבולוציה של רשת האינטרנט, שתהיה מורכבת ממרחבים וירטואליים משותפים ותלת-ממדיים שיהיו מקושרים ומרכיבים יקום וירטואלי כוללני, שיכלול בפועל את רשת האינטרנט כולה וכל קשת המציאות הרבודה.

בכנס וירטואלי שנערך, לראשונה בתעשיית הביוטי בישראל, בפלטפורמת המטאוורס, השיקה השבוע קבוצת הביוטי הגדולה בעולם לוריאל ישראל את L'Oréal Beauty Tech Zone – המתחם הווירטואלי הראשון בישראל שמאפשר לצרכניות להתנסות בכלי ביוטי-טק שייתנו להן ערך בהתאמה פרסונלית של שגרת הטיפוח שלהן. בכנס השתתפו המשפיעניות ויוצרות התוכן המובילות לירן כוהנר, דנה זרמון והשחקנית מגי אזרזר – כולן בדמותן האווטארית. כמו כן, הנחה את הכנס דרור גלוברמן והשתתפו בו כ-50 משפיענים מתחומי הטק, הביוטי והתקשורת. המתחם הווירטואלי נבנה על פלטפורמה וירטואלית חדשנית בשם spatial בעזרת חברת Worlds Buster, העוסקת בתחום המטאוורס.

לצורך הבנת האסטרטגיה השיווקית והבנת תהליך הבנייה יצאנו לראיין את ארי ברוק ועדן קדם השותפים שעומדים מאחורי חברת Worlds Buster, העוסקת בתחום המטאוורס. כמו כן, ראיינו את ליאת אוליאל, סמנכ"לית הדיגיטל בלוריאל ישראל ואת דניאלה פרוסקי-שיאון, סמנכ"לית תקשורת, משפיענים וקיימות בלוריאל ישראל.

מנחה האירוע דרור גלוברמן וליאת אוליאל בדמותם האוואטרית. קרדיט צילום: יח"צ לוריאל

לוריאל ישראל

ראיון עם ליאת אוליאל ועם דניאלה פרוסקי-שיאון

מהם המאפיינים של קהל היעד של המהלך?

דניאלה: אנחנו יודעות שהצרכניות שלנו שהן צרכניות ביוטי הן בטווח גילים רחב ולכן הרבה מהן אוהבות טכנולוגיה דיגיטלית ומחפשות חידושים. החדשנות זה ערך שאנחנו רוצים להביא להן ולכן השתמשנו בעצם במשפיעניות שבעצם יעזרו ליצור את הבאזז הזה ולהביא את הצרכניות שלנו לתוך הפלטפורמה הזאת. בגלל שכל נושא המטאוורס הוא חדש ובגלל שהיו גם לא מעט התנסויות שחלקן לא ממש צלחו אז היה לנו חשוב לעשות כל מה שאפשר בשביל לספק לצרכנים שלנו איזושהי חוויה חדשנית אחרת שהיא משלימה למוצרים. כל סוג של חדשנות הוא הימור וחלק מהעניין זה להכיל הימורים גם כשהם לא מצליחים. אנחנו מאוד בהלך רוח של ניסוי וטעייה במובן הזה שאתה מנסה ולפעמים זה מצליח ולפעמים זה פחות – אבל זה המחיר של להיות ראשון תחום המטאוורס מאוד חדש אז אין משפיעניות שהן מגדירות את עצמן כמשפיעניות מטאוורס אבל עשינו כמה דברים כדי להתמודד עם זה. הזמנו מובילי דעה בתחום של טייק ומטאוורס, ביוטי ועיתונאים. ביקשנו מהם להשתתף ומתוך החוויה הם יכלו לכתוב על זה וגם כמובן להגיד לנו מה דעתם ולעניין את הקוראים שלהם. הזמנו גם משפיעניות שהן משפיעניות ביוטי פר אקסלנס שהן צעירות והן מאוד מוכנות להתנסות ולהמליץ לעוקבים שלהם על החוויות החדשות האלה. במידה מסוימת ניסינו לכסות את עצמנו מכל הכיוונים ולהביא בעצם קהלים צעירים.

הקהל הרחב יוכל ליהנות במתחם מ-4 כלים טכנולוגיים. למה נבחרו דווקא 4 הכלים האלה?

דניאלה: היינו צריכים לבחור מתוך כלים, טכנולוגיות ומוצרים שיש לנו פה בישראל. לחברת לוריאל יש מגוון גדול של מוצרים אבל בחרנו במה שרלוונטי לישראל. דבר נוסף, בחרנו את הכלים שנותנים את הכי הרבה ערך וחילקנו את זה על פני הקטגוריות שלנו שזה גם טיפוח עור, שיער ומייק אפ. המתחם הרביעי הוא יותר מתחם של התנסות – המתחם הירוק שבעצם  הציג שתי טכנולוגיות ירוקות של לוריאל: אחת מערכת חיסכון במים למספרות שנקראת water saver וטכנולוגיית ריפיל (טכנולוגית מילוי מחדש לבישום החוסכות באריזות) שהוא טרנד שבעצם ילך ויצמח בעוד מוצרים של לוריאל.

האם ממש כמו שמודדים פעילויות סושיאל, ניתן למדוד מעורבות?

ליאת: בעולם הדיגיטלי הכול מדיד ולמזלנו יש לנו בעצם כלים אנליטיים ביחד עם הסוכנות שלנו שמאפשרים לנו למדוד גם את כמות הכניסות למתחם, זמן השהייה וההקלקות על הכלים הדיגיטליים כך שיש תמונה מאוד ברורה.

דניאלה הוסיפה: במהלך הכנס ואחריו התלהבות הייתה מאוד גדולה, הכנס היה סופר חוויתי, דרור גלוברמן הנחה אותו. הבאנו מומחית טרנדולוגית בעולם של מטאוורס ודיגיטל בשם נטלי זוהר הייתה יובל כספית שהיא משפיענית מובילה, היו עוד הרבה משפיעניות שהסתובבו בקהל. זה עזר ליצור באז תקשורתי וזה חלק מהעניין כדי להגיע להד כמה שיותר גדול מול כמה שיותר אנשים

מצד שני, זו רק ההתחלה ועדיין חובת ההוכחה עלינו. אנחנו בעצם רוצים להביא כמה שיותר אנשים לתוך המתחם הזה. אנחנו כל הזמן נמשיך לעבוד שיפור החוויה ואולי נשתמש בו כפלטפורמה לפעילויות נוספות עם קהלים נוספים

 

קרדיט צילום: יח"צ לוריאל

ראיון עם מנהלי Worlds Buster

לוריאל היא חברה שעוסקת בעולם האסתטיקה כך שאני מאמין שהיה חשוב לה ליצור סביבה אסתטית, אווירה נוחה ומזמינה לאורחי החברה, מקום שנעים לשהות בו. איך מבחינה טכנית מתבצע התהליך? העיצוב?

עדן קדם: כל מה שאתה רואה פה פרט לריהוט שעליו אנחנו יושבים –  אנחנו יצרנו. קודם כל יצרנו את המודל הכללי שניתן לראות העתק שלו סמוך למתחם הסלפי. המשימה הכי גדולה מבחינת התכנון שלנו הייתה מאוד פרקטית וזה בעצם אירוע ל-50 איש. ולכן היו לנו כמה פרמטרים מאוד מאוד חשובים: בנושא הנגישות – כלומר שהמשתמשים יכלו להיכנס ממש מכל המכשירים: מכשיר נייד, מחשב או משקפי VR והאתגר השני מתייחס לכמות האנשים שבסופו של יום היו פה באירוע שזה 50 אנשים. ולכן יצרנו גם ממש במה מותאמת ל-50 אנשים מבחינת הקהל. וכל הקנה מידה פה התייחס למספר הזה של בני אדם. אלו היו הקווים המנחים שלנו. כמובן שפעלנו בשיתוף פעולה מלא עם החבר'ה של מקאן. ביחד עשינו פה עבודה מבחינת לוחות זמנים בלתי אפשרית. אבל עשינו את זה וזה יצא יפה מאוד. בעצם יצרנו פה אתר תלת-ממדי שמשמש כנכס דיגיטלי. עכשיו אפשר ליצור קשר בין המותג לקהילה זה בעצם כל העניין.

ארי ברוק הוסיף: "אני ועדן מגיעים אחרי שנים עם הרבה ניסיון בתוך התעשייה אני מגיע מתוך עולם התלת-ממד ועיצוב הסביבה. עדן מגיע מכל ההבנה שלו את העולם הדיגיטלי והדור הבא של האינטרנט. כמו שציינת באמת ללוריאל היה חשוב ליצור מתחם שמדבר מאוד מאוד ביוטי ולכן זה מה שהנחה אותנו בבחירת הפלטפורמה. היבט נוסף שאני רוצה להזכיר הוא שהיה צורך לעיצוב מרשים, צריך להיות בסופו של look and feel  של סביבה מאוד יפה. זה לא יכול להיות לו משהו עם פיקסלים. הוא צריך להיראות יפה, ולכן הבחירה הייתה מאוד טבעית לבחור בפלטפורמה של spatial. יש לפלטפורמה הזו כל מיני יתרונות וחסרונות. מבחינת תהליך העיצוב, כמו שאמרת, יש פה סוג של ארכיטקטורה שאני מתכנן פה כולל חשיבה על כמה מקום "פיזי" נותנים לכל דבר ובעיקר כל נושא המסלול של המשתמש. כלומר אם אנחנו מדברים על נקודת הכניסה: איך הבן אדם מגיע, איפה הוא נכנס לחלל, מה הוא רואה ברגע שהוא נכנס לחלל, איזה מסע הוא יעשה בדרך. בעצם כל אלה מחשבות תכנוניות ועיצוביות. שבהליך באמת מאוד מרתק יצרנו פה ביחד עד שהגענו לאיזון נכון של בין הכלים לבין הסביבה, זו הייתה בעצם כל הזמן העבודה המשותפת בין התוכן של המותג לבין העולם הזה שבנינו פה. בנוסף בחרנו ב-spatial  בגלל שהקהל כאן הוא בגילאי 24 – 35 והוא מתאים לקהל היעד של לוריאל

בניגוד לחברות שביצעו פעילות במטאוורס כפעילות בודדת אני מבין שהפעילות הזו נועדה לייצר אירועים לאורך כל השנה?

עדן קדם: אין כרגע משהו קונקרטי על הפרק אבל המתחם צריך להיות לשימוש למפגשים חברתיים ופיתוח קהילה. אנחנו רואים את זה באמת כנכס דיגיטלי לכל דבר ועניין. הפוטנציאל של המקום הזה הוא עצום בכל מידה שאתה חושב עליה: זה יכול להיות למשל: מפגש קהילתי, קניון, כיתת לימוד או כל דבר שתרצה. מעבר לזה, העובדה שאפשר להיכנס לכאן מהטלפון או מהמחשב או משקפי VR מאפשרת פנייה לקהל רחב ולמגוון גילים. כל דבר שאתה יכול לעשות באירוע פיזי אתה יכול לעשות באירוע מטאוורס. מדובר ב- Endless Possibility למעט חוויה של אוכל וגם את זה אפשר לפתור. למשל ראיתי בפלטפורמה אחת שבנו שם מרכז אירועים, ובעצם הייתה שם חתונה. באירוע היה לך את את הפריטים מודבקים על כל הקירות, והיית יכול להזמין טלפונית את האוכל הביתה מהקייטרינג של האירוע. אז כל מי שלא הגיע היה יכול להרגיש כאילו הוא באירוע ולהנות מהאוכל, זה קצת מוזר אבל עדיין זה כיף. זה מגניב וחדשני. בסופו של דבר אני לא חושב שנוותר על המפגש הפיזי אבל כנראה יהיה פה חיבור מעניין של כל העולמות.

הראיון עצמו בוצע במתחם שהוקם ע"י חברת לוריאל, עם ארי ברוק ועדן קדם השותפים שעומדים מאחורי חברת Worlds Buster

מהם הקשיים שהיו לכם בתהליך?

חשוב להבין שהכנסת סדר גודל של 50 איש לתוך חלל אחד זה יוצר עומס. ולכן דבר ראשון בתהליך הבניה השתדלנו שהקבצים שאנחנו עובדים איתם יהיו כמה שיותר קלים למעשה כל העולם הזה הוא לא יותר ממאה מגה בייט. כל הקבצים כיווצנו אותם למקסימום על מנת ליצור חלל שיהיה כמה שיותר נמוך מבחינה משקלית שלא ייצור עומס בשביל שלא לא יקרוס. לפני האירוע אנחנו באמת עשינו פה מבחני עומסים, ריכזנו לפה סדר גודל של 30 עד 50 איש בשביל לבחון עומסים.

האם ממש כמו שמודדים פעילויות סושיאל, ניתן למדוד מעורבות?

עדן קדם: תחשוב שהשתמשנו בסופו של יום בפלטפורמה שמישהו אחר בנה כך שכרגע הוא בעצם אוגר את הדאטה אבל בהמשך כחלק מהאבולוציה יהיו כלים כאלה ואחרים לניתוח של החלל. למרות זאת יש לנו דרכים אלטרנטיביות להבין מה קורה בתוך החלל. למשל עד עכשיו נכנסו 1,561 אנשים מתוכם 41 עשו לייק.

ניתן לראות גם את הפעילות עצמה ולא צריך בהכרח להישען על מספרים. למשל אם אתה רואה התקהלות במתחם הסלפי אתה יכול להבין שגרמת להרבה אנשים להיות מעורבים במתחם ולבצע צילומי סלפי למזכרת. לסיכומו של דבר היה אירוע מאוד מוצלח, הייתה התרגשות רבה כמו בכל אירוע פיזי.

המתחם הווירטואלי פתוח לקהל הרחב שיוכל להיכנס למטאוורס ולהתנסות מכל מכשיר דרך הלינק הזה
הכותב הינו אופיר קנלשטיין – איש דיגיטל המתמחה בתואר שני באסטרטגיה דיגיטלית ותקשורת שיווקית, עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כעשור בעולמות ניהול הקמפיינים והאסטרטגיה השיווקית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדיניות שקיפות מלאה באתר מצייצים

באתר קהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מופיעים מעת לעת שיתופי פעולה עסקיים. תכנים אלה מבודלים מתכנים מערכתיים באמצעות התוויות – "Brand Content", ",תוכן מותג" ו/או באמצעות אלמנטים חזותיים.