זה ׳נוח בלא מעט שגיאות׳ וחבל.
אלקטרה לרוב לא מפספסת ונתוני הפתיחה טובים רק שהיה פה פספוס ביג טיים.
קודם כל שני סלבס ששרים את הלהיט בהא הידיעה של אחד מהם. כמעט אי אפשר ליפול. אמיר דדון שניזון עד היום מ׳אור גדול׳ שיצא די מזמן. נינט שלא צריך להציג, ששרה עם אמיר ממקום של פרגון אבל גם של זווית קצת יותר רוקרית לנאמבר הזה, ושמכניסה יופי וכריזמה לקליפ.
ואיטליה ושירת המרפסות. בימים אלה של מגפה, איטליה חטפה אותה הכי חזק וכדי לשמור על המורל הלאומי, שרים האיטלקים במרפסות תוך שהם מנגנים באקורדיון, מתופפים בתופי מרים ובכלל, על המעקים ועל כל הבא ליד. נפלאים האיטלקים. רבים הקליפים שרצים ויראלית (מילה גסה בימים אלה) ברשתות החברתיות, שמתעקשים לשיר ולא לבכות. והמרפסות זו קונספציה כי פתאום הן נצבעו במשמעות שלא היתה להן – קהילה מרחוק. ובאמת זה מתאפשר בעיקר במבנים שבנוים בצורת ׳ח׳ עם פאטיו פנימי וקשר עין.
כמעט מתחשק להגיד להם היי, אנחנו הישראלים המצאנו את ׳מרפסת מול מרפסת׳, ויתכן שמתוך רצון להצדיע להם שהוא קצת נגוע בקנאה, מצטלמים נינט ואמיר לקליפ.
עד כאן נתוני הפתיחה שכמעט אי אפשר היה ליפול אתם.
ובכל זאת, חשתי מבוכה קלה שהלכה והציפה לאורך הקליפ. הוא התחיל אולי נכון אבל תעה בדרך.
קודם כל – יש פה אינוס קל של ׳אור גדול׳ לטובת משבר הקורונה שהוא גם משבר בידוד ותקופה של חרדה והדממה, כולל זה שאור זה חשמל ותקווה ואלקטרה זה חשמל ומזגנים עושים נעים.. מאד מאד מתאמץ. שיר התקווה והעידוד היה יכול להיות יותר מדויק ופחות מאולץ. הקליפ יונק יניקות נואשות מהפופולאריות של השיר והטאלנטים, והרבה פחות מהרלוונטיות הממשית שלו.
שנית, יש משהו בנינט ואמיר שלא בא לי טוב. אני מתה עליה. עליו קצת פחות אבל אני מבינה את הזיקה אליו. הם מוכשרים ויפים ובכל זאת הם קצת מוגזמים לי. נינט עם רגל על כיסא וגיטרה ביד, מביאה אנרגיה וווליום שלא היו מביישים את היכל מנורה. אובר סטייטמנט. לא מתאים לי לשירת מרפסת בעיתות מגפה.
שלישית, הלכה לאיבוד בשלב מסוים המרפסת. אין באמת שירת מרפסות. יש הופעת ׳קרחאנה׳ על גג כמו בסרטם של הביטלס Let it be. וכמובן קהל מעריצים ברחוב למטה, שנושא עיניו אל שני האלילים, קהל ששר ורוקד ומצלם – כמו בכל הופעה בפארק הירקון או בקיסריה.
אז מעבר לעובדה שהתקהלות בימים אלה זה הכי לא פוליטיקלי קורקט, שני החבר׳ה האלה למעשה אספו תחת ההופעה מסיבת רחוב שאיימה להפוך להמונית. לא רק שמוטיב המרפסות הוחטא, גם ירינו לעצמינו ברגל כי דווקא עכשיו מכל תקופה כל שהי – התקהלות היא זלזול בהוראת הבידוד שגם ככה קשה לאכול אותה.
רביעית גיא זוארץ. בתפקיד סוג של דובר. מה נהיה? לא ברור שזה קצת פומפוזי? לא מספיק נינט ואמיר? צריך דובר שהוא כוכב ריאליטי?
גיא מדבר על זה שדווקא עכשיו, למרות התקופה הקשה, כשאנחנו ביחד, יוצא מאתנו אור גדול. וכתובית הסיום אומרת – אלקטרה מיזוג אוויר – יחד ננצח. יאללה כנסו הביתה מבקש גיא מהחוגגים שהתקבצו לראות את נינט ואמיר ׳כדי שלא יברח המזגן׳. מס שפתיים שמחביא את הסיבה האמתית והלא נחמדה להיכנס לבתים. המזגן הבורח כואב פחות מהוירוס הפולש.
ואני אומרת – יש כמה וכמה הקשרים לא טובים בפרסומת המאד בולטת בימים אלה. זה נראה מזיע ושם על ה׳אור הגדול׳ יותר ממה שכתפיו יכולות לשאת. אנשי הרחוב שרוקדים ושרים היו יכולים בקלות להימחק מהקליפ כדי לתמוך בחווית הסגר שכולנו חווים ואני ממליצה בחום לחזור לחדר העריכה ולוותר עליהם. זה בסדר אם לא נראה מעריצים מרימים לנינט ואמיר. נאמין לכם שהיו כאלה. רציתם מרפסות ובידוד? תתאפקו ותבליגו. הם רקדו ושרו אבל כרגע זה לא לעניין. כולנו ראינו את נינט בחדשות של יום שלישי קצת מזלזלת בהוראה לפזר את ההתקהלות שנהייתה ברחוב. טוב, היא תעשה מה שצריך וגם הייתה זו המשטרה שדפקה בדלת וביקשה לפזר את ההופעה ואת מסיבת הרחוב. לא אהבתי כל כך.
לא הצחיק אותי בכלל. אני מתייחסת לסגר ולבידוד כאל מצב על גבול הסוריאליזם. קליפ אור גדול קצת לועג לנו והוא לא זכה באמפטיה שלי. ואלקטרה, עוד מעט יגיע החום הגדול ובינתיים אנחנו שבויים שלכם אז אנא חשבו מסלול מחדש. יש מה לעשות עם זה.
עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים שפועלת על פי מודל הנרטיב. עטרה מחברת את נרטיב המותג עבור ארגונים וחברות מכל סוג, והוא משמש אותם לטפח מערכות יחסים מניבות עם קהלי היעד.