האסטרטגיה פשוטה עד מאוד. כשחושבים מובייל צריך לחשוב רק על דינמיקה. אמרתם מובייל אמרתם דינמיקה. טוב. זה לא בדיוק אסטרטגיה. אבל יש פה זעקה – למה אסוציאציה שדינמיקה מנסים לאנוס כבר עשרות שנים נחרטת בנו?
דינמיקה סי או איי אל – שמתנגן לי באוזן (זלטין שר) לא באמת עושה את העבודה כי עבורי מובייל זה או איי דיגיטל או ההם מאחורי הפינה בלאונרדו דה וינצ׳י או ההוא מאבן גבירול או אייבורי או קיי אס פי.
אז מה הבעיה?
לעשות שכזה קשר יהיה.
יש את הדרך הארוכה – למתג מחדש את כל הרשת. להבין מה מסמל המותג דינמיקה. להוביל טריטוריה פנויה.
ויש את הדרך הקצרה – לייצר מאסטרפיס מעולם האסוציאציות. הפרסומת הנוכחית היא ״45 שניות על אסוציאציה – מה היא״. רשת דינמיקה מגדירה מחדש מהו קישור מנטלי.
דינמיקה היא מובייל כמו ששליח הוא ״רד למטה מה רד למטה אתה השליח״
דינמיקה היא מובייל כמו שמפרום זה שנ״ץ.
דינמיקה היא מובייל כמו שקבוצה של הגן זה ׳השתק לשנה׳
דינמיקה היא מובייל כמו ששליח זה שעה הסברים ״כניסה ב׳ אני פותח לך״.
בסוף כמובן ישנו הגימיק שאותי מאד הצחיק – אם מדובר ברשת רצינית ופרסומת רצינית – קח את יעקב אחימאיר (אמרת רצינות אמרת יעקב אחימאיר).
זה נראה דאחקות אבל בעיני מדובר במאסטרפיס. האסוציאציות מדויקות ומצחיקות והקשרים אינם טריוויאליים. זה לא כמו ״אמרת עשן אמרת אש״ הבנאלי. יש טירוף באסוציאציות ולדעתי זה יכול להוביל לאינספור חיבורים מהסוג הזה כל אחד יצירתי ומופרך אך הגיוני יותר מקודמו.
לפה אני רוצה להזכיר אייקון קולנועי קדום: פיטר סלרס בתוך הסיני מיסטר וואנג (שמחייך כל הזמן בגלל השיניים שלו) בסרט murder by death (כבר מצחיק). שם הוא תבע את סגנון האסוציאציות המופרכות אך ההגיוניות כשאמר לנהג הדברן שלו:
Conversation like television set on honeymoon…unnecessary
זהו הקליפ שבו רואים את סלרס אומר לנהג ״שיחה כמו טלוויזיה בירח דבש – מיותרת״
ועובדה שזה הצחיק אותי אז ועובדה שאני זוכרת. אז קדימה – לדעתי זה ויראלי – אמרת מובייל אמרתם דינמיקה כמו שאמרתם… תמשיכו?
עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.