כל פעם שמותג נדל״ן מצליח לצאת מהקלישאה של משפחות חייכניות שנהנות מנוף ומיקום מושלמים, או מצילומי -על של פרויקטים בנויים ומוקפי גינון, זה ראוי לציון.
הסיבה העיקרית היא כי כללי המשחק בנלד״ן שונים משאר השוק. ישנה דחיפות לבצע מכירות צפופות, לעמוד בדדליין קשוח, ולכן וקשה להבליג על הפחד לאבד את ההזדמנות לדובב את הצרכן לקנות – לקנות, עכשיו ומיד.
ההבלגה פה יותר קשה מאשר, נגיד, בעולם האופנה. אמנם ריטייל אופנה צריך לייצר מכירות ולנהל כל עונה למשעי, החל מהשקת קולקציה וכלה בסוף-עונה. ובכל זאת, לדעתי מפחיד יותר להתמודד עם המומנטום הקדחתני של עולם הנדל״ן. הוא פחות סלחני ויש לו ניהול סיכונים לגמרי אחר מאשר בתחומי צרכנות או שירות אחרים.
כל זה כדי לומר שהכשרת הישוב מביאה את נושא ההתחדשות לכדי מאסטרפיס.
אמנם הקליפ מסתיים עם הצגת עובדי הכשרת היישוב בראשם עופר נמרודי – אקט מכירתי/ יח״צני נדוש שנועד להוסיף משקל סגולי להצעת הערך, אבל הוא מתחיל מפתיע ומעניין.
הרצל, בגין, גולדה ובן גוריון שאין ספק כי אפשר לראות בהם אנשי מפתח של בניית היישוב העברי, מחליטים להתחדש.
כל אחד מארבעת המנהיגים מזנקים בסגנון ״פארקור״ ממרפסת לרחוב, מגג לגג ומעל גדרות ומדרגות. הם ממהרים להיפגש באנרגיה של כנופית רחוב כשברקע שרשרת שירי מולדת נושנים – קצביים באופן לא סביר.
בשורה התחתונה מדובר בהתחדשות של הישן והמוכר לנו בין אם מדובר במנהיגי האומה וחוזה המדינה, בין אם מדובר ב״פה בארץ חמדת אבות״ או ב ׳עוד תראה עוד תראה כמה טוב יהיה בשנה בשנה הבאה׳ בסגנון שמתקרב למוזיקת פרוגרסיב או רוק או האוס (לא זה ולא זה אבל הכוונה ברורה..).
המוכר והידוע מקבל טוויסט מפתיע ומצחיק והנמשל ברור – הכשרת הישוב שבונה את ישראל כבר 110 שנים, כעת מחדשת אותה.
מסר פשוט ולא מתחכם שמועבר בצורה לא שגרתית ולא דביקה.
אהבתי כי אני רואה את הבורות שהכי קל היה ליפול לתוכם. להראות נופים ממעוף הרחפן, בתוכם משולבים פרויקטים מדן ועד אילת, להפגין עוצמה ושליטה בשטח. בקיצור – לשעמם.
אז גולדה ובן גוריון שמזנק מעמידת ראש ישר למפגש עם החבורה, והאיפור המדויק של הארבעה, והריצ׳רצ׳ים שנסגרים במרץ, והנמהרות הלא סבירה שלהם – עושים לי את זה ועוצרים אותי ולו לרגע לתהות מה קרה פה. עצירה ששווה הרבה כשמדובר בצופה שבעה עם סף גירוי גבוה (=אני).
עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על ההשקעה.