עקבו אחרינו ברשת

חדשות

דירוג הפרסום לשנת 2018 – מי המפרסמים הגדולים? איזה מותגים פרצו השנה? ומי ירד מהרשימה?

פורסם

ב-

יפעת בקרת פרסום מקבוצת  "יפעת", מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים בשקלים לסיכום שנת 2018. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים, הטלביזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".

קטגוריית הפרסום המובילה: רשתות שיווק.
מפרסם העל המוביל: קבוצת שטראוס.
המותג המוביל: רשת שופרסל.

קטגוריות

קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון עם ירידה של 11% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים.

עם זאת, יש לציין כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות נוספות שהינן NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהם. פירוט יובא בהמשך.

המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק הינה סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי . הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין  TOP BEAUTY.

במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם " קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגית מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי.

במקום השלישי בקטגוריה נמצא המשביר החדש לצרכן עם השקעה של כ-25.1 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "מותגים חו"ל המחיר משביר", "פסח במשביר לצרכן" וקמפיין "מסיבה סגורה" למבצעים לחברי מועדון.

____________

להלן הפרסום הבולט של רשתות השיווק מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן:

סופר פארם, השקיעה השנה בפרסום כ-5.6 מיליון שקלים בהשקת מוצר האיפור MILUCCA.

סופר פארם גם הגדילה את הפרסום שלה בתחום כרטיסי האשראי עם "לייף סטייל" וגם בתחום החיתולים עם השקת המוצר  לייף בייביז – PREMIUM.

___________

רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל.

קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS  המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.

שופרסל פרסמה בקטגוריית הפיננסים ב-2.3 מיליון שקלים עם קמפיין להלוואות בתנאים מועדפים לחברי מועדון שופרסל בשיתוף עם כ.א.ל.

תחום נוסף שפרסמה שופרסל הוא סוכנות תיירים עם הוצאה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקלים עם השקת האתר שופרסל TRAVEL בשיתוף גוליבר.

___________

גם רמי לוי וגם יינות ביתן הגדילה השנה משמעותית את הפרסום לכרטיסי האשראי שלהם. רמי לוי לכרטיס האשראי של לקוחות הרשת בשיתוף ישראכרט, ויינות ביתן עם כרטיס האשראי Family 365  בשיתוף כ.א.ל.

___________

במקום השני נמצאת קטגוריית משרד הממשלה עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים: "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".

במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".

יעקובי מוסיף: "קטגוריית משרדי הממשלה בולטת השנה בין השאר על רקע קמפיין ההמשך "אין לנו מים לבזבז" והקריאה לבחור בבחירות המקומיות".

____________

קטגוריית הריהוט ממשיכה לשמור על נפח פרסומי גדול, ונמצאת במקום השלישי עם ירידה של 2% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-172.1 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילים בקטגוריה הם: איקאה עם הוצאה לפרסום של כ-23.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "IKEA – SALE", " כשבא לכם להתחדש", "לקפוץ לאיקאה משתלם יותר לכולם".

במקום השני בקטגוריה נמצא רהיטי ניקולטי עיצובים עם הוצאה לפרסום של כ-10.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום רוזנבאום+סימן טוב+ליבוביץ RSL עם הקמפיינים: "רהיטי ניקולטי עיצובים – מתחדשים", יריד סוכות כזה עוד לא היה", "חגיגת סופשנה".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא מטבחי סמל עם הוצאה לפרסום של כ- 10 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום SIGAWI & SIGAWI עם הקמפיינים: " ALL IN ONE" , "חדש בסמל עיצובים  צבעים  חומרים", SEMEL SALE"".

_____________

במקום הרביעי בטבלת הקטגוריות נמצאת קטגוריית שידורי טלויזיה עם עלייה של 4% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-152.8 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא yes, עם הוצאה לפרסום של כ- 45.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים, "מבצע לyes ב-199 ₪ כולל VOD, "סדרות שלוקחות עד הקצה", "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות".

מפרסמת נוספת בולטת בקטגוריה היא סלקום עם הוצאה לפרסום של כ-15.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO עם הקמפיינים : שלוש שנים למהפכת הטלוויזיה, "סלקום TV – שלא יבלבלו אתכם-20,000 לקוחות-אלפי סרטים וסדרות".

ראוי לעקוב אחר כניסתה של פרטנר TV לתחום הפרסום. בימים אלה הודיעה חברת פרטנר על שיבוץ פרסומות מפולחות בערוציה, ולמעשה בכך תהפוך להיות המדיום הטלוויזיוני הראשון המציג פרסומות מטורגטות לקהלי יעד.

_____________

למקום החמישי הגיעו הקטגוריות רכבי מאס מרקט ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה שמפגינות צימצום בהוצאה לפרסום השנה:

הירידה במספר מסירות הרכבים ב-2018, ומיעוט הדגמים החדשים על המדף של חלק מהיבואניות, גוזרת ירידת תקציבי פרסום בקטגוריית המאס מרקט.

קטגוריית רכבי המאס מרקט פרסמה בשנת 2018 בכ-139.4 מיליון, ירידה של כ-28% ביחס לשנת 2017. חלק גדול מהירידה נגרם עקב חציון שני חלש במיוחד של פרסום של היבואנים. עם זאת, אם נתבונן על ההוצאה הכוללת של היבואנים כולל ימי המכירות, הירידה מתמתנת לכ-24%.

המפרסמים המובילים בשנת 2018 בקטגוריית רכבי המאס מרקט הם:

קיה עם הוצאה לפרסום של כ-11.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לאו ברנט עם קמפיין לקיה STONIC  "CROSSOVER YOUR WAY", "SPORTAGE – ספורטאז' – הכח להפתיע", "קיה – PICANTO – PICK YOUR NEW".

דאצ'יה עם הוצאה לפרסום של כ-10.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR   עם הקמפיין " דאצ'יה – DUSTER – דאסטר -THE NEW מ-89,990 ש"ח".

סובארו עם הוצאה לפרסום של כ-10.1 באמצעות משרד הפרסום LEAD OGILVY עם הקמפיין " סובארו – FORESTER – רכב הפנאי שטח האולטימטיבי".

______________

קטגוריית מוצרי החשמל הממוקמת במקום ה-5, פרסמה בשנת 2018 בכ-139.4 מיליון שקלים המבטאים ירידה של 21% משנת 2017, בין השאר על רקע ירידת הפרסום בקטגוריית המזגנים שלהטה בשנת 2017.

המוצרים שהפחיתו בתקציבי הפרסום הם: נספרסו, טורנדו, תדיראן ו- IRobot.

המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם טורנדו עם הוצאה לפרסום של כ-20 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן, בהובלת הפרזנטורית רותם סלע עם הקמפיינים: " טורנדו – מזגן – 7 שנות אחריות מלאה", "טורנדו – יותר מחמם פחות מייבש", "טורנדו – שירות טורנדו".

במקום השני בקטגוריה נמצאת אלקטרה מוצרי צריכה עם הוצאה לפרסום של כ-19.4 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, עם הקמפיינים : " אלקטרה – מיזוג חכם זה אלקטרה", "אלקטרה – מזגן – פלטינום AAA", "אלקטרה – שיהיה לכם חורף חם ונעים".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא ניופאן עם הוצאה לפרסום של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים " ניופאן – HAIER – רפי בודק", "ניופאן – KITCHENAID -מיקסר – להוציא את השף שבך", באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"ניופאן – BOSE – בוס – SOUNDSPORT FREE" באמצעות משרד הפרסום THE BOX.

_____________

במקום ה-15 בטבלת הקטגוריות, ממוקמת קטגוריית מוצרי חלב, עם עלייה של 16% והוצאה לפרסום של כ-81 מיליון שקלים. המפרסמת המובילה בקטגוריה היא שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-28.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי ובאמצעות הפרזנטור מושיק רוט עם הקמפיינים: " שטראוס דנונה- מלא בטוב", " דנונה – PRO – עשיר בחלבון", "דנונה ACTIVIA- " CLEAN EATING".

במקום השני נמצאת תנובה עם הוצאה לפרסום של כ-25.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "יופלה- TAKE A MINUTE", "יולו ארצות המקור" " YOPLAIT GO 20 – לאנשים שלא מוותרים לעצמם".

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת מחלבות טרה עם הוצאה לפרסום של כ-14.2 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, עם הקמפיינים: " MULLER RICE – מעדן חלב ואורז", " סדרת החלב המועשר" "להכניס טוב הביתה".

את הגידול בשנת 2018 יש לזקוף גם לזכות השקת מוצרים ואריזות חדשות:

MULLER RICE – מעדן חלב ואורז של טרה עם פרסום של כ-5.7 מיליון שקלים

מעדן YOLO – ORIGINS  של תנובה שפרסם בכ-3.3 מיליון שקלים

YOLO WHITE של תנובה שפרסם בכ-2.7 מיליון שקלים

יופלה  טיוב של תנובה שפרסם בכ-1.8 מיליון שקלים.

__________________

עוד במקום ה-15 בטבלה, ממוקמת קטגוריית ביטוח כלי תחבורה עם עלייה של 22% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-81 מיליון שקלים. עיקר הגידול בשנת 2018, נובע מכניסת "LIBRA" שפרסמה בכ-4.3 מיליון שקלים בשנת 2018 , ומהכשרה ביטוח, ביטוח אונליין שפרסם בשנת 2018 בכ-4.5 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא AIG עם הוצאה לפרסום של כ-16.1 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן IPG, בהשתתפותו של הפרזנטור מריאנו אידלמן עם הקמפיינים : "נהגים טובים משלמים פחות", הנחה לנהגים ללא תביעות ביטוח, מבצע חודשיים מתנה למצטרפים לביטוח AIG.

במקום השני בקטגוריה נמצאת ביטוח ישיר, עם הוצאה לפרסום של כ-14.9 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי עם הקמפיינים:  חודש/חודשיים מתנה ברכישת ביטוח מקיף לרכב, " למה לעשות סיפור מביטוח?", "מסלול בראש שקט" המתחייב לרוכשים ביטוח מקיף לרכב, להוריד בעבורם את המחיר בשנתיים הבאות.

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת ביטוח 9 מיליון עם הוצאה לפרסום של כ-14.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS, בהשתתפותה של הפרזנטורית שני כהן עם הקמפיינים : "ביטוח 9 מיליון -מתקשרים ומצטרפים ומקבלים…",  "הצטרפו ותהנו מחודש מתנה בביטוח מקיף לרכב", "ביטוח 9 מיליון -אז למה לממן סוכן?".

  • קטגוריות שנכנסו: מוצרי חלב, ביטוח כלי תחבורה, סרטים, כרטיסי אשראי
  • קטגוריות שיצאו: רכב ותחבורה, כרטיס אשראי, תקשורת סלולרית, מבנה

מפרסמי על

במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם " עלית – דוריטוס – נראה אותך" באמצעות משרד הפרסום Gefen Team, "שטראוס דנונה – מלא בטוב" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי ו"עלית – תפוצ'יפס – טעים יותר עם תפוצ'יפס" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי

במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11%  משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: YES" – יס – אפשר להנות מ-YES " – "סדרות שלוקחות עד הקצה" "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות" ,באמצעות משרד הפרסום מקאן  ו"בזק – אינטרנט – BE – נהנים מ-BE במחיר שאסור לפספס", "בזק – אינטרנט – BE+BSPOT" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי

במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " אריאל – קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי,  ג'ילט-VENUS – סכין גילוח – לעור חלק באמת" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, "פנטן פרו ויטמין – מרכך הקסם ב- 3 דקות" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי .

עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, שהיא ירידה של כ- 10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " נביעות – זה משנה איזה מים אתם שותים" באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, " קוקה קולה – WOW" באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו", באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי.

קבוצת שופרסל נמצאת במקום השביעי עם הוצאה לפרסום של כ-66 מיליון שקלים וגידול של 33% משנת  2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "רשת פארם -BE-  IT'S ABOUT "TIME באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, "קסם של חג", באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO ו" רשת שופרסל – SUPER SALE" באמצעות משרד הפרסום בריקמן.

חזקים מהקורונה

חזקים מהקורונה: הכירו את "לאוד אנד קליר" המתמחים בשירותי ייעוץ מוזיקלי למפרסמים

פורסם

ב-

צילום: אברהם יוסף פאל

הכירו את מתחם התוכן החדש של קהילת השיווק למען עסקים ונותני שירותים לאנשי השיווק – ביחד אנחנו חזקים מהקורונה. משבר הקורונה חייב אותנו בקהילת השיווק להתגייס למען נותני השירותים הרבים הנמצאים בקהילת השיווק ונותנים שירותים לאנשי השיווק וזו מצווה עבורנו לתת להם ולכם במה ולנסות ולו במעט לעזור להם ולכם לצלוח את התקופה המורכבת העוברת על עסקים. מעוניינים להשתתף במדור? כתבו לנו team@shivuk.me

מי אנחנו?

לאוד אנד קליר היא חברה המספקת שירותי יעוץ מוסיקלי, ניהול מו"מ מול טאלנטים בארץ ובחו"ל לקמפיינים והסדרת אישורי שימוש בזכויות יוצרים (קלירנס) לשימושים מסחריים\פרסומות. החברה היא שותפות בין משפטנית זכויות היוצרים, המו"לית והיועצת המוסיקלית הדר גלר לגל פרמן, בסיסט להקת טיפקס ומפיק בולט בתעשיית המוסיקה.

מה מייחד את העסק שלנו?  

אנו חברה ייחודית בתעשייה שלנו. אנחנו ״היברידיים״

בעוד שתפיסתית חברות מתחלקות לקלירנס ולהפקה, ה"היברידיות" שזה בעצם הזיווג שלנו היא תוצר של הניסיון המקצועי רב השנים של שנינו בתחום וההשכלה האקדמית, הכול סופר מקצועי, לא סתם "על הדרך". כשנכנסנו לתחום כל יחידה הייתה נפרדת, ג'ינגליסט כתב מוסיקה יועץ הציע שירים קלירנסאי קנה זכויות וסוכן סגר טאלנטים. כמובן שהיום ישנם עוד שעושים יותר מדבר אחד אך אצלנו זוהי מהות העסק. לראות את התמונה הכוללת ולנהלה בהתאם כך.

הניסיון הרב תחומי שלנו מאפשר לנו לא להציע שירים שאינם אפשריים מראש הן כלכלית או הן חוזית, לעיתים היותנו השוטר הרע שמנחה את הלקוח לא לעשות סאונד אלייק או לא הקליט קאבר דומה הם ההגנה הכי טובה ללקוחות שלנו ויש לנו את ההבנה לשמור עליהם לאורך כל התהליך ולא רק להכין מסמך שמתייחס לזכויות ולהגיד "ביי", שכן אנו 100% משני הצדדים משפטנית ומוזיקאי, וואן סטופ שופ !!!

אנו נלחמים בשביל כל לקוח בכל החזיתות, לא משנה כמה גדול או קטן הוא, בין אם זה להביא רעיון או הברקה, להוריד מחיר או פשוט להשיג תנאים שיותר תואמים את המטרה וכמובן תמיד נחפש חלופה כשמשהו לא מסתדר שלא תפחת מהרעיון המקורי הודות להבנה שלנו בקריאטיב מניסיון רב השנים שלנו עם פרסומות ואנשי פרסום.

החיבור שלנו הוא סוג של יין ויאנג, עצם השוני האישיותי שלנו. הדר פלפלית מלאת אנרגיה מהירת מחשבה ו"קולנית" (תחת מסווה של לא שומעת טוב) וגל יותר רגוע, קשוב ומסודר כך שלקוחות יכולים לבחור איזו אנרגיה באה להם בטוב. גל הוא איש של השכם בבוקר (גם אם חזר מאוחר מהופעה) והדר היא טיפוס של לילה וערה אל תוך הלילה כך שפועל שאנו יכולים לעבוד הכי קרוב ל 7\24 (מה שמצוין מול חול בשל הפרשי השעות). הניסיון עם אין ספור לקוחות ולמידת צרכיהם תוך כדי תנועה על מאות פרסומות מאפשר לנו להכיר את השוק לרוחב לא רק לעומק מה שמשפיע לטובתו של כל לקוח בסופו של יום הן הודות ליכולות המו"מ שלנו והן בשל הגמישות והיצירתיות שפתחנו עם השנים שמאפשרים לנו להתייחס ללקוח הקטן ביותר כגדול ביותר ולדעת גם מול לקוחותינו הגדולים לתת תוצאה שמותאמת פרויקט ולא להתייחס אליהם כגודל המותג ו/או הכיס אלא כל פרויקט לגופו.

איך השפיעה הקורונה על העסק?

כמו אצל כולם, בהתחלה זה היה טיפה מבלבל וקמפיינים נעצרו, השינוי קרה כשפנו בנושא "אור גדול" של אמיר דדון שיר שהדר המו"לית שלו ועלה בקמפיין אלקטרה באמצעות אדלר חומסקי, הוכח ששיר ישראלי משלנו, מרגש, יכול לתת אנרגיות חיוביות לאנשים ובעקבותיו טיפלנו בעוד קמפיינים כמו "יהיה טוב" ששר דיויד ברוזה לבינלאומי, "שמחות קטנות" שכתב מיכה שטרית לקמפיין טרה, שעודדו את מצב הרוח, "תראו אותי" של הקספרים למטרו מוטור ועוד.

לאור המצב בעולם התרבות אנו משתדלים לעודד את לקוחותינו לקנות כמה שיותר מוסיקה כחול לבן בתקופה הזו, גם היוצרים ובעלי הזכויות של היצירה הישראלית מבינים את המצב ומשתדלים לבוא לקראת.

בתקופה האחרונה צירפנו מספר לקוחות חדשים שלא זכינו לפגוש למעט דרך הזום או שיחות טלפוניות ועמדנו בפני האתגר של לבנות מערכת יחסים ללא מפגש כשעם הסרת המגבלות אנו נוכל אולי סוף סוף להפגש.

למה אני ולמה דווקא עכשיו?

ספק לא נמדד רק בתקופות הטובות אלא בשיקוף סל הערכים איתו הוא מתנהל גם בתקופות הפחות טובות, אנחנו באמת טוטאליים, מתאבדים על כל פרויקט, אין אצלנו אי אפשר, הכל אפשרי.

בסיכומו של דבר הנחישות והעקשנות שלנו מתבטאים בתוצאות  זוהי הזדמנות טובה בימים אלו ללקוחות ומשרדים שלא פגשו בנו ו/או עבדו אתנו עד כה או לא ידעו על קיומנו, או חיכו להזדמנות הנכונה לבחור באפשרות של עבודה אתנו ולגלות את הערך המוסף.

ספרי על המהלך שהובלת ללקוחותיך שאת הכי גאה בו:

אין קמפיין אחד אבל כשקמפיין מסחרי מפעיל את הרגשות כמו קמפיין סלקום שהיה בשפת הסימנים בזמנו עם "מלך העולם" ,או כשאנו קונים שיר מיוצר ישראלי ותיק שאנו יודעים שמצבו כלכלית לא טוב ושממש הצלנו לו טיפה את המצב, כשהפרסומת מתנגנת אנו חשים תחושת גאווה עצומה ושיערותינו סומרות מהמתנה המופלאה שעולם הפרסום יכול להעניק לו כשהוא נותן את פרי יצירתו ללקוח לשימוש כך שכולם פה מרוויחים.

איך קהילת השיווק יכולה לעזור לנו?

אתם תפנטזו את זה, אנו בתור go getters כבר נפעל להגשים את זה.  כמו שמשקיעים באיש קריאטיב דה בסט או בתאורן דה בסט אל תתפשרו במשהו כל כך חשוב כמו מוסיקה, כשצריכים רעיון טוב לשיר או להשיג זכויות לשיר או לדמות או לתסריט. אל תחפשו קיצורי דרך או לחתוך את ה"מידל מן" כי בסופו של יום זה לא יוצא משתלם לא כלכלית וגם לא משפטית ומי שצריך הסברים, שידבר אתנו …אז איך ניתן לעזור? להציץ בתיק העבודות שלנו (בתקווה שיעיד על עצמו),

https://www.instagram.com/hadar_and_gal/

להתעניין ולשאול שאלות שמעניינות בתחום, לאתגר אותנו בבריפים גם במקומות שהתקציבים דלים כי לכל דלת יש מפתח וכמובן, לפנות אלינו לכל ענין וכמובן לעודד אין האוס  שימוש ביצירה מקומית לפחות עד שישתפר המצב ועולם הבידור המקומי יעמוד על רגליו . למשל גם חברות שפועלות בחו"ל תעבדו עם ספקים ישראלים כמותנו ואחרים אנו מספיק טובים בכדי להיות בינלאומיים (ויותר זולים) וזה בדוק.

משפט השראה שמנחה אותנו

גל בתור חובב ספורט מושבע תמיד רוצה שהקבוצה שלנו (משרד, לקוח, קמפיין) תנצח, ככה שהכל מסתכם למילה אחת: ניצחון.

מה אנחנו מאחלים לעסק שלנו ?

שנמשיך בעבודה המאתגרת והמוצלחת בהרבה פרויקטים חדשים עם לקוחות קיימים ושנזכה להצטרפות של לקוחות חדשים (פשוט תנו לעצמכם את האפשרות להכיר אותנו – מקסימום תתאהבו), שהפגיעה בתעשייה ובאנשים סביבנו תהיה קטנה ושהשיקום יהיה מהיר, ושנמשיך ללכת לישון כל לילה רגועים להתעורר בכל בוקר מאושרים בחלקנו שאנו מתפרנסים מהאהבה הגדולה ביותר שלנו (אחרי המשפחה כמובן) -מוסיקה.

 

 

המשך קריאה

מינויים חדשים

שינוי מבני בהנהלת גלובס: מיכל לוצקי תרכז את פעילות הסחר והטכנולוגיה

פורסם

ב-

מו"ל גלובס אלונה בר און הודיעה בימים האחרונים על שינוי מבני בהנהלה הכולל מיזוג תחומים וחלוקת אחריות מחודשת. במסגרת השינויים יפרשו בחודשים הקרובים סמנכ"ל הסחר דרור בנגל וסמנכ"ל האופרציה ומנהל מערכות המידע נתי ברששת שכיהנו בתפקידיהם כשלוש שנים.

פעילות הסחר והטכנולוגיה תרוכז מעתה תחת סמנכ"לית הדיגיטל והפיתוח העסקי של גלובס – מיכל לוצקי. במכתב ששלחה לעובדים כתבה בר און: "המבנה הארגוני המתחדש מותאם לשינויים שמתרחשים בשווקים בהם אנו פועלים והוא גם פועל יוצא של הקורונה הכלכלית ומצב העיתונות. דרור ונתי יסיימו קדנציות רוויות עשייה, אתגרים, הצלחות ותרומה משמעותית לתהליך ההבראה וההתחדשות של גלובס. אני מלאת הערכה, כבוד והודיה לדרור ונתי על כברת הדרך המרשימה שהם צעדו עם גלובס, ואיתי באופן אישי, ובטוחה בהמשך הצלחתם".

גילוי נאות: מיכל לוצקי הינה מנהלת אדמינית בצוות הניהול של קהילת "מנהלי שיווק מצייצים".

המשך קריאה

מינויים חדשים

אורן גרוס מונה למנהל הפעילות של 2checkout בישראל

פורסם

ב-

2checkout  מובילה עולמית בשוק התשלומים המפתחת פלטפורמת מוניטיזציה למקסום רווחים ולטיוב חווית התשלומים הדיגיטלית

ענקית התשלומים העולמית 2checkout, המפתחת פלטפורמת מוניטיזציה למקסום רווחים ולטיוב חווית התשלומים הדיגיטלית, הודיעה היום על מינויו של אורן גרוס למנהל פעילות החברה בישראל.

גרוס (46) הינו בעל מומחיות בהגדלת הפעילות העסקית בחברות, ישראליות וגלובאליות, הנעת והובלת מטה המכירות והובלת שותפויות עסקיות למקסום יעדי המכירה.

במסגרת תפקידו יהיה אמון גרוס על ניהול הפעילות של הלקוחות בישראל ויצירת שותפויות עם חברות טכנולוגיה (SaaS) בתחום התשלומים והמנויים הדיגיטלים.

בין האתגרים עמם יתמודד גרוס: העמקת הפעילות העסקית של 2checkout בשוק הישראלי וביסוסה כמותג מוביל בשוק המקומי עבור חברות המבקשות להתרחב ולהגדיל רווחים ממכירות  אונליין בכל העולם.

בתפקידו האחרון כיהן גרוס כדירקטור המכירות של חברת הסטארט-אפ Sodyo, לאחר שהצטרף לחברה בשלביה המוקדמים והוביל שותפויות עסקיות עם ערוצי קניות מובילים באירופה, בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, באמצעות הקמת פעילות בשווקים אלה. לפני כן, כיהן כראש מטה המכירות בחברת Ongage, המפתחת פלטפורמת SaaS ייחודית לשיווק באמצעות אי-מיילים ומסרונים.

בין השנים 2015-2017 שימש כמנהל מכירות אזורי של חברת אורעד הישראלית, מפתחת פתרונות גרפיקה לשוק שידורי הטלוויזיה, אשר נרכשה בעבר ע"י חברת Avid Technology האמריקאית. במסגרת תפקידו הוביל צוות מפיצים מקומי למקסום רווחי המכירות ולעמידה ביעדי החברה על בסיס חודשי, רבעוני ושנתי.

גרוס הינו הנדסאי תוכנה ובעל תואר ראשון במדעי החברה וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.

אודות 2checkout

2Checkout שבבעלות וריפון, ענקית מערכות התשלומים המאובטחים, נוסדה ב 2006 בשם Avangate אחרי שמייסדיה מכרו את תכנת האנטי וירוס RAV למיקרוסופט. החברה ביססה את מעמדה כמובילה במסחר אלקטרוני עבור חברות תכנה שרוצות להתפתח ולמכור בל שוק בעולם, בכל מודל עסקי ובערוצים מרובים.

ב 2017 רכשה Avangate את 2Checkout וביחד מציעות פלטפורמה לניהול תשלומים (כולל מיסוי) ומנויים עבור חברות תכנה (SaaS) ועבור חברות המוכרות מוצרים פיזיים ברשת בכל העולם.

המשך קריאה

טורים ומאמרים

האתגר של Airbnb: האם החברה תצליח לשרוד את הקורונה? // אמיר שניידר

פורסם

ב-

אפקט הקורונה: מדור חדש באתר קהילת מנהלי שיווק מצייצים יציג מאמרים של מנהלי הקבוצה, המנתחים את השפעת המגיפה העולמית על השחקנים העולמיים – מי הושפע לרעה ולחיוב? מי המציא עצמו ונאלץ לעשות פיבוט ומי יצטרך לעשות חישוב מחדש? והפעם – Airbnb ענקית האירוח, שהייתה בשיאה בעלת שווי של 31 מיליארד דולר ובדרך להנפקה חלומית, והתנגשה חזיתית עם מגיפה עולמית – האם תצליח לשרוד?

חברת Airbnb שהביאה לחיינו מודל חדש של אירוח ושכירויות, הינה סיפור הצלחה בכל קנה מידה – המציאה מחדש את הדרך שבה אנחנו חושבים על שכירויות נדל"ן, על מודלים של החזקת נכסים ואף השפיעה בצורה מטלטלת על תעשיית התיירות העולמית, איימה על מותגי ענק של מלונות מסביב לעולם וייצרה תעשייה שלמה סביב המודל של שכירות קצרת-טווח והשפיעה בכל העולם על מחירי הנדל"ן. כזכור, Airbnb הינה אחת מ-5 חברות התיירות הגדולות בעולם, מבלי להחזיק אף נכס ברשותה – עד הקורונה השכירה יותר חדרים מכל ארבעת רשתות המלונות הגדולות בעולם גם יחד.

בשיאה הגיעה כאמור חברת הענק לשווי של 31 מיליארד דולר, שהציב אותה בשורה אחת עם חברות החד-קרן, והעתיד היה כולו ורוד – זאת עד שהגיעה הקורונה וטרפה את כל הקלפים. המגיפה העולמית עצרה באחת את מסלול ההמראה של החברה, הביאה לצניחה כמעט ב-50% משווי החברה לשווי של 18 מיליארד דולר והביאה את החברה לחשב מסלול מחדש ולפטר בחודש מאי האחרון רבע ממצבת העובדים שלה – סה"כ 1,900 עובדים. מנכ"ל החברה, בריאן צ'סקי, התייחס אז להודעת הפיטורים, שסוקרה בהרחבה בעיקר בשל האופן האמפתי שבה בחרה החברה לעזור לעובדיה למצוא עבודה, כי רווחי החברה בשנת 2020, יהיו על פי הערכות בחברה, נמוכות בחצי משנת 2019.

רכבת ההרים של Airbnb – ממזרוני אוויר לחד-קרן תיירותית ומגיפה ששינתה הכל

ל-Airbnb, היו כל הסיבות להצליח והסיפור של ההקמה של החברה, הוצג באינספור הזדמנויות ומצגות שיווקיות – הוקמה ב-2008 על-ידי שלושה חברים שלמדו באותו הקולג', מתוך כאב אמיתי לחפש דרכים לממן את שכר הגבוה בסן פרנסיסקו. שניים משלומת היזמים, בריאן צ'סקי וג'ו גביה, שמו לב שבגלל כנסים טכנולוגיים שהתקיימו בעיר כל חדרי המלון היו תפוסים והם החליטו לנסות רעיון יצירתי. הם קנו שני מזרוני אוויר, שמו אותם במרכז הסלון בדירה שלהם והציעו להשכיר אותם בתוספת ארוחת בוקר לקהל הרחב. הם הקימו את האתר AirBed&Breakfast ואיתרו שלושה לקוחות שהכניסו להם 80 דולר בלילה הראשון. אחרי שהבינו את הפוטנציאל הם צרפו את השותף השלישי, ניית'ן בלייקרציק והתחילו לעבוד על מה שלימים הפך להיות ענקית תיירות.

החברה גייסה עד היום הון סיכון של למעלה מ-5.8 מיליארד דולר, והשכירה עד היום עשרות מיליוני לילות אירוח, במודל "כלכלה שיתופית" שריתק את העולם, עד שהגיעה הקורונה ועצרה את תוכניות החברה להתרחבות ויציאה להנפקה, ולהיערכות מחדש.

אז איך נערכו בחברה להשפעת הקורונה, לירידה בהכנסות ולחששות של המשתמשים והתיירים להתארח בנכסים השיתופיים, בהשפעת מגיפה עולמית וחשש מהידבקות מהנגיף?
גם מייסדי החברה, האנליסטים והפרשנים הכלכליים, מודים כי אתגר הקורונה הוא האתגר הגדול ביותר הנשקף לחברה ואף מאיים על המודל שעומד בבסיסה. כיום החברה מתמודדת עם ביטולים רבים וגם ביקורת על מדיניות הביטולים שלה. בעלי נכסים שהתבססו על מודל ההכנסות של Airbnb מוצאים עצמם כיום חסרי אונים ואל מול נכסים שעומדים ריקים, בתקופות של הסגר כמעט ללא תיירות פנים וחוץ, וחוזרים למודל ההשכרה הארוך טווח. במדינות רבות באירופה ובארה"ב, ההתייחסות אל שכירות קצרת-מועד במודל Airbnb היא כאל עסק לא-חיוני – מה שלא הוסיף לתחושת הביטחון של בעלי הנכסים בהמשך החזקת הנכס לשכירות קצרת מועד.

הפתרונות שהציעה החברה להתמודדות עם המשבר – האם יספיקו לאורך זמן?

א. מדיניות ביטולים גמישה – החברה נענתה לבקשה של המארחים  לקבל אפשרות להגדיר מדיניות ביטולים גמישה לתקופת זמן מוגבלת – למשל, לחודשים הקרובים. החברה הציעה למארחים  להשתמש בתכונה שמאפשרת למארחים להגדיר מדיניות ביטולים גמישה לתקופת זמן קצרה, שתחול על הזמנות חדשות.

ב. החלת סטנדרטים חדשים של ניקיון והיגיינה והשקת נוהל ניקיון מחמיר – עם תהליך הרשמה לנוהל וסימון הנכסים שעומדים בנוהל המחמיר – לפי פרסומי החברה, מאז יוני, כמעט 1.5 מיליון נכסים צורפו לנוהל הניקיון המחמיר של Airbnb.

ג. שימוש בקהילת המארחים ובתוכן תומך ומרגיע למטיילים ומארחים – החברה השיקה זירות שלמות של תוכן תומך הן עבור מארחים והן עבור מטיילים, עם כל המידע הנדרש לאירוח בתקופת הקורונה – כולל טיפים על שמירת ניקיון, היגיינה, איך לקיים מדיניות ביטולים גמישה בימים של חוסר וודאות ועוד. כמו כן, החברה החליטה להשתמש באחד הנכסים המשמעותיים שלה – קהילת המארחים ולהשתמש במארחים כדי להעביר הודעות מרגיעות לבעלי הנכסים ממי שנמצא איתם באותה הסירה.

ד. השקת קרן בסך 250 מיליון דולר עבור מארחים שנפגעו בביטולים – החברה השיקה בסוף מרץ קרן מיוחדת בסך רבע מיליארד דולר עבור מארחים שנפגעו כתוצאה מהביטולים. מה שהביא אומנם לביקורת מצד המארחים ובעלי הנכסים – החלטה שאותה כינו בעיקר כהודעת PR, ובכך שלא התייעצו איתם לפני ועקב מדיניות לא עקבית במדיניות הביטולים.

ה. דוגמא אישית של המנהלים בוויתור על הכנסות עתידיות – בריאן צ'סקי , שהונו מוערך על פי פרסומים ביותר מ-3 מיליארד דולר, הודיע לאחרונה בראיון ל-TIME בחודש אוגוסט האחרון שיוותר על משכורתו בשישה החודשים הקרובים, כדי לעזור לחברה להתמודד עם המשבר.

ו. אירוח ללא תשלום לאנשי הרפואה בחזית הקורונה – בימים הראשונים של המגיפה, פתחה החברה בכ-6,000 אתרים בצעד סולידרי, ללא תשלום, את נכסי המארחים לאירוח אנשי הרפואה הנמצאים בחזית ההתמודדות במחלה באיטליה ובצרפת.

האם שלושת המייסדים שיצאו להרפתקה כדי לתת מענה לכאב אמיתי, יצליחו לענות על כאבי התקופה והשמיים הנופלים? ימים יגידו, הפרשנים הכלכליים והאנליסטים מסביב לעולם עוקבים באדיקות אחרי פרסומי החברה, שהינה כאמור חברה פרטית, טוענים שהחברה התמהמה יותר מדי בהחלטה האם לצאת להנפקה והפסידה את המומנטום. לטענתם, הקורונה תפסה את שלושת היזמים ואת החברה, לא מוכנים ועם המכנסיים למטה. עוד אומרים הפרשנים, כי החברה תיאלץ לעשות חישוב מחדש ולהשקיע רבות בהחזרת האמון והביטחון הן עבור המארחים והמטיילים, במה שעתיד להיות ענף תיירות אחר לגמרי מאותו עולם ורוד שנכנסו אליו בשנת 2008 בהשכרת מזרני אוויר.

לצפייה בסקירה כלכלית בנושא של CNBC:

כותב המאמר הינו מייסד "מנהלי שיווק מצייצים"

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020