עקבו אחרינו ברשת

חדשות

פיצה האט העולמית כועסת על פיצה האט הישראלית בסטטוס בפייסבוק

פורסם

ב-

פיצה האט

מהלך RTM שהסתבך? פיצה העולמית נוזפת בזכיין הישראלי ומפטרת את משרד הפרסום בישראל, בעקבות תמונה לעגנית של ברגותי שפורסמה בעמוד הפייסבוק של פיצה האט ישראל. ההכרזה נעשית בצורה דרמטית למדי באמצעות סטטוס בעמוד הפייסבוק של פיצה האט העולמית ופיצה האט לבנון.

הסטטוס שהוסר

הסטטוס שהוסר

התמונה שפורסמה בשלישי בצהריים הניבה לא מעט דרמה עם אלפי תגובות ושיתופים ותגובות אנטי ישראל וכנגד פיצה האט בישראל. ברשת העולמית מיהרו לפרסם הודעת גינוי ואף הודיעו על פיטורי משרד הפרסום בישראל. מסתמן כי משבר בינלאומי עבור פיצה האט העולמית יהיה בלתי נמנע, עם מאות כתבות שכבר התפרסמו בשפה הערבית, אלפי ציוצים, סטטוסים וגרפיקות שמופצות תחת תגית boycott_pizzahut# וקריאות לחרם על פיצה האט.

בתמונה שהוסרה מהעמוד של פיצה האט ישראל, נראה ברגותי אוכל בשירותים כשעל ריצפת התא מונחים מגשי פיצה במקום הטורטית המפורסמת, לצד הכיתוב "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?".

בסטטוס שפירסמה פיצה האט העולמית נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהפוסט שפורסם בעמוד של פיצה האט ישראל. אנו מגנים את הפרסום והוא אינו משקף על ערכי המותג שלנו. הזכיין הישראלי הסיר את התמונה באופן מיידי וסיים את ההתקשרות שלו עם משרד הפרסום שפירסם את התמונה".

מבדיקה של המזבלה עולה כי משרד הפרסום בישראל אכן פוטר בעקבות הפרשה. יתרה כך, בכוונתו אף להשיק קמפיין תגובה בנושא.

תגובת פיצה האט ישראל: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבנילאומית".

ההתנצלות

ההתנצלות

מחקרים

נוירומרקטינג: הפרסומות המשפיעות ביותר על המוח שלנו (נוב' 19)

ניתוח 10 הקמפיינים המובילים בישראל: למה אנחנו לא מתלהבים משוקולד ורוד, ואיך הפך בנק לאומי את לקוחותיו לנאמנים? צללו איתנו למעמקי המוח האנושי.

פורסם

ב-

סיוון מ-DRILL, צילום: אור קפלן
סיוון מ-DRILL, צילום: אור קפלן

ידעתם שלמוח שלכם חיים משלו? המוח שלנו מרתק וכולל בתוכו עולם שלם שאיננו מודעים לו כלל. אם נניח לרגע את טייטל מנהלי השיווק שלנו בצד ונתייחס אל עצמנו כצרכנים, אנחנו אמנם מספקים סיבות רציונליות למה אנחנו מקבלים החלטות, אך בפועל אלו רק סיבות שלאחר מעשה ואינן קשורות לתהליך קבלת ההחלטות האמיתי שלנו. הרי אנחנו יכולים לרכוש מוצר באלפי שקלים יותר מהמותג המתחרה אבל ניסע לעיר אחרת כדי לעשות קניות בסופר זול יותר (שיחסוך לנו גג 50 ש"ח). רציונלי? בטוח לא. אבל למוח שלנו חיים משלו.

וכמו כולנו, כך גם הלקוחות שלנו – רוב ההחלטות שהם מקבלים הן לא רציונליות, הם מרגישים בכל רגע נתון את כל קשת הרגשות ברמות שונות ואם התמזל מזלנו גם זכינו לעוררות מירבית ואינגייג'מנט גבוה מצידם. אז יצאנו לחקור בעזרת טכנולוגיית Face Recognition (מערכת לזיהוי פנים) מתקדמת, בשילוב ידע נוירו-פסיכולוגי את הרגשות והתגובות הלא מודעות של הצופים בקמפיינים המובילים היום בישראל.

ע"פ נתוני יפעת בקרת פרסום המנטרת ומנתחת נתוני רכישת מדיה, להלן טבלה עם עשרת הקמפיינים המובילים של המותגים הגדולים בנובמבר 2019. בטבלה ניתן לראות את עלויות הקמפיין המשוערות וכן את ציון החיבור האמיתי של הנבדקים עם כל קמפיין – D-real Connection – ציון זה התבסס על רמת המעורבות והאינגייג'מנט שלהם עם התוכן עצמו. מדד זה אינו מתייחסת לסוגי הרגשות השונים שעלו במהלך הצפייה בקמפיין. הציון נע בין 5 ל-10. כאשר 10 הוא הגבוהה ביותר ו-5 הוא הציון הנמוך ביותר.

 

קמפיין עלות מוערכת
משרד פרסום D-real Connection 
מפעל הפיס -או שתזכו או שתרוויחו-משתלם יותר לצאת לחופשה 1,004,329 גיתם 8.40
סלקום TV ב-69 לחודש 1,855,873 גיתם 7.77
שטראוס – חדש – SPLENDID – RUBY -שוקולד בצבע ורוד טבעי 989,447 סאצ'י 7.72
לאומי קארד – SKYMAX כרטיסי אשראי – כרטיס האשראי החדש שצובר טיסות 1,875,506 מקאן 7.59
מחלבות גד-SECRET DINNER ,163,623 ראובני פרידן 7.48
ביטוח ישיר – ברגעים שצריך ביטוח תשאירו את זה לנו! -שירות 24/7 1,528,921 סאצ'י 7.42
WESure – ביטוח דיגיטלי -ביטוח מתקדם וזה הכי משתלם – חפשו בגוגל 1,293,276 זרמון 7.40
– SMART הפניקס בלי השתתפות עצמית 1,093,519 לא, לא, לא, כן 7.38
בנק מזרחי טפחות – פיקדון רימונים – פתוח ללקוחות כל הבנקים 1,579,604 ראובני פרידן 7.19
מיצובישי –  ASX – SUV – TECH IT 1,142,530 גיתם 7.10

המטרה של הקמפיינים הללו היא למשוך את תשומת ליבו של הצרכן, הפרסומת שעשתה את זה בצורה הטובה ביותר החודש היא של מפעל הפיס, בפער משמעותי, עם אחוזי העוררות הגבוהים ביותר. הפרסומת היא סאטירה מצחיקה על הישראלי "המתלונן" שחושב שמגיע לו הכל, אבל העובדה היא שכנראה כולנו מרגישים כך לפעמים ומשרד הפרסום של מפעל הפיס נגע כאן בנקודה משותפת ואולי אפילו כואבת לישראלים רבים, מה שגרם לפער ניכר ברמת העוררות לטובת הקמפיין הזה.

כאשר ביצענו חיתוך לפי מגדר ניכר פער מהותי בין הנשים לגברים, הגברים התרגשו הרבה יותר, אחוז העוררות שלהם היה גבוה ב-25% משל הנשים ואחוז הרגשות החיוביים היה הגבוה ביותר מכל הקמפיינים. גברים אוהבים יותר סיכונים, זה מסביר את הקרבה שלהם למפעל הפיס, אבל מעבר לזה גם כנראה התחברו יותר לעלילה ופיתחו כלפיה רגשות חיוביים. כן, מפעל הפיס ניסו וגם הצליחו להצחיק עם סיטואציה שכולנו חווינו.

"לא יכול להוריד ממך את העיניים" – הכי קישט הכי עובד! לעומתם, הנשים, דווקא התרגשו יותר מכל מהשניות הראשונות של הפרסומת של סלקום עם השיר "לא יכול להוריד ממך את העיניים", אם סלקום TV כיוונו בקמפיין הזה לנשים הם הצליחו בענק. גם הרגשות החיוביים עלו בעת הצפיה בפרסומת של סלקום TV. מסקנה – נוסטלגיה ורומנטיקה עושים את העבודה, ועם החיבור הנכון לתוכן אפשר ליצור פרסומת שגם נוגעת בדיוק במקום הרגשי.

היה עוד פיק של עוררות בקבוצת הנשים שנרשם בשניה בה כרטיס ה-SKYMAX של לאומי קארד הופיע. מה שלא קרה עם שחר חסון הקורע, הקריאטיב המתוחכם והאפקטים של 2019, קרה דווקא בשניות האחרונות של הפרסומת ואצל נשים בלבד.

אם גברים אוהבים סיכונים והימורים כדי להרוויח בתי מלון שווים בארץ, נשים מעדיפות לאט לאט ובאופן בטוח לצבור נקודות לטיסות ועל הדרך גם לעשות שופינג. לפנק, לפנק, לפנק.

הדבר היפה ביותר שגילינו במחקר הוא שלקוחות בנק לאומי בסוף הפרסומת (בגרף בכחול) ברגע שהופיע כרטיס MAX של לאומי התרגשו הרבה יותר מלקוחות בנקים אחרים, כפי שניתן לראות מהגרף. בשניות האחרונות רמת העוררות הייתה גבוהה כמו כן גם הרגשות החיוביים שלהם עלו. אין ספק שלאומי יודעים לפנק או לפחות להעביר ללקוחות שלהם את המסרים הנכונים. עובדה.

שוקולד ורוד? להורים בלבד!
ראשית, אין זה מפתיע שהורים התרגשו מהפרסומת ביותר מ-26% מאשר צופים שאינם הורים, הילד המתוק בפרסומת שמסביר את סוד השוקולד הורוד ("מערבבים שוקולד לבן עם שוקולד אדום") כנראה עשה את העבודה והמיס את ליבנו. אם זה לא מוצר להורים אין שום סיבה שילד יהיה השחקן הראשי, כי פער העוררות מובהק בהחלט במקרה הזה לטובת ההורים בלבד.

הדבר היותר מפתיע הוא שממוצע הרגשות השליליים בפרסומת הזו היה כמעט הגבוה מכל הקמפיינים שנבדקו במחקר זה (מיד אחרי בנק מזרחי). השיא של הרגשות השליליים היה בשניות בהם טעמו הילד והשחקן שהצטרף אליו, את השוקולד הורוד:

הילד עשה פרצוף סובל והשחקן בצד ימין של המסך דווקא היה נראה נהנה. ובכל זאת, אם שוקולד הצליח לייצר רגשות שליליים רבים, שטראוס חייבים לחשוב על אסטרטגיה אחרת לתקוף את המוצר החדש שגם ככה קשה לנו להכיל. אין ספק כי הפרסומות מעוררות הרבה חומר למחשבה כשזה מגיע לצרכן הקצה של המוצר – את מי אנחנו רוצים לעורר? מי סוג הצרכן שנרצה לתפוס את תשומת ליבו? מחקרי נוירומרקטינג מוכיחים לנו שוב כי מה שנראה ורוד על הנייר (או על השוקולד) לא תמיד ורוד כשזה מגיע לתוצאות הרצויות.

הכותבת, סיון פרידמן יוסף מייסדת ומנכ"לית DRILLנוירומרקטינג לפענוח תובנות צרכניות

המשך קריאה

מינויים חדשים

יאיר קיבייקו מונה לראש תחום שיווק בסטודיו לעיצוב מוצר Prime

פורסם

ב-

יאיר קיבייקו, לשעבר מנכ"ל רהב מדיה, סמנכ"ל TheySay Digital, עם עבר ב- eToro, AOL ואאוטבריין, ובתפקידו האחרון מנהל הדיגיטל ושיווק המוצר של Meet In Place מונה ל- Head of Marketing של סטודיו עיצוב המוצר Prime.

קיבייקו התייחס למינוי ואמר: ״אני כל כך שמח להצטרף לצוות שהתאהבתי בו מהפגישה הראשונה. להיות מוקף באנשים הכי יצירתיים בישראל, שיוצרים בכל יום מוצרים שזוכים בפרסים בינלאומיים ומשנים את העולם, זאת זכות ענקית ומעוררת השראה. מעטים המקומות בישראל שבהם אפשר להתמקצע בעולם ה-B2B2C, בטח מול רשימת לקוחות בינלאומית מרשימה, ואני מודה על האתגר וההזדמנות".

המשך קריאה

מחקרים

תוצאות סקר קהילת השיווק: כ-40% מהמפרסמים יקטינו הפרסום בפייסבוק | ynet בראש הדירוג

פורסם

ב-

בסקר משותף עם חברת המחקר Segmanta שנערך בקרב למעלה מ- 450 משתתפים מענף השיווק והפרסום בקהילת השיווק משתקפת תמונת ראי של מפת הפרסום בראי 2020 – יותר פרסום בדיגיטל, יותר פרסום באמצעות תוכן וגם חששות מהגברת הרגולציה על הבחירה בפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי

בסקר משותף של קהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים וחברת המחקרים Segmanta שנערך בקרב למעלה מ-450 אנשי שיווק מכל ענפי התעשייה, ניתן לראות את המגמות והשינויים שחלו במפת הפרסום הישראלית בשנה החולפת עם קריאת כיוון של המפרסמים לשנה החדשה – ההשקעה בתקציבי הדיגיטל תגדל ב- 2020 | חששות מהגברת הרגולציה על הפרסום בפייסבוק משפיעה על בחירת המפרסמים, ynet מוביל בבחירת המפרסמים וגלובס גובר על כלכליסט ודה-מארקר בזירה הכלכלית בבחירת אנשי השיווק.

תקציבי הפרסום מוסטים לדיגיטל

בסקר השתתפו אנשי שיווק ופרסום מכל ענפי התעשייה במשק, זו השנה השנייה ברציפות. גם בסקר שנערך השנה השיבו הנשאלים כי יש בכוונתם להגדיל ב- 2020 את תקציבי המדיה בדיגיטל על חשבון המדיות המסורתיות. מעל 83% השיבו כי יגדילו משמעותית את תקציבי הפרסום בדיגיטל, 20.6% השיבו שיגדילו משמעותית הפרסום בטלוויזיה, ורק אחוזים בודדים השיבו כי יגדילו משמעותית את הפרסום במדיות המסורתיות – פרינט 7.3% , ורדיו 4.7% בלבד.

בשאלת הסקר "באילו פלטפורמות דיגיטליות פרסמתם ב- 2019", נרשמה דומיננטיות של כלי הפרסום של פייסבוק, 96% מהנשאלים כי פרסמו בפייסבוק, 82.6% פרסמו באינסטגרם ואילו הכלים של גוגל זכו לשיעורים נמוכים יותר – גוגל (79%), יוטיוב (61.8%).

גם ב- 2020 התוכן הוא המלך והמשפיענים תופסים תאוצה

בשאלת הסקר "האם אתם מתכננים לשווק באמצעות תוכן ב- 2020 ", השיבו 48% מהנשאלים שיעשו שימוש
במידה רבה בתוכן, לעומת 20% במידה מועטה. תחום המשפיענים שזוכה לסיקור רב ותהודה ציבורית זוכה
גם הוא להתייחסות בסקר עם למעלה משליש מהמפרסמים שהשיבו כי יעשו שימוש במידה רבה ובמידה רבה
מאוד בפרסום באמצעות משפיעני רשת.

בחירת הפרסום באתרים – ynet בראש הדירוג, גלובס בכלכליים
זו השנה השנייה ברציפות ynet האתר המוביל מקבוצת ידיעות אחרונות זוכה בראש הדירוג בהעדפת המפרסמים עם 42% , לעומת Mako מקבוצת קשת במקום השני בדירוג עם 39% . וואלה, במקום ה-7 בלבד (21.2%) בזירה הכלכלית, גלובס מועדף על-ידי המפרסמים בפער צמוד על המתחרים כלכליסט ודה-מארקר – 26% לעומת 25.7% ו-25.1% בהתאמה. בזירת הספורט, אתר ערוץ הספורט מוביל בהעדפת המפרסמים על פני המתחרה one – 15.2% לעומת 12.1% בהתאמה.

המשך קריאה

חדשות

החדש של טרה והחינוכית: הבובות האבודות

פורסם

ב-

הקמפיין החדש של כאן חינוכית ומחלבת טרהמחזירים את בובות החינוכית הביתה

הרעיון מאחורי הקמפיין: "מבצע" להשבת בובות החינוכית שאבדו במרוצת השנים ומקום הימצאן אינו נודע עד היום במסגרת הקמפיין חברה כאן חינוכית למחלבת "טרה" אשר תסייע במאמצי החיפוש ותפרסם על גבי מיליוני קרטוני החלב מודעות נעדרים של הדמויות האבודות, זאת בהשראת מודעות הנעדרים על קרטוני החלב בארה"ב.

שובו הבייתה: לקראת עליית לוח השידורים החדש של כאן חינוכית, שיושק ב-22.12.19, יוצאת כאן תאגיד השידור הישראלי בקמפיין יצירתי: מבצע להשבת הבובות האהובות שכיכבו בתוכניות הילדים בשנות ה-70 וה-80, ומהוות חלק בלתי נפרד מזהותה של כאן חינוכית. בין הבובות האבודות: בץ, אוזה, נולי, ושבי לבית "פרפר נחמד", קישקשתא ועוד. במסגרת מבצע ההשבה מקיים כאן תאגיד השידור הישראלי שיתוף פעולה עם מחלבת "טרה", שבמסגרתו תפרסם "טרה" על מיליוני קרטוני החלב מודעות נעדרים, זאת בהשראת מודעות הנעדרים המפורסמות על קרטוני החלב בארה"ב. המודעות על קרטוני החלב מתרכזות ב-5 הדמויות מרכזיות מתוך 14 הבובות שנעלמו- דמויות "פרפר נחמד"- אוזה, בץ, נולי ושבי  (שנוצרו כולן בידי יהודית גרינשפן) ובנוסף, קשקשא המקורי מהתוכנית "מה פתאום?"

"חיפשנו דרך יצירתית לספר על השקת לוח השידורים החדש של כאן חינוכית שיושק 22.12.2019 ועל ביתה החדש בתאגיד" מסבירה גלי אבני- אורנשטיין, מנהלת ההסברה והיח"צ של כאן תאגיד השידור הישראלי. "כאן חינוכית החלה לפני כשנה לפעול במתכונת של ערוץ ילדים המשדר 24 שעות ביממה תוכן לילדים בלבד אבל הציבור לא מספיק מודע לשינוי"

עוד מסרה אבני-אורנשטיין כי "היה לנו חשוב לייצר קמפיין שיחזיר את החינוכית לתודעה הציבורית, קמפיין שפורט על הזכרון הקולקטיבי הישראלי ומתרפק על ימי התום של שנות ה-80. יחד עם טרה, שתפרסם את דמויות החינוכית על מיליוני קרטוני חלב, דאגנו לכך שבכל בית בישראל ידעו שכאן חינוכית  מציעה אלטרנטיבה של תוכן ערכי וחינוכי לילדי ישראל"

"כאשר פנו אלינו עם הרעיון מהחינוכית לא חשבנו פעמיים, ומיד הסכמנו למהלך" מספרת אילנית רוט, סמנכ"לית שיווק מחלבת טרה. "מעבר לקמפיין השיווקי היצירתי, יש כאן יוזמה מיוחדת, לנסות ולהחזיר את הבובות האבודות. אין אחד שלא מכיר את הבובות והדמויות האלו עם זיכרון נוסטלגי אהוב מהילדות לגביהם, ונוצר כאן חיבור מתבקש בין אותן בובות ודמויות למותג אהוב שנוכח בכל בית בישראל"

כחלק מהמבצע, הוצבו למשך החודש הקרוב תיבות להחזרת הבובות מחוץ למשרדי התאגיד בשלושה מיקומים: כנפי נשרים 23, ירושלים, יונה קרמיניצקי 6, תל אביב, צלע ההר 44, מודיעין. התיבות מעוצבות בדומה לעמודים מהם הופעלו בובות "פרפר נחמד", גובהן 190 ס"מ וקוטרן 110 ס"מ ובהן אשנב המאפשר לשלשל את הבובות פנימה באנונימיות.

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA