עקבו אחרינו ברשת

קמפיינים

ניתוח קמפיין: "מדלן" // עטרה בילר

פורסם

ב-

אתר כמו מדלן שמעדכן על מה שיש בסביבת המגורים זה נהדר וחשוב אבל קשה מאד לגרום לאנשים לחשוב שזה משהו חדשני, מטלטל וכזה שמעולם לא ראו. ואפשר להגיד את זה אחרת – מאד מאד מפתה לעשות למדלן פרסומת שבלונית וסטראוטיפית.

לדוגמא – איזה יופי, עברנו לגור בשכונה ומדלן עזר לנו לגלות כמה גני ילדים בסביבה. איזה ממי מדלן. מדלן הצביע על מתנ"ס עם חוגים לילד הגדול ומועדון שחמט לבעלי. ולי, כמובן, גילה מדלן חוג מקרמה ופורום העצמה נשית… איזה מהמם מדלן, נכון?

אז זהו שפרסומת כזו הייתה עשויה לעבור לכולנו מעל לראש כי הצעות ערך לטובת המשפחה יש בלי סוף, ופרסומות שמציגות משפחה חייכנית ושמחה כבר ראינו מאז שאסם עשו את המרק הראשון שלהם…

וזה לא משנה אם מדובר באתר התמצאות בסביבה או easy שמוצא לך עסקים ובעלי מלאכה ברדיוס, או עשרות אתרים שעושים השוואות, או מוצאים הזדמנויות בסביבה, וכאלה שגם משווים וגם מנווטים וגם מנתרים וגם מאתרים. מאז ה waze ובכלל מאז המצאת ה GPS – נחשפנו לכל מיני אתרים מוטי לוקיישן ושיפוע ההתלהבות מזה הלך והשתטח.

 

ולכן, אתר כמו מדלן שיש לו שפיץ כלשהו של חדשנות, צריך לצעוק אותו חזק מאד ולהתאמץ לייצר בידול, כדי שנשגיח בו ונתרשם.

הפרסומת למדלן עושה שני דברים:

היא משטיחה את רעיון המוצר לכן או לא תדע מה קורה סביבך, והדבר השני שהיא עושה – היא בוחרת בסיור מצחיק באופציות מפחידות ומעדיפה אותן על אופציות חמדמדות.

הפרסומת למדלן מצליחה לגבור על הפיתוי "להסביר" את המוצר, ולהיות נחמדה ומשעממת.

קודם כל היא עושה שימוש במשפט הקאלט "רחמים לא ידע" שמיוחס לרחמים "גומדי" אהרוני מכנופיית כרם התימנים, שנאמר מפיה של שרה דנוך בתכנית 'עובדה'. התכנית עסקה ברחמים אהרוני, טוביה אושרי, ההאשמות שהואשמו וההרשעות שהורשעו נגדם ונגד אנשי כנופית כרם התימנים. "ארץ נהדרת" קטפה את הניואנס הזה וחרטה אותו על לוח ליבנו או יותר נכון – על מרכז הצחוק במוחנו. רועי בר נתן בחיקוי האלמותי שלו זכה לאינספור צפיות כשהוא עוטה פאת תלתלים שחורה וצעיף אדום, ושימש מקור השראה לתחפושות וחיקויים  ו"ממים" ברשת. הרבה מים זרמו מאז בירדן ואפילו רחמים עצמו נפטר מאז, אולם 'רחמים לא ידע' זכה לתחייה מחודשת. כידוע – שימוש בנכס צאן ברזל כמו משפט קאלט עושה עבודה נהדרת בתקשורת שיווקית אם משתמשים בו נכון.

מדלן הוא אתר שהופך את החיים לשחור- לבן. או שאתה מדלן או שאתה 'רחמים לא ידע'. תבחר.

הוא מצביע על דברים שאסור בשום פנים ואופן שלא תדע. אסור שתהיה 'רחמים לא ידע' כי אתה תמיד מצוי בסכנה מתמדת לאכול אותה. ניצול מטבע הלשון האייקוני נכון ודומה לשימוש בסלב…

במקום לדבר על הדברים החביבים בסביבתנו שמדלן עוזר לנו לאתר, מציגה הפרסומת זווית אחרת הלא היא זווית ה'פחים' והמלכודות שהסביבה טומנת לנו. הדוגמאות שהקליפ מביא רק מגרות את הדמיון לגבי עוד ועוד סכנות ואיומים שמתחבאים מאחורי כל סיבוב, בתוך כל שיח ומתחת לכל אריח.

ההמלצה הברור היא שכדאי ושימושי להיות חשדן, כי אנשים תמימים אוכלים אותה…

בניין שעומד להיבנות מול האף שלנו, שכנים מפוקפקים, בית ספר עם אוכלוסייה מסוכנת (צרחתי מהבייקר בן החמישים שנשאר מי יודע כמה פעמים כיתה בבית הספר היסודי) – כל אלה הם רק טיפה בים הסכנות שאורבות לנו בג'ונגל האורבני, וכדי להקדים תרופה למכה ולמנוע צניחה חופשית אל תוך מלכודות – חייבים את מדלן.

בשורה התחתונה – או שאתה רחמים לא ידע או שאתה מדלן, ואז אתה יודע וניצל מסכנת. רעיון פשוט, תועלת שקוראים לה בענף הפרסום "סכין", וכמובן שעדיף לצלם סיכונים ולמצב את מדלן כניהול חכם של סיכונים מאשר לצלם את המשתלות וההרקדות ולמות משעמום.

 

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "הוט – אופירה, ברקו ורונאלדו" // עטרה בילר

פורסם

ב-

נתחיל בזה שהפרסומת שהשיקה לראשונה את הקונספט There is no place like Hot עם גל גדות לא רק שהייתה טובה בעיני, אלא הניחה על הפסים את המותג הוט. לפני כן חשתי שהוט מעדכנת שוב שוב את ספירות המלאי שלה: טאלנטים, תכנים, חבילות, ערוצים, שירותים.

רק כאשר ראינו את גל גדות מדברת על השטיח האדום בהוליווד על איכות הטלוויזיה שיש בישראל. בבית. התחלנו להבין שהוט בחרה להיות הטלוויזיה המקומית, המקורית המובילה. על משקל המשפט There is no place like home שהוא גם מטבע לשון אוניברסלי וגם משויך לקוסם מארץ עוץ – אייקון אלמותי של בידור וקולנוע – אנחנו מקבלים את הוט – שהופכת להיות הבית הישראלי של בידור ותוכן במיטבו. טלוויזיה כמו שרק בישראל אפשר לעשות ולקבל

הקטטה המגוחכת עם 'זינה'  – הדמות הגאונית בגילומו של שלום מיכאלשווילי – דמות שהוט בחרה להדגיש – היה מצחיק ונכון לסיפור. גדות הצליחה בהוליווד ובעולם כולו, וזינה מנסה לגנוב ממנה זרקור וצומי. מצחיק ורלוונטי לטלוויזיה שהיא גם מקורית אבל גם נוגעת בגלאם הקוסמופוליטי. התלהבתי מזה שהוט הבליגה על הדחף לפרוש לראווה גדודי טאלנטים, לטובת פוקוס. במקרה של גדות וזינה – הפוקוס היה על גדות וזינה.

אבל הפרסומת הנוכחית יותר ממאכזבת. ישנה הרגשה של רעש גדול סביב הצעת ערך קטנה. תחילה, יש משהו צעקני באופירה וברקו בלי קשר לכלום. הצמד שנוי במחלוקת. יגידו מה שיגידו על העובדה שהם מוכרים ומייצרים באז, אופירה וברקו הם ללא צל של ספק הדגמה של חספוס ישראלי ווולגאריות מוגזמת.

אופירה וברקו צעקנים. הם לא באמת נותנים מקום זה לזה למרות שלכאורה הם חשים מאד נוח זה בנוכחות האחר. אופירה צוחקת בקול רם ובהגזמה כאילו שנאמר לה שזה ה signature שלה. ספרתי והיא צוחקת 4 פעמים בפרסומת. ברור שהיא מאוהבת בעצם המחשבה שיש לה ייחוד ומשכפלת שוב ושוב את הצחוק המבעבע שלה שלעניות דעתי לא קשור לכלום. הצחוק של אופירה הוא filler. כשאין לה מה להגיד או איך באמת לאלתר מבחינה עיתונאית, אופירה פורצת בצחוק. מבחינתי זה מזמן כבר לא מחזיק מים. זו קריקטורה עצובה.

ברקו ואופירה שבטוחים שהם כריזמטיים ובעלי סקס אפיל אינסופי, מופיעים לצד כריטיאנו רונאלדו ששילמו לו הרבה כסף כדי לשבת על ספה ולהגיד שלש מלים בעברית עילגת ובמבטא ספרדי שנשמע מאז שהוא בטורינו יותר איטלקי. אז יש לנו 3 נעדרי כריזמה שלא אכפת להם שאין להם כריזמה כי היי, משלמים להם הרבה כסף על מה שהם עושים. רק אחד מהם, כריסטיאנו רונלדו, מקצוען בתחומו. שחקן הוא לא.

השיחה המאז משעממת ומתאמצת נורא להצחיק נסבה סביב כמה נתנו לרונאלדו תמורת הפרסומת והחמש מאות מגה שלשבריר שניה ניתן לחשוב שמדובר בחמש מאות אלף יורו או שקלים – אמור להיות הפאנץ' הכי מפתיע והכי מצחיק עלי אדמות, רק שזה יבש צפוי ומאכזב.

כל הנושא של סלבז שעולים כסף מנוצל לרעה עם הומור שאולי היה יכול להיות טוב ואדג'י אך פוספס ובגדול. אני לא נגד סלבז בפרסומות אבל אני בעד לקחת אותם למקומות רלוונטיים. משיח לסלקום TV אם אנחנו מדברים על טלוויזיה, זה שידוך שנעשה בגן עדן. שני כהן בתשעה מיליון – אליפות. והיד נטויה. כאשר הדמות נכונה (עלמה זק לסנו ספארק) והטקסט שנון  – יש ערך מוסף להיותו של השחקן ידוען.

במקרה של אופירה,ברקו ורונלדו מדובר בבחירה בהמית של מפורסמים, טקסט נבוב חסר הומור ורעיון נעדר. אין שום דימיון לסיפור גדות וזינה על השטיח האדום שאפשר וצריך היה למנף הלאה לכל הפרסומות של הוט. והאתגר מתחיל להיות מעניין דווקא כשהצעת הערך טכנית ולכאורה יבשה. זהו המבחן האמיתי של פרסום טוב. שם הוא יכול להפגין את גדולתו. וכפי שדויד טמיר ז"ל אמר בזמנו – איפה שיש מסוק ומצנח עם הלוגו סימן שאין אסטרטגיה. אז מבחינתי אופירה ברקו ורונאלדו הם המסוק והמצנח. רק שהם עוד יותר קלישאות.

המשפט המעניין There is no place like Hot מודבק לפרסומת כמו פאה נכרית מביכה ואל מול חוה אלברשטיין ששרה עבור המתחרה "אם למות כמו כלבה אז לפחות שהטלוויזיה תהיה טלוויזיה"  – זה לא כוחות.

המשך קריאה

קמפיינים

סמסונג קוראת לכם לפרוץ גבולות בקמפיין חדש

פורסם

ב-

סמסונג ישראל משיקה בימים אלה באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט קמפיין חדש שצולם בארץ ומציג שלושה סיפורים מעוררי השראה של ישראלים פורצי גבולות תחת המסר Do what you Can’t, ביניהם של האצן העיוור בז'ה נבבה. סמנכ״ל השיווק של  סמסונג בישראל, רונן סלם: "הקמפיין החדש מציג אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן"

בליבו של הקמפיין סרטון מעורר השראה כאשר בסצנה המרכזית נראה בחור עיוור המשוטט בביתו בעודו מחפש בגדים בארון. הטוויסט מגיע, כאשר הבחור שולף חולצה ומתגלה כי מדובר בחולצת מרתון סמסונג תלאביב, וכי ה"שחקן" בעצם משחק את דמותו שלו- בז'ה נבבה, האצן העיוור אשר זכה במקום החמישי באולימפיאדת בייג'ינג ונחשב כפורץ דרך וגבולות.

בסצנה נוספת מככבת גולשת הלונגבורד, קטיה קרסנר, אשר ייסדה את Longboard Girls Crew Israel, קהילה לקידום נשים בענף הסקייטינג בישראל אשר שמה לה למטרה להרחיב את תחום הלונגבורד בקרב הנשים והבנות בארץ, וכמו גם ורקדנית צעירה, המציגות ביצועים עוצרי נשימה.

"אנו גאים להציג את הקמפיין החדש עם אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן" מסביר רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל "המסר Do What You Can't מייצג את הנרטיב המוביל של המותג  שלנו- לאפשר ללקוחות שלנו לפרוץ גבולות ולעשות את הבלתי אפשרי. סמסונג, באמצעות טכנולוגיות חדשניות והמתקדמות ביותר, מאפשרת ללקוחותיה להעז, לצאת מאזור הנוחות ולגלות עולם שלם של אפשרויות חדשות המאפשרות לכל אחד למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בו".

עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב בליאו ברנט מספר כי "האתגר המרכזי שלנו היה לקחת את המסר האוניברסלי, Do What You Can`t, ולהתאים אותו לקהל ולמציאות הישראלית בצורה מקרבת, אותנטית ומחברת. במהלך ישיבות 'הפיצוח' והקריאייטיב הועלה הרעיון ללהק דמויות ישראליות אמיתיות המספרות את הסיפור, במקום לקחת שחקנים אנונימיים ולהלביש עליהם 'דמויות' כפי שלרוב עושים".

המשך קריאה

קמפיינים

מרימים לפנסיה: בנק הפועלים עם קמפיין ייעוץ פנסיוני בכיכובו של קובי מרימי

פורסם

ב-

בנק הפועלים השיק באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי מהלך פרסומי חדש בנושא שירותיי ייעוץ פנסיוני ללקוחות כל הבנקים בהובלת הזמר והשחקן קובי מרימי. מטרת הקמפיין היא להגביר את מודעות הציבור הרחב לנושא הפנסיה ולעודד אותו להיערך מוקדם ככל הניתן לגיל הפרישה לפנסיה. בסרטון הטלוויזיה יופיע קובי מרימי מאופר כקובי מרימי ב"גיל הפרישה" החי ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, יעלה קמפיין חוצות ודיגיטל בכיכובו של מרימי הקורא לציבור לקבל ייעוץ פנסיוני בבנק הפועלים.

 

הפנסיה מהווה את רשת הביטחון הכלכלית של האדם עם פרישתו משוק העבודה ולכן, חשוב להתחיל לחסוך מוקדם ככל הניתן לאחר קבלת ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי. מסקר שערך הבנק עולה כי רק 56% מהציבור נעזר ביועצים פנסיונים לתכנון הפנסיה, כאשר ייעוץ זה עשוי להביא לחיסכון של עד עשרות ואף מאות אלפי שקלים יותר לפנסיה.

המשנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הפיננסית, עופר קורן, אמר: "הייעוץ הפנסיוני הניתן בבנק הפועלים הוא ייעוץ אובייקטיבי הניתן כיום ללא כל עלות ומלווה את הלקוח לאורך כל צמתי חייו: עם הכניסה למעגל העבודה, שינוי במצב משפחתי, מעבר בין עבודות, היערכות לפרישה ועוד. הייעוץ ניתן ללקוחות כל הבנקים ב-22 מרכזי ייעוץ פנסיונים בפריסה ארצית, על ידי צוות יועצים מקצועי ואובייקטיבי המחזיק ברישיון ייעוץ פנסיוני ומשתמש במערכות ייעוץ מתקדמות תומכות החלטה".

מנהל מטה השיווק והפרסום של בנק הפועלים, אסף אזולאי, ציין: "רוב האנשים לוקחים את ההצעה הראשונה שמציעים להם בתהליך הייעוץ הפנסיוני. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולהתייעץ עם היועצים האובייקטיבים של הבנק, כדי לבחון האם ניתן לחסוך עד מאות אלפי שקלים בגיל הפנסיה. מבחינתנו, מדובר בשירות המעניק ערך גבוה וחשוב ללקוח כחלק מהתפיסה אותה חרת בנק הפועלים על דגלו "פועלים אתכם בכל החלטה".

המשך קריאה

קמפיינים

אתר התיירות גוליבר משיק קמפיין בכיכובו של אמן החושים חזי דין

פורסם

ב-

צילום: יח"צ

אמן החושים חזי דין, נבחר לשמש כפרזנטור של קמפיין דיגיטלי חדש של חברת התיירות גוליבר לקראת עונת התיירות הקרובה. מדובר בקמפיין הראשון אותו קוטף דין והוא גם היה שותף לכתיבת התוכן והקריאייטיב מאחוריו. המסר המוביל את הקמפיין הדיגיטלי, שעלותו נאמדת במיליון שקל, הוא "ככה זה כשיש בינינו קליק" ומאחוריו עומדת ההבטחה של אתר גוליבר להעניק ללקוח שירות אישי, אכפתיות, מציאת פתרונות עבורו והקלה על החששות שלו, לא רק לפני ובזמן תהליך הזמנת החופשה, אלא גם במהלך החופשה עצמה ולמעשה עד שובו של הלקוח לביתו.

הקמפיין שיעלה לאוויר בימים הקרובים, צולם לאחרונה בנמל התעופה בן-גוריון, שם הפתיע דין נוסעים, רגע לפני המראתם לחופשה  בחו"ל, וביקש לקרוא את מחשבותיהם כשהמטרה הינה לגלות אילו דברים הם היו רוצים שיקרו להם במהלך חופשת החלומות שלהם, ויותר מכך – מה החשש הגדול ביותר שלהם בחופשה. במידה ודין ניחש נכון את מחשבותיהם, המשתתפים זכו בכסף לבזבוזים בדרך ליעד החופשה שלהם. דין שבר כמה שיאי גינס בזכות קסמיו בארץ ובעולם ובחודשים הקרובים תעלה בקשת גם העונה השנייה של התכנית שלו "קסם אישי".

שירי עמירם, סמנכ"לית השיווק של חברת גוליבר התייחסה לקמפיין ואמרה "השינויים שהתרחשו בשנים האחרונות בעולם התעופה והגידול המשמעותי בכמות האנשים שטסים הביאו מצד אחד למחירים אטרקטיביים אבל מצד שני גרמו לסימני שאלה רבים אצל הלקוחות. אנחנו נתקלים בשאלות רבות כמו "האם מחיר הטיסה כולל מזוודה?", "מאיזה שדה תעופה ממריאים?", ו"למי פונים במקרה של בעיה?". ההבטחה שלנו ללקוח בקמפיין החדש היא כי אנחנו בגוליבר נעשה הכל על מנת לספק ללקוח לא רק מחיר מעולה, אלא  נעמוד לצדו בכל בעיה וחשש לפני ובמהלך החופשה. הקמפיין מבטא את החזון שלנו לייצר אצל הלקוח ביטחון בכך שאנחנו תמיד נהיה שם בשבילו ונסייע ככל שניתן".

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA