עקבו אחרינו ברשת

פורסם

ב-

קווי לילה, שירות ההסעות הלילי של משרד התחבורה עבור צעירים, ממשיך זו השנה השנייה את האסטרטגיה "צאו לבלות", אשר הושקה בשנה שעברה ביחד עם משרד הפרסום True של רובי ברזני. הקמפיין של 2016 זכה להצלחה מספרית מרשימה עם עלייה של 20% בכמות תיקוף הנסיעות.

ב-2016 הוחלט על הצערת המותג והפיכתו לשירות אשר מדבר בגובה העיניים עם הקהל הצעיר – במסגרת שינוי זה, הוחלף המסר "פתרון גדול לשעות הקטנות", שליווה אותו במשך כעשור, במסר "צאו לבלות", שלדברי ליאור נויפלד, סמנכ"ל האסטרטגיה של True; "משרת את המותג בשני אופנים – גם מגדיר אותו כ-enabler של בילויים באשר הם, וגם מדבר אל קהל היעד בגובה העיניים, בשפה שלו ועל הנושא היחידי שבאמת מעניין אותו – ליהנות מהחיים".

בתוך כך הסרטון הראשון (מתוך שלושה) של הקמפיין החדש, משתמש בשפה ויז'ואלית של מריונטות אשר הופקו במיוחד עבור המהלך בעזרת טכניקת הדפסה תלת מימדית. בסרטון, מדברות הדמויות ביניהן בעזרת תחתיות שתייה מעוצבות של קווי לילה, עליהן מוטבעים ביטויים מעולם הבילוי.

"החלטנו להמחיש סיטואציות אמיתיות של מבלים צעירים במקומות בילוי. השימוש במריונטות מעניק לנו פלטפורמה להומור צעיר יותר, משוחרר יותר ופרוע יותר, זאת מבלי לפגוע בנכסי המותג האחרים של בטיחות ואחריות", מסביר שחף לוי, סמנכ"ל הקריאייטיב של המשרד; "וחשוב לא פחות, יצרנו נראות חדשה, מרעננת ובולטת – בעידן הדיגיטלי, בטח כשמדובר בקהל שחי את המדיה הזאת, אם אתה לא חדש, אתה לא קיים".

הקמפיין שעלה באחרונה ברחבי הדיגיטל, מלווה בשילוט חוצות, שילוט על גבי אוטובוסים, תשדירי רדיו ופעילות קד"מ ברחבי הארץ, בה ניתנת למבלים הצעירים אפשרות לעצב תחתיות שתייה אישיות. בהמשך הקיץ ולקראת תקופת החגים יושקו שני סרטונים נוספים ופעילויות משלימות בסושיאל.

קמפיינים

אמזון מציגה: בית הקפה שהפך למסלול מירוצים

פורסם

ב-

אמזון שיחררה לאחרונה סרטון המתאר את מהלך הקד"מ היצירתי ועתיר אפקטים,  שהשיקה באמצעות סוכנות Thinkmodo.

בסרטון ניתן לראות כיצד בית קפה בניו-יורק הופך בין רגע להפתעת לקוחותיו, לבית קפה על גלגלים והריהוט של הסועדים הופכים לרהיטים רכובים על גלגלים באמצעות מכשור מוטורי. המהלך הינו חלק מקידום עונה חדשה של תוכן מוטורי מבית אמזון פריים – עונה שנייה לסדרה 'גרנד טור' שתעלה בקרוב. לטענת הסוכנות, המהלך הפך לויראלי ברשת ותוך 24 שעות זכה ל-2 מיליון צפיות אורגניות בפייסבוק.


Thinkmodo אחראית, בין היתר,  על המהלכים הויראליים מבוססי אפקטים, כגון 'הפתעת הטלקניזיס בבית הקפה ב-2013 לקידום סרט האימה קארי (Telekinetic Coffee Shop Surprise).

המשך קריאה

קמפיינים

בזק ודיסני ישראל בקמפיין חדש בכיכובו של גידי גוב בהשראת מלחמת הכוכבים

פורסם

ב-

צילום: אסנת רום

בזק השיקה היום (שני) בשיתוף פעולה עם דיסני ישראל קמפיין חדש לשירות ה-Bcyber – 'האינטרנט המוגן בגלקסיה' המבוסס על הסרט החדש של מלחמת כוכבים מבית לוקאס פילם של דיסני.  (צילום: אסנת רום)

השירות החדש מציע הגנה מקיפה על האינטרנט של כל המכשירים האלקטרוניים בבית – הטלפון, המחשב, רכיבי הבית החכם ועוד. עבור הקמפיין החדש, בו מככבים גידי גוב כדמות של אחרון הג'די ובדמות אורח – הזמר דקלון, נבנה סט מיוחד הכולל רכבי חלל מעוצבים, תלבושות מקוריות של מלחמת הכוכבים וקאסט שכלל עשרות מעריצים מושבעים של הסדרה.

את המהלך יזם וניהל חברנו לקהילת השיווק אסף מור, שחיבר בין בזק ודיסני ישראל. חדי העין יוכלו לראות כי בין קאסט הניצבים ניתן לראות גם את גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, שלוקח חלק בפרסומת.

המשך קריאה

קמפיינים

הכירו את האנשים מאחורי הסמלים: ליאו ברנט בקמפיין למיגור עברייני חניות הנכים

פורסם

ב-

PEOPLE. NOT SYMBOLS – לרגל היום הבינלאומי לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות: ליאו ברנט וארגון נגישות ישראל יעלו בקמפיין יוצא דופן למיגור תופעת עברייני חניות הנכים.

ב-29 לנובמבר יתעוררו נהגי ישראל ויגלו כי תמרורי חניות נכים זכו לפנים ושמות של אנשים עם מוגבלויות אמיתים, שיחליפו את התמרורים הכחולים הסטנדרטים.

מעל 150,000 אנשים עם מוגבלויות בישראל נעזרים בתוי חניה לנכים. עבורם ועבור בני משפחותיהם זמינות חנייה זו הינה קריטית לניהול חיים נורמליים. חנייה במקום מרוחק מקשה עד מאד על ניידותם של בעלי מוגבלויות ואף מונעת מהם את היכולת להגיע למקומות מסויימים.

ב-29 לחודש, יום רביעי, לקראת היום הבינלאומי לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות שיחול בשבוע שאחרי (3/12), תקיים עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט, קמפיין תקשורתי מקורי רחב היקף למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא.


תחת הכותרת: People.Not Symbols יוחלפו בן לילה אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים, ובעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות בפריסה ארצית בתמונות של עשרות אנשים עם מוגבלות אמיתים, המספרים את סיפוריהם האישיים.

הקמפיין מתבסס על ההבנה שסמל הנכה הבינלאומי המצוייר על גבי התמרור, אינו מעורר אמפתיה ואינו מקושר לאדם בשר ודם, עם צרכים מיוחדים.

הקמפיין מבקש להכיר ולהזכיר לנהגים את האנשים שמאחורי הסמלים – את הנפגעים הישירים מהחנייה הפסולה בחניית נכים.

להעלאת המודעות חברו שותפים רבים, ביניהם הרשויות המקומיות בערים: ראשון לציון, רמת השרון, קרית ביאליק, אשדוד, פתח תקוה, תל אביב, גבעתיים, נתניה, רחובות, באר שבע, הרצליה, אור יהודה, ראש העין, אילת, רעננה, הוד השרון, כפר סבא, מודיעין.

כמו כן לוקחים בו חלק שלל חניונים: אמות- נכסים, סנטראל פארק חניונים, נכסי רמות, חניוני אחוזת חוף, קניוני עזריאלי, קניוני אריאל פרומול, מרכזי ביג, שופרסל,.

אנשים עם מוגבלות מכל הקשת החברתית בישראל נרתמו לקמפיין. בין המצולמים: חברי הכנסת קארין אלהרר, אילן גילאון, הספורטאים הפאראלימפיים נעם גרשוני ופסקל ברקוביץ ועוד רבים.

לאתר הקמפיין ובו כל המשתתפים – www.peoplenotsymbols.org.il

המשך קריאה

קמפיינים

ניתוח קמפיין: מזרחי-טפחות – גם זה יעבור // עטרה בילר

פורסם

ב-

"הלכו הבנקאים נשארו כמה סניפים" אומר לנו הקליפ החדש של מזרחי טפחות (משרד הפרסום: ראובני פרידן) שמתאר, על רקע השיר של טונה, איך העולם כפי שאנחנו מכירים אותו, יהפוך להיסטוריה. הבנק יעלים את הכל, הוא יעלים גם אותך, ממשיך הטקסט לנבא עולם אפוקליפטי מדכא ומונה סניפי בנקים שנסגרו ברחובות העיר תל אביב – רובם ככולם של לאומי ובנק הפועלים כמובן.

השיר המקורי של 'טונה' מדבר גם הוא על דברים שפעם לא יכולנו בלעדיהם כמו רדיו טייפ או משחק אטארי, משחק גיימבוי, ערכת אב"כ, מפזר חום, שפסו מהעולם ובהחלט אנחנו יכולים בלעדיהם. הם 'עברו'.

דברים שאבד עליהם הכלח ונהיו מיותרים, כגון קלגרון או הספר גברים ממאדים נשים מנוגה, צעצוע סלינקי, קלטות מוזיקה וקלטות וידאו, וופל טעמי, צ'יפס ראפלס.

ההוויה הבנקאית שהופכת לנוסטלגיה עצובה

המלים של השיר רצות במקביל ל – one shot על רקע שולחן פורמייקה, שחולף על פני סממני שנות השמונים והתשעים אבל אומרות דברים אחרים "כמו ליאור מילר, סמאנטה פוקס", או "לשים ת'ראש על דיונה"  ועוד כהנה וכהנה, ומציגות לנו בו זמנית את הקלטת של 'אישה יפה', עותק שמן של דפי זהב, ראש דשא ועוד דברים שהיו להיטים ונמוגו. ברוח זו מציג לנו קליפ מזרחי טפחות את ההוויה הבנקאית שתהפוך לנוסטלגיה.

סניפים, בנקאים, טלפונים – כל מה שחיבר אותנו בצורה פשוטה ובלתי אמצעית לבנק שלנו – יתפייד מעל פני האדמה כי את כולנו יזרקו לאפליקציות ולקוד הממוחשב. הדמויות ששרות והסטיילינג נראים כמו אחרי קטסטרופה.

"בן אדם מה הוא צריך – בן אדם שיהיה לו כשצריך?" אומר לנו הטקסט, כשבסוף שואל אותנו דביר:

"גם לך הבנק לקח את הבנק?". כמובן שהclaim של מזרחי טפחות מדבר על קשר אנושי עם אנשים ופתיחה של סניפים חדשים.

הקליפ מפציע על רקע עליית מדרגה מצד הבנקים האחרים שמהבהבים באפליקציות שלהם ומציעים לכולנו חיים קלים להם ייחלנו, בעזרתן.

אני לא באה לשפוט מה נכון יותר, וברור לי שאסור בשום פנים ואופן לוותר על התקשורת האנושית. יחד עם זאת, יתכן שפה ושם בעולם קיימת האפליקציה שמצליחה לתת בראש לתקשורת האנושית. תראו מה קרה לקניונים בעולם. תראו מה קרה למקדולנד'ס. אתה נמצא ליד הסניף ומזמין באפליקציה או על מסך מגע ענק. כי פתאום קל יותר לרכוש שמלה אונליין מאשר למדוד אותה ולמשש את הבד. לך תבין, אבל זה קורה.

אך אם נחזור לבנקאות, פה יש תקרת זכוכית. בחיים לא נאציל הכול לאפליקציה.

יהיה לנו קשה להיפרד מהפן האנושי לחלוטין ולא נצליח לתת לטלפון או לשעון או למה שזה לא יהיה – לנהל לנו את כל הנכסים הפיננסיים.

אי אפשר לשנע את כל הפונקציות לרובוטיקה ממוחשבת, כי יש משתנה אחד שבחיים לא נצליח לוותר עליו הלא הוא משתנה האמפטיה וההקשבה, שהם כאן כדי להישאר לא ייעלמו מחיינו.

ועל זה מדבר מזרחי טפחות.

הטריטוריה של בן אדם שצריך בן אדם כדי להתלבט לגבי הכסף שלו לא תימחה. תשאלו כל עתידן וזה מה שהוא יספר לכם. ככל שהעולם יהיה יותר אוטומטי, יישאר יותר מקום וצורך לשיח הבלתי אמצעי. מזרחי טפחות מבטיח לבסס אותו ולפתח אותו על אף ההתלהבות מהטכנולוגיה.

אני מודה שבהתחלה הייתה לי בעיה עם דביר, אבל כיום, כשהוא משתלב הכי נכון בסצנה והוא בכלל נכנס בשחור לבן לפני שהוא פותח לנו דלת של סניף מזרחי טפחות, אני מאמינה לו.

ולמי שלא מכיר את שיר המקור – נעים תמיד להיזכר – טונה // גם זה יעבור:

המשך קריאה

קראו גם