עקבו אחרינו ברשת

טורים ומאמרים

שטריימל.קום – 10 עובדות על עולם הדיגיטל במגזר החרדי // אורי צור

הצרכן החרדי אמנם אימץ את הטכנולוגיה באיחור, אך הוא משלים את הפערים בצעדי ענק. אורי צור, מומחה דיגיטל במגזר, סוקר את כל המגמות שכדאי שתכירו לפני המתחרים שלכם.

פורסם

ב-

אורי צור
אורי צור

בשנים האחרונות הרגלי הצריכה בשוק עוברים מהפך וגם הצרכן החרדי לא נותר מאחור. חברות רבות כבר הבינו שאחד ממנועי הצמיחה שלהן טמון בהשקעה נכונה ומדוייקת במגזר החרדי; ציבור שלם של צרכנים פוטנציאליים שהחל להיחשף גם לרשת בשנים האחרונות.

העליה בשימוש בדיגיטל נובעת ממספר גורמים מרכזיים שהשפיעו על הצרכן החרדי, ביניהם חדירה רחבת היקף של הטכנולוגיה למשרדים ולבית החרדי, עלייה ניכרת במספר הנשים והגברים המשתלבים בשוק העבודה, כמות סטודנטים ההולכת וגדלה בכל שנה וכן מספר רב יותר של חרדים המחזיקים בטלפונים חכמים.

בשנים האחרונות חל שינוי רחב מימדים בתחום הסלולר, כאשר הושקו הטלפונים החכמים הכשרים. בטלפונים הכשרים בוצעה הפרדה בין הטכנולוגיה, לבין התכנים שחלקם היו בעייתים לגולש החרדי. בעקבות זאת, נולד עולם האפליקציות הכשרות. נכון להיום, רבים מהמגזר מחזיקים בשני מכשירים סלולריים: האחד כשר והשני רגיל – בו הם יכולים לגלוש באתרי התוכן השונים ללא חסימה וסינון.

10 עובדות שכדאי לך לדעת על עולם הדיגיטל במגזר החרדי:

1. בשנים האחרונות חל גידול חד בשיעור החרדים באינטרנט. על אף שבמגזר החרדי קשה לכמת נתונים מדויקים, ההערכה היא שלמעלה מ-55% במגזר גולשים ברשת, כאשר אחוז הגברים והנשים זהה ברוב האתרים.

2. במגזר החרדי יש כ- 6.7 ילדים בממוצע במשפחה, לכן צריכת מזון או ביגוד, היא יותר מכפולה מאשר במגזר הכללי ופוטנציאל המכירות גבוה יותר.

3. הגולש החרדי הממוצע הוא בגילאי 20-55

4. קיימים 4-5 אתרים מובילים במגזר שיכולים להוות מנוע צמיחה חדש עבור כל מפרסם, כאשר המובילים הם 'בחדרי חרדים' ו'כיכר השבת', אליהם נכנסים יותר ממיליון יוניקים כל חודש.

5. זמן השהייה הממוצע בפורטלים החרדים הוא 8 דקות לא כולל כמובן את הרשתות החברתיות (פייסבוק, ווטסאפ, טוויטר וכו'), שגם השימוש בהן עולה בשנים האחרונות.

6. בפייסבוק קיימות מאות קבוצות פתוחות/סגורות בנושאים רבים ומגוונים. מה שהיה פעם בחדרי חדרים, הפך להיות גלוי יותר וישנן קבוצות שבהן נשים וגברים יכולים לשתף, להתייעץ, או לצרוך תוכן.

7. הוואטסאפ הפך לצינור מידע אדיר של כתבות, סרטונים ומבצעים והמשתמש החרדי הממוצע מחזיק עשרות קבוצות כדי להישאר מעודכן בנושאים שונים.

8. המגזר החרדי, בדומה לכללי, צמא לתוכן איכותי כאן ועכשיו. סיקורי לייב של אירועים ברחוב החרדי מייצרים מאות אלפי צפיות וכתבות תוכן מבוססות טקסט או וידאו, מביאות אלפי קוראים וצופים.

9. במגזר החרדי אין טלוויזיה בבתים וכתוצאה מכך העלייה בצריכת תוכן וידאו ברשת, גדלה בצורה חדה משנה לשנה. למעשה, כיום כמעט כל כתבה עולה כוידאו וכאן ההזדמנות שלכם כמפרסמים לשווק את המוצר שלכם למגזר. (פרירולים).

10. שינויים במאפייני תרבות הצריכה והתחזקות האי-קומרס נכנסו גם לחברה החרדית והחרדים קונים יותר ויותר בדיגיטל הציבור החרדי, שהמחיר מהווה עבורו פקטור משמעותי – משווה מחירים והופך להיות צרכן הרבה יותר חכם. בשוק האופנה לדוגמא, ישנה עליה מטאורית של נשים חרדיות שרוכשות און ליין בחברת "נקסט" ובריכוזים חרדיים קרסו סניפי דואר אל מול ההזמנות הרבות שהגיעו

אז רגע לפני שאתם סוגרים את התוכניות השיווקיות ל-2019, כדאי להשקיע תכנון ומחשבה על המגזר , כדי לוודא שאין ציבור צרכני שלם שחמק לכם מתחת לרדאר.

הכותב הוא אורי צור, יועץ דיגיטל במגזר החרדי העוסק בתחום כבר למעלה מעשור, מייעץ ובונה עבור חברות רבות את האסטרטגיה השיווקית במגזר, קריאייטיב, תכנון מדיה, ניהול קמפיינים, פעילות במדיה החברתית, בניית דאטה ועוד. ליצירת קשר: [email protected] // 0522-690-690

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "הופכים צרכנים ליצרנים גגות סולריים" רשות החשמל // עטרה בילר

פורסם

ב-

הצעת הערך ברורה.

רשות החשמל קוראת לנו לברר אם אפשר להשתכר מהצבת קולטי שמש על הגג שלנו.

מדובר במהפכת אנרגיה שכל העולם עובר. זה לא חדש. זה קצת מעניין כי מדובר בכסף אבל העולם של בואו תעשו כסף ואנחנו נראה לכם איך הוא עולם חבוט, רמוס וצפוף. 'אוקיינוס אדום'.

 

אז רשות החשמל בחרה בדרך אחרת. האסטרטגיה שננקטה מתמקדת בחיינו, האנשים. יחידי הסגולה שיש להם קורת גג. ואליהם היא פונה.

לפני שהיא מגיעה להצעת הערך ולתועלת הכלכלית, היא מוכיחה לנו, לאנשים, שהיא מכירה אותנו ויודעת דבר או שניים על חיינו.

הסרטון מתחיל בדיוק בזה.

אנחנו רואים תקריב של גג ישן, מרזב מחליד ואנטנה – הסממן הבולט ביותר של גגות ישראליים במשך מספר לא מבוטל של עשורים. אז לכל הצעירים שבינינו – פעם לא היו צלחות קליטת טלוויזיה רב – ערוצית. היו אנטנות ואפשר למלא ספר בסיפורי קליטת טלוויזיה, אנטנה על הגג, אנטנה על המרפסת. הקריין, שיודע שהאנטנה היא נחלת העבר הולך לימים של לפני הטלוויזיה הישראלית ומספר לנו שהאנטנות עבדו כבר אז בקליטת ירדן או לבנון. כי לא היה באמת מה לראות בטלוויזיה וכשקלטנו משהו, לא חשוב באיזו שפה, זה נתן לנו תחושת חיבור למין האנושי, לא חשוב איזה.

רשות החשמל הפכה אותי ברגע לקהל שבוי. רק רצינו להגיד תודה, אומר הקריין, והוא עובר מעצם לעצם שהורגלנו למקם על גגות הבתים המשותפים. ואכן הוא מתחיל באנטנות שקלטו ירדן ולבנון, עובר לחבלי הכביסה. לספות שראו ימים יפים יותר. נכון, למי לא הייתה תקופת הסתלבט על הגג – במקום לזרוק את הספות הישנות יצרנו "זולות" וזה סיפק לנו תחושת מרחב וחופש בעולם של דירות צפופות שאת החדר של הילד יצרנו מלסגור מרפסת. כדי לפרוט עוד יותר על נימי הנוסטלגיה מודה הקריין לשקי הבטון ולמרצפות השבורות שאיזה קבלן הבטיח להוריד למטה. מפתיע אך עם זה מדויק. וגם לאיזה פסל שמסתבר שאולי אלו בובות חלון ראווה מאופסנות על הגג. ולנו די ברור שהן מספרות סיפור על חנות בגדים שנסגרה. עוד גוון למצוקה הכלכלית. ברור לנו שאנחנו אומרים תודה לכל מה שאכלס את הגגות שלנו במשך רוב חיינו – תודה כי צריך להיפרד, וצריך להיפרד כי משהו גדול עומד לקרות לנו.

אז רגע לפני המשהו הגדול, התרגשתי מהתובנה. נכון. כל מי שחי במדינה במשך ה 30 -40-50 שנה האחרונות יודע שהגג שימש אותנו כמחסן, כמרפסת, כבריחה מהצפיפות, כתוספת שטח מחייה, כי מי שאין לו וילה צמודת קרקע זקוק לכל סנטימטר רבוע כדי לחיות קצת יותר טוב.

בשלב הזה ברור לנו שהקליפ פונה לרוב הציבור שחי על הגרוש ושהיה יכול ליהנות מעוד קצת רווחה כלכלית, רואה אותו ואת חייו ואת הכאב שלו.

שם, בנקודה הזו בדיוק, מציע הקליפ שנפנה את הגגות המוזרים שיצרנו ונצטרף למהפכת הגגות הסולאריים.

על כל גג פנוי ניתן להתקין פאנלים סולאריים ולהרוויח מזה כסף.

ואם לא די בכך, מעניק לנו הקריין את סיבת המהלך: הופכים צרכנים ליצרנים.

חזק, פשוט, וכמעט, אם יורשה, נקמני.

נקמת הרוב שחי בעשירונים הבינוניים.

עד כה שרדנו את הצפיפות ואת יוקר המחייה. מי אם לא הגג יספר את סיפורנו?

אז מעתה אפשר להפוך את היוצרות ולעשות כסף בזמן שאנחנו עושים דברים אחרים. ומי יודע, אולי נוכל לעשות פחות וליהנות יותר?

באתר של רשות החשמל אנחנו מוזמנים לבדוק כמה הגג שלנו שווה.

בי זה נגע, אותי זה שכנע.

 

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "סנו מקסימה ילדים זה כביסה" // עטרה בילר

פורסם

ב-

'תפסיק לסלסל תתחיל לקפל' אומרת אשתו של משה פרץ, אחרי שהוא מספר לנו ש'מילא קיסריה' אבל היום שלש מכונות…
תביאו שלשה תביאו ארבע ילדים – ואגב חרוזים ראויים – מקרוני – מיניסטרוני – שר לנו הכוכב "ילדים זה כביסה, הרים של כביסה".

הפרסומת היא לסנו מקסימה עם אפקט הז'וול להסרת כתמים קשים, ופרץ ממשיך את שיר הברירה הטבעית רק עם 'דבר המפרסם' – סנו מקסימה מקסימה…ואם לא הבנו די – "אין על מקסימה". כי חייבים. אתעלם מההרגל השמרני והלא – סומך – על – קהל – היעד של המותג סנו שתמיד, אבל תמיד, עסוק בסגירים וסיסמאות כדי להבטיח מטבע לשון. ומדוע אתעלם? קודם כל כי זה לא המנדט שלי ושנית, כי אולי זה כן עובד.
לענייננו – אהבתי את הפרסומת כי 'ילדים זה כביסה', שנופל על 'ילדים זה שמחה' המיתולוגי – מצחיק ורלוונטי.
א. ילדים זה באמת הרים של כביסה, והורות זוהי עבדות של קיפולים ושוב קיפולים.
ב. מקופל, אפרופו קיפולים, בתוך המשפט – שכתמים זה שמחה. הווה אומר – כל עוד הילדים אוכלים ומשחקים – כתמים זוהי ערובה לחיים ולבריאות…
ג. נעים לראות את פרץ שאיננו מצטיין בדימוי של גבר חדש – עושה ומקפל כביסה. פשוט נעים.
ד. נחמד ומרענן לקבל את סנו עם הומור עצמי בלתי דידקטי כי בעיני רק ככה, עם טוויסט של סאטירה – אפשר.

כמובן שהשימוש בשיר הברירה הטבעית ציני במיוחד כי השיר המקורי חוגג את המשפחה הגדולה ואת ריבוי הילדים, וניקיון הבית וההתמודדות הטכנית – רחוקות ממנו שנות אור. הראייה של השיר המקורי את המשפחה הגדולה חסרת אמצעי המניעה ותכנון המשפחה – רומנטית ומתרפקת. זה מה שהופך את 'ילדים זה כביסה' לעוד יותר מצחיק ולכן יותר מעניין.
ב'הרים של כביסה' יש מעט מאד רומנטיקה והרבה צחוקים וכפי שאמרנו – נוזל או אבקת כביסה זה הקלישאה העתיקה ביותר בעולם הפרסום, לצד משקאות קלים ומכוניות, ולכן כל זווית חדשה היא מבורכת וצפויה לעשות את זה עבודה.
אה, כן, וסלב, כמובן.

המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן מותגי

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA