עקבו אחרינו ברשת

טורים ומאמרים

10 הכללים לסרטי תדמית מנצחים // יריב עמית

פורסם

ב-

10 הכללים לסרטי תדמית מנצחים >>

העולם עובר לוידאו, מידי יום אנו נתקלים בסרטוני וידאו של חברות ומוצרים הזוכים לעשרות ומאות אלפי צפיות . לצרכנים דור ה y ו ה z אין סבלנות לקרוא. וידאו הוא המלך החדש. כמעט כל חברה שמעריכה את עצמה, יש לה כיום סרט תדמית מרשים, המציג ב60 או 120 שניות את מי ומה שהיא .
אז מה הופך סרטי תדמית למנצחים, להלן דוגמאות של סרטים כאלה שאספנו מכל העולם .
10 הכללים ליצירת סרטון תדמית מנצח:

  1. הוא מרתק את קהל המטרה – בדרך כלל אחרי 20 שניות הקהל מתחיל להשתעמם, בידקו שהסרט מחזיק את הקהל בעניין לכל אורכו.
  2. מתאים לערכי ודי אן אי החברה – אין 10 ערכים, מומלץ לשים דגש על ערך אחד שיוביל, מקסימום 3 ערכים, לדוגמא: צניעות, מסורת או חדשנות.
  3. בניית שפה תקשורתית – ממש כמו במיתוג, היום 70% מהקמפיינים בדיגיטל מקדמים ומעודדים וידאו, לכן חייבת להיות שפה ברורה, אשר ניתן להשתמש בה שוב ושוב על מנת ליצור אחידות וערך מוסף מצטבר למותג שלך.
  4. גורם ללקוח להגיד – אני רוצה כזה, אני רוצה לעבוד עם החברה שבסרט הזה.
  5. נראה מיליון דולר- האיכות מעידה על המקצועיות שלך, לעולם אל תתפשר על נראות הסרט! פרופורציות: כמה סרטי תדמית תעשה לאורך השנים..?. גם אם צריך לשלם קצת יותר . זה שווה .
  6. הסרט צריך לגרום לקהל המטרה להרגיש או ללמוד משהו חדש על המוצר או החברה שלך.
  7. סיפור יוצר בולטות ועניין – אני לא מאלה שמחייב סיפור, גם סרט תדמית עם כותרות נכונות וצילומים מדהימים יכול לעשות את העבודה . אולם סיפור יוצר עניין רב יותר. סיפור מחייב אותך להיות נועז יותר, כי תמיד תרצה להראות את המוצר שלך ולמנות את היתרונות שלו, לפעמים סיפור מציג צד אחד בלבד, אבל יוצר אימפקט ענק על תדמית החברה.

לכל סיפור טוב יש: התחלה   -עוצרת ובולטת המציגה בעיה או תיאור מקרה, עלילה – גוף הסרט – מרתקת, וסיום – מפתיע ומרגש המעביר את המסר של המוצר.

  1. סרט מודולרי – היכול בקלות רבה להיחתך לסרטים קצרים יותר הבונים את מה שנקרא היום את " הוידאו ברנדינג".
  2. מקורי- ככל שהסרט שלך יהיה מקורי- כלומר – שבתחום שלך "עוד לא עשו כזה", כך הסיכוי שיזכרו אותו וישליכו על תדמית החברה שלך כאיכותית ומיוחדת.
  3. הכל מתחיל מתסריט אחד מדויק- תזכור את זה, עד כמה שאנו חיים בעולם ספונטני, יצירתי, פנטזיונרי, אם התסריט שלך לא יהיה מדויק כמה שיותר, פריים בי פריים, רוב הסיכויים שלא יצא סרט טוב. בשלב הצילומים אין  הרבה מקום לאלתורים.

 

מספר דוגמאות לסרטוני תדמית מהטובים בעולם

חוש הומור לסרט תדמית תמיד נחשב למקורי – ראו מה עשתה חברת risual

סיפור טוב- חברת ריבוק לא מראה את המוצר אלא את ערכי המותג  הגורמים לאנשים להזדהות איתם ובעקבות זאת להתחבר למוצר

אנימציה מקורית יכולה לעבוד יותר טוב מכל סרט תדמית מציאותי סרט שעשתה חברת tangoe

סרטון עם סיפור מצחיק ומקורי של חברת slack

סמסונג מציגה – הסיפור במיטבו. סרט תדמית חובק עולם שלבסוף נפתר ומחזיק אותך הצופה בדרמה' מתח , מעין סרטון קולנוע קצר

רעיון אחד גדול – מה עושה חברה קטנה לתרגום שפות שרוצה ליצור בולטות היא משווה את עצמה לענק: גוגול טרנסלט .

סרט של חברת elan translate המציג, מה היה קורה עם שף היה משתמש בתרגום של גוגול ואלן בשימוש במתכון, מה היה יוצא לו בסוף. רעיון גאוני

הגש את הסיפור שלך היטב- סרט תדמית שעשתה חברה למיתוג – blueoceanideas

שימו לב לאיכות הסרט, הלוק של מיליון הדולר, שימו לב כיצד מתוך סיפור של מסעדה, מגיעים על מה זה מותג.

סרט מעולה המשלב איכויות צילום מדהימות ודמות שמספרת בצורה מעניינת ועקיפה, למה צריך אותה.

סרט תדמית מדהים, גנרי, שנעשה משימוש רק של מאגר תמונות וידאו הנקרא dissolve כולל קריינות של קול סמכותי, המחברת את כל האימאג'ים בצורה מושלמת. שימוש במאגרי תמונות לרוב מרים את איכות הסרט גבוה גבוה.

הצגת הבעיה – סרט תדמית לתוכנת ניהול קמפיינים דיגיטלים בשם hubspot, מאוד ברור, צעיר, מגדיר היטב את הבעיות  והפתרונות

רעיון אחד גדול- ראו כיצד חברת catterpillar מציגה את הטרקטורים והכלים שלה, על פי המשחק של הוצא את לבנת העץ מבלי שהמגדל ייפול.

פשוט וגאוני

סרט תדמית לחברת fresh books כל כך פשוט וכל כך אפקטיבי. החכמה היא בזוויות הצילום, הרקע, והכי חשוב זה להביא את הלקוח לספר את הסיפור בצורה משוחררת, ואותנטית

סרט תדמית עבור חברת liberty global שמתבסס על דמות אחת שמתראיינת אבל   תראו איזה יופי יוצרים עניין ומעבירים את כל המסרים

סרטוני טיפים עם פרזנטור , כל כך פשוט , בתקציבים קטנים , הכי חשוב לשמור על אותו מבנה כל   הזמן

השקת קולקציה , סרט תדמית למעצב אופנה , המתאר את השלבים בהשקת קולקציה , הפונטים העכשווים, הקצב המודרני . והטיפים שהם נותנים הינם נכונים לכל סרט: קבל החלטות קשות , שבור מספר חוקים.

לסיום אחד מהסרטים הטיפוגרפים היפים ביותר שנעשו שייך לחברת apple :seeing things different

 

 

הכותב: יריב עמית, מנכ״ל העדשה – בית הפקות וידאו יצירתי.

 

 

 

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "חריש בצוותא" // עטרה בילר

פורסם

ב-

עטרה בילר, ניתוח קמפיין

בצוותא, אהבת? קבל. שכונה חדשה שכולה שיתופית. פרסומת שסובלת מהתוכן, מהצורה ומהמוצר שהיא מפרסמת. במעין דיאלוג שהוא ספק קריקטורה וספק לוקח את עצמו ברצינות, מגי אזרזר וקותי סבג, זוג אורגאני בחיים האמתיים, מפגין התפעלות קולנית מהשכונה השיתופית הראשונה. בחריש. המשחק מוגזם, ובאופן סטראוטיפי שלא היה מבייש את ארצ'י בנקר, האישה היא הצרחנית ההיסטרית שמתלהבת בצורה חסרת רסן מהחידושים וההמצאות, והגבר או נגרר אחריה או מכיל אותה או מואס בה.

החרוז "בצוותא, אהבת?" התגלגל בעצלנות רבה מאיזה שרוול של איזה קופירייטר, ואולי אפילו לא בהכרח עוסק בקופירייטינג, אלא חשב במשך חודשים רבים "עם מה מתחרזת המילה צוותא". ההתלהבות של אזרזר מחללי העבודה המשותפים מרחיקת לכת, מגוחכת ולא משכנעת. חללי עבודה זה yesterday's news. פה ושם יש הברקה שלא מרימה את הקליפ: "תמיד רציתי לקרוא ספר" עונה קותי למגי ששואלת אותו, אגב הצגת חלל העבודה, אם לא התכוון תמיד לכתוב ספר. אני תמיד נמסה מהומור עצמי אבל הקליפ מתעקש להיות שטחי ורועש.

הטקסטים של אזרזר מהולים במילה "וואו" שנצווחת בסופרן כשהיא מגלה גינה קהילתית בה כל השכונה אכן עובדת את האדמה ומגדלת יבול. אזרזר העירונית מספרת לנו שאפשר לגדל שם פסיפלורה וגם לימונענע וגם תפוגזר – כמקריאה תפריט של בר מיצים. חצי מצחיק. 'בחפירות תמיד היית טובה' אומר לה קותי וחזרנו לארצ'י בנקר שעשה קריירה מלרדת על אשתו.

האולם הקהילתי בו אפשר לחגוג שמחות לא נראה לי טלטלה חדשנית. אחרי ה'קולולו' של מגי מבקש קותי מהברמן לחזק לו את המשקה. הוא קורא לו אבא שזה קיצור של אבאל'ה והמשקה נראה לי קצת כמו קפה שחור. יש פה נגיעות שהיו יכולות להתפתח לקליפ יותר מצחיק ממה שהוא. הבעיה היא שמה שזוכרים זה את ההתלהבות הדי חלולה של מגי אזרזר מדברים שאנחנו לא מצליחים להבין מה מיוחד בהם ובעיקר מה כל כך קהילתי וראשוני בהם.

בשורה התחתונה יש פה הסחת דעת רעשנית מהעיקר. והעיקר הוא שמישהו חשב טוב טוב טוב איך מצליחים למכור דירות באמצע שומקום ובינינו זה לא כל כך באמצע, זה די ימינה על המפה, ימינה מכביש 6 ולא בדיוק ליד שום מקום סימפטי במיוחד. חריש. לא אעבור לחריש בשביל אולם שמחות וגינה, גם אם כל מה שמעניין אותי זה קיבוץ עירוני. זה לא בדיוק זה וגם אם כן – הפרסומת לא מצליחה באמת להעביר לי את זה. התחושה היא שמדובר בשכונה שנראית לפחות על פי ההדמיה ככל שכונה סטנדרטית עם רבי קומות, ושמישהו מאד מתאמץ להקנות לה ייחוד ולזעוק אותו בחוצות. כי כפי שחיים טופול פעם אמר: "לפחות אם אתה מזייף בשירה, תזייף בקול רם".

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "מצביעים כלכלה גלובס" // עטרה בילר

פורסם

ב-

על רקע הבחירות הקרבות, לצלילי ג'ינגל בחירות מיתולוגי, פנאטי, במחווה שאיננו חדש לנו, משתמש המותג גלובס בשפת תעמולת הבחירות כדי לקדם לא רק את האג'נדה הכלכלית שלו, אלא להציף את העובדה שהיא נעדרת מרוב המסרים, המצעים וההבטחות המפלגתיות שאנו נחשפים אליהם.

האמירה פשוטה – כולם מתהדרים בסיסמאות מפוצצות, מסתתרים מאחורי גרפיקה פומפוזית, מצטטים מלים בלועזית, עושים שימוש בסימני פיסוק (שלש מלים בינהן נקודה – מזכיר לחלקנו את "שרון יביא שלום" עם הנקודה האדומה) והדגשים בולטים כדי להגביר מסרים, אך רובם ככולם מסיחים את דעתנו מהסוגיה הכלכלית שהיא אחת הקריטיות אם לא ה במדינת ישראל. הסחת הדעת לובשת צורה של בת יענה (אומרים יען?) שהיא גם הסחת הדעת "הנה ציפור" וכמובן  היא הסמל הקלאסי של הכחשה כי היא טומנת את ראשה בחול.

גלובס מרים את הכפפה הכלכלית מהרצפה, היכן שזנחו אותה אחרים, וטוען שהוא זה שיביא את הזווית הכלכלית בבחירות 2019, כי אחרים, מן הסתם, לא. למעשה גלובס משתמש בבחירות לא סתם כדי להגיד "תבחרו גלובס" אלא כדי להגיד לנו שאנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו כבני אדם שאמורים לדעת להתמודד ולהתנהל בג'ונגל הפיננסי. אנחנו נזנחים לא רק בידי המפלגות והמועמדים אלא בידי כל מי שאמור לעזור לנו לנהל את חיינו הכלכליים. האצבע המאשימה מופנית גם למותגי התוכן שלא לומר מותגים עם נגיעה בפיננסיים.

"זה כלכלי לדעת מה כלכלי" הוא אחד ממשפטי המפתח של נרטיב גלובס שפוער את בור הבורות שלנו לגבי התמודדות עם יוקר המחייה והאתגרים הכלכליים שפוגשים אותנו לאורך ולרוחב חיינו.

אנחנו כיום יודעים לומר שהבורות טובה ונוחה למתי מעט שגוזרים עלינו קופון, מנצלים את מצוקתנו וזורים הבטחות והצהרות סרק. הספר "דוקטרינת השוק" של נעמי קליין מדבר על בעלי הון שנהנים מקטסטרופות בין אם הן מעשה יד אדם, כגון מלחמות ומפולות כלכליות, בין אם הן "פורס מאז'ור" כגון רעידות אדמה או צונאמי. בכל מקרה, בשורה התחתונה אם לא נבין איפה הכסף ומי מנהל אותו, נמשיך להיות בנות יענה ולנהות אחר מסרים שמקפידים שלא להזכיר את הכלכלה ולהסית את אלומת השיח ממנה והלאה לדברים שהם לפעמים פחות חשובים אך נצבעים ככן.

הקמפיין של גלובס מעניין כי הוא לא סתם עושה את מה שמדגדג לעשות – להגיד "מצביעים למותג שלנו". הקמפיין של גלובס מציג במערומיהם את המתמודדים רובם ככולם, ומתיר את גלובס כגוף היחידי בסביבה שמתמודד עם הנושא הכלכלי ומתווך אותו לציבור קוראיו. גלובס רק נעזר באנרגיה ובפאתוס של תעמולת הבחירות כדי להגיד לנו – אנחנו יותר מעיתון כלכלי שכותב על כלכלה ומנתח אותה, אנחנו כלי או utility שיעזור לך להתמקם נכון יותר בכאוס הכלכלי, שמשפיע עליך אם תרצה או אם לא תרצה. ולכן עדיף לך להתנהל בו במיומנות, ולשם כך – קרא גלובס או במילות הקמפיין – הצבע כלכלה.

המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן בחסות

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 קבוצת המזבלה + מנהלי שיווק מצייצים