עקבו אחרינו ברשת

חדשות

מה שאמזון לא מספרת לכם// שירי הלמן

פורסם

ב-

בספרו האחרון והמרתק, של סקוט גאלווי, THE FOUR הוא מגדיר את 4 חברות הענק, גוגל, פייסבוק אפל ואמזון כ"The Four Horsemen". הביטוי ארבעת הפרשים מתייחס לארבעת פרשי האפוקליפסה בברית החדשה, ארבעה פרשים שמבשרים על קץ האנושות.

במילים אחרות, שיווקניקים יקרים, מה שסקוט גאלווי אומר לנו בדרכו החיננית זה "תתחילו לעדכן קורות חיים", כי בעתיד שמצייר סקוט גאלווי אין מקום למותגים, רק לפרשים!

הנבואה הזו מחזקת וממשיכה דיון שלם סביב הכוח של מותגים בעידן של היום:

מי בכלל צריך מותג? אם יש מוצר טוב, שירות טוב, מספיק כסף בשביל לפרסם בגוגל, אמזון ופייסבוק, מה צריך יותר?

גם ככה צרכנים מקשיבים בעיקר לעצמם. המוצר ידבר בעד עצמו, באמצעות הפלטפורמות האלה יגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון, הצרכנים שיהיו מרוצים מהמוצר והשירות "יעופו עליו" בדיוק באותן הפלטפורמות ומשם הדרך להצלחה בטוחה. מה? לא?

אז זהו, כנראה שלא… והסיבה היא שבכל הקדמה, ההתפתחות האקספוננציאלית הזו (כן, חיכיתי להשתמש במילה "אקספוננציאלית") והעולם הדיגיטלי הזה, יש יצור אחד שהשינויים האבולוציוניים שלו מתרחשים רק בתהליכים של עשרות אלפי שנים וזה, בוודאי ניחשתם, היצור האנושי.

לכן בעיני, משמעות נבואת הזעם של גאלווי היא לא מילות הספד על מותגים, היא בסך הכל אומרת שאם היה קשה עד עכשיו, אז הולך להיות קשה הרבה יותר. ושאם כבר משהו הולך להשתנות, ולמעשה כבר די הישתנה, זו ההגדרה עצמה ל"מה זה בכלל מותג?".

על אף היכולת של היצור האנושי להתאים את עצמו לכל השינויים המטורפים האלה, הצרכים הפסיכולוגיים והרגשיים שלו, לא ממש השתנו: הוא עדיין מחפש סמלי סטטוס, עדיין מחפש איך להסביר לעצמו רכישות גדולות וקטנות, עדיין מתמודד יום יום עם תשוקות לא מוסברות לאנשים, חפצים ותדמיות, עדיין מחפש להקיף את עצמו באובייקטים שיספקו לו תחושת העצמה, שיחזקו אצלו את תחושת השייכות ובאותה נשימה את האינדיבידואליות שלו ובעיקר עדיין, וכנראה שיישאר גם עוד הרבה שנים, צרכן אדיר של סיפורים טובים.

כן, אני יודעת. אין ספק שאם יש איזושהי מילה שיכולה להתחרות בכבוד על אחד המקומות הראשונים במצעד "מכבסת המילים הלועזיות (שאין להן תרגום מספיק מגניב בעברית) ועברו התעללות ע"י אנשי שיווק ופרסום" , כנראה יחד עם המילים "אקספוננציאלי" ו "אנגייג'מנט" זו המילה: storytelling.

 בין אם נמאס לנו לשמוע אותה או לא, storytelling היא חד משמעית האמצעי האפקטיבי ביותר להשפיע על המוח (וכמובן גם על הלב) של היצור האנושי.

מדוע, אתם שואלים? מפני שככה המוח שלנו מחווט.

הרבה לפני המצאת הכתב, כבר 150 אלף שנים, שסיפורים שולטים בתקשורת ובאינטראקציה בין בני אדם. העובדה שכל כך הרבה שנים המין האנושי השתמש בסיפורים, לא רק כדי לתקשר עם הסביבה, אלא גם כדי לעבד ולזכור מידע (הרי עוד לא היה כתב), הביאה לכך שהמוח שלנו (ולא חסרים מחקרי מוח שעוסקים בזה ומוכיחים את זה) התפתח לחשוב ולעבד מידע בתצורה של סיפור.

אם נדע לספר סיפורים טובים, נדע גם להשפיע על האוזניים שמקשיבות להן, לא רק להתנהג באופן שבו היינו רוצים, אלא גם כדי להעביר את הסיפור הזה הלאה לאוזניים חדשות.

ולכן, בבואכם לחשוב על המהלך השיווקי הבא שלכם תחזרו ותשאלו את עצמכם "מה הסיפור?", "אם יש סיפור?" ו"האם הוא סיפור מספיק טוב?"

כי לסיפור טוב יש כללים: ככל שנתחבר תבניתית לאותה תצורה של סיפור לפיה המוח שלנו מחווט כך נשפיע יותר על הצרכן, הסיפור שלנו יקבל משמעות רגשית כלשהי ונעורר בו מוטיבציה לפעול בהתאם.  

זה לפחות מה שאני מנסה לעשות, מאז שהתאהבתי במקצוע הזה, לפעמים בהצלחה ולפעמים פחות.

אחרי 8 שנים כ"מספרת סיפורים" בבזק בינלאומי, שם סיפרתי את הסיפור של הכבל התת ימי והתוכי הירקרק, בשנה וחצי האחרונות אני נהנית מהכבוד והזכות לספר את הסיפור של סודהסטרים בכל העולם.

בשביל לנסות ולהפוך את כל מה שכתבתי עד עכשיו למשהו קצת יותר פרקטי אני אתן 5 דוגמאות לאלמנטים הסיפוריים שאנחנו מנסים לשמר בכל הקמפיינים שאנחנו עושים:

  1. הגרעין של הסיפור חייב להיות מבוסס על האמת המוצרית – זה כאילו מובן מאליו אבל אם זה היה באמת מובן מאליו עולם הפרסום שאמנם השתנה, היה משתנה יותר. מה שבטוח שיותר ויותר מותגים מתחילים להבין ולאמץ את זה שעידן החירטוטים נגמר! מי שרוצה להצליח חייב מוצר בן #*&@ ושהשירות שמלווה את המוצר הזה יהיה מאותה האימא
  2. "הקשת הדרמטית" – את המושג הזה טבע לפני 150 שנה פילוסוף גרמני בשם גוסטאב פרייטג. לפיו, בשביל שסיפור יעורר מעורבות רגשית הוא חייב שיהיה לו מבנה מאוד ברור של: אסטבליש > התפתחות > רגע שיא > מתח שנוצר מקונפליקט כלשהו > פתרון. וכדי להצליח לדחוס את כל זה לזמן ממוצע של דקה, קיצור דרך מושלם הוא שימוש בתמה סיפורית קיימת, מה שמביא אותי לנקודה הבאה.
  3. תמה סיפורית – מי שיצא לו לשמוע את ידידי ומנטורי, אורי לברון (אם הוא לא "מספר סיפורים" אז מי כן?) מדבר על סיפורים בוודאי שמע שסיפור טוב הוא סיפור שנשען על תמה סיפורית. התמה הסיפורית היא בעצם תבנית ידועה מראש שאותה "קשת דרמטית" קיימת בתוכה כבר בילד-אין. לדוגמא: "הטוב נגד הרע", "סיפור סינדרלה", "דויד וגוליית", "עלייתו ונפילתו", "כנגד כל הסיכויים" ועוד. בסופו של יום יש מספר מוגבל של תמות סיפוריות כי המוח שלנו מלכתחילה מנסה להתאים את המידע החדש שמגיע אליו לתמה סיפורית שכבר פגש בעבר. דוגמא טובה ל"קשת הדרמטית" ולתמה הסיפורית: קמפיין Shame or Glory שעלה לפני שנה (גרף כבר מעל 100 מיליון צפיות)
  4. תובנה צרכנית או במילים אחרות "אמת אנושית אוניברסלית" – פה יכול להיות הבדל בין מותגים גלובליים למותגים מקומיים. "אמת אנושית אוניברסלית" מתייחסת לאמיתות של החיים שאין להן גבול, הן אינן מושפעות מהבדלים תרבותיים והן נכונות עבור כל בן אנוש בין אם הוא חי בגרמניה או ביפן. כמו למשל "חוקי מרפי", העובדה שכל הורה היה מת להיות זבוב על הקיר בחדר של הנער המתבגר שלו או שאשתך תמיד תמצא ברגע את מה שאתה מחפש כבר שעה. במותגים מקומיים אפשר ולפעמים זה אפילו אפקטיבי יותר, להישען על תובנה מקומית שכן קשורה קשר הדוק לתרבות או למנטליות של הצרכן הספציפי. בקמפיין שעשינו עבור השוק הקנדי נשענו על התובנה ש"קשה להיפטר מהרגלים רעים" ויצרנו השוואה בין הניסיון להפסיק לעשן לניסיון להפסיק לשתות קולה
  5. אופטימיות –מכירים את הביטוי "Bad news travel fast" ? אז מסתבר ש "Good news travel faster" . אנשים נהנים לשתף יותר תוכן חיובי מתוכן שלילי, זאת עובדה. מסתבר שתוכן שמעורר רגשות חיוביים בעיקר של פליאה, צחוק והנאה (בידור) זוכה להיות משותף לפחות פי 5 מתוכן שמעורר רגשות שליליים כמו כעס ועצב.

ולכן, גם אם יש חלק בסיפור שלכם שהוא קצת עצוב וגם במקרים שהמסר שלכם עצמו הוא מסר נוקב שעוסק בנושאים רציניים וקשים, ככל שתנסו לסיים בנימה אופטימית (כזאת שמשאירה תקווה) הסיכוי שישתפו אתכם יהיה גבוהה יותר. דוגמא לזה בקמפיין ההומושלפיאנס – בשונה מהרבה תכנים שעוסקים במסרים סביבתיים ומציירים עתיד דיסטופי ומדכא, בחרנו להציג את העתיד כאוטופיה להביא זוית אחרת לפיה, לשם שינוי, במקום להיקבר תחת הפלסטיק, בני האדם יתפכחו ויפסיקו להשתמש בבקבוקים (עד רמה שילד בן עשר לא ידע בכלל מה זה) וכך העולם ינצל ויהפוך למקום טוב יותר.

כחלק מההנחיות שקיבלתי לכתיבת המאמר הזה, ההמלצה הייתה לא לעבור 1000 מילים, וברגע זה ממש נכתבת לה המילה ה 1088…מה שמצריך סיכום תמציתי במיוחד: אז לסיכום, העולם ימשיך להשתנות וכנראה שנצרוך יותר ויותר דברים כשירותים מאשר כמוצרי צריכה. אולי דווקא במגמה הזאת של מעבר ממוצרים לשירותים, טמון גם העתיד של מותגים. ההצלחה ועצם קיומם של מותגים יהיה לא רק תלוי ביכולת שלהם לספק חווית לקוח טובה יותר מקצה לקצה אלא גם ביכולת  שלהם לספר סיפור שידע להפעיל את הנוירונים הנכונים במוח של הצרכן. סיפור שיזכה לקבל משמעות רגשית, מוטיבציה להתנהגות ומקום של כבוד בתוך הפרעת קשב מתמדת.

השורה התחתונה היא שבזמן שהעולם מתפתח ממש מהר, היצור האנושי עדיין משתנה לאט. ואם אנחנו רוצים להבין אותו, כדאי לפעמים ללכת איתו, בקצב שלו .  


שירי הלמן היא מנהלת תקשורת שיווקית גלובלית בסודהסטרים.

חדשות

לירון אברהם מונה לתפקיד מנהל אזורי של המזרח התיכון אפריקה ורוסיה ב-Outbrain

פורסם

ב-

בשנתיים וחצי האחרונות הוביל לירון אברהם את הפעילות האזורית המקומית והיה המנהל האיזורי של אאוטבריין ישראל.

השבוע הודיעה אאוטבריין על מינויו של לירון אברהם, מנהל פעילות אאוטבריין ישראל לתפקיד General Manager – מנהל אזורי של המזרח התיכון, אפריקה ורוסיה. במסגרת תפקידו ירחיב אברהם את הפעילות העסקית באותם אזורים מול פאבלישרז (אתרי תוכן)  ויסייע ללקוחות מהאזור לקדם את התוכן שלהם בכל הרשת הגלובלית של אאוטבריין. רק לאחרונה החברה סגרה מספר עסקאות אסטרטגיות בינלאומיות להרחבת הרשת ביניהן אחד מאתרי החדשות הגדולים ביבשת אפריקה 24News , Buzzfeed ולאחרונה גם אתר הספורט הגדול והמוביל באירופה – יורו ספורט.

גם ב -2019 בכוונתה של אאוטבריין להמשיך לפתח טכנולוגיות שיסייעו לחברה לשפר את הביצועים העסקיים של אתרי התוכן והמפרסמים.זירת התחרות הגדלה והמעבר של הגולשים לתוך עולמות של פיד (feed) היא זו שמכתיבה את פיתוח המוצרים המתקדמים של אאוטבריין ביניהם ה- smartfeed ופלטפורמת הווידאו Focus. סמארט פיד מציע שורה של תכנים רלוונטיים לגולשים בתוך אתר התוכן, ופלטפורמת הווידאו מציעה חווית ווידאו מדויקת לצרכי הגולש כשהוא נמצא במצב של דיסקברי, מבלי להוציא אותו מאתר התוכן. המטרה בשירותים הללו היא לא רק לדייק לצרכי הגולש ולשפר את חווייתו, אלא גם להפחית את התלות ברשתות החברתיות המקדמות תכנים ב"דחיפה" ולא במצב של attention.

לירון אברהם: "אאוטבריין סוגרת שנה מצוינת בארץ ובעולם ואני שמח לקחת חלק בעשייה החשובה שלה. בשנתיים האחרונות השוק הישראלי הגדיל את ההיקפים שלו בפעילות המקומית בזכות העמקת שיתוף הפעולה מול השותפים שלנו, ובמקביל אנחנו מסייעים לחברות ישראליות לטרגט קהלים ולמצוא לקוחות בכל העולם. ישראל היא מדינה קטנה גיאוגרפית אולם יש כאן המון שחקנים שסייעו לנו להפוך את ישראל למנוע צמיחה חשוב ודומיננטי בשוק הנייטיב הגלובלי. מודה על האמון ולצוות המצוין שרץ איתי במהלך השנים. אני מאמין ומקווה להגדיל את התרומה שלי לחברה גם ב-2019 באזור האחריות החדש".

איתן גלאי, CRO באאוטבריין: "הגדלת תחומי הניהול של לירון היא מהלך טבעי להמשך הפעילות המצוינת שהוא הוביל בשוק הישראלי ובאפריקה בשנים האחרונות. אני בטוח כי הוא ימשיך למנף את היכולות שלנו גם בשווקים החדשים ויבטיח את העמקת הקשרים עם השותפים העסקיים שלנו".

אאוטבריין היא פלטפורמת דיסקברי ופרסום הנייטיב המובילה בעולם. אאוטבריין מגישה יותר מ-275 מיליארד המלצות מותאמות אישית שכוללות כתבות, פוסטים, קטעי וידאו, אפליקציות ומוצרים במטרה לספק את חווית הגלישה הטובה ביותר בזמן שהגולש נמצא במצב של 'גילוי'. היום החברה מגיעה ל – 1.2 מיליארד גולשים בכל חודש באתרים המובילים בארץ ובעולם כולל: CNN , News Corp, The Guardian, Sky  ועוד. אאוטבריין נוסדה בשנת 2006, בסיסה בניו יורק עם משרדים בבריטניה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, ישראל, סינגפור, יפן, אוסטרליה, ברזיל, וסלובניה.

המשך קריאה

חדשות

דירוג הפרסום לשנת 2018 – מי המפרסמים הגדולים? איזה מותגים פרצו השנה? ומי ירד מהרשימה?

פורסם

ב-

יפעת בקרת פרסום מקבוצת  "יפעת", מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים בשקלים לסיכום שנת 2018. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים, הטלביזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".

קטגוריית הפרסום המובילה: רשתות שיווק.
מפרסם העל המוביל: קבוצת שטראוס.
המותג המוביל: רשת שופרסל.

קטגוריות

קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון עם ירידה של 11% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים.

עם זאת, יש לציין כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות נוספות שהינן NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהם. פירוט יובא בהמשך.

המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק הינה סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי . הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין  TOP BEAUTY.

במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם " קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגית מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי.

במקום השלישי בקטגוריה נמצא המשביר החדש לצרכן עם השקעה של כ-25.1 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "מותגים חו"ל המחיר משביר", "פסח במשביר לצרכן" וקמפיין "מסיבה סגורה" למבצעים לחברי מועדון.

____________

להלן הפרסום הבולט של רשתות השיווק מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן:

סופר פארם, השקיעה השנה בפרסום כ-5.6 מיליון שקלים בהשקת מוצר האיפור MILUCCA.

סופר פארם גם הגדילה את הפרסום שלה בתחום כרטיסי האשראי עם "לייף סטייל" וגם בתחום החיתולים עם השקת המוצר  לייף בייביז – PREMIUM.

___________

רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל.

קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS  המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.

שופרסל פרסמה בקטגוריית הפיננסים ב-2.3 מיליון שקלים עם קמפיין להלוואות בתנאים מועדפים לחברי מועדון שופרסל בשיתוף עם כ.א.ל.

תחום נוסף שפרסמה שופרסל הוא סוכנות תיירים עם הוצאה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקלים עם השקת האתר שופרסל TRAVEL בשיתוף גוליבר.

___________

גם רמי לוי וגם יינות ביתן הגדילה השנה משמעותית את הפרסום לכרטיסי האשראי שלהם. רמי לוי לכרטיס האשראי של לקוחות הרשת בשיתוף ישראכרט, ויינות ביתן עם כרטיס האשראי Family 365  בשיתוף כ.א.ל.

___________

במקום השני נמצאת קטגוריית משרד הממשלה עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים: "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".

במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לפם עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".

יעקובי מוסיף: "קטגוריית משרדי הממשלה בולטת השנה בין השאר על רקע קמפיין ההמשך "אין לנו מים לבזבז" והקריאה לבחור בבחירות המקומיות".

____________

קטגוריית הריהוט ממשיכה לשמור על נפח פרסומי גדול, ונמצאת במקום השלישי עם ירידה של 2% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-172.1 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילים בקטגוריה הם: איקאה עם הוצאה לפרסום של כ-23.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "IKEA – SALE", " כשבא לכם להתחדש", "לקפוץ לאיקאה משתלם יותר לכולם".

במקום השני בקטגוריה נמצא רהיטי ניקולטי עיצובים עם הוצאה לפרסום של כ-10.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום רוזנבאום+סימן טוב+ליבוביץ RSL עם הקמפיינים: "רהיטי ניקולטי עיצובים – מתחדשים", יריד סוכות כזה עוד לא היה", "חגיגת סופשנה".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא מטבחי סמל עם הוצאה לפרסום של כ- 10 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום SIGAWI & SIGAWI עם הקמפיינים: " ALL IN ONE" , "חדש בסמל עיצובים  צבעים  חומרים", SEMEL SALE"".

_____________

במקום הרביעי בטבלת הקטגוריות נמצאת קטגוריית שידורי טלויזיה עם עלייה של 4% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-152.8 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא yes, עם הוצאה לפרסום של כ- 45.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים, "מבצע לyes ב-199 ₪ כולל VOD, "סדרות שלוקחות עד הקצה", "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות".

מפרסמת נוספת בולטת בקטגוריה היא סלקום עם הוצאה לפרסום של כ-15.3 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO עם הקמפיינים : שלוש שנים למהפכת הטלוויזיה, "סלקום TV – שלא יבלבלו אתכם-20,000 לקוחות-אלפי סרטים וסדרות".

ראוי לעקוב אחר כניסתה של פרטנר TV לתחום הפרסום. בימים אלה הודיעה חברת פרטנר על שיבוץ פרסומות מפולחות בערוציה, ולמעשה בכך תהפוך להיות המדיום הטלוויזיוני הראשון המציג פרסומות מטורגטות לקהלי יעד.

_____________

למקום החמישי הגיעו הקטגוריות רכבי מאס מרקט ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה שמפגינות צימצום בהוצאה לפרסום השנה:

הירידה במספר מסירות הרכבים ב-2018, ומיעוט הדגמים החדשים על המדף של חלק מהיבואניות, גוזרת ירידת תקציבי פרסום בקטגוריית המאס מרקט.

קטגוריית רכבי המאס מרקט פרסמה בשנת 2018 בכ-139.4 מיליון, ירידה של כ-28% ביחס לשנת 2017. חלק גדול מהירידה נגרם עקב חציון שני חלש במיוחד של פרסום של היבואנים. עם זאת, אם נתבונן על ההוצאה הכוללת של היבואנים כולל ימי המכירות, הירידה מתמתנת לכ-24%.

המפרסמים המובילים בשנת 2018 בקטגוריית רכבי המאס מרקט הם:

קיה עם הוצאה לפרסום של כ-11.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום לאו ברנט עם קמפיין לקיה STONIC  "CROSSOVER YOUR WAY", "SPORTAGE – ספורטאז' – הכח להפתיע", "קיה – PICANTO – PICK YOUR NEW".

דאצ'יה עם הוצאה לפרסום של כ-10.9 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום FOUR   עם הקמפיין " דאצ'יה – DUSTER – דאסטר -THE NEW מ-89,990 ש"ח".

סובארו עם הוצאה לפרסום של כ-10.1 באמצעות משרד הפרסום LEAD OGILVY עם הקמפיין " סובארו – FORESTER – רכב הפנאי שטח האולטימטיבי".

______________

קטגוריית מוצרי החשמל הממוקמת במקום ה-5, פרסמה בשנת 2018 בכ-139.4 מיליון שקלים המבטאים ירידה של 21% משנת 2017, בין השאר על רקע ירידת הפרסום בקטגוריית המזגנים שלהטה בשנת 2017.

המוצרים שהפחיתו בתקציבי הפרסום הם: נספרסו, טורנדו, תדיראן ו- IRobot.

המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם טורנדו עם הוצאה לפרסום של כ-20 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן, בהובלת הפרזנטורית רותם סלע עם הקמפיינים: " טורנדו – מזגן – 7 שנות אחריות מלאה", "טורנדו – יותר מחמם פחות מייבש", "טורנדו – שירות טורנדו".

במקום השני בקטגוריה נמצאת אלקטרה מוצרי צריכה עם הוצאה לפרסום של כ-19.4 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, עם הקמפיינים : " אלקטרה – מיזוג חכם זה אלקטרה", "אלקטרה – מזגן – פלטינום AAA", "אלקטרה – שיהיה לכם חורף חם ונעים".

במקום השלישי בקטגוריה נמצא ניופאן עם הוצאה לפרסום של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים " ניופאן – HAIER – רפי בודק", "ניופאן – KITCHENAID -מיקסר – להוציא את השף שבך", באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"ניופאן – BOSE – בוס – SOUNDSPORT FREE" באמצעות משרד הפרסום THE BOX.

_____________

במקום ה-15 בטבלת הקטגוריות, ממוקמת קטגוריית מוצרי חלב, עם עלייה של 16% והוצאה לפרסום של כ-81 מיליון שקלים. המפרסמת המובילה בקטגוריה היא שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-28.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי ובאמצעות הפרזנטור מושיק רוט עם הקמפיינים: " שטראוס דנונה- מלא בטוב", " דנונה – PRO – עשיר בחלבון", "דנונה ACTIVIA- " CLEAN EATING".

במקום השני נמצאת תנובה עם הוצאה לפרסום של כ-25.6 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום מקאן עם הקמפיינים: "יופלה- TAKE A MINUTE", "יולו ארצות המקור" " YOPLAIT GO 20 – לאנשים שלא מוותרים לעצמם".

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת מחלבות טרה עם הוצאה לפרסום של כ-14.2 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, עם הקמפיינים: " MULLER RICE – מעדן חלב ואורז", " סדרת החלב המועשר" "להכניס טוב הביתה".

את הגידול בשנת 2018 יש לזקוף גם לזכות השקת מוצרים ואריזות חדשות:

MULLER RICE – מעדן חלב ואורז של טרה עם פרסום של כ-5.7 מיליון שקלים

מעדן YOLO – ORIGINS  של תנובה שפרסם בכ-3.3 מיליון שקלים

YOLO WHITE של תנובה שפרסם בכ-2.7 מיליון שקלים

יופלה  טיוב של תנובה שפרסם בכ-1.8 מיליון שקלים.

__________________

עוד במקום ה-15 בטבלה, ממוקמת קטגוריית ביטוח כלי תחבורה עם עלייה של 22% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-81 מיליון שקלים. עיקר הגידול בשנת 2018, נובע מכניסת "LIBRA" שפרסמה בכ-4.3 מיליון שקלים בשנת 2018 , ומהכשרה ביטוח, ביטוח אונליין שפרסם בשנת 2018 בכ-4.5 מיליון שקלים.

המפרסמת המובילה בקטגוריה היא AIG עם הוצאה לפרסום של כ-16.1 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן IPG, בהשתתפותו של הפרזנטור מריאנו אידלמן עם הקמפיינים : "נהגים טובים משלמים פחות", הנחה לנהגים ללא תביעות ביטוח, מבצע חודשיים מתנה למצטרפים לביטוח AIG.

במקום השני בקטגוריה נמצאת ביטוח ישיר, עם הוצאה לפרסום של כ-14.9 מיליון שקלים, באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי עם הקמפיינים:  חודש/חודשיים מתנה ברכישת ביטוח מקיף לרכב, " למה לעשות סיפור מביטוח?", "מסלול בראש שקט" המתחייב לרוכשים ביטוח מקיף לרכב, להוריד בעבורם את המחיר בשנתיים הבאות.

במקום השלישי בקטגוריה נמצאת ביטוח 9 מיליון עם הוצאה לפרסום של כ-14.5 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS, בהשתתפותה של הפרזנטורית שני כהן עם הקמפיינים : "ביטוח 9 מיליון -מתקשרים ומצטרפים ומקבלים…",  "הצטרפו ותהנו מחודש מתנה בביטוח מקיף לרכב", "ביטוח 9 מיליון -אז למה לממן סוכן?".

  • קטגוריות שנכנסו: מוצרי חלב, ביטוח כלי תחבורה, סרטים, כרטיסי אשראי
  • קטגוריות שיצאו: רכב ותחבורה, כרטיס אשראי, תקשורת סלולרית, מבנה

מפרסמי על

במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם " עלית – דוריטוס – נראה אותך" באמצעות משרד הפרסום Gefen Team, "שטראוס דנונה – מלא בטוב" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי ו"עלית – תפוצ'יפס – טעים יותר עם תפוצ'יפס" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי

במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11%  משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: YES" – יס – אפשר להנות מ-YES " – "סדרות שלוקחות עד הקצה" "הסדרות האהובות חוזרות בעונות חדשות" ,באמצעות משרד הפרסום מקאן  ו"בזק – אינטרנט – BE – נהנים מ-BE במחיר שאסור לפספס", "בזק – אינטרנט – BE+BSPOT" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי

במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " אריאל – קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי,  ג'ילט-VENUS – סכין גילוח – לעור חלק באמת" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, "פנטן פרו ויטמין – מרכך הקסם ב- 3 דקות" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי .

עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, שהיא ירידה של כ- 10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: " נביעות – זה משנה איזה מים אתם שותים" באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA, " קוקה קולה – WOW" באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו", באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי.

קבוצת שופרסל נמצאת במקום השביעי עם הוצאה לפרסום של כ-66 מיליון שקלים וגידול של 33% משנת  2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "רשת פארם -BE-  IT'S ABOUT "TIME באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, "קסם של חג", באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO ו" רשת שופרסל – SUPER SALE" באמצעות משרד הפרסום בריקמן.

המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן בחסות

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 קבוצת המזבלה + מנהלי שיווק מצייצים