עקבו אחרינו ברשת

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: סובארו SUV // עטרה בילר

פורסם

ב-

לקראת סוף העשור פורמת סובארו את הדימוי החדש שיצרה בדם יזע ודמעות, ומתעקשת לחזור ל'סובארו פשע' עם חקירות וגלאי שקר.

'תכיר זה און, מומחה לרכב. אני ברקו – מומחה להכל חוץ מרכב'. כבר נשמע שרלטני ואז אנחנו מגלים שמדובר באיל ברקוביץ', האיש וכל מה שדבק בו לאורך תפקיד הריב והמדון שהוא ממלא בתקשורת.

ברקו ואון מגיעים לסוכנות רכב שעל הקיר שלה כתוב "ימיSUV  מיוחדים". כתומה. והמבין יבין.

אחרי שאיש המכירות אומר שיש לו מה שהם מחפשים, SUV כמובן, הם מבקשים לחבר אותו למכונת אמת. השאלות הברורות מאליהן כגון האם אתה איש מכירות עם שפם – הן 'שאלות ווידוי תוקף'. לייצר baseline שממנו אפשר יהיה להבין איך מתנהגת המכונה כשהאיש משקר. אחרי שרואים איך מתנהג הגלאי כשהאיש דובר אמת, תופסים אותו משקר בנושא SUV. המחטים משתוללות והמכשיר מצפצף.

כך הם עוברים מסוכנות רכב אחת לסוכנות רכב אחרת – כל אחת צבועה בצבע 'ממתג' אחר ומזכירות לנו סוכנויות רכב שאנחנו קצת מכירים. כולם טוענים שיש להם SUV אך כולם שקרנים. רק סובארו ארבע על ארבע דוברים אמת. רק SUV שזה ראשי תיבות של Sport Utility Vehicle של סובארו הוא באמת SUV כי סובארו SUV לא סתם נראה כמו ג'יפ או רכב שטח – הוא באמת עם רכב של 4X4.

אוקיי.

אז כולם שקרנים חוץ מסובארו.

אותי לימדו שכאשר אתה מייצר לעצמך בידול עליך להניח שהמתחרים שלך חכמים וטובים לא פחות ממך. עליך לדרוש מעצמך יותר ואל לך ליצור יתרון תחרותי אגב הנמכת האחרים. עליך למצוא תכונה או טריטוריה בה אתה מצטיין במיוחד, כי במלחמה כולם מפסידים.

 

המהלך של סובארו ועוד עם ברקו שאיננו מילה נרדפת לתום וטוהר (סתם כי הוא סלב) – הוא ניצחון בטווח הקצר. ניצחון עגום. ואפילו לא ממש ניצחון כי הכפשת היריב דובקת בך ומטנפת אותך.

יכול להיות שסובארו יעשו מכה מהפרסומת הזו ויצחקו מהשורות הללו אבל בטווח הרחוק זה פוגע במותג ובמעמדו. כי מילא זה שאתה קורא לכולם שקרנים, אבל איפה זה שם אותך? אז מה חוץ מהארבע על ארבע יש לך להגיד על עצמך? פתאום שכחתי את כל הערכים של סובארו שירקה דם כדי לשקם את עצמה מההריסות של ימי סובארו ליאונה וסובארו פשע.

בעיני כל זה נמחק כי ברקו ואון עוברים עם מכונת אמת מסוכנות לסוכנות מעיף אותי בחזרה לסובארו לאונה, לפלילים, ליריקות של קליפות גרעינים מהחלון ופול ווליום עם חלונות פתוחים.

וחבל. דווקא אחלה מכונית.

 

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים שפועלת על פי מודל הנרטיב. עטרה מחברת את נרטיב המותג עבור ארגונים וחברות מכל סוג, והוא משמש אותם לטפח מערכות יחסים מניבות עם קהלי היעד.

 

טורים ומאמרים

קמפיין TIK-TOK ראשון של חברת YES – המסקנות! // ורדית זילבר

פורסם

ב-

אם עד לפני חודשיים עוד היה למישהו ספק, היום כבר ברור שטיקטוק הפכה לשחקן מרכזי בעולם השיווק והפרסום ברשתות החברתיות. תקופת הקורונה ביססה אפילו עוד יותר את מעמדה של טיקטוק בעולם ובישראל בפרט, ולאחרונה עולים נתונים המעידים על התחזקות הפלטפורמה בקרב קהל הבסיס שלה, דור ה-Z, ונהירה של משתמשים חדשים בגילאי 35-25 לאפליקציה הפופולרית.

את העוצמה של טיקטוק הצלחנו לזהות כבר באוקטובר האחרון בתהליך למידה מהיר של הפלטפורמה והכלים שהיא מביאה איתה. יחד עם סוכנות הדיגיטל INTERACTION, הקמנו פרופיל טיקטוק ל-yes, בו שילבנו את הטרנדים החמים ביותר יחד עם הטאלנטים המוכרים מסדרות המקור שלנו, וההצלחה לא איחרה לבוא; מאז הקמת העמוד זוכה כל סרטון למאות אלפי צפיות אורגניות ותגובות אוהדות, וביסס את מעמדו כאחד מעמודי המותגים המצליחים ביותר בטיקטוק בישראל.

משם, הדרך לקמפיין הראשון בפלטפורמה הייתה קצרה ומתבקשת, וכשהכוכבת הראשית של הקמפיין היא אלילת הנוער נועה קירל בכבודה ובעצמה, מיהרנו לזהות את ההזדמנות ולעלות עם מהלך סושיאל ראשון מסוגו בקרקע הלוהטת של הפלטפורמה הוויראלית.

כשניגשנו לפצח את הבריף, עמדה בפנינו שאלה אחת, אותה שאלה שאנחנו שואלים את עצמנו לפני כל פעילות והיא – מה קהל היעד רוצה? במקרה של טיקטוק, מספיק לצפות בסרטון אחד של 15 שניות כדי להבין שיש רק דבר אחד שקהל המשתמשים בה לוטש אליו עיניים, והוא עמוד הפוריו (עמוד הסרטונים הפופולריים ביותר המותאם עבורך – For You), ואותם טיקטוקרים יעשו הכל כדי שהסרטון שלהם יגיע לפוריו ולחשיפה מקסימלית.

אז אם הפוריו הוא המקום הנכסף עבור כל טיקטוקר/ית, מה יקרה אם יהיה מסך פוריו אפילו עוד יותר גדול, נניח, המסך הדיגיטלי הגדול בעזריאלי, והגולשים יזכו לככב על המסך הענק לצד נועה קירל? התשובה: התפוצצות ויראלית.

כך למעשה נולד לו מהלך הפוריו+ שלyes+  הנושא את ההאשתג המקורי #4youplus ,שנכון לכתיבת שורות אלה, כבר הגיע למעל 640K צפיות, והפך למהלך הסושיאל הפיזי-דיגי הראשון בישראל מסוגו ובגודלו בטיקטוק ומחוצה לו.

בתמונה: מסך הפוריו+ בעזריאלי

את המהלך השקנו באמצעות כלי קידום ממומן בטיקטוק, אופציה שנפתחה למפרסמים
המקומיים רק בתקופה האחרונה, וקידמנו את הפעילות בעזרת שישה מהטיקטוקרים המובילים בישראל שהעלו תכנים מקוריים שלהם בשילוב ההאשטאג הייעודי לפעילות והפיצו אותה למאות אלפי עוקביהם, מה שהביא לחשיפה גבוהה ועזר לנו להפיץ את האתגר.

בתמונה: ניקול ברסלב, אחת ממשתתפות האתגר, על רקע הסרטון הוויראלי שהעלתה וזכה להתפרסם  בעזריאלי

תוצאות המהלך

  1. מעל ל-1.2M צפיות עם CTR של 10.8% לסרטון הטיזר למהלך עם נועה קירל!
  2. מעל 11K עוקבים חדשים שהצטרפו לעמוד yestv בטיקטוק.
  3. מעל 640K צפיות להאשתג הפעילות הייעודי #4YouPlus.
  4. אולי הנתון הכי חשוב מבחינתנו – 0 תגובות שליליות לקמפיין.

 

לסיכום, הפלטפורמה הצעירה אמנם מתבגרת, אבל היא לא מאבדת מקסם הנעורים שלה ומפלאי היצירה של היוזרים הקריאייטיביים שלה, אולי הקריאייטיבים ביותר שידעו הרשתות החברתיות.

אם אנחנו, המפרסמים, נשכיל להשתלב בטבע של הטיקטוק ובהרמוניה עם הגולשים בה, אם רק ניתן להם חופש יצירה ולא נכפה עליהם להתאים למסרים שלנו, אלא בדיוק להיפך – אז כולנו רק נרוויח, בדיוק כמו שהרווחנו אנחנו להיות חתומים על אחד מהמהלכים המרשימים והטבעיים ביותר שנעשו בטיקטוק הישראלי.

 

הכותבת היא ורדית זילבר, מנהלת מחלקת שיווק תוכן ורשתות חברתיות בחטיבת השיווק של yes

 

המשך קריאה

הכירו את הצייצנים

הכירו את שירי טסמן, סמנכ"לית שיווק וחברת הנהלה בחברת התוכנה אלעד מערכות

פורסם

ב-

אני במשפט: אני במשפט אחד זה בעצם גם וגם. מה זה אומר ? גם לתת ערך מקצועי ברמה הגבוה ביותר וגם להנות מהעשייה היומיומית ומהעבודה עם האנשים.

 

קצת על התפקיד והחברה + רקע תעסוקתי

חברת אלעד הינה אחת מחברות המחשוב הותיקות בשוק הישראלי ומונה כ- 1000 עובדים ב- 4 מרכזי פיתוח בישראל. בשנים האחרונות צמחה החברה בעיקר סביב פתרונות שירות לקוחות דיגיטלי וכיום מתמחה במתן מענה B2B2C כלומר, מתן פתרונות לארגונים וחברות גדולות בעולמות בו הן פוגשות את הלקוחות שלהם. דוגמאות לנקודות מפגש בזירה הדיגיטלית : אתרים, אפליקציות, צ'טבוט ומערכות רב ערוציות לתקשורת מול הלקוחות, מערכות Self service בהם ארגונים מאפשרים ללקוחותיהם לבצע פעולות שירות מורכבות בעצמם ובכל תחום ה-BI וה-DATA שבעזרת טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלכותית וניתוחים נתונים עסקיים, באפשרותנו לסייע ללקוחות שלנו להכיר טוב יותר את הלקוחות שלהם, ללמוד ולהכיר את הצרכים הקיימים והעתידיים ולתת שירות טוב יותר אשר מחזק ומהדק את הקשר בין החברות ללקוחות.

 

ניסיון תעסוקתי:

במהלך שנות עבודתי ניהלתי מחלקת מכירות בחברת ביטוח, עבדתי בחברת סטארט אפ בתחילת עידן האינטרנט והשירות הדיגיטלי ללקוחות, הרקע וההכרות שלי עם כל מסע הלקוח הביאו אותי לתפקידי שיווק מתוך הבנה מלאה של צרכי הלקוחות בכל השלבים. בתפקידי הקודם ניהלתי את מחלקת השיווק בחברת אינטגרציה מהגדולות בישראל. חברת ONE המונה כ-4000 עובדים ועשרות קווי מוצר והתמחויות שונות. אני בעלת ניסיון של מעל ל-15 שנה בתחום השיווק.

 

 איך הגעתי לעולם השיווק?
הגעתי לעולמות השיווק מניסיון רחב של עבודה מול לקוחות הן במכירות, שירות ושימור לקוחות אסטרטגיים. אני מאמינה בשיווק הוליסטי שהוא הגישה המתקדמת בעולמות השיווק. שיווק הוליסטי רואה את הקשר עם הלקוחות כמערכת יחסים ארוכה עם החברה. בניגוד לתפיסה המסורתית בה הקשר עם הלקוח מתקיים במכירה ובחידוש בשיווק הוליסטי אנו פוגשים את הלקוח לאורך כל "מסע הלקוח" בנקודות מפגש ובערוצים שונים.

כמו כן אני רואה בעובדי החברה לקוחות לכל דבר ולכן מבחינתי שיווק נכון צריך לכוון את היעדים והמטרות שלו לכלל הקהלים הרלוונטים והם : לקוחות – עובדים – שותפים. כולם ביחד מהווים את קהל היעד השלם ונכללים באסטרטגיית השיווק שלי.

 

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?

העבודה בשיווק מגוונת ובכל עת אני מובילה מספר מהלכים שיווקים שונים, משיווק מוצר לתקשורת רב ערוצית פרי פיתוח של החברה, שעושה בימים אלה את פריצת הדרך שלו באירופה ובארצות הברית, לניהול קהילות טכנולוגיות מקצועיות, ופעילויות שיווקיות מקצועיות רבות.

אציין שתי פעילויות שהובלתי לאחרונה שהן ייחודיות וחדשניות שהן מביאות לעולם השיווק:

  • המהלך השיווקי המשמעותי הראשון  שהובלתי הוא, הקמת מחלקת Customer success בתוך מחלקת השיווק. הרקע להקמת המחלקה לקוח מניהול פעילות "הצלחת לקוח" מעולמות הSAAS / תוכנה כשירות. בחברות מסוג זה הלקוח צורך שירות או מוצר ולא פרויקט ואותו צריך לחדש אחת לתקופה. מסיבה זו, פותחו מתודולוגיות שנועדו לבחון את שביעות רצונם של הלקוח לאורך התקופה, לוודא את רמת השימושיות של הלקוח בשירות/מוצר, כל זאת במטרה להגיע לתקופת החידוש עם לקוח מרוצה ומחדש.
    לאחרונה, בעולם יש טרנד חדש בו תחום "הצלחת הלקוח" מאומץ גם בחברות פרויקטים מתוך תפיסה עמוקה של צורך במתן שירות מצויין ללקוח, הרצון שהלקוח ידע להפיק את המקסימום מהפרויקט במטרה להביא תועלת לביזנס. באופן זה נתפסת הצלחת הלקוח כהצלחה שלנו וכך נוכל להמשיך וללוות אותו בהמשך הדרך בפרויקטים ופעילויות נוספות. פעילות זו עומדת בהלימה לתפיסה השיווקית ההוליסטית שלי. החשיבות של המחלקה רבה, הן מבחינת היכולת לסקור בצורה אוביקטיבית את כלל השירותים שהלקוחות מקבלים מאיתנו כחברה והן מבחינת היכולת לשמוע מהן הנקודות החזקות והחלשות שלנו מבחינת הלקוח והכל במטרה לשפר את רמת המקצועיות והשירותיות.

 

  • המהלך השני אותו אציין הוא פרויקט מיתוג מעסיק. בעיני עובדים הם קהל ידע משמעותי. כחברה שחלק גדול מהאופרינג שניתן ללקוחות הוא ההון האנושי שלי, חשוב לי להתייחס לעובדים כקהל יעד משמעותי של מחלקת השיווק. שיכירו את האופרינג הרחב של החברה, את ההצלחות וההתמחויות הייחודיות. ביחד עם מחלקת הHR- ביצענו תהלכי עומק של הבנת קהלי העובדים השונים והצרכים המגוונים הקיימים בארגון. מיפינו את נקודות חוזקה שלנו כארגון ואיפה אנחנו יכולים להשתפר. עם התובנות האלו יצאנו במיתוג חדש ושפה עדכנית לתקשורת עם העובדים בכלל הערוצים, תוך הדגשת המסרים המרכזיים שעלו מכל תהליך המחקר.

 

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהלת שיווק טובה בעיני היא מישהי שמכירה היטב את צרכי השוק, הלקוחות, האופרינג של החברה ואת כל קהלי הלקוחות. הקשבה לצרכים המשתנים ומתן מענה מתאים. אני מאמינה גדולה מאוד בתוכן והיום יש ערוצים רבים בהם ניתן להנגיש תוכן בצורה קריאטיבית ומעניינת.  גם בעולם השיווק חל שינוי גדול בשנים האחרונות והוא הפך להיות הרבה יותר מדיד, פרסונאלי ומותאם אישית צרכיים של כל לקוח. היום יש כלים דיגיטלים רבים שמסייעים לי להכיר את הלקוחות ולהתאים את פעילויות השיווק בצורה שמתאימה לצרכים המשתנים של הלקוחות. כיאה לסמנכ"לית שיווק בחברת תוכנה, אני לא רק מוכרת הלאה ללקוחות שלנו אלה גם מיישמת בעצמי. גאה לומר שהליך הלידים באלעד מתנהל היום בצורה דיגיטלית דרך המערכות כך שיש לי אפשרות לראות איזה לקוח מתעניין באיזה איזור ותכנים, אם היה בכנס מקצועי מסויים, קרא כתבה ועוד.

 

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?

סודה סטריים עושה פעילות מדהימה בישראל ובעולם. שילוב של חברה יצרנית עם תמהיל מגוון מאוד של עובדים, מוצר שאינו טכנולוגי או דיגיטלי אך ממותג נכון ועונה על צרכי הלקוחות ומצליח לשמור על קלילות וחוש הומור עצמי בפרסומים. שאפו!

 

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?

שיווק דיגיטלי עבורי הוא לא רק שיווק במדיות דיגיטליות אלה גם שימוש בכלים שיווקים מדידים אשר מאפשרים לנו אנשי השיווק לקבל תובנות מדויקות יותר ולתת ללקוחות שירות דיגיטלי טוב יותר לאורך כל תקופת הקשר בין הצרכן לחברה (קניה, שירות, חידוש). היכולת להכיר טוב יותר את הלקוח וצרכיו המשתנים ובעזרת טכנולוגיות חדשניות של AI BI לחזות טוב יותר את הצרכים העתידים של הלקוח ולהציע מענה עוד לפני שהלקוח פונה.

 

מסר למנהלי שיווק חדשים:

שאלה מצויינת. אני מברכת על ההזדמנות מכוון שלאורך השנים אני נתקלת בג'וניורים שרוצים לעבוד איתי ולהיכנס לתחום השיווק. הטעות הנפוצה ביותר של המתחילים בעולם השיווק היא לראות רק את קצה הקרחון – את הקמפיינים, הכנסים והאירועים. אך חשוב להבין שמאחורי החלק המנצנץ ישנה עבודה מקצועית, סדורה ומסורה עד שמגיעים לתוצאות הטובות ביותר. בעיני ניהול פעילויות שיווק דומה מאוד לניהול פרויקטים. צריך להיות מתוכננים בתכניות עבודה לטווח הארוך והקצר, לדייק בפרטים הקטנים, לדעת לחבר ולרתום גורמים רבים בארגון ומחוץ לו, כשבסופו של דבר מרכיבים את ההצלחה.

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: 'קסטרו זה לא קמפיין ספארי' // עטרה בילר

פורסם

ב-

האסוציאציה הראשונית היא רנה מגריט עם ציור המקטרת עליה הוא כותב ״זו לא מקטרת״.

הרים של פילוסופיה נאמרו ונכתבו על החריקה הזו שמציגה לראווה דבר והיפוכו. שהרי יש הטוענים שאין זה כלל דבר והיפוכו, כי ציור של מקטרת איננו המקטרת עצמה. מאידך יש שאומרים שהכוונה היא להכניס את הצופה לקונפליקט ולאפשר לו לחוות אותו ולהרהר בו. ובלה בלה בלה.

האסוציאציה השנייה היא שיווקית. אופנת הספארי שמבטאת כמיהה למרחבים הפתוחים ולחיות הפרא החופשיות והמשוחררות היא נצחית.

פעם בככה וככה שנים אנחנו נתקפים געגועים לקולוניאליזם ולאנתרופולוג עוטה חליפת הספארי, ששוכב שבועיים בשיחים רק כדי לתפוס את הזברה בעונתה, מזדווגת עם בחיר ליבה. ולצלם ולתעד.

וכשגעגועים אלה מטלטלים אותנו, מכונות התפירה מוציאות בשצף חולצות נמר ומכנסי תנין, אפודת צלמים ומכנסי ברמודה של קצינים בריטיים בלב הסהרה.

אבל אז, יוסטון, יש בעיה. זה לא רק לא מיוחד. זה קלישאה.

קסטרו, במהלך של מודעות עצמית של מטופל בפסיכואנליזה, אומר לנו – היינו מתים לעשות משהו אחר אבל זה חזק מאתנו. קמפיין ספארי לבגדי ספארי זה מה זה צפוי אבל אנחנו לא עומדים בפיתוי. זוהי מלכודת שנפלנו לתוכה עמוק. וכנראה שמאוחר מדי לנסות להיגמל. או להסתיר. כי רואים.

קסטרו בעצמם מבינים – להראות נמר לאופנת נמר זה נקלה אבל מה זה כיף. ולכן, למרות הכל, כמו עוגת הקצפת שאכלנו למרות שאסור, מסתער קסטרו על קמפיין ספארי ומה שאנחנו רואים זו הצצה לאופן בו מתמודד קסטרו עם הבושה.

הסיפור הוא סיפור של שקר ילדותי שאי אפשר בשום פנים לשקר אותו בלי להיתפס. בטון מקנא שואלת ריף נאמן את רותם סלע אם היא מצטלמת לקמפיין ספארי של קסטרו בלעדיה. מאותו רגע קורים שני דברים במקביל. סצנות ספארי פראיות לצד ריף שהולכת ונהיית יותר ויותר קנאית ונירגנת. היא בטוחה שמצטלם פה קמפיין ספארי של קסטרו למרות שההפקה והדוגמנים עושים הכל כדי להסתיר את זה ממנה ולהכחיש. יש כל מיני סצנות הזויות שמדגימות ספארי במיטבו, חיילים אפריקאים, פלמינגו, סמור על הגב של מרגי, עוד חיות בר, כיתה בין העצים תחת כיפת השמים והרבה אור וחושך יצריים ומסתוריים. מהצד האחר יש לנו את ריף שחודרת אל תוך הסצנות וחושדת. כמו בקולנוע כשהצופה באולם לא מבין איך היא לא רואה מה שהוא רואה. איך הפיל הצליח להסתתר מאחורי מחט. כך ריף שרואה הרבה פחות ממה שברור שהיא כן רואה.

כשרותם אומרת על מרגי never heard of him  – זוהי הכחשה בוטה שעולה בקנה אחד עם תמת הפרסומת, שמאלתרת על הסתרה לא אמינה של עצם היותה.

ריף חושדת. מה עם הפלמינגו היא מגרגרת תחת מי האגם. אבל זה לא מה שאת חושבת אומרים לה. המשפט ששמענו כל כך הרבה פעמים.

Darling, you’re hysterical, this is not a safari campaign אומרת רותם בקול גברי שבוקע מתוכה ותהרגו אותי אם אני טועה – האריה בפריים אומר את ההברה האחרונה של המילה ׳קמפיין׳.

אוקיי אומרת ריף בקול שבור. אנחנו יודעים שהיא יודעת. אנחנו יודעים שהיא לא מאמינה. אבל היא לבד וכבר אמרו לה שהיא הסטרית, והיא לא רוצה שהמצב יסלים. אז היא משחררת. אולי זה באמת הכל רק בראש שלה. אולי רק נדמה לה.

ואני אומרת שזה כל כך חכם ועמוק. קליפ פרוע שעומד על הראש מציף אצל כולנו רגעים שאמרו לנו שמה שאנחנו רואים וחושבים ומרגישים – איננו. כולנו הועמדנו עם הגב לקיר כשנאמר לנו שמה שאנחנו רואים וחושבים לא קיים. כשהיה ברור שיש מסיבה אליה לא הוזמנו.

קמפיין ספארי חילץ את עצמו בשן ועין מלהיות קלישאה נבובה תוך שהוא משתמש בחומרים של הקלישאה ויוצר מהם דבר אחר, מקורי שהוא גם מצחיק וגם עמוק. קצת כמו ליצור תמונה מחפצים סתמיים. מגזרי עיתון ואטבי כביסה.

אז אם יש מישהו בקסטרו שחושב שמדובר רק בהומור פרוע ושלוח רסן – הוא טועה. יש פה ״צחוק צחוק שבסופו יש טיפה בכי״ כמו שהסבתות הפולניות אוהבות להגיד. זה מה שהופך את הקליפ לבלתי סתמי, צפי מאד ומעורר רגשות ומחשבות.

ומעבר לכך יש הרבה אופנת ספארי שמפלרטטת עם המצלמה ונדמה לי שראיתי שמלת ארכאולוגית ומכנסי נווד, אותם ארצה לראות באור חזק יותר, עליי, בתא מדידה של חנות של קסטרו. ולחלום שאני בכתבה של הנשיונל ג׳יאוגרפיק. כי כבר ככה וככה זמן לא הייתה אופנת – ספארי – שאינה – אופנת – ספארי ואיך בא לי.

עטרה בילר היא אסטרטגית של מותגים. היא עושה שימוש במודל הנרטיב במטרה לאתר את התפקיד הייחודי של המותג, ולתרגם את יתרונו האסטרטגי לכדי כלי ניהולי אפקטיבי, כזה שמטפח זיקה בקרב השוק, בונה מערכת יחסים מניבה עם קהלי היעד ומאפשר החזר על התשואה.

 

המשך קריאה

טורים ומאמרים

כיצד Hashtags יכולים לסייע למיתוג האישי שלכם? – 9 טיפים שאתם חייבים להכיר! // תומר צוקר

פורסם

ב-

בואו נדבר שניה על סולמיות ומיתוג אישי.

לפני כשבוע שעבר פירסמתי מאמר בנושא עדכון האלגוריתם של LinkedIn. המאמר והפוסטים שקידמו אותו זכו לעשרות אלפי חשיפות, מאות לייקים ועשרות שיתופים. למרות הפיתוי אני לא אצלול לניתוח הנתונים אבל אני כן ארצה לשים את הזרקור על השימוש שעשיתי בהאשטג בהיבט של מיתוג, מיתוג אישי ויצירת אימפקט.

כשיצרתי את הפוסטים הוספתי את ההאשטג #linkedin (תמונה מספר 1). לפני מספר ימים קיבלתי עדכון משמח שהפוסט נכנס ל-Trending של LinkedIn (תמונות מספר 2 ו-3).

שניה, מה זה Trending?

לינקדאין עושה שימוש באלגוריתמים, לצד עורכים אנושיים, כדי לזהות סיפורים שיכולים לעניין את המשתמשים. אחת מהדרכים לזהות את הסיפורים הללו היא באמצעות ניטור ההאשטגים (אני כבר מגיע לזה…). כאשר סיפור (פוסט, מאמר) זוהה כמעניין, רלבנטי ובעל מאפיין ויראלי, לינקדאין מודיעה לכל המשתמשים שעוקבים אחרי ההאשטג המדובר, על קיומו.

המשמעות היא מאד פשוטה – הגדלת פוטנציאל החשיפה בצורה משמעותית. כמה משמעותית? במקרה שלי, אחרי ההאשטג #linkedin עוקבים 854,321 משתמשים. נחמד, לא? (אגב, אחרי #marketing עוקבים 20 מיליון משתמשים…).

כניסה ל-Trending יכולה לחולל קפיצה משמעותית בכמות הצפיות בתוכן שיצרתם. כך קרה אצלי כאשר פוסטים קודמים שלי נכנסו ל-Trending של #aws , #tips, #mentoring  ואחרים. הנה הדבר החשוב באמת – מעבר לליטוף הנעים של האגו, מדובר בהכרה שהתוכן שיצרתם, ובכן…באמת מעניין מישהו…

ועכשיו קצת על Hashtags

השימוש בהאשטג ב-LinkedIn החל בשנת 2018 (וכרגיל, באיחור אופנתי..). אחת מהסיבות המרכזיות שהביאו את לינקדאין לשלב האשטגים באלגוריתם שלהם היתה העובדה שמשתמשים "רגילים", שאינם מוגדרים כ-Influencers, התקשו להגיע להיקף חשיפה משמעותי. המצב גרם לתסכול רב ולשחיקה מתמשכת של שיעורי ה-Engagement. לינקדאין הבינה שהיא בבעיה (מעט חשיפות => ירידה במשתמשים = ירידה בהכנסות) והוסיפה את מרכיב ההאשטג, כך שאפשר למשתמשים "רגילים" להשיג חשיפה גבוהה ויצמצם את "ההשתלטות" של הסלבס על הפיד שלנו.

בנוסף לכך, מעקב (Follow) אחרי Hashtags היא דרך קלה להרחיב את הידע סביב עולמות תוכן שמעניינים אותנו ומעניקים לנו הזדמנות ליצור קשר ולהתחבר עם יוצרי התוכן המתוייג. תוכן שמשוייך ל-Hashtag שאתם עוקבים אחריו, יוצג ב-Feed שלכם.

מעולה, אבל איך מתחילים?…

קבלו 9 טיפים בנושא השימוש ב-Hashtags >>

1. ניתן לשלב האשטגים בצורה פשוטה בגוף ה-Update (פוסט) בתהליך העריכה או במאמר (Article) מיד לאחר לחיצה על כפתור ה-Publish. שימו לב – למרות שניתן לערוך פוסטים ומאמרים, לא ניתן להסיר, להוסיף או לערוך האשטגים לאחר הפרסום…

2. כיצד מוצאים האשטגים? – בחלונית החיפוש של לינקדאין, הקלידו סולמית ומיד לאחר מכן את נושא התוכן שמעניין אתכם. לינקדאין תציג לכם רשימת האשטגים רלבנטיים. דרך נוספת היא דרך מסך הבית. בצד שמאל למטה ישנו איזור שכותרתו “Followed Hashtags” ומתחתיו מוצגים ההאשטגים שאתם עוקבים אחריהם. הקלקה על “Discover More” תציג לכם גלריה (אינסופית…) של האשטגים רלבנטיים עבורכם, בהתאם לפרמטרים שונים (דמיון להאשטגים שאתם עוקבים אחריהם, ניתוח הפרופיל האישי, ניתוח התכנים שאתם מפרסמים וכו').

3. אתם יכולים ליצור האשטג מקורי משלכם! זאת הזדמנות מעולה לנכס לעצמכם עולם תוכן, לקדם את המיתוג האישי שלכם, המוצרים שלכם או את החברה בה אתם עובדים. לחילופין, אתם יכולים לבחור האשטג מתוך הרשימה שלינקדאין תציע לכם: הקלידו את הסימן #, מיד אחריו הקלידו את האות הראשונה של תחום ההאשטג והקליקו על בחירתכם.

4. מילות מפתח (Keyword) הן אמצעי מצוין לשיפור הדירוג שלכם במנועי החיפוש (פרופילים ומאמרים בלינקדאין מאונדקסים ע"י גוגל) אולם שילוב האשטג בפרופיל האישי (ב-Headline, ב-About או ב-Experience) לא יביא לאפקט המיוחל. ההאשטג אינו קליקבילי והשפעתו זהה לכל מילת חיפוש אחרת.

5. כמה האשטגים מומלץ לשלב בפוסט או במאמר? ההמלצה המקובלת היא עד חמישה האשטגים לפיסת תוכן. מעבר לכך, אתם מסתכנים בכך שהפוסט שלכם יהיה חשוד כספאם.

6. אנחנו ב-2020 אבל אני עדיין רואה משתמשים שעושים שימוש ברווחים, סימנים מיוחדים וסימני פיסוק בהאשטג. אז לא…כתיבה רציפה וללא סימני פיסוק. במידה וההאשטג כולל מספר מילים, הקפידו על אות ראשונה גדולה בתחילת כל מילה וכיתבו ברצף. לדוגמא: #LinkedInSocialSelling ועוד טיפ, אל תיצרו האשטגים ארוכים מדי…

7. תרכבו על הגל – השתמשו בהאשטגים לצורכי שיווק בזמן-אמת, אם בזמן אירועים או כנסים בהם אתם משתתפים (כן, נחזור מתישהו להשתתף באירועים ובהופעות…) או כל meme טרנדי אחר.

8. עושים שימוש בפתרונות השיווק של לינקדאין? – מצוין! מומלץ להשתמש באנליטיקס בכדי לנתח את ההשפעה של ההאשטגים על ביצועי הקמפיין שלכם ולהפיק תובנות לגבי תחומי העניין של הלקוחות שלכם.

9. לא לשכוח! – יש להבחין בין שימוש בהאשטג (עבור תיוג תחום תוכן) לבין שימוש ב-Mention באמצעות הסימן @ (עבור תיוג Connection, קבוצה או עמוד חברה).

לסיכום, שימוש נכון ב-Hashtag יכול להגדיל משמעותית את היקפי החשיפה לתכנים שלכם, לפרופיל האישי שלכם ולעסק שלכם. ניטור שוטף של האשטגים רלבנטיים עבורכם יזמן לכם הזדמנויות לשיתופי פעולה ולהרחבת הידע. יצירתיות ועקביות בבחירת ההאשטגים יסייעו בחיזוק המיתוג האישי שלכם.

הישטוג מוצלח!

תומר צוקר, מנהל שיווק ומכירות בחברות טכנולוגיה בינ"ל, מנטור עסקי ומרצה בתחומי השיווק, מיתוג ו-Social Selling | linkedin.com/in/tomerzuker

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020