עקבו אחרינו ברשת

קמפיינים

ניתוח קמפיין: התעודה הביומטרית – Bio // עטרה בילר

עטרה בילר מנתחת את הקמפיין החדש של התעודה הביומטרית – Bio (לפ"מ) – האם ההבטחה לשדרוג חכם עומדת במבחן המציאות ואיך כל זה קשור לעולמות הטכנולוגיה והמובייל?

פורסם

ב-

Bio שדרוג חכם – כשיש משהו שנוי במחלוקת כמו התעודה הביומטרית, צריך להיות חכם ולא צודק.

להלן קליפ לא רע בכלל שהניח הנחה שגויה והיא – כי יש בעיה טקטית בלבד של זהות גנובה שהתעודה הביומטרית תוכל לפתור.

אבל הקליפ לא טיפל בסוגיה העמוקה שסיבכה את הנחת היסוד, והערימה בזמנו תילי תילים של התנגדויות אמוציונאליות כלפי מאגר ביומטרי, וכלפי ההשכלות המוסריות והערכיות שלו..  מאז זרמו הרבה מים בירדן ויתכן שגם הרבה זהויות נגנבו וזויפו.

בעולם של פשעי סייבר, נדרש הסבר לא הגיוני

אנחנו חיים, הרי, בעולם של פשעי סייבר. גניבת זהות מתרחשת יום יום באמצעים כאלה ואחרים. חדירה למחשבים, מכשירי טלפון חכמים וכרטיסי אשראי מתבצעת בידי פושעים מהסוג החדש, המתוחכם ולפיכך המפחיד יותר.

בעידן הזה אי אפשר שלא להתקדם לתעודת זהות חכמה אבל מה לעשות שהסברים הגיוניים לא עובדים? התשובה ברורה. צריך הסבר לא הגיוני.

צריך להביא אסטרטגיה ערמומית שפותחת זרקור במקום שקודם באמת היה חושך, שמחברת את המהלך לקטגוריות נוחות פטורות מקונפליקט, ומרחיקה אותנו מאזור המריבה, וזה מה שנעשה.

קודם כל, השם. Bio. נשמע חכם, טכנולוגי, אולי טבעי וטכנולוגי. אולי מים או כימיקל חכם או סלולרי שעובד אחרת.

בשני הטיזרים ראינו מודעות של אנשים שמדברים על שדרוג ואוחזים במסגרת שקופה שמשדרת היי טק, פשטות וניקיון.

ה look and feel  של מודעות הטיזינג היה בינלאומי, וכמובן גם השם שהוא לועזי, ומזכיר מותגים כמו O2 שהכי לא קשורים למרחב הציבורי ממשלתי ובוודאי שלא למשרד הפנים.

ההבטחה "שדרוג חכם לכולם" לקחה אותנו לעולמות המובייל. שאלתי את עצמי אם מדובר אכן במכשיר חכם או אולי טאבלט או גאדג'ט אחר שקשור ללייפסטייל, בריאות, יעילות או פשטות. בכל המקרים צדקתי אבל לא העליתי בדעתי שהביאו לי את תעודת הזהות הביומטרית בדלת האחורית. ואולי טוב שכך.

ואז זה הגיע.הקליפ. והתעודות האמיתיות במודעות:

ויז'ואל מעולמות המובייל והטכנולוגיה

הקליפ הוא takeoff מושלם של השקת דור חדש של מכשיר אפל. כל הקלישאות שמראות את ההשקה בסיליקון ואלי של סטיב ג'ובס בבגדים שחורים על במה, התור הארוך של הקונים הראשונים, ההתלהבות של אלה שיוצאים עם שקיות מהחנות – כל הסצנה הזו מושאלת מרגעי הזוהר של השקות האייפון על דורותיו, ובעיקר מזכירה לנו דבר אחד חשוב: אנחנו אוהבים שדרוגים חכמים.

אנחנו אוהבים טכנולוגיה כשהיא לא מאיימת עלינו. אנחנו אוהבים להיות early adopters ולא להיות מאחרים חקיינים.

אז מה הבעיה? למעשה, על פי התיזה החדשה אין שום בעיה. או יותר נכון – הצליחו ולו לרגע קריטי להשכיח את הבעיה ההיא מאתנו ולפתות אותנו עם משהו שמדבר אלינו: יש לנו תעודת זהות Low tech, שאינה עומדת בצוק העיתים הדיגיטאלי וכל אחד ואחת מאתנו יכול לשדרג לתעודה ביומטרית. סליחה, Bio.

ההשוואה לסצנת הסמארטפון וההרחקה מתסביך האח הגדול מותירה אותנו למעשה חסרי קונפליקט ומלאי חשק לשדרג חתיכת פלסטיק טיפש לחכם. רגע, מה בעצם הפריע לנו בעבר אם כן?

אהבתי את הטיפול האינטליגנטי ועתיר האסטרטגיה בסוגיית הזהות הביומטרית ואני משערת שהמהלך מספר סיפור שיסייע בידי משרד הפנים לפרום התנגדויות ולהגדיל את סיכויי העברת אוכלוסיית ישראל למאגר זיהוי ביומטרי.

קמפיינים

צפו: בנק הפועלים נתן ליוצרי רשת לפרסם פתיחת חשבון לצעירים

פורסם

ב-

בנק הפועלים השיק היום (חמישי) באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO וחברת התוכן PEACH קמפיין דיגיטלי חדש בהובלת יוצרי רשת לקידום פתיחת חשבון בנק לצעירים בתהליך דיגיטלי של כ-7 דקות, ללא בנקאי, ובאמצעות שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים. 

זו הפעם הראשונה שבנק הפועלים נותן חופש יצירתי ליוצרי רשת צעירים, בהובלת קווין רובין, ליאל אלי וסהר קליזו, להם מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, לספר איך הם היו מפרסמים את השירות כפרזנטורים ליום אחד של בנק הפועלים.

אסף אזולאי, ראש מטה שיווק בבנק הפועלים:  ״כמוצר טכנולוגי ייעודי לצעירים, חיפשנו דרך להנגיש להם אותו בצורה שהכי תדבר אליהם, ואין דרך טובה יותר לפרסם לצעירים מאשר הם בעצמם. מיד לאחר ההצטרפות לבנק, הלקוחות ייהנו מכל השירותים של בנק הפועלים – מספר הסניפים הגדול ביותר ומוקד טלפוני, יחד עם האפליקציה הבנקאית הטובה בישראל".

הלקוחות הצעירים יכולים לפתוח את החשבון בתהליך דיגיטלי מלא, בלי להמתין לבנקאי או למוקד טלפוני בכ-7 דקות בלבד, מכל מקום ובכל זמן – גם מהספה בסלון. התהליך ברור וקל, וכדי להזדהות פשוט מצלמים תעודת זהות  ועושים סלפי. תוך כ-7 דקות בלבד, נפתח חשבון, שמאפשר לפעול בכל ערוצי הבנק – בדיגיטל, בסניף, בטלפון, לפי בחירת הלקוחות.

אדי גרצמן, סמנכ"ל קריאטיב בגיתם BBDO: "הקמפיין שלנו לבנק הפועלים מוכיח שאם משלבים נכון משפיעני רשת ומובילי דעה, יכול לקרות קסם אמיתי. כך בעיניי צריך להיראות פרסום ב-2019.  תודה גדולה ללקוח שסמך עלינו לכל אורך הדרך ואנו גאים על התוצאה הסופית".

סער זכריש, מנהל אגף הדיגיטל בחטיבת החדשנות, בנק הפועלים: "כיום, בעידן הדיגיטלי, יותר ויותר לקוחות מצפים לפעולה פשוטה ברורה ונוחה. הדבר מקבל משנה תוקף בכל הנוגע לצעירים, המורגלים בחוויות של "כאן ועכשיו". בנק ישראל אפשר לראשונה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של זיהוי פנים, וזאת הייתה עבורנו הזדמנות לייצר תהליך פשוט, נוח ומהיר, שבו הלקוחות לא תלויים בזמינות של מוקד שירות לקוחות, בנקאי או בשעות פתיחת הסניף, אלא רק במכשיר הטלפון הנייד שלהם ובתעודת הזהות. הפכנו את התהליך לידידותי ומזמין עבור הלקוחות הצעירים, מתוך הבנה שרגע פתיחת החשבון הוא רגע חשוב ומשמעותי ביותר בחייהם".

 

המשך קריאה

טורים ומאמרים

ניתוח קמפיין: "הוט – אופירה, ברקו ורונאלדו" // עטרה בילר

פורסם

ב-

נתחיל בזה שהפרסומת שהשיקה לראשונה את הקונספט There is no place like Hot עם גל גדות לא רק שהייתה טובה בעיני, אלא הניחה על הפסים את המותג הוט. לפני כן חשתי שהוט מעדכנת שוב שוב את ספירות המלאי שלה: טאלנטים, תכנים, חבילות, ערוצים, שירותים.

רק כאשר ראינו את גל גדות מדברת על השטיח האדום בהוליווד על איכות הטלוויזיה שיש בישראל. בבית. התחלנו להבין שהוט בחרה להיות הטלוויזיה המקומית, המקורית המובילה. על משקל המשפט There is no place like home שהוא גם מטבע לשון אוניברסלי וגם משויך לקוסם מארץ עוץ – אייקון אלמותי של בידור וקולנוע – אנחנו מקבלים את הוט – שהופכת להיות הבית הישראלי של בידור ותוכן במיטבו. טלוויזיה כמו שרק בישראל אפשר לעשות ולקבל

הקטטה המגוחכת עם 'זינה'  – הדמות הגאונית בגילומו של שלום מיכאלשווילי – דמות שהוט בחרה להדגיש – היה מצחיק ונכון לסיפור. גדות הצליחה בהוליווד ובעולם כולו, וזינה מנסה לגנוב ממנה זרקור וצומי. מצחיק ורלוונטי לטלוויזיה שהיא גם מקורית אבל גם נוגעת בגלאם הקוסמופוליטי. התלהבתי מזה שהוט הבליגה על הדחף לפרוש לראווה גדודי טאלנטים, לטובת פוקוס. במקרה של גדות וזינה – הפוקוס היה על גדות וזינה.

אבל הפרסומת הנוכחית יותר ממאכזבת. ישנה הרגשה של רעש גדול סביב הצעת ערך קטנה. תחילה, יש משהו צעקני באופירה וברקו בלי קשר לכלום. הצמד שנוי במחלוקת. יגידו מה שיגידו על העובדה שהם מוכרים ומייצרים באז, אופירה וברקו הם ללא צל של ספק הדגמה של חספוס ישראלי ווולגאריות מוגזמת.

אופירה וברקו צעקנים. הם לא באמת נותנים מקום זה לזה למרות שלכאורה הם חשים מאד נוח זה בנוכחות האחר. אופירה צוחקת בקול רם ובהגזמה כאילו שנאמר לה שזה ה signature שלה. ספרתי והיא צוחקת 4 פעמים בפרסומת. ברור שהיא מאוהבת בעצם המחשבה שיש לה ייחוד ומשכפלת שוב ושוב את הצחוק המבעבע שלה שלעניות דעתי לא קשור לכלום. הצחוק של אופירה הוא filler. כשאין לה מה להגיד או איך באמת לאלתר מבחינה עיתונאית, אופירה פורצת בצחוק. מבחינתי זה מזמן כבר לא מחזיק מים. זו קריקטורה עצובה.

ברקו ואופירה שבטוחים שהם כריזמטיים ובעלי סקס אפיל אינסופי, מופיעים לצד כריטיאנו רונאלדו ששילמו לו הרבה כסף כדי לשבת על ספה ולהגיד שלש מלים בעברית עילגת ובמבטא ספרדי שנשמע מאז שהוא בטורינו יותר איטלקי. אז יש לנו 3 נעדרי כריזמה שלא אכפת להם שאין להם כריזמה כי היי, משלמים להם הרבה כסף על מה שהם עושים. רק אחד מהם, כריסטיאנו רונלדו, מקצוען בתחומו. שחקן הוא לא.

השיחה המאז משעממת ומתאמצת נורא להצחיק נסבה סביב כמה נתנו לרונאלדו תמורת הפרסומת והחמש מאות מגה שלשבריר שניה ניתן לחשוב שמדובר בחמש מאות אלף יורו או שקלים – אמור להיות הפאנץ' הכי מפתיע והכי מצחיק עלי אדמות, רק שזה יבש צפוי ומאכזב.

כל הנושא של סלבז שעולים כסף מנוצל לרעה עם הומור שאולי היה יכול להיות טוב ואדג'י אך פוספס ובגדול. אני לא נגד סלבז בפרסומות אבל אני בעד לקחת אותם למקומות רלוונטיים. משיח לסלקום TV אם אנחנו מדברים על טלוויזיה, זה שידוך שנעשה בגן עדן. שני כהן בתשעה מיליון – אליפות. והיד נטויה. כאשר הדמות נכונה (עלמה זק לסנו ספארק) והטקסט שנון  – יש ערך מוסף להיותו של השחקן ידוען.

במקרה של אופירה,ברקו ורונלדו מדובר בבחירה בהמית של מפורסמים, טקסט נבוב חסר הומור ורעיון נעדר. אין שום דימיון לסיפור גדות וזינה על השטיח האדום שאפשר וצריך היה למנף הלאה לכל הפרסומות של הוט. והאתגר מתחיל להיות מעניין דווקא כשהצעת הערך טכנית ולכאורה יבשה. זהו המבחן האמיתי של פרסום טוב. שם הוא יכול להפגין את גדולתו. וכפי שדויד טמיר ז"ל אמר בזמנו – איפה שיש מסוק ומצנח עם הלוגו סימן שאין אסטרטגיה. אז מבחינתי אופירה ברקו ורונאלדו הם המסוק והמצנח. רק שהם עוד יותר קלישאות.

המשפט המעניין There is no place like Hot מודבק לפרסומת כמו פאה נכרית מביכה ואל מול חוה אלברשטיין ששרה עבור המתחרה "אם למות כמו כלבה אז לפחות שהטלוויזיה תהיה טלוויזיה"  – זה לא כוחות.

המשך קריאה

קמפיינים

סמסונג קוראת לכם לפרוץ גבולות בקמפיין חדש

פורסם

ב-

סמסונג ישראל משיקה בימים אלה באמצעות משרד הפרסום ליאו ברנט קמפיין חדש שצולם בארץ ומציג שלושה סיפורים מעוררי השראה של ישראלים פורצי גבולות תחת המסר Do what you Can’t, ביניהם של האצן העיוור בז'ה נבבה. סמנכ״ל השיווק של  סמסונג בישראל, רונן סלם: "הקמפיין החדש מציג אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן"

בליבו של הקמפיין סרטון מעורר השראה כאשר בסצנה המרכזית נראה בחור עיוור המשוטט בביתו בעודו מחפש בגדים בארון. הטוויסט מגיע, כאשר הבחור שולף חולצה ומתגלה כי מדובר בחולצת מרתון סמסונג תלאביב, וכי ה"שחקן" בעצם משחק את דמותו שלו- בז'ה נבבה, האצן העיוור אשר זכה במקום החמישי באולימפיאדת בייג'ינג ונחשב כפורץ דרך וגבולות.

בסצנה נוספת מככבת גולשת הלונגבורד, קטיה קרסנר, אשר ייסדה את Longboard Girls Crew Israel, קהילה לקידום נשים בענף הסקייטינג בישראל אשר שמה לה למטרה להרחיב את תחום הלונגבורד בקרב הנשים והבנות בארץ, וכמו גם ורקדנית צעירה, המציגות ביצועים עוצרי נשימה.

"אנו גאים להציג את הקמפיין החדש עם אמירה שהיא הרבה יותר מסלוגן" מסביר רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל "המסר Do What You Can't מייצג את הנרטיב המוביל של המותג  שלנו- לאפשר ללקוחות שלנו לפרוץ גבולות ולעשות את הבלתי אפשרי. סמסונג, באמצעות טכנולוגיות חדשניות והמתקדמות ביותר, מאפשרת ללקוחותיה להעז, לצאת מאזור הנוחות ולגלות עולם שלם של אפשרויות חדשות המאפשרות לכל אחד למצות את הפוטנציאל האישי הגלום בו".

עמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב בליאו ברנט מספר כי "האתגר המרכזי שלנו היה לקחת את המסר האוניברסלי, Do What You Can`t, ולהתאים אותו לקהל ולמציאות הישראלית בצורה מקרבת, אותנטית ומחברת. במהלך ישיבות 'הפיצוח' והקריאייטיב הועלה הרעיון ללהק דמויות ישראליות אמיתיות המספרות את הסיפור, במקום לקחת שחקנים אנונימיים ולהלביש עליהם 'דמויות' כפי שלרוב עושים".

המשך קריאה

קמפיינים

מרימים לפנסיה: בנק הפועלים עם קמפיין ייעוץ פנסיוני בכיכובו של קובי מרימי

פורסם

ב-

בנק הפועלים השיק באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי מהלך פרסומי חדש בנושא שירותיי ייעוץ פנסיוני ללקוחות כל הבנקים בהובלת הזמר והשחקן קובי מרימי. מטרת הקמפיין היא להגביר את מודעות הציבור הרחב לנושא הפנסיה ולעודד אותו להיערך מוקדם ככל הניתן לגיל הפרישה לפנסיה. בסרטון הטלוויזיה יופיע קובי מרימי מאופר כקובי מרימי ב"גיל הפרישה" החי ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, יעלה קמפיין חוצות ודיגיטל בכיכובו של מרימי הקורא לציבור לקבל ייעוץ פנסיוני בבנק הפועלים.

 

הפנסיה מהווה את רשת הביטחון הכלכלית של האדם עם פרישתו משוק העבודה ולכן, חשוב להתחיל לחסוך מוקדם ככל הניתן לאחר קבלת ייעוץ מקצועי ואובייקטיבי. מסקר שערך הבנק עולה כי רק 56% מהציבור נעזר ביועצים פנסיונים לתכנון הפנסיה, כאשר ייעוץ זה עשוי להביא לחיסכון של עד עשרות ואף מאות אלפי שקלים יותר לפנסיה.

המשנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הפיננסית, עופר קורן, אמר: "הייעוץ הפנסיוני הניתן בבנק הפועלים הוא ייעוץ אובייקטיבי הניתן כיום ללא כל עלות ומלווה את הלקוח לאורך כל צמתי חייו: עם הכניסה למעגל העבודה, שינוי במצב משפחתי, מעבר בין עבודות, היערכות לפרישה ועוד. הייעוץ ניתן ללקוחות כל הבנקים ב-22 מרכזי ייעוץ פנסיונים בפריסה ארצית, על ידי צוות יועצים מקצועי ואובייקטיבי המחזיק ברישיון ייעוץ פנסיוני ומשתמש במערכות ייעוץ מתקדמות תומכות החלטה".

מנהל מטה השיווק והפרסום של בנק הפועלים, אסף אזולאי, ציין: "רוב האנשים לוקחים את ההצעה הראשונה שמציעים להם בתהליך הייעוץ הפנסיוני. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולהתייעץ עם היועצים האובייקטיבים של הבנק, כדי לבחון האם ניתן לחסוך עד מאות אלפי שקלים בגיל הפנסיה. מבחינתנו, מדובר בשירות המעניק ערך גבוה וחשוב ללקוח כחלק מהתפיסה אותה חרת בנק הפועלים על דגלו "פועלים אתכם בכל החלטה".

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA