רגע לפני שמתחלפת שנה אזרחית, ביקשנו מאנשי השיווק והדיגיטל בקהילת השיווק לבחור את המהלך השיווקי, פרסומי ודיגיטלי בארץ או בעולם, שעורר בהם השראה, הדליק בהם ניצוץ, ייצר עבורם הפרעה או כזה שהם הצליחו ללמוד ממנו תובנות לעשייה השיווקית לקראת 2020.
הבחירה של מיכל לוצקי – כניסתה של וונדי׳ס למשחק פורטנייט
עבור מיכל לוצקי, סמנכ״ל הדיגיטל של רשת ובקרוב סמנכ"ל הפיתוח העסקי ודיגיטל של גלובס, היה זה מהלכה המאוד חדשני של וונדי׳ס להיכנס לתוך המשחק של פורטנייט ולשדרו בטוויץ׳. מהלך בו מותג החליט לשים את עצמו כחלק מהשיח של היוזרים ולהעביר מסר, שאינו פשוט להעברה, דרך השחקנים עצמם.
שוברת מקררים
וונדי׳ס, חברת מזון מהיר המתגאה בכך שהבשר שלה, להבדיל ממתחרותיה הרבות, הוא טרי ואינו עובר תהליך הקפאה.
פורטנייט הוא המשחק הפופולרי ביותר בעולם ובו כ-250 מיליון שחקנים. מותגים בדרך כלל מצייצים עליו או משלמים הרבה מאוד כסף על חסות במשחק.
צוות הקריאייטיב של וונדי׳ס זיהה כי בפורטנייט הולך להיות משחק של ״קרב אוכל״ בין המבורגר לבין פיצה – ומצא דרך אורגנית להיכנס לתוך המשחק.
הם הצטרפו למשחק בדמות שדומה לדמות האייקונית של וונדי׳ס, עם צמות ג’ינג’יות. אותה דמות הצטרפה ל״צוות פיצה״, כי ״צוות המבורגר״ שם בשר במקפיא ופיצה לא.
במקום להרוג במשחק שחקנים של הקבוצה היריבה, בחרה הדמות להרוג מקררים שוב ושוב ושוב ולשדר זאת בטוויץ׳ (הפלטפורמה המובילה לשידור משחקי מחשב) לעיניהם הנדהמות של שאר השחקנים.
בסוף, כמובן, האמת התגלתה וגרמה לשיח רב ולעידוד שחקנים רבים לשבור מקררים בעצמם.
המהלך זיכה את וונדיס ו-WPP בפרס הגראנד פרי בפסטיבל קאן.
מה אני לוקחת מהמהלך והאם היה מתאים לשחקן אחר?
המהלך הזה הוא חלק מהמגמה אליה שואפים מותגים רבים, והיא להתערבב לתוך השיחה של המשתמשים ובאמצעות תוכן יוצא דופן למנף את הערכים החשובים להם. חדשנות ויצירת תוכן לא שגרתית, על ידי שיח שנוצר אצל המשתמשים ולא בדחיפה הוא המקום אליו צריך לכוון. זו ההזדמנות גם להודות לזהר אוריאן, שבזכותה אני מגלה מהלכים מדהימים כמו זה. ממליצה לכם לעקוב אחריה.