הכירו את מתחם התוכן החדש של קהילת השיווק למען עסקים ונותני שירותים לאנשי השיווק – ביחד אנחנו חזקים מהקורונה. משבר הקורונה חייב אותנו בקהילת השיווק להתגייס למען נותני השירותים הרבים הנמצאים בקהילת השיווק ונותנים שירותים לאנשי השיווק וזו מצווה עבורנו לתת להם ולכם במה ולנסות ולו במעט לעזור להם ולכם לצלוח את התקופה המורכבת העוברת על עסקים. מעוניינים להשתתף במדור? כתבו לנו team@shivuk.me
מי אנחנו?
לאוד אנד קליר היא חברה המספקת שירותי יעוץ מוסיקלי, ניהול מו"מ מול טאלנטים בארץ ובחו"ל לקמפיינים והסדרת אישורי שימוש בזכויות יוצרים (קלירנס) לשימושים מסחריים\פרסומות. החברה היא שותפות בין משפטנית זכויות היוצרים, המו"לית והיועצת המוסיקלית הדר גלר לגל פרמן, בסיסט להקת טיפקס ומפיק בולט בתעשיית המוסיקה.
מה מייחד את העסק שלנו?
אנו חברה ייחודית בתעשייה שלנו. אנחנו ״היברידיים״
בעוד שתפיסתית חברות מתחלקות לקלירנס ולהפקה, ה"היברידיות" שזה בעצם הזיווג שלנו היא תוצר של הניסיון המקצועי רב השנים של שנינו בתחום וההשכלה האקדמית, הכול סופר מקצועי, לא סתם "על הדרך". כשנכנסנו לתחום כל יחידה הייתה נפרדת, ג'ינגליסט כתב מוסיקה יועץ הציע שירים קלירנסאי קנה זכויות וסוכן סגר טאלנטים. כמובן שהיום ישנם עוד שעושים יותר מדבר אחד אך אצלנו זוהי מהות העסק. לראות את התמונה הכוללת ולנהלה בהתאם כך.
הניסיון הרב תחומי שלנו מאפשר לנו לא להציע שירים שאינם אפשריים מראש הן כלכלית או הן חוזית, לעיתים היותנו השוטר הרע שמנחה את הלקוח לא לעשות סאונד אלייק או לא הקליט קאבר דומה הם ההגנה הכי טובה ללקוחות שלנו ויש לנו את ההבנה לשמור עליהם לאורך כל התהליך ולא רק להכין מסמך שמתייחס לזכויות ולהגיד "ביי", שכן אנו 100% משני הצדדים משפטנית ומוזיקאי, וואן סטופ שופ !!!
אנו נלחמים בשביל כל לקוח בכל החזיתות, לא משנה כמה גדול או קטן הוא, בין אם זה להביא רעיון או הברקה, להוריד מחיר או פשוט להשיג תנאים שיותר תואמים את המטרה וכמובן תמיד נחפש חלופה כשמשהו לא מסתדר שלא תפחת מהרעיון המקורי הודות להבנה שלנו בקריאטיב מניסיון רב השנים שלנו עם פרסומות ואנשי פרסום.
החיבור שלנו הוא סוג של יין ויאנג, עצם השוני האישיותי שלנו. הדר פלפלית מלאת אנרגיה מהירת מחשבה ו"קולנית" (תחת מסווה של לא שומעת טוב) וגל יותר רגוע, קשוב ומסודר כך שלקוחות יכולים לבחור איזו אנרגיה באה להם בטוב. גל הוא איש של השכם בבוקר (גם אם חזר מאוחר מהופעה) והדר היא טיפוס של לילה וערה אל תוך הלילה כך שפועל שאנו יכולים לעבוד הכי קרוב ל 7\24 (מה שמצוין מול חול בשל הפרשי השעות). הניסיון עם אין ספור לקוחות ולמידת צרכיהם תוך כדי תנועה על מאות פרסומות מאפשר לנו להכיר את השוק לרוחב לא רק לעומק מה שמשפיע לטובתו של כל לקוח בסופו של יום הן הודות ליכולות המו"מ שלנו והן בשל הגמישות והיצירתיות שפתחנו עם השנים שמאפשרים לנו להתייחס ללקוח הקטן ביותר כגדול ביותר ולדעת גם מול לקוחותינו הגדולים לתת תוצאה שמותאמת פרויקט ולא להתייחס אליהם כגודל המותג ו/או הכיס אלא כל פרויקט לגופו.
איך השפיעה הקורונה על העסק?
כמו אצל כולם, בהתחלה זה היה טיפה מבלבל וקמפיינים נעצרו, השינוי קרה כשפנו בנושא "אור גדול" של אמיר דדון שיר שהדר המו"לית שלו ועלה בקמפיין אלקטרה באמצעות אדלר חומסקי, הוכח ששיר ישראלי משלנו, מרגש, יכול לתת אנרגיות חיוביות לאנשים ובעקבותיו טיפלנו בעוד קמפיינים כמו "יהיה טוב" ששר דיויד ברוזה לבינלאומי, "שמחות קטנות" שכתב מיכה שטרית לקמפיין טרה, שעודדו את מצב הרוח, "תראו אותי" של הקספרים למטרו מוטור ועוד.
לאור המצב בעולם התרבות אנו משתדלים לעודד את לקוחותינו לקנות כמה שיותר מוסיקה כחול לבן בתקופה הזו, גם היוצרים ובעלי הזכויות של היצירה הישראלית מבינים את המצב ומשתדלים לבוא לקראת.
בתקופה האחרונה צירפנו מספר לקוחות חדשים שלא זכינו לפגוש למעט דרך הזום או שיחות טלפוניות ועמדנו בפני האתגר של לבנות מערכת יחסים ללא מפגש כשעם הסרת המגבלות אנו נוכל אולי סוף סוף להפגש.
למה אני ולמה דווקא עכשיו?
ספק לא נמדד רק בתקופות הטובות אלא בשיקוף סל הערכים איתו הוא מתנהל גם בתקופות הפחות טובות, אנחנו באמת טוטאליים, מתאבדים על כל פרויקט, אין אצלנו אי אפשר, הכל אפשרי.
בסיכומו של דבר הנחישות והעקשנות שלנו מתבטאים בתוצאות זוהי הזדמנות טובה בימים אלו ללקוחות ומשרדים שלא פגשו בנו ו/או עבדו אתנו עד כה או לא ידעו על קיומנו, או חיכו להזדמנות הנכונה לבחור באפשרות של עבודה אתנו ולגלות את הערך המוסף.
ספרי על המהלך שהובלת ללקוחותיך שאת הכי גאה בו:
אין קמפיין אחד אבל כשקמפיין מסחרי מפעיל את הרגשות כמו קמפיין סלקום שהיה בשפת הסימנים בזמנו עם "מלך העולם" ,או כשאנו קונים שיר מיוצר ישראלי ותיק שאנו יודעים שמצבו כלכלית לא טוב ושממש הצלנו לו טיפה את המצב, כשהפרסומת מתנגנת אנו חשים תחושת גאווה עצומה ושיערותינו סומרות מהמתנה המופלאה שעולם הפרסום יכול להעניק לו כשהוא נותן את פרי יצירתו ללקוח לשימוש כך שכולם פה מרוויחים.
איך קהילת השיווק יכולה לעזור לנו?
אתם תפנטזו את זה, אנו בתור go getters כבר נפעל להגשים את זה. כמו שמשקיעים באיש קריאטיב דה בסט או בתאורן דה בסט אל תתפשרו במשהו כל כך חשוב כמו מוסיקה, כשצריכים רעיון טוב לשיר או להשיג זכויות לשיר או לדמות או לתסריט. אל תחפשו קיצורי דרך או לחתוך את ה"מידל מן" כי בסופו של יום זה לא יוצא משתלם לא כלכלית וגם לא משפטית ומי שצריך הסברים, שידבר אתנו …אז איך ניתן לעזור? להציץ בתיק העבודות שלנו (בתקווה שיעיד על עצמו),
https://www.instagram.com/hadar_and_gal/
להתעניין ולשאול שאלות שמעניינות בתחום, לאתגר אותנו בבריפים גם במקומות שהתקציבים דלים כי לכל דלת יש מפתח וכמובן, לפנות אלינו לכל ענין וכמובן לעודד אין האוס שימוש ביצירה מקומית לפחות עד שישתפר המצב ועולם הבידור המקומי יעמוד על רגליו . למשל גם חברות שפועלות בחו"ל תעבדו עם ספקים ישראלים כמותנו ואחרים אנו מספיק טובים בכדי להיות בינלאומיים (ויותר זולים) וזה בדוק.
משפט השראה שמנחה אותנו
גל בתור חובב ספורט מושבע תמיד רוצה שהקבוצה שלנו (משרד, לקוח, קמפיין) תנצח, ככה שהכל מסתכם למילה אחת: ניצחון.
מה אנחנו מאחלים לעסק שלנו ?
שנמשיך בעבודה המאתגרת והמוצלחת בהרבה פרויקטים חדשים עם לקוחות קיימים ושנזכה להצטרפות של לקוחות חדשים (פשוט תנו לעצמכם את האפשרות להכיר אותנו – מקסימום תתאהבו), שהפגיעה בתעשייה ובאנשים סביבנו תהיה קטנה ושהשיקום יהיה מהיר, ושנמשיך ללכת לישון כל לילה רגועים להתעורר בכל בוקר מאושרים בחלקנו שאנו מתפרנסים מהאהבה הגדולה ביותר שלנו (אחרי המשפחה כמובן) -מוסיקה.