עקבו אחרינו ברשת

תוכן מותגי

דוברי רוסית הם כמו העולם התחתון. למה כולם מפחדים משוק הפרסום הרוסי?

פורסם

ב-

הדעה הרווחת בחברה הישראלית היא שדור לאחר העלייה הגדולה מברית המועצות לשעבר, אין בעצם שוק רוסי. לא בצרכנות, לא בפרסום. המספרים כמובן מראים אחרת: יותר ויותר חברות גדולות לאורך השנים האחרונות מבינות את הכח העצום הקיים עדיין בשוק הרוסי בישראל. שוק שמחפש שידברו אליו בשפתו שלו, שוק שמכיל בתוכו צרכנים נבונים שמחפשים פרסום חכם ואפקטיבי שיפנה אליהם. אז למה בכל זאת השוק הרוסי נתפס כמשהו מרתיע, לא סקסי לכאורה שלא נאמר מפחיד? דבר הגורם לכך שעשרות חברות במשק הישראלי מפסידות מאות אלפי לקוחות פוטנציאלים? יש לכך מספר סיבות.

"המגזר עדיין קיים? הרוסים כבר מזמן השתלבו!"

"ראיתי לאחרונה סדרה חדשה של הוט ״מלכות״, על העולם התחתון בו שולטות נשים. זה בסגנון של ״הבורר״ רק עם נשים בתפקידים הראשיים של עולם הפשע הישראלי. פתאום חשבתי שבעצם זה עולם שלם שחי וקיים כאן! לידינו! אבל הוא מתנהל לגמרי אחרת! יש לו כללים, הרגלים וקודים משלו. ואנחנו אפילו פוגשים את הנציגים שלו בחיי היומיום שלנו בסיטואציות שונות, אנחנו מכירים רק צד אחד שלהם, הצד שנחשף אלינו. ואין לנו שמץ של מושג איך הם חיים באמת. ופתאום חשבתי שככה בעצם גם העולם שלנו, של דוברי רוסית. ישראלים צברים לא מכירים אותנו באמת. אין לכם שום מושג מה קורה אצלנו. אנחנו מתחת לרדאר. אתם רואים אותנו כל יום אבל לא באמת רואים. אל תזרקו עלי אבנים. אני מודעת לבעייתיות ההשוואה. רק רציתי להבהיר את הנקודה", מציינת אולגה וולפסון.

המגזר קיים. ותמיד יהיה קיים. לא ניתן למחוק את התרבות שלנו! הידעתם שיש עדיין תאטראות בשפה הרוסית!? כ-30 מופעים בכל חודש בשפה הרוסית, יש לנו ערוצי טלוויזיה (אקטואליה, סדרות, סרטים שגדלנו עליהם ולא מוכנים לוותר), מגזינים ועיתונים, למעלה מ-20 אתרי אינטרנט המלאים בתכנים, 2 תחנות רדיו ארצי ואזורי.. וכמה צ'יבורשקות בארון.

בשנה האחרונה התווספה מערכת פרסום ווידאו דיגיטלית VIDEOBLOCK.CO.IL , שמשנה את התמונה. היא נוצרה מתוך צורך ומחסור, המערכת פרוסה בכ-14 האתרים המובילים בשפה הרוסית בישראל ומביאה למעלה מ-4,000,000 חשיפות וכ-400,000 יוניקים בכל יום!

יום יום אני פוגשת לקוחות שניזונים מ"מיתוס השתלבות המגזר הרוסי" ואומרים לי ״אה, המגזר הרוסי נטמע מזמן! הינה אני מכיר את יוליה, מנהלת החשבונות שלנו. היא לגמרי ישראלית!״ אז זאת הבעיה! אתם מכירים רק את הצד הזה שלה, שיודע מצוין עברית, שהיה בצבא, למד באוניברסיטה, קורא ואי נט. היא מתנהגת לגמרי כמוכם! אבל אין לכם מושג מה היא עושה ואיך היא מתנהגת ברגע שהיא יוצאת מהעבודה. שהיא קוראת בערב ספר ברוסית, רואה סרט ברוסית. ביום שישי יוצאת למסעדה "רוסית" או למועדון, קונה השלמות מזון אהוב בסופר או מעדניה "רוסיים", ורב החברים הקרובים שלה הם דוברי רוסית. הילדים שלה במסגרות של דוברי רוסית, לומדים רוסית, מבלים הרבה עם סבא וסבתא דרך קבע. יש לה חיים שונים לגמרי. כן, היא קוראת גם ואי נט לפעמים כדי להתעדכן אבל רק לצורך החדשות ואת חיי הפנאי וההנאה היא ממשיכה לנהל ברוסית.

כן, יש כאלה שבאמת יותר נטמעו מבחינה חברתית, התחתנו עם צברים והתנתקו מהשורשים הרוסים כמה שהם יכלו. אבל זה מיעוט! כ10%, אבל עדיין גם להם יש את שבבי המנטליות שלנו, ההרגלים שקשה מאד להטמיע.

כמו כן, בעשור האחרון הגיעו לארץ קרוב ל-120 אלף דוברי רוסית, ב3-4 השנים האחרונות מגיעים לפה מעל 15 אלף עולים כל שנה. ולפי המצב במדינות חמ״ע מספרם כנראה ילך ויגדל בשנים הקרובות. זה גל עליה עצום!

האנשים שהגיעו בעשור האחרון בטח תורמים עוד יותר לבידול המגזר שלנו. כולנו ממשיכים לשמר את השפה, התרבות, אורך חיים והרגלים משלנו.

דוברי רוסית מהווים כ-14% מהיקף הצריכה הפרטית המקומית.

לפי ההיגיון גם תקציבי פרסום היו צריכים להיות בסדרי הגודל האלה דהיינו קרוב לחצי מיליארד בשנה. אבל בפועל זה מגיע ל2-4% מהעוגה הפרסומית במקרה הטוב.

תשאלו למה?

"אני גם ככה מגיע אל הרוסים במדיות הכלליות, למה לעשות פניה ממוקדת?"

אנחנו חיים פה 25 שנה לא בוואקום (למרות שיש לא מעט כאלה שגרים פה מעל 20 שנה ועדיין מתקשים עם השפה). רובנו למדנו כאן  שני תארים, הקמנו משפחה והצלחנו להקים עסקים משגשגים יותר ופחות. אבל אנחנו גם  חיים בתוך "הבועה" לגמרי. אנחנו לא מתביישים שיש  סלבס ישראלים שאנחנו לא מכירים כי אנחנו פשוט לא רואים את "האח הגדול" וריאליטי אופנתיים אחרים, או גיא פינס ואפילו חדשות בעברית לא תמיד. כי אנחנו יכולים לקבל הכול ברוסית. אז למה להתאמץ? ומה עם הילדים שלנו שנולדו בארץ? כן ברור שהם יודעים עברית, אבל הם גם יודעים רוסית מצוין! הם גדלים על הערכים וההרגלים שלנו ושל דור ההורים שלנו. הם לגמרי לא מבינים למה לשים חביתה בלחם אם אפשר לאכול את אותה חביתה עם נקניק. והיו בשמחה לוקחים פלמני לארוחת עשר אם רק ילדים אחרים לא היו צוחקים כי זה מוזר.

העובדות מדברות בעד עצמן! התקשורת בשפה הרוסית מתפתחת ונפתחים אתרי אינטרנט, קבוצות פייסבוק חדשות של דוברי רוסית כל יום, עסקים חדשים, עולים חדשים מגיעים כל שנה בהמוניהם. ואתם פשוט לא חלק מזה! כי אתם מכירים את יוליה מנהלת החשבונות וחושבים שאלה החיים שלנו.

הידעתם שכ70% מדוברי רוסית בארץ אינם נחשפים כלל לתקשורת בעברית! זאת אומרת כל קמפיין, כל מסר שאתם מעבירים פשוט לא מגיע אליהם. ולא, זה לא רק מבוגרים, פשוט אין לנו כל כך הרבה מבוגרים. דרך אגב, המגזר שלנו הצעיר מאד בעקבות העליה הגדולה של השנים האחרונות. כי רב העולים (מעל 60%) המגיעים הם מתחת לגיל 40. אנשים משכילים, חלקם הגדול עמידים מבחינה כלכלית, יודעים אנגלית, לעיתים גם ממשיכים לעבוד בשלט רחוק או לנהל עסקים במדינות המוצא או פותחים עסקים בארץ.

אז למה מי שגר פה כבר מעל 20 שנה עדיין ממשיך לקיים את ״חיי הבועה״ החברתית, התרבותית והמנטלית? כי פשוט שפע של תשתיות עצמאיות בשפה הרוסית יוצרות מעין עצלנות. למה להתאמץ ולאמץ את אורך החיים הזר אם אפשר להמשיך ולקיים את החיים הנוחים והמוכרים. וזה לרגע לא מונע מאיתנו להיות ישראלים פטריוטיים לכל דבר! להיות מעורבים בפוליטיקה, לעבוד ולשלם מיסים, לשרת ביחידות קרביות בהן אחוז דוברי רוסית אף גבוה יותר ביחס לאחוזינו באוכלוסיה, לקנות דירות, ללמוד באוניברסיטאות, לפתוח עסקים וכו. אבל יחד עם זאת להמשיך לצרוך ולנהל את החיים עדיין ברוסית. כי זה נוח! זה כיף לנו!

אפילו רייטינג החדשות בעברית בכל הערוצים בעברית ביחד מגיע בקושי לאחוזים בודדים בקרב דוברי רוסית. ואנחנו צורכים אקטואליה בטונות! ואין מה לדבר על תוכניות אחרות ומקבצי פרסומות. אנחנו פשוט לא שם. לנו יש תחומי עניין אחרים, הרגלים ורצונות אחרים והמסרים בעברית אפילו מבחינת המהות לא תמיד מדברים אלינו. מה לעשות, אנחנו מעדיפים את איליה אקסלרוד על פני עדי אשכנזי או אדיר מילר. או את עליה סודקוב ואנה רוזין על פני יונית לוי (בלי להעליב חלילה).

גם בעולם שלנו יש לנו קשרים ויכולות, ותקשורת שקובעת את סדר היום שלנו שהוא לעיתים שונה מסדר היום שלכם. החדשות שלנו לא נראות לגמרי כמו החדשות שלכם! חוץ מהדברים המרכזיים. לנו יש פרשנים משלנו, כתבים, מובילי דעה, סלבס, בלוגרים – עולם שלם של מידע, ידע, חוויות. מפרסם שלא מבין את הדברים הללו, יישאר בשנים הקרובות מאחור.

אתם מבינים יותר טוב במספרים? בבקשה:

חשיפה היומית לכ- 4 מיליון (VIDEOBLOCK), תוסיפו המון תוכן (ישנה גם מערכת הנגשת תוכן בשפה הרוסית), תוסיפו באנרים, תוסיפו קידום ממומן בדיגיטל שמטורגט חכם (לא רק ע"י השפה הרוסית כי ככה תגיעו רק לחצי מאיתנו במקרה הטוב), תוסיפו כתבת NATIVE משולבת ווידאו ותמונות, תוסיפו פריסה אפקטיבית בערוץ 9, תוסיפו גם עיתונים.

בצעד קטן אמיץ תגעו בעוד 9-12%* תוספת כיסוי לקמפיין שלכם! כמה זה במספרים? מעל 800,000!

אז מה? עדיין יש בעל עסק שמוכן לוותר על 800,000 צרכנים פוטנציאליים!

  • הגדרה "רוסים" היא לצורך ההמחשה בלבד. מדובר על אזרחי ישראל דוברי רוסית שעלו משלל מדינות חבר העמים ומדברים שפות שונות. מה שמאחד אותם זה השפה הרוסית, מנטליות דומה (לא אצל כולם), רקע דומה, הרגלים, ילדות, מובילי דעה, חיבור וכד'. אין לראות בדוברי  רוסית מקשה אחת! יש אוקראינים, בוכרים, בלרוסים, ליטאים ועוד רבים אחרים.

אודות הכותבות: אולגה וולפסון, בעלת משרד תקשורת שיווקית ◦360 (פרסום, יח"צ דיגיטל) "פרטיזן" המתמחה במגזר דוברי רוסית בארץ ובחו"ל, אנה גינזבורג, מנכ"ל "EGOeast adv." חברת פרסום ויח"צ המתמחה בעבודה בקרב ציבור דוברי הרוסית בישראל וחו"ל.

תוכן מותגי

המדיה החדשנית שכובשת את עולם הספורט: גבי הראיונות הדיגיטליים של MIXZONE

פורסם

ב-

מאז הקמתה של MIXZON בשנת 2017 הספיקה החברה, שפיתחה את גבי הראיונות הדיגיטליים הראשונים בעולם, לעשות כברת דרך.

גבי הראיונות ומסיבות העיתונאים של MIXZONE, אשר שידרגו ללא היכר את קירות הלוגואים המיושנים על ידי שילוב שורת מסכי FHD חכמים בטכנולוגיה ייחודית, הינם כיום גבי הראיונות הרשמיים של ליגת העל בכדורגל, ליגת העל בכדורסל ונבחרת ישראל ונחשבים לאחד ממחוללי ההכנסות המרכזיים בעולם הספורט – הן עבור הספונסרים והן עבור מועדוני הספורט עצמם.

בנוסף להסכם עם מנהלות ליגת העל בכדורגל, שחודש לאחרונה ל-3 שנים נוספות, פועלת  MIXZONE בשיתוף פעולה מלא עם שורת ארגוני ספורט ביניהם: נבחרת ישראל בכדורגל, ליגת העל בכדורסל, נבחרת קרואטיה בכדורגל ובנוסף נמצאת בתהליכי פיילוט מתקדמים ברוסיה, אנגליה ואוסטרליה.

ראיונות ומסיבות העיתונאים בספורט העולמי הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהמשחק עצמו והם זוכים לחשיפות רבות בכל אמצעי התקשורת, תככניות הספורט השונות והרשתות החברתיות.

החשיפה הרחבה הן בשידורים הישירים והן בסיקור העוטף בכל תוכניות הספורט משכה מפרסמים רבים מאוד לפלטפורמה החדשה אשר החליפה את פרגוד הראיונות הסטטי הישן. בין המפרסמים כיום ניתן למצוא חברות בולטות כמו מקדונלדס, בלו, בנק הפועלים, אדידס, תדיראן, פומה, הכרם, סמסונג, סובארו, שוופס ועוד.  ויש להם סיבה טובה: 50% יותר חשיפה!

המפרסמים בגבי הראיונות של MIXZONE נהנים למעשה ממכפילי כוח משמעותיים, בנוסף לחשיפה במרכז הפריים הטלוויזיוני בשידורים הישירים, שמושכת מיידית את עיני הצופה שמזהה את ההנפשה והלוגואים שרצים מולו בזמן שמאמני הקבוצה והשחקנים מתראיינים, זוכים המפרסמים לגל שני ושלישי של חשיפה כשאתרי הספורט והחדשות ,מראיינים גם הם בנפרד מזכיין השידור, את המאמנים ושחקנים נוספים בוידאו, שעולה בכל האתרים מיד לאחר המשחק וגם בימים לאחר מכן.

על פי מחקר בלתי תלוי של קבוצת "יפעת מחקרי מדיה" שבוצע עבור מפרסמים וספונסרים בליגת העל בכדורגל אשר כלל ניתוח של החשיפה העונתית באמצעות גב הראיונות הדיגיטלי, כ-291.8 מיליון צופים ייחשפו לפרסום בגבי הראיונות בעונה שלמה, כ- 1.127 מיליון צופים בכל משחק בודד.
החשיפות בלוח הראיונות חולקו לפי קטגוריות מהן עולה כי הסיקור העוטף מביא לחשיפות גבוהות במאות אחוזים.
כ-900 אלף חשיפות יהיו לפרסום דרך הסיקור העוטף במשחק, ובעונה מדובר בהיקף של כ-232.9 מיליון חשיפות.  בתכניות הספורט צפויים כ-642.6 חשיפות במשחק ובעונה 166.4 מיליון חשיפות.

נתון זה גבוה ב- %50 מהחשיפה של מפרסם על גבי פרגוד הראיונות הישן, כמו גם מהחשיפה לפרסום בשילוטי ה- LED במגרשים וזאת בזכות נראות איכותית יותר וערך מוסף משמעותי של המסכים המשולבים בפרגוד החדש.

סקר נוסף של חברת פאנלס – PANELS מראה כי קמפיין במשחק בודד זכה לחשיפה וזכירות בקרב 34.7% מן הצופים, זמן החשיפה עמד על 27 דקות (זמן ראיונות + מסיבת עיתונאים), וליותר ממיליון צופים ממוקדים נחשפו למותג במהלך מחזור ליגה בודד.

עידן שטרקמן, מבעלי חברת MIXZONE מציין כי מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי, כשאין קהל במגרשים וכשרוב משחקי הספורט עברו למתכונת של שידורי טלוויזיה בלבד, נתוני הרייטינג של המשחקים אף גבוהים יותר וכפועל יוצא כך גם כמות ושווי החשיפות למפרסמים. בנוסף, גבי הראיונות ומסיבות העיתונאים של MIXZONE בתקופה זו נותנים פתרון אידיאלי לצורך המתגבר בפתרונות הכנסה נוספים עבור הקבוצות.

"הספונסרים נהנים מחשיפה רוחבית מלאה לרבות כל מסיבות העיתונאים של הקבוצות ובכל השידורים הישירים של הליגה – הן בערוצי ספורט 5 והן בערוצי צ'רלטון, כמו כן כל הראיונות מועברים באתרי האינטרנט ובתכניות הספורט השונות".

המשך קריאה

קמפיינים

TUBORG מדגישה את ה-FUN בחיים עם קמפיין ואסטרטגיה חדשה

פורסם

ב-

במרכזו של הקמפיין, שיעלה בטלוויזיה, בדיגיטל ובסושיאל, עומד שיתוף הפעולה עם סוכנות הקריאייטיב וההפקה BONAMAZE שיצרו עבור המותג קליפ ייחודי המשלב חיבור צלילים מהחיים ושילובם למנגינה מגניבה וקצבית. בקליפ תוצג השפה התקשורתית החדשה והצעירה המדגישה את הרגעים המהנים בחיים בהם שותים TUBORG .

 

 

TUBORG (טובורג), מבית IBBL מבשלות בירה ישראל ("קרלסברג ישראל"), תעלה בקמפיין חדש תחת המסר: OPEN FOR FUN לרגל השקת המיתוג חדש והשפה התקשורתית החדשה אשר מטרתה יצירת קשר וזיהוי של הבירה עם רגעי הFUN של החיים, רגעים משמחים עם החבר'ה, או הרגע הכיף בסופו של יום ארוך בעבודה.

במרכזו של הקמפיין עומד שיתוף פעולה עם הבימאים גלעד אבנת וסתיו נחום מ- BONAMAZE, חברת הפקת קליפים ישראלית עם סגנון מוזיקלי ייחודי המשלב חיבור צלילים מהחיים ושילובם למנגינה מגניבה וקצבית. BONAMAZE יצרו עבור טובורג קליפ שישדר את הרוח הצעירה וה- FUN דרך עולם המוזיקה.

אבנת ונחום יוצרים פרסומות וקליפים מוזיקליים למותגים המובילים ביותר וכמו כן את הקליפים של האמנים מהשורה הראשונה בישראל בהם מרינה מקסימיליאן, הדג נחש, אסתר רדא, בלקן ביט בוקס, אביתר בנאי ועוד.

במסגרת המיתוג החדש של טובורג יודגש החיבור של הבירה לעולמות ה-FUN, השמחה, הכיף, הקלילות, ורוח השחרור. בין היתרונות של טובורג הבאים לידי ביטוי בקמפיין, גם הפתיחה הקלה והייחודית של בקבוק טובורג, באמצעות פקק הנצרה הייחודי. פקק זה מאפשר ליהנות מטובורג בכל מקום גם אם אין פותחן בנמצא, לבילוי כייפי עם חברים במגוון סיטואציות צריכה בבית או בחוץ, בבר או במסיבה.

שירה מן-פיול, מנהלת השיווק של טובורג, מסרה: "על מנת למנף את חוזקות המותג הטבעיות כפי שעלו מתפישות הצרכנים חברנו לאסטרטגיה הגלובלית של טובורג, המתבססת מצד אחד על היתרון המוצרי האדיר, הפתיחה הקלה ללא פותחן, ומצד שני מנגישה את חוויות ה- FUN הרלבנטית לעולם הבירה והצעירים. בשיתוף פעולה עם טובורג העולמית יצרנו שפה חדשה וערכנו שינוי מיצובי נרחב ייחודי לשוק הישראלי. מותג טובורג יביא לצרכן את חווית ה-FUN וייצר חיבורים רלוונטים לעולמות תוכן מגוונים".

אודות טובורג:

בירה TUBORG עם הפתיחה הקלה, מזוהה כבירה צעירה, כייפית וקלילה הפונה לקהל צעיר ותוסס שיודע מה הוא אוהב. טובורג מיוצרת מ- 100% תערובת ייחודית של שלושה סוגי לתת (מאלט), משמרי לאגר אותנטיים ובשילוב זני כשות אירופאים משובחים היוצרים את הנוזל המוכר והאהוב. סוד הטעם של הנוסחה המנצחת של טובורג טמון בחומרי הגלם ובתהליך הייצור המסורתי של בישול לח, ואז קליה היוצרת שכבת קרמל עשירה.

המשך קריאה

תוכן מותגי

ההתאחדות לכדורגל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הסטארט אפ הישראלי MIXZONE המפתח גבי ראיונות דיגיטליים ייחודיים לעולם הספורט

פורסם

ב-

גבי הראיונות הדיגיטליים של חברת MIXZONE ישמשו את הנבחרת במשחקי ליגת האומות ופלייאוף היורו ומאפשרים לקבוצות, נבחרות ואיגודים למקסם את ההכנסות מחסויות ומפרסמים.

ההתאחדות לכדורגל בישראל חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשנה נוספת עם חברת הסטארט אפ מדיה הישראלית MIXZONE אשר פיתחה גבי ראיונות דיגיטליים ייחודיים לעולם הספורט, שימשיכו לשמש אותה במשחקי ליגת האומות ובפלייאוף ההעפלה ליורו.

חברת MIXZONE פיתחה גב ראיונות דיגיטלי לקיום מסיבות עיתונאים ולראיונות המתקיימים עם שחקנים ומאמנים בתחילת משחק, בסופו או במחצית והיא מחזיקה בפטנט בישראל, בארה"ב ובאירופה. גב הראיונות החדש המשמש את גופי התקשורת השונים, כולל שורת מסכי FHD ייעודיים בגובה ראש המהווים פלטפורמה פרסומית בעבור הספונסרים והמפרסמים של הליגה והקבוצות.

גבי הראיונות של החברה שדרגו את קירות הלוגו הסטטיים ששימשו עד היום את הליגה ומאפשרים מעתה לקבוצות לתת במה פרסומית אפקטיבית ובעלת חשיפה גבוהה מאוד  עבור הספונסרים שלהם , כמו גם את אפשרות לגיוס מפרסמים נוספים.

ראיונות ומסיבות עיתונאים בספורט הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהמשחק עצמו וכעת המפרסמים מצד אחד יכולים מעתה להעביר תכנים שיווקיים ע"י סרטוני פרסום שיוקנו במסכים ובנוסף זוכים לחשיפה ואפקטיביות גבוהה יותר – הן בהלך השידורים הישירים והן בשידורים הראיונות ומסיבות העיתונאים שמועברים גם בתכניות הספורט , אתרי הספורט והרשתות החברתיות.

החברה האריכה לאחרונה ב -3 שנים נוספות  את שיתוף הפעולה שלה עם מנהלת הליגות בכדורגל   וכמו כן משתפת פעולה עם קבוצות ליגת העל בכדורסל, עם נבחרת ישראל עם נבחרת קרואטיה בכדורגל , בית הנשיא ועוד אירועי ספורט גדולים בעולם

מאז פרוץ משבר הקורונה העולמי, כשאין קהל במגרשים כשרוב משחקי הספורט עברו למתכונת של שידורי טלוויזיה בלבד, מתגבר הצורך בפתרונות הכנסה נוספים עבור הקבוצות . חברת MIXZONE נמצאת במו"מ מתקדם עם מועדונים מהליגות הגדולות בעולם בין השאר ברוסיה, גרמניה, ספרד, איטליה וארצות הברית.

נדב סופר, מבעלי חברת MIXZONE: "אנחנו מודים להתאחדות לכדורגל על הבעת האמון המחודשת בפתרון שאנו מציעים ומאחלים בהצלחה לנבחרת במשחקיה הקרובים. אנו מנהלים בימים אלו מו"מ עם איגודים וקבוצות ספורט בכירות בעולם שמעוניינות במוצרים שאנו מפתחים לצורך מקסום ההכנסות שלהם  בעידן הכלכלי החדש"

 

המשך קריאה

תוכן מותגי

שגרירי זיכרון – לספר את זיכרון השואה בגוף ראשון

פורסם

ב-

מי יספר את הסיפורים של שורדי השואה אחרי לכתם?
אנחנו גאים להציג בפניכם פרויקט חשוב מאין כמותו – מיזם שימור השואה "בגוף ראשון".
"בגוף ראשון" הוא קורס ייחודי עבור רשויות מקומיות, ארגונים וחברות, המאפשר למשתתפים ליצור מעורבות רגשית וחיבור עמוק לסיפורים אישיים של שורדי השואה ולספר אותם בשמם, בגוף ראשון.
הקורס בהנחיית שחקנים מתיאטרון הבימה.

 

בעבר היו אלו שורדי השואה שסיפרו לנו את שעבר עליהם.
ככל שעברו השנים, מספר שורדי השואה הלך וקטן.
כיום אחריות על שימור הזיכרון עוברת אלינו, הדורות הבאים. כדי להבטיח שכל ילד בישראל יוכל לחוות ולהתחבר לסיפורם האישי של שורדי שואה, לקחנו על עצמנו להכשיר שגרירי זיכרון בארץ ובעולם.

שגרירי הזיכרון הם אנשים שלמדו לספר בגוף ראשון את סיפורם האישי של שורדי שואה ומספרים אותו בבתי הספר ביישובם לאורך השנה כולה ובאירועי יום השואה. לרוב מדובר בסיפורם של אחד מההורים או הסבים שלהם, אך ישנם שגרירי זיכרון שמספרים את סיפורו של שכן, חסיד אומות העולם  ואף של אדם שלא הכירו קודם.

רעיון המיזם התחיל ב 2012 כאשר דודי רונן, בן לאבא שורד שואה, התנדב לספר על השואה לתלמידי בית ספר בעירו כפר סבא. הילדים הרעישו והוא התקשה לקבל את תשומת לבם, עד שלפתע צץ לו הרעיון לספר להם את הסיפור של אביו פנחס בגוף ראשון. "אמרתי להם בוקר טוב, קוראים לי פנחס, אני אבא של דודי שהרגע היה כאן…. והתחלתי לספר את הסיפור בגוף ראשון", דודי נזכר, "כשסיימתי, ילדה אחת שאלה אותי: "פנחס, רציתי לשאול…חיה אחותך הגדולה, עדיין חיה?", התרגשתי והבנתי שזו הדרך הטובה ביותר ליצור מעורבות רגשית וחיבור עמוק מצד הקהל".

דודי הבין שהתגלתה לו דרך ייחודית ואפקטיבית לשמר את זיכרון השואה – לספר את סיפורם של השורדים בגוף ראשון. ביחד עם שותפו, נעם אלמוג, הם יצרו קורס ייחודי אשר מטרתו להכשיר אנשים נוספים לספר את סיפורם של שורדי שואה. ההתלהבות וההתרגשות של בוגרי הקורסים הראשונים ושל הקהל ששמע את סיפורם, גרמו לדודי ולשותפיו למיזם לקחת על עצמם להכשיר שגרירי זיכרון.

החזון:

להכשיר אלפי אנשים בארץ ובחו"ל כדי שיספרו את סיפור שורדי השואה ואת סיפורם של חסידי אומות העולם כדי לשמר את זיכרון השואה ואת זיכרון שורדי השואה מדור לדור.
כל אותם שגרירי הזיכרון הם אלו שיספרו את הסיפורים בבתי הספר ברשויות, באירועים לציון יום השואה כולל "זיכרון בסלון".
כדי להגיע לאלפי שגרירי זיכרון בכל הארץ אנו צריכים את שיתוף הפעולה של ספונסרים, עסקים וחברות מובילות ורשויות מקומיות.


הקורס תומך בתהליך העבודה של המספר וכולל:

איסוף חומרים ועדויות, יצירת הסיפור, עריכת הסיפור והצגת הסיפור בגוף ראשון. הצגת כיווני פעולה, עקרונות ותהליכים שיחד, מאפשרים הצגת הסיפור האישי לקהלים שונים. הקורס יישומי והמשתתפים נדרשים להשקיע זמן במשימות הביניים, השלמת מידע ואיסוף חומרים לכתיבת הסיפור, כתיבה, עריכה, הצגת הסיפור ושימוש בעזרי המחשה, המובילות להצלחת המיזם האישי.

הקורס כולל תשעה מפגשים של שלוש שעות המתקיימים אחת לשבוע. המשתתפים עוברים מסע אישי המצריך אותם לרמת מחויבות גבוהה. אנו מצידנו מלווים אותם בין המפגשים.
בצוות ההדרכה מספר שחקנים וכותבים שמסייעים למשתתפים בסדנאות בסגנון "כיתת אומן" לכתוב לערוך ולהציג את הסיפור האישי.
את הקורסים מלווים בהנחיה והדרכה תומר שרון ועמי סמולרצ'יק שחקנים וותיקים ומוכרים מתיאטרון הבימה.


מה נעשה עד כה:

שלושה קורסים התקיימו השנה ומתוכם יש כבר 56 שגרירי זיכרון אשר יספרו את סיפור השורדים בגוף ראשון. המשתתפים בקורס עוברים תהליך פורץ דרך הן בתחום המידע שמגלים וכמובן בתחושת השליחות כאשר הם "נכנסים לדמות".

הקליקו כאן ובואו להיות שותפים למיזם החברתי המרגש שלנו, המיזם מאפשר לעסקים לחזק את הקשר עם העובדים והקהילה לחבר אנשים וערכים. מיזם בו כולם תורמים ונתרמים.

 

המשך קריאה

פופולארים לאחרונה

מנהלי שיווק מצייצים © 2015-2020