קרדיטים ותודות:

מעוניינים לאתגר את המרואיינים הבאים שלנו או להציע אנשי שיווק מעניינים לפודקאסט? כתבו לנו: team@shivuk.me

פרק 191 בפודקאסט קהילת השיווק: דנה קול בעלת משרד הפרסום DIBOOR

פודקאסט השיווק on the go של קהילת מנהלי שיווק מצייצים בהנחיית אבי זיתן ובשיתוף עם חברת ADIO ובית ההפקות BI-ZI. בכל תוכנית נארח איש/אשת שיווק מוביל/ה לשיחה שתשלב בין האישי למקצועי ונחשוף את מאחורי הקלעים של המהלכים השיווקים של המותגים.

בתוכנית הפעם אבי זיתן מארח בפרק 191 בפודקאסט קהילת השיווק: דנה קול בעלת משרד הפרסום DIBOOR. שתהיה האזנה מהנה ומעשירה!

להכיר את דנה

אני דנה קול בן יהודה, נשואה ליריב בן יהודה. אמא ל- 3 ילדים. אני פרסומאית, אני מאלה שמגיעים בבוקר לעבודה ומאוד אוהבת את העבודה שלי. אני עוד מעט בת 50 ועדיין מתרגשת מבריפים.

עשיתי דרך ארוכה בפירסום, התחלתי מעולם האינטראקטיב (לפני שקראו לזה דיגיטל) בוואלה בימים הראשונים שלה. הייתי ב"תמיר כהן" וב"נטקינג". עשינו קמפיינים פסיכיים.

אחר כך עברתי לגיתם BBDO שם למעשה הקמתי את סוכנות האינטראקטיב הראשונה. נסעתי לניו יורק כדי ללמוד איך עושים את זה.

אחרי כמה שנים עבדתי לעבוד בתעשיית הגיימינג. שיווקתי קזינו וטוטו ואנגליה.  הייתי מנהלת שיווק של טוטו הימורים. לפני 10 שנים הקמתי את DIBOOR.

על משרד הפרסום DIBOOR

DIBOOR הוא משרד פרסום לכל דבר ועניין . יש לי שותף שקוראים לו אייל גיא . המשנה למנכ"ל הוא דרור טנקוס , יש לנו במשרד 30 עובדים. אנחנו יושבים בריב"ל ויש לנו משרדים מדליקים וכייפיים. הקורונה עשתה לנו wow  אנחנו שילשנו את הפעילות שלנו "טפו טפו".

מה שאנחנו מביאים לתעשייה זה Bottom Up בגלל שעשינו בעבר רק סושיאל, הכרנו את היוזרים ומה הם אומרים, הכרנו את הלקוחות. כל ההתנהגות של צרכנים שמרוכזת היום בעיקר בסושיאל אין יותר דיגיטל ומה שקוראה וההשפעה על מגמות קניה הולך וקורה מהמקומות האלה. אנחנו מביאים את זה לחשיבה של 360 לעבודה מלאה עם מותגים.

דברים שלא יודעים עלייך

אני תל אביבית מאוד. יש 3 דברים שאולי לא יודעים עליי. התחביב העיקרי של זה דראג קווין, אני לא עושה דראג, אני מעריצה דראג קווין, הולכת לכל ההופעות של הדראג קווין. סצינת הדראג התקדמה בשנים האחרונות. זה כמו הופעה של ביונסה. אני אוהבת מוסיקה אלקטרונית, טכנו וטרנסים. אני חיה המון במועדונים ובמסיבות למרות שאני עוד מעט בת 50. חברים שלי אומרים עליי שעם כמות הריקודים שרקדתי כבר הקפתי את העולם פעמיים. אני יודעת הכל בכל דבר, אני מכירה את כל הטרנדים וכל המגמות שיש בעולם – אם ה סיור ליקוט, אם זה אוכל מיוחד, אני מאוד מעודכנת באוונגארד, בהופעות שוליים ואת זה אני מביאה לעבודה שלי. מקורות ההשראה שלי הם מטיקטוק,  אני קוראת בלוגים , יש לי הברה חברים. הערך הכי חשוב בפרסום זה סקרנות.

אני רוצה להתייחס לקמפיין "הקשיבי בקולי"  שהגיבורות שלו הן נשים שנרצחו והצלחתם להחזיר אותן לחיים. לגבי התגובות לקמפיין, כבר אין לי מילים, זה בין זה כל הכבוד לזעזוע. איך חשבתם על הרעיון איך זה נוצר ?

תודה לאל היה לי את השכל לחבור לאייל השותף שלי. הוא גאון קריאייטיב, הוא בעיקר  יודע להרגיש את הדברים המתאימים. הכי מעניין שאין פה לקוח . זה קמפיין של DIBOOR.  יש מישהי שנקראת  שירן מלדובקי סומך, היא יזמת חברתית, היא באה לאייל עם הטכנולוגיה הזו, הם חשבו מה זה יכול לעשות. היה אז את הסיפור של שירה איסקוב, אייל יזם,  נעשה שימוש בטכנולוגיה של חב' D-ID, סטארטאפ ישראלי . עבדנו על זה הרבה זמן. מי  שעושה את הקולות של הנשים, הן שחקניות מובילות : מלי לוי , אוולין הגואל , לונא מנסור ועוד.

זו היתה עבודה מאוד קשה. פרו בונו, אין לקוח. אני אומרת אני היפית, יש לי כוחות על. אני מאמינה ביכולת של פרסום לשנות מציאות. יש פה מציאות שמאות אלפי נשים סובלות אלימות בכל שכבות האוכולוסיות. דיברו על זה  את הסרטון., אחות של מיכל סלה הקרינה את זה באו"ם. זה הוקרן בשגרירות ישראל ברומניה ופולין. אנחנו בקשר עם משרד גלובלי שיעזור לנו לעשות את זה בכל העולם.

היה משהו ב- DNA של הקמפיין שמשקף את ה – DNA של המשרד. אנחנו יוצרים קריאייטיב מאוד חזק ובולט, עם אמת פרסומית שיש מאחורי זה וגם הרבה פעמים אנחנו חושבים על המדיה וזה יוצר אפקטיביות. הסושיאל בא מלמטה ודחף את זה. אמא שלי שלחה לי צילום מסך מקבוצת ועד הבית בהרצליה ידעתי שזהו עשיתי את שלי.

על המשרד – מדברים עליכם הרבה – אני רואה מידי פעם דברים שאת מעלה, יש לכם  מותגים סקסיים

מבין לקוחותינו דומינוס פיצה , מחלבות גד,  SQ לינק, מימון ישיר, שטראוס, מאוד מגוון ומעניין.

איך התחלת ? למה את מותאמת לעת הזו ? מה יש לך שאין לאחרים ?

העובדה שבאנו מלמטה מעולמות הסושיאל, היום אתה לא יכול להיות בפרסום בלי לבין סושיאל ולא יכול להיות בסושיאל בלי להבין פרסום. יש היום הפרדה בין שני העולמות הללו והיום גם הלקוחות מתחילים לבקש את החיבור, יכולת להוביל לקוחות גדולים, הרבה הבנה של תוכן. היום אתה צריך לדעת גם וגם – גם טלויזה וגם סושיאל. הלקוחות שלנו מחפשים את "הביצים הגדולות", את התעוזה מבינים שצריך קריאיטיב חזק. אני מחפשת את הרגל של הקריאטיב, היא מאוד חשובה, אפילו כדי לייצר בולטות בברייק. ולמטה אתה לא יכול לעשות קמפיין בלי סושיאל שהרי הלקוחות שלך חיים בסושיאל. אנחנו רואים שזה אפקטיבי יחד עם חשיבת תוכן. אנחנו כל הזמן מייצרים פרסום שלקוחות רוצים לצרוך אותו.

הדור של היום דור Gen Z והמילניאס, לא אוהבים בולשיט או פרסום שמוכר, הם שואלים שאלות . הם שופטים את הפרסומות, האם יש נשים בפרסומת , האם יש ייצוג , מחפשים ורסטיליות. לכן צריך לדעת לעשות דברים שמדברים אליהם ולא להיות מלמעלה. הרבה פעמים זה מה שאנחנו יודעים לעשות.

הקמפיינים שלנו בדיגיטל הם ארוכים אנחנו מייצרים מערכון – תוכן שבסופו של דבר מעביר את התוכן

אני מעבירה את הסטורי זה מאוד חשוב. יש דור חדש של מנהלי שיווק שמבינים שצריכים להיות שם באמצע הזה . זה הים הכחול שלנו ואנחנו זיהינו את זה.

מי הלקוח הבא שלך ?

זה הצ'לנג'רים. שמוכנים להעיז.

דוגמא למהלך ?

עשינו מהלך שאמור לעבור לטלוויזיה לחברת התרופות טקדה. המטרה היתה לייצר מודעות למחלת גושה. וזה אתגר איך אתה מעביר מידע על מחלה ברגולוציה שאסור לך להגיד כלום. חשבנו מה מאפיין את המחלה הזו – רוב האנשים שלוקים במחלקה הם אשכזנים . יצרנו מערכון, לקחנו את גיתית פישר, מטרחנת על  המחלה, היא בדמות של צוחקת על הפולניה. התוצאות הראו לנו 5000% עליה בחיפושים בגוגל של המונח "גושה ותסמינים". מה היה יפה, עשינו שיתוף פעולה עם הקבוצה "מה אשכנזי בעיניך" בעלויות מצחיקות. קיבלנו מיליון צפיות אורגניות מהדבר הזה.

מה שונה בטקדה ?  זו חברה עם תעוזה בשונה מחברות תרופות אחרות.  כמעט ואין יצירתיות בעולם הזה. רוב החברות בתחום הן שמרניות. פה מדובר על לקוחות שהאמינו ורצו איתנו עד הסוף. חברות תרופות בדרך כלל עובדות עם הכללים הגלובליים. היום מבינים שיש צורך בהתאמה לlocal. הקמפיין. זה היה רק בדיגיטל. עכשיו אנחנו עולים עם זה לטלויזיה.

איזה ארגז כלים צריך למשרד פרסום כדי להביא את הבשורה ?

קריאייטיב, גמישות , יכולת תגובה מהירה, הבנה בכל הפלטפורמות, חדשנות, מאוד חשוב צוות שמעיז. כמובן צריך הבנה ולא רק להיות ביצועיסט, להבין אסטרטגיה. אנחנו יודעים לחשוב אטסרטגיה עבור לקוח ולתרגם את זה לסיפור.

את האישה היחידה שהיא בעלים משרד פרסום.  למה זה לא הגיע לעולם הפרסום ?

בשנה האחרונה עשו שינוי ומינו כמה מנכלי"ות במשרדי פרסום, אבל עדיין אין בעלים.

בעקרון מה שאני רוצה להגיד "אל פחד". פחד אין לו שום מקום בתוך העולם הזה. את צריכה להיות נחושה. להבין שלנשים יש נטיה להיות מושלמות. איפה שאת לא טובה, קחי מיקור חוץ. טיפה קלישאתי, תהיי את, את לא חייבת להיות ביצ'. זה נכון שנשים  מתנהלות בעולם גברי וכוחני, צריכות להתמודד, אני צריכה להתמודד כל הזמן. אני לא מפחדת להיות מקסימה.

במחשבה לאחור יש דברים שהיית עושה אחרת ? דברים שלמדת ? תובנות שאת יכולה לשתף בהן ?

אני רצתי מהר לעצמאות והייתי במשרדים קטנים. אני חושבת שאולי הייתי צריכה להיות במשרד גדול שיתן לי את ההבנה על האקו סיסטם. את הסטאז' האמיתי, אתה עושה במקומות הגדולים. אולי כדאי להיות שם שנה שנתיים ואז לצאת החוצה, משרדים גדולים  אלו בתי ספר מעולים.

איזה מותג מייצג אותך באופן הכי טוב

יש לי שניים. אחד "תל אביב" מותג חזק, צבעוני, ללא הפסקה, אני נוירוטית ולא נחה לרגע . אני חיה על כל הסקופ. המותג השני – גוצ'י מה גוצ'י עשו בשנים האחרונות . הם החליטו שפונים למליניאלס הם החליטו שהם משנים את קו האופנה שלהם – למילאנלס. תצוגת האופנה שלהם היתה ברחוב.

המלצות תוכן