עקבו אחרינו ברשת

ארגז כלים לתוכניות עבודה

Reverse Engineering Marketing – חלק ב': תכנון שנתי // ישראל בלכמן ואמיר שניידר

פורסם

ב-

במאמר הקודם דיברנו על החשיבות שבעריכת סיכום שנתי מובנה, פשוט וכנה לשנה החולפת לפני שממשיכים ומתכננים את השנה הבאה. הסיכום השנתי מאפשר לנו ולמי שעובדים איתנו לדעת בוודאות מה הייתה מידת ההצלחה שלנו השנה, מה הצליח יותר? ומה הצליח פחות? ולבסוף מה ה-Baseline שישמש אותנו להשוואה בשנה הבאה?  עכשיו הגיע הזמן לעבור לתכנון השיווקי של השנה הקרובה.

האתגר

תכנון שנתי אפקטיבי עלול להיות רצוף במכשולים והסחות דעת שמפריעות לנו לקבל החלטות מושכלות לגבי ניהול הפעילות השיווקית.

אלה כמה מההסחות המרכזיות שעומדות בדרכנו:

Buzz Words
בראש השנה עשינו סקר קצר בקהילת השיווק כדי לבדוק מהי מילת הבאז-וורד ששלטה בשיח השיווקי? – התוצאה: במקום הראשון  BIG DATA, במקום השני הצמוד CHAT-BOTS, במקום השלישי DIGITAL TRANSFORMATION.  באזז-וורדז חמים נוספים שניתן לחשוב עליהן:  AI, IoT, Bots, Voice assistant , Blockchain. יש ציפייה שכל הבאזז וורדז האלה או לפחות חלק מהן יהיו חלק מהתוכנית השיווקית השנתית, בד"כ דווקא בזמן שבו המושגים האלה מתעצבים והרלוונטיות שלהם לעולם השיווק עוד לא ברורה.

תוצאות סקר הבאזוורדס השיווקי, צילום מסך: קהילת מנהלי שיווק מצייצים

עומס ערוצים וכלים

אתרים מקומיים, אתרים גלובליים, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, מנועים לקידום תוכן, מובילי דעה, מדיה לפרסום באפליקציות, מדיה להורדת אפליקציות, שירותים לגיוס לידים, משפיעני רשת, שיווק בענן, כלי אוטומציה בשיווק, פתרונות וידאו, מדיה פרוגרמטית, רימרקטינג, פרסום מבוסס דאטה, רשימות דיוור, ותוכן אורגני. התקציב מוגבל, וכל ערוץ נראה רלוונטי וחשוב. בנוסף, הכלים שמשמשים לניהול הקמפיינים, לניהול תוכן, לשמירת מידע, לשליחה ואוטומציה של דיוורים מרכזים אליהם הרבה מאד תשומת לב ומשאבים.

עומס מידע

כל ערוץ פרסום, כל כלי טכנולוגי וכל נכס דיגיטלי מייצרים מידע רב שקשה מאד לעקוב אחריו, לעשות בו סדר ולחבר לסיפור אחיד. בנוסף, אנחנו סובלים משפע של הטיות שמונעות מאיתנו לקבל החלטות רציונליות – הנטייה לעשות את "מה שכולם עושים", הנטייה להעדיף "פתרונות חדשניים", הנטייה להימנע מסיכונים – ועוד. כל אלו עלולים לגרום לנו להמשיך ולעשות בדיוק את מה שעשינו בשנה החולפת, לערוך ניסיונות מבלי להגדיר להם יעדים ברורים, ובאופן כללי להיות לא מאורגנים ולא עקביים.

בסרטון הבא Adobe ממחישים יפה את בעיית עומס המידע שמנהלי שיווק סובלים ממנה:

Reverse Engineering Success כמפתח לתכנון השנה הבאה

איך נראית הצלחה?

כדי להתגבר על המכשולים שמנינו, ולייצר תוכנית מבוססת ומשמעותית, אנחנו צריכים להתמקד ולהתרכז בדבר החשוב באמת, כלומר בשאלה "מה אנחנו רוצים להשיג?".  הדרך הפשוטה ביותר לענות על השאלה הזאת, היא לדמיין כבר עכשיו את מצגת הסיכום של שנת 2018. איזה סיפור הצלחה תרצו שהיא תספר? רצוי שסיפור הצלחה יקשור בין הפעילות השיווקית לעמידה ביעדים עסקיים. אם הקשר הזה לא קיים כרגע – תתעקשו לייצר אותו.

מהם המדדים להצלחה?

מתוך עומס המדדים והמידע שעומדים לרשותנו – מהם המדדים המרכזיים (ארבעה או חמישה בלבד) שבאמצעותם נתקף את סיפור ההצלחה שלנו. אלו מדדים שנעקוב אחריהם באופן קבוע – שבועי וחודשי, נגדיר עבורם יעדים ונוודא שאנחנו עומדים בהם

מהם היעדים?

לכל מדד להצלחה שבחרנו צריך לשים יעד מספרי לשאוף אליו: מספר הלקוחות החדשים שנרצה לגייס עד סוף השנה, העלות לרכישת לקוח, ההכנסה פר לקוח שנרצה לייצר, וכן הלאה. ככל שיהיה לנו מידע מלא יותר לגבי הביצועים שלנו בשנה החולפת, הערכה לגבי הביצועים של חברות דומות או מתחרות וכמובן – יעדי החברה לשנה הבאה – כך יהיה קל יותר לקבוע את היעדים לפעילות השיווקית.

באילו ערוצים נפעל ואילו כלים נבחר לאמץ?

המיקוד בתוצאה הסופית הרצויה, במדדים להצלחה וביעדים שלהם אמורים להוביל את הבחירה בערוצי הפעילות ובכלי השיווק שנעשה בהם שימוש – לכל ערוץ יש תפקיד בפנייה לקהל מסוים בשלב ספציפי של קבלת ההחלטות שלו, לכל ערוץ יש את המדדים המתאימים לו, ולכל ערוץ יש עלויות צפויות שעשויות להשפיע על מידת ההצלחה שלנו בסוף הדרך  אם להערכתנו השקעה בערוץ שיווק תניב את התוצאה הרצויה מבחינתנו, ביחס ליעדים שקבענו, היא צריכה להיות חלק מהתוכנית השנתית. כנ"ל לגבי כלים טכנולוגיים.

תוכנית פעולה שנתית

את כל המרכיבים שסקרנו ניתן להכניס עכשיו לתוך טבלה שמחולקת לחודשים, רבעונים, לערוצים ולתוצאות. הטבלה תספר במספרים את סיפור ההצלחה שלנו ואת הדרך שתוביל אותנו אליו. כשנצא לדרך נוכל להשתמש בטבלה הזאת כדי לבחון האם אנחנו עומדים במסלול שהתוונו – ואם לא היא תוכל לעזור לנו להבין מה צריך לשפר.

אודות כותבי המאמר:

ישראל בלכמן – הבעלים של חברת TLM.Marketing שמסייעת לסטארטאפים, חברות וארגונים, לתכנן, להקים, למדוד ולשפר את אופרציות הדיגיטל שלהם. בעבר מנהל מחלקת הדיגיטל של מיקרוסופט ישראל וסמנכ"ל האסטרטגיה של חברת בלינק. ישראל משמש כמרצה לשיווק דיגיטלי ומסחר אלקטרוני באוניברסיטת בר אילן וכמנטור לסטארטאפים במספר תוכניות האצה לסטארטאפים.

אמיר שניידר, מקים קהילת מנהלי שיווק מצייצים ומנהל שיווק העוסק בשיווק, חדשנות ודיגיטל. אמיר הינו מנהל שיווק מנוסה ומרצה בנושא ניהול קהילות בעידן הדיגיטלי. בדצמבר 2016 דורג אמיר בדירוג 40 המשפיעים מתחת ל-40 של אתר אייס בשיתוף עם ארטימדיה, בזכות פעילותו בקהילת השיווק.

לקריאת המאמר הקודם בסדרה >>

כל הכלים והמאמרים בדרך לתוכנית העבודה השיווקית של 2018 >>

 

ארגז כלים לתוכניות עבודה

תעביר את זה הלאה // יריב עמית

פורסם

ב-

תעביר את זה הלאה / יריב עמית

כולנו חולמים שהסרטון שהפקנו יהפוך במהירות לויראלי וייצר באזזז תקשורתי…

אבל האם בדרך אנחנו שמים לב לכל הפרמטרים החשובים ?

יריב עמית בסקירה מרתקת על הסרטונים שהצליחו לעשות זאת ובגדול

 סוכנות הקריאייטיב הבריקה עם הרעיון, אפילו המנכ"ל שלכם שמע ויצא מגדרו. אבל רגע לפני שאתם מפיקים סרטון ויראלי, חשוב שתשאלו את עצמיכם שאלה אחת חשובה: האם אתם הייתם מעבירים את הסרטון לחברים אם הוא היה נשלח אליכם בווטסאפ ?

אם התשובה היא כן, תנסו להבין למה –כי הסרטון מאוד מצחיק, או מרגש עד דמעות, כי הוא גרם לכם להזדעזע, או שהוא מהמם ביופיו, כי הסרטון חכם בטירוף, או כי הוא פשוט גרם לכם לעצור לרגע ולהתפעם.

קבלו את הסרטונים הויראליים הכי טובים בכל הזמנים. כפי שתראו, חלקם נעשו בתקציב זעום ואחרים הינם הפקות ענק לכל דבר. אך המשותף לכולם –  כל אחד מהם פורט על רגש מסויים, ולעיתים אף על יותֳר מאחד. על פי סקרים שנעשו שלושת הפרמטרים שצויינו כמשפיעים ביותר על ויראליות של סרט הם – היותו של הסרט מרגש ומעורר הזדהות, מצחיק או מפעים.

 

חכם ופשוט

סרטון של להקת דאפט פאנק המשתמש רק בידיים. כל כך פשוט, כל כך חכם – זה בדיוק מה שגרם לאנשים להעביר אותו הלאה והוא זכה ל 68 מיליון צפיות.

 

Will it blend

ב 2006 חברה קטנה לייצור בלנדרים בשם "בלנדטק" ציינה שבע שנים של כישלון מוחלט למוצר הדגל שלה, בלנדר רב־עוצמה שלא עניין אף אחד מאז שהושק. באותה שנה החברה החליפה מנהל שיווק, ובאוקטובר עלה ליוטיוב סרטון שבו המייסד טום דיקסון, עוטה חלוק מעבדה, שואל  "Will it Blend?"ומכניס לבלנדר כדור גולף. השיטה היתה פשוטה: הבלנדר הוצג בסרטונים כשהוא טוחן אייפונים, המבורגרים של מקדונלדס, יהלומים מזויפים מזירקון ואלבומים של ג'סטין ביבר. 130 הסרטונים שעלו מאז זכו לכמעט 300 מיליון צפיות, ודיקסון והבלנדר הגיעו לתוכניות אירוח, פסטיבלי פרסום ואפילו לתוכנית בערוץ ההיסטוריה. "זו ההוכחה שכל מוצר יכול להיות ויראלי", ברגר כותב בספרו, ומוסיף את מה שלדעתו היה סוד ההצלחה של הסרטונים: לא היה שם "טריגר" חזק במיוחד, אבל כן היה רגש חזק – ההשתאות מיכולת ההרס

 

דאב: יופי אמיתי

אחת מהפרסומות הויראליות החזקות ביותר שנעשו. הפרסומת של "דאב" מרגשת עד כדי דמעות ומפעימה במיוחד. הסרטון מציג את ​​האומן גיל זמורה מצייר נשים על פי האופן שבו הן מתארות את עצמן (כיוון שהוא לא יכול לראות אותן). זמורה מבקש "ספרי לי על הסנטר שלך", והנשים משיבות בדכדוך, "הוא קצת בולט, במיוחד כשאני מחייכת", או "אמא שלי אמרה שיש לי לסת גדולה". בשלב הבא זמורה מבקש מהחברות שלהן לתאר את אותן נשים והוא שוב מצייר אותן. הרישומים שהתקבלו והתבססו על תיאורי החברות מושכים ונראים דומים יותר לנשים עצמן, מאשר אלו המבוססים על התיאור העצמי. הסרטון מעביר את המסר שנשים ביקורתיות מדי כלפי עצמן.

 

Shoes 2007

ליאם קייל סאליבן הוא קומיקאי אמריקאי, שחקן ומנהל. סאליבן הופיע במספר הופעות אורח בתוכניות טלוויזיה, כולל בנות גילמור, אבל לא פרץ. הוא הפך מוכר דווקא בזכות הסרטונים הויראליים שהעלה ברשת וזכה בפרס בחירת הגולשים בשנת 2008, בקטגוריית הווידאו שנוצרה על ידיו עבור המילה "נעליים". ניתן לראות את התשדיר הזה ולחשוב בקלות על מותג נעליים צעיר, חוצפן ומרדני .

 

הסכין של סופר פארם

הפרסומת המדהימה, אשר הפכה ויראלית בכל העולם, מציגה בחור עם זקן אשר מוריד אותו לראשונה לאחר 14 שנה ומגיע לפגוש את משפחתו, אשתו, ילדיו והוריו. בסרטון ניתן לראות את התגובות המדהימות שלהם המייצרות כאן את הסיפור הויראלי.

 

גם חיות תמיד עובד

חיות זה תמיד עובד, במיוחד בסרטון הזה שהוא די פשוט לביצוע. זהו סיפור אהבה בין שני חתולים המתואר על ידי שיר בצרפתית בצורה כה רומנטית! שלא מפסיקה להעלות חיוך.

                                         

10 hours walking

בניסוי שנעשה לקחו בחורה ונתנו לה לצעוד ברחובות ניו יורק במשך 10 שעות ופשוט צילמו את התגובות של האנשים כלפיה. התגובות היו כה משעשעות ומצחיקות, או מרגיזות ומכעיסות  – כך שאף אחד לא נותר אדיש לסרטון

 

תרקוד את זה

ילדים מייצרים סרטונים ויראליים, חיות, וגם.. ריקודים טובים. זהו סרטון ויראלי שזכה לכ- 300 מיליון צפיות ומתאר הופעה של קומיקאי, הרוקד סגנונות ריקוד שונים לפי השנים

 

ריקוד האסירים

אין כמו ריקוד – כבר אמרנו, וריקוד המוני זה בכלל טוב. קחו את זה, הכניסו לבית כלא עם אסירים ושחקנים, צרפו את הריקוד הכי מפורסם בעולם של מייקל ג'קסון "thriller  " וקבלו 68 מיליון צפיות

 

 Wedding entrance to "forever"

 "JK ריקוד הכניסה לחתונה" הוא וידאו ויראלי שהועלה במקור ל- YouTube ב -19 ביולי 2009, ומציג את מצעד הכניסה לחתונה של ג'יל פיטרסון וקווין היינץ. ב -48 השעות הראשונות, הסרטון נצפה יותר מ -3.5 מיליון פעמים. ההעלאה המקורית של הסרטון הייתה הסרטון השלישי הפופולרי ביותר ב- YouTube ב -2009, ועד ספטמבר 2016 הוא נצפה בסביבות 93.4 מיליון פעמים.  במגזין "טיים" הסרטון דורג במקום ה -15 ברשימת חמישים הסרטונים הגדולים של YouTube.

 

מחזמר סטייל

סרטון ויראלי של סטארבקס בסגנון מחזמר. פשוט כל כך ומעורר

 

הוויסקי של ניק

ניק אופרמן עושה מה שהוא עושה הכי טוב, בסרטון עבור המזקקה סקוטש Lagavulin: הוא שותה וויסקי ויושב בשקט על יד אח דולקת במשך 45 דקות. הסרטון גרף למעלה מ-3 מיליון צפיות.

 

United breaks guitar

דייב קרול לא היה האדם הראשון ששירות לקוחות של חברת תעופה התעלל בו. אבל הוא היה הראשון שהראה כיצד אדם אחד חמוש ביצירתיות, כמה חברים, 150 דולר ואינטרנט, יכול להפוך תעשייה שלמה. חברת התעופה יונייטד איירליינס שברה את הגיטרה של דייב בזמן בדיקת התיקים. לאחר שמונה חודשים בהם דרישתו לפיצוי מהחברה – לא נענתה, הוא החליט לכתוב שיר על המקרה: united breaks guitar והעלה אותו ל-YouTube. ארבעה ימים לאחר השקתו, הסרטון כבר גרף מיליון צפיות. המניה של יונייטד איירליינס ירדה ב -10%, והשילה 180 מיליון דולר. דייב הופיע בכל הרשת וברשתות הטלויזיה.

"United Breaks Guitars" הפך להיות דוגמה ליחסים החדשים בין החברות לבין הלקוחות שלהם, והוכיח את כוחו של קול אחד בעידן המדיה החברתית. המקרה הפך להיות אמת מידה בתעשיית שירות הלקוחות והמוסיקה, כמו גם מיתוג וחוגי מדיה חברתית. כיום, יותר מ -150 מיליון איש מכירים את הסיפור. דייב הוציא ספר ובו פיתח את הפילוסופיה "פשוט תעשה", שהפכה אותו לאדם האידיאלי לקחת על עצמו מאבק נגד תאגיד גדול. הוא תיאר איך הרגיש להיות במרכז הטירוף התקשורתי וכיצד נהפך להיות כותב שירים מבוקש ודובר ציבורי.

 

איך מקדמים פרינגלס

מה יש בסרט הזה שזכה ל- 149 מיליון צפיות ?הוא מפעים! הוא מדהים!!! והוא גורם לך להרגיש שאתה חייב לשתף כדי שאנשים נוספים יצפו בו

 

Volvo by van damme

רעיון אחד גדול. נקודה.

 

הכותב: יריב עמית, מנכ״ל העדשה – בית הפקות וידאו יצירתי.

 

 

המשך קריאה

ארגז כלים לתוכניות עבודה

צעדים ראשונים בפיתוח עסקי – איך מתחילים? // אסף מרציאנו

פורסם

ב-

אילוסטרציה: PixaBay
חברות רבות קמות ונופלות על יכולת הצמיחה שלהן. לכל עסק יש אחוז נטישה טבעי (ראו ערך טבלאות הגיוס והנטישה של חברות הסלולר כל רבעון), חברה שתצליח לצמוח בקצב מהיר יותר, עם ניהול נכון, צפויה להצליח יותר מאשר חברה שלא תשקיע מאמצים בתחום. להלן מס' טיפים על תהליך פיתוח עיסקי, בלי מילים מפוצצות, בלי קלישאות, כל שלב מוביל לבא אחריו, ואם האיפיון נכון – סיכויי ההצלחה גבוהים יותר.
על מנת לבדל את עצמיכם ולתת את הפיתרון הכולל ללקוח של המוצר או השירות שלך אפשר לפעול בכמה דרכים:
 1. איתור הזדמנויות חדשות – רישמו ביומן פגישה מסודרת באופן קבוע שתעסוק בפיתוח החברה, כניסה לשווקים חדשים, יכולת פיתוח שירות או מוצרים חדשים, כל דבר שיכול להצמיח את העסק במעלה הסולם. לדוגמא: חברות המזון שמייצרות באופן סיסמטי מעדני חלב חדשים, רוטב חדש לפסטה, עיצובי רהיטים חדשים, ועוד.
2. שיתופי פעולה – אין כמו המשפט הידוע: "אם אתה רוצה להגיע מהר יותר, רוץ לבד. אם אתה רוצה להגיע רחוק יותר, רוצו ביחד". בידקו אם ישנם שיתופי פעולה עם חברות מעולם התוכן שלך שיכולים להזניק את העסק קדימה. שיתופי פעולה בין עולמות תוכן זהים (קבלנים, יועצי משכנתא, עו"ד, מתווכים, וכו'), שיתופי פעולה בין קולגות בתחום (חברה שעוסקת רק בבניית אתרים ולא בקידומם), ועוד. ככל שערך המוסף יהיה גדול יותר ללקוח, שיתוף הפעולה יהיה מוצלח יותר.
3. הכירו את עולם התוכן שלכם והמתחרים – יש להיות מעודכנים תמיד בחידושים הטכנולוגיים והשיווקיים בתחום, לעקוב אחר מתחרים וקולגות על מנת לא להישאר מאחור ולשמור את עצמיכם ואת החברה רלוונטיים.
4. יש לראות האם למוצר יש מנוע צמיחה נוסף – האם לפתח את המוצר בצורה/צבע/גודל שונה? האם יש להגיע לקהל יעד רחוק יותר? פיתוח בשפה נוספת? שירות בשעות לא שגרתיות? חשיבה מחוץ לקופסה ותעוזה בכיוונים נוספים יכולה למקסם את רווחי החברה באופן משמעותי.
ונניח ואני רוצה להשיק מוצר חדש או שירות חדש לחברה, מה צריכים להיות צעדיי בשפה פשוטה צעד אחר צעד?
1. ראשית, דע מי קהל היעד שלך – יש לך מוצר או שירות להציע? אם תדע לאפיין במדוייק מיהו קהל היעד שהעסק מכוון אליו, בנית את ראש החץ של פירמידת השיווק. כל צורך מחפש פיתרון, המטרה היא להיות הפיתרון המועדף והראשון בקטגוריה לבעיה אצל הצרכן הפוטנציאלי.
2. מהם ערוצי המדיה שקהל היעד שלך נמצא – האם זהו קהל מקצועי? (נמצא לדוגמא במגזינים של אדריכלים), האם הקהל מבוגר או צעיר? (רשתות חברתיות או לרוב עיתונות מסורתית), האם קהל היעד נמצא בעיקר בדרכים? (נהגי משאיות, נהגי מונית – פרסום ברדיו), ועוד. ע"פ קהל היעד של המוצר מצא את הערוץ שבו הוא נמצא.
3. למד את ערוצי הפרסום החזקים בקטגוריה – אם בחרתם לפרסם בעיתון, בדיגיטל, ברדיו או בטלוויזיה, היפגשו וקבלו הצעות מחיר מהמדיות העיקריות בכל תחום על מנת שתדעו לזהות עיסקה טובה. ידע זה כוח בכל זמן ובכל מקום.
4. תכנון והתאמה לתקציב השיווק והפרסום – אין חוקים יבשים בשיווק, גם הגדולים ביותר פועלים על פי ניסוי וטעיה. דעו מתי נכון לעסק שלכם לפרסם בכדי לנסות לחזות ולמקסם את סיכויי ההצלחה. לדוגמא: פרסום לפני החגים (תקופת צריכה מוגברת), פרסום לפי עונות השנה (האם המוצר קייצי או חורפי), פרסום לפי אירועים ומועדים (לפני תחילת שנת הלימודים) וכו'.
5. פרסום ואנליזת הנתונים – כלל אצבע =צריך לזכור: אין פרסום בלי ניתוח נתוני כל קמפיין וקמפיין. לאחר או אף במהלכו של כל קמפיין, נתחו את הדאטה, כמות לידים, פגישות, סגירות. מיהו קהל היעד שנחשף לפרסום, מהן הסיבות להצלחה או אי-הצלחה של הקמפיין ואופטימיזציה יומית/ שבועית של מהלך הקמפיין. כך רבים הסיכויים שכל פרוייקט פרסומי שבא אחריו יהיה מוצלח יותר מקודמו.
אוקיי, עד כאן בתיאוריה, אבל מה עושים בפועל? מעבר לפרסום הרגיל איך יוצרים קשר לשיתופי פעולה מוצלחים?
* ראשית, עשו טבלת ערכים ובה איזה ערך אתם רוצים לקבל ואיזה ערך אתם יכולים להציע לקולגה או לעסק נוסף בתמורה לעבודה משותפת.
* צרו קשר טלפוני, הציגו את עצמכם בקצרה ועניינו את הצד השני בתובנות שהוא יכול לקבל בעקבות פגישה משותפת. בטלפון מד הסבלנות קצר ואם לא עניינתם תוך מס' שניות השיחה תהיה קשה יותר ומסורבלת לביצוע.
* כל עסק רוצה לחבור לעסק גדול יותר שיזניק אותו במעלה הסולם. לפגישה הגיעו עם דוגמאות והישגים מעבודתכם בכדי לאתגר את הצד השני ולגרום לו להיות הגורם המעוניין יותר בחיבור העיסקי.
 * ישנם מגוון אופציות לשיתוף רווחים בשת"פ יחד – אפשר להעביר עמלה מסויימת על הפניית לקוח, אפשר לעבוד כגורם מתווך מול הלקוח, אפשר להיות מתוגמלים בריטיינר חודשי כל עוד הלקוח פעיל, ועוד.
* חשוב לזכור – השם שלכם קשור כעת עם חברה נוספת. כמו שלא תהיו רוצים להיות מזוהים עם חברה שלילית, בעלת חוות דעת ומוניטין רעים, ביחרו היטב את החברות שאתם רוצים להיות מתוקשרים ומזוהים עימן.
טיפ לסיום –
צרו נוהל לבצע פגישות סיעור מוחות תקופתיות בחברה. יכול להיות שמילה או רעיון של עובד יפתחו כיוון וראייה חדשים שיכולים לתרום רבות לעסק הרבה יותר מאשר עוד עשרות שעות עבודה רגילות בפן הנוכחי. כך אתם גם מחשיבים ומשתפים את העובדים באסטרטגיה של החברה וגם מקבלים מוחות עדכניים שמכירים את העבודה מהשטח.
"הצלחה היא מתכון, אם יש לך את כל הרכבים, אתה תצליח, מאוד פשוט" – בריאן טרייסי.
כותב המאמר הינו מנכ"ל משותף 'רהב מדיה' – חברת המדיה והדיגיטל של רני רהב
המשך קריאה

מצייצים jobs

תוכן מותגי

קראו גם

כל הזכויות שמורות © 2017-2079 | בשיתוף קבוצת ה-MIZBALA